Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Skithiryx, the Blight Dragon

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
14,95
 -
24,95
Scars of Mirrodin
 -
14,95
 -
49,95
Skithiryx, the Blight Dragon | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 14,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
30-9-2010 14:09:00

Try Teleport.

30-9-2010 14:08:00

Nee! Stom, dat werkt niet... Shroud... confused smile

30-9-2010 14:07:00

@ Glenn: Whispersilk Cloak + Skithiryx, the Blight Dragon + Might of Oaks is poison win! Maar krijg dat maar eens van d grond af winking smile

30-9-2010 13:32:00

Deze smeekt toch gewoon voor Might of Oaks (voor die keer dat ie unblocked mag aanvallen tongue smile)

29-9-2010 20:56:00

Dat zou kunnen werken, maar als ik control of weenie/lifegain met wit speel, dan zou ik met deze aan de tegenstanders's kant echt niet met mijn Baneslayer aan gaan vallen. smile
Dat risico zou voor mij inderdaad veel te groot zijn.

29-9-2010 20:51:00

deze killt sneller dan een baneslayer 4x3 = poison dood 5x3 is niet dood! tongue smile
jammer dat de baneslayer protection heeft maar goed als hij aanvalt kun jij dat ook en dan je skittle pompen met iets en dan bats boem! ahem

29-9-2010 19:31:00

Skittles rules! big smile

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-9-2010 15:09:00

Ook dat, ja. hier zie je dat Poisonous inderdaad triggert is.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-9-2010 14:50:00

Poisonous is toch nog steeds een triggered ability? (Of hebben ze die ook stiekem veranderd?)

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-9-2010 14:34:00

Nee, dat klopt niet. Sowieso zijn er verschillende manieren om poison counters te krijgen. Je hebt creatures die alleen maar unblocked hoeven te zijn, zoals Swamp Mosquito, en sommigen die damage moeten doen, zoals Pit Scorpion. En de ability Poisonous werkt alleen op combat damage zelfs.

Infect is wel hetzelfde als wither als er damage aan een creature gedaan wordt. Maar voor poison is het niet een op een hetzelfde.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-9-2010 14:25:00

wacht, hoe is Infect niet een combinatie van Poison en Wither?

Poison werkt zo;
je creature doet geen schade, maar (als hij ongeblockt is) geeft hij poison counters (één voor elke power). Heeft een speler 10 poison counters, dan verliest hij het spel.

27-9-2010 14:09:00

hoe werkt dat infect en poison counters precies ????

26-9-2010 09:37:00

Nouja, kleine infect beesten zijn toch erg vervelend hoor. Zeker als ze regeneraten. Die 4/4 gaat toch gewoon 2/2 worden als hij geblockt word/blockt. En zo zijn uiteindelijk die grote beesten van je tegenstander zo groot niet meer. Wat je nodig hebt is Giant Growth of Assault Strobe tongue smile Of allebei natuurlijk.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-9-2010 01:15:00

Inderdaad.

Wie beweert dat Infect een combinatie is van Wither en Poisonous, moet nog maar even wat dingen nalezen... winking smile

Ik zat er zelf in eerste instantie heel even aan te denken om een paar van die Infect-creatures in mijn Wither-deck te doen, maar daar heb ik dus vrij snel van af gezien.

25-9-2010 23:10:00

Infect kan goed zijn, maar het probleem is dat je ALLEEN counters legt. Je MOET dus volledig inzetten op óf poison óf damage!
Verder valt het mij op dat de Power/Toughness van Infect beestjes over het algemeen wat lager liggen dan dat van beesten zonder Infect (op zich logisch). Uiteindelijk zal je je dus gegarrandeerd in een situatie gaan bevinden waarin de beesten van je tegenstander sterker zijn en dus geen poison counters meer kan neerleggen (bepaalde truuks daargelaten).

Ik denk nog wel dat je best op poison counters kan winnen, maar ik ben bang dat Infect een beetje overrated is...
Proliferate daarentegen...aan een enkele poison counter heb je al genoeg om iemand op een soort klok te zetten én je kan planeswalkers versterken én je kan beestjes met -1/-1 counters zwakker maken én...

Al met al denk ik dat een combo van Infect + Proliferate nog wel kan en zal werken, maar enkel Infect zal vermoedelijk meer voor de casual speeltafel zijn...

Oracle

Legendary Creature - Dragon Skeleton 4 / 4

Flying
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
B: Skithiryx, the Blight Dragon gains haste until end of turn.
BB: Regenerate Skithiryx.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.

1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.

1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.

1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.

1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.

1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.

Decktips