Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Spellskite

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Rare New Phyrexia Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
4,95
 -
8,95
Modern Masters 2015
 -
5,95
 -
11,95
New Phyrexia
 -
6,95
 -
19,95
Spellskite | New Phyrexia

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
16-4-2012 22:15:00

Vraag: Kan ik een Equipment van mijn tegenstander laten equippen op mijn Spellskite?
Antwoord: Nee, je kunt geen Equip ability van je tegenstander z'n equipment naar jouw Spellskite veranderen (want Equip is: "attach to target creature you control" ).

16-4-2012 22:12:00

Dus als mijn opponent z'n jitte wil equippen op een creature van hem kan ik de jitte naar spellskite halen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-1-2012 11:45:00

Ja, hij specificeert niks over het soort ability en legt dus geen beperking op, dus dat mag dan inderdaad zowel een activated als een triggered ability zijn.

30-1-2012 11:42:00

Die abilities mogen dat activated en triggered abilities zijn?

24-1-2012 14:55:00

Ja en wel zo

1) Tegenstander target een beest.
2) jij legt de ability van Spellskite op de stack
3) laat de ability resolven.

Nu target de Terminate dit beesje.

4) attach Neurok Stealthsuit met de instant ability
5) laat de attach ability resolven

6) laat terminate resolven, welke gecounterd wordt omdat hij geen legale targets heeft.


Edit: Sander, dan moet je al de Darksteel Plate geequipped hebben op je Spellskite en dan speelt je tegenstander bijna nooit meer een Terminate (Of je wordt creatief met dat Leonin beest)

24-1-2012 14:53:00

het is niet echt counteren, maar als je deze indestructible maakt, dan heeft de Terminate geen zin. door bijvoorbeeld een Darksteel Forge of een Darksteel Plate

24-1-2012 14:41:00

Is het mogelijk om door snel een Neurok Stealthsuit onder deze te leggen, met een beetje creatief gebruik van de stack, ervoor te zorgen dat je bijv Terminate counterd ipv redirect, of gaat die dan weer op z'n originele target omdat de kite geen legal target meer is?

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-1-2012 22:22:00

Ohja dat is inderdaad zo. Als ze 'choose one' hebben gekozen kan je daar niet meer vanaf wijken. Spellskite moet wel een legal target zijn idd.

Scherp

19-1-2012 22:18:00

Dat is niet het enige: modal (de keuze die je maakt: spell of permanent) wordt ook niet verandert. Spellskite is geen spell, dus als Pyroblast een spell targette, dan kan het ook niet.

REB checkt inderdaad al bij het targetten of het rood is, dus dat kan zoiezo niet.

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-1-2012 22:14:00

Pyroblast volgens mij wel, Red Elemental Blast niet. Omdat REB zegt dat je target blauw moet zijn, en Pyro omdat die een effect heeft áls je target blue is

19-1-2012 21:33:00

kan deze een Pyroblast en een Red Elemental Blast naar zich laten redirecten? Kwestie van een spell of andere blauwe permanent te redden.

20-11-2011 23:38:00

Om misverstanden te voorkomen; het is trouwens geen vorm van redirecten, maar een vorm van target veranderen.

20-11-2011 23:32:00

Klopt. Oblivion Ring's ability is een triggered ability, te zien aan de "When Oblivion ring enters the battlefield, ...". Het target hiervan kan dus gewoon veranderd worden door de Spellskite.

Edit: Heb je een punt Tim!

20-11-2011 20:19:00

Je kan hem redirecten, want een triggered ability zoals die van de O-Ring is nog steeds een ability.

20-11-2011 20:11:00

niemand een antwoord op deze vraag?

Oracle

Artifact Creature - Horror 0 / 4

(UP): Change a target of target spell or ability to Spellskite. ((UP) can be paid with either U or 2 life.)

NederMagic FAQ

Vraag: Kan ik een Equipment van mijn tegenstander laten equippen op mijn Spellskite?
Antwoord: Nee, je kunt geen Equip ability van je tegenstander z'n equipment naar jouw Spellskite veranderen (want Equip is: "attach to target creature you control" ).
Wat ook niet werkt:
- Je kunt Arc Trail niet aanpassen zodat beide targets naar Spellskite wijzen (want er staat "another" op de kaart).
- Je kunt Remember the Fallen niet veranderen naar Spellskite (want die target een creature card in je graveyard, niet op de battlefield).

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
You can activate Spellskite’s ability even if Spellskite wouldn’t be a legal target for the spell or ability. However, the target of that spell or ability will remain unchanged.

6/1/2011
If changing one target of a spell or ability to Spellskite would make other targets of that spell or ability illegal, the targets remain unchanged.

6/1/2011
If the spell or ability has multiple instances of the word “target,” you choose which target you’re changing to Spellskite when Spellskite’s ability resolves.

6/1/2011
By activating Spellskite’s ability multiple times, you can change each target of a spell or ability with multiple instances of the word “target” to Spellskite, one at a time.

6/1/2011
The target of the spell or ability won’t change unless Spellskite fulfills all the targeting criteria, even if multiple instances of the word “target” are used. For example, you can’t change both targets of Arc Trail to Spellskite.

6/1/2011
If a spell or ability has multiple targets but doesn’t use the word “target” multiple times, such as Fulgent Distraction, you can only successfully change one of the targets to Spellskite.

6/1/2011
If a spell or ability has a variable number of targets, you can’t change the number of targets.

6/1/2011
If Spellskite leaves the battlefield before its ability resolves, the targets remain unchanged.

Decktips