Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: New Phyrexia (NPH)
Serie | Normaal | Foil | ||
Iconic Masters | 7,95 | 25,90 | ||
New Phyrexia | 18,95 | 24,95 |
Prijs:
€ 18,95
FOIL
€ 24,95
Vraag 1:
Je moet 7 kaarten pakken, of je het nou wil of niet. Aan het begin van je end step triggeren Jin-Gitaxias en het sacrifice gedeelte van Sneak Attacks activatie. Je mag inderdaad de volgorde bepalen waarin die triggers de stack op gaan, maar relevant is dat hier niet. Gitaxias is getriggered, dus ga je 7 kaarten pakken wanneer zijn ability resolved, ook als Gitaxias dan al zelf weg is.
Vraag 2: Dat werkt niet helemaal op die manier. Lifeline brengt doodgaande creatures pas terug in de volgende end step. Als je Jin-Gitaxias in jouw end step aan sneak attack sacrificed komt hij daardoor pas in de volgende end step (beurt van je tegenstander) weer terug. (En ergens pak je nog 7 kaarten van Gitaxias die aan het begin van de end step triggerde).
Een door Lifeline gereanimeerde Gitaxias geeft ook niet direct 7 kaarten. Lifeline brengt creatures terug in de end step. Die creatures maken daardoor het begin van die end step niet mee, waardoor dingen als Gitaxias' ability (die beurt) niet meer triggeren.
Vraag 3: Dan heb je inderdaad geen maximum handsize. Jin-Gitaxias haalt 7 van je maximum handsize af. Reliquary Tower haalt je maximum handsize helemaal weg, dus heeft Gitaxias niets meer om te verlagen. (Je zou de Tower ook kunnen zien als een max. handsize van infinity, en infinity-7 is nog steeds infinity).
Nog een vraag: Ik neem aan dat als mijn tegenstander Augurk heeft liggen en ik een Trusted Advisor, dat mijn maximum hand size gewoon 2 is (7+2-7). Maar als ik in plaats van Trusted Advisor een Reliquary Tower heb liggen, wat gebeurt er dan? Ik zou denken dat ik dan nog steeds geen maximum hand size heb maar zou graag een onderbouwing willen zien.
Even een vraagje: Als ik deze meneer in het spel breng met een Sneak Attack, mag ik dan gewoon 7 kaarten pakken aan het einde van m'n beurt? Ik vermoed dat het sacrifice effect van Sneak Attack op het zelfde moment triggert als het 7 kaarten pakken effect van Augurk, en dat ik dus de volgorde mag bepalen als controller, maar zou dit graag bevestigd zien.
En wat gebeurt er in die situatie als ik ook nog een Lifeline naast heb liggen? Kan ik dan in mijn end step eerst Augurk saccen, dan terug in het spel brengen (als er nog een beest naast ligt) en vervolgens gewoon 7 kaarten rapen?
Bedankt!
Hij hoeft pas aan het eind van de beurt geen kaarten meer op hand te hebben. De kaart die hij pakt kan hij de hele beurt spelen.
Vraag, als het de beurt van de tegenstander van de kaart is en hij is in ze draw step. Mag hij a een kaart trekken en b moet hij deze kaart gelijk spelen? Dus mag de opponent door de onderste regel helemaal geen kaarten in handen hebben? Iemand? Alvast bedankt!
Ze kosten ook allebei een miljoen mana
denk wat david bedoelt is dat het plaatje van Iname as One veel lijkt op die van deze griezel. niet? heeft idd wel wat van elkaar weg.
Hehe Nico, ik kan een grapje wel hebben hoor Ik moet toegeven dat ik vandaag niet de helderste persoon op aarde ben. Dat krijg je van laat slapen en vroeg opstaan.
Squire is overigens de koning der gelukkigen.
Zijn domme mensen gelukkiger? Waar heb je dat vandaan?
En idd, IQ-scores zijn niet zoveel zeggend als gedacht wordt. Problemen zijn meestal "wat meet een iq-test?", "wat is intelligentie?" en het Flynn-effect helpt ook niet...
Die hebben echt he-le-maal niets met elkaar te maken
Heyyy, ik kom toevallig net deze tegen: Iname as One. Zelfde beeste zo lijkt het?
Goh, ik vraag me af waarom. <_<
Naja, snap het aan een kant ook wel.
Ik speelde laatst een multiplayerpotje met Niv-Mizzet, the Firemind op tafel. Toen ik deze castte scoopte iedereen om een of andere rare reden!
Niet per se daar, hoor. Gewoon ergens in de Mycosynth.
Legendary Creature - Praetor 5 / 4
Flash
At the beginning of your end step, draw seven cards.
Each opponent's maximum hand size is reduced by seven.
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja, hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
11/17/2017
If a player has more cards in their hand than their maximum hand size during the cleanup step of that player’s turn, that player discards until they have that many cards. A player’s maximum hand size isn’t checked at any time other than their own cleanup step.
11/17/2017
Jin-Gitaxias doesn’t affect the maximum hand size of its controller. Because the cleanup step is after the end step, its controller may have to discard some of the cards that were just drawn.
11/17/2017
Unless another spell or ability is affecting your opponent’s maximum hand size, Jin-Gitaxias’s ability will result in your opponent having a maximum hand size of zero. They will discard each card from their hand during their cleanup step.
Decktips