Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
YES!!!
Ik ben blij met deze kaart. Tenzij ik het niet helemaal goed begrepen heb.
Een soort permanente stiffle toch? Super geschikt voor mijn {=pherixian dreadnought} of wordt ie straks banned?
Toch zie ik deze wel leuke dingen doen. Zal even duren voordat hij ontdekt word maar toch denk ik dat er steeds meer kans komt op een geheel colorless deck in legacy.
Maar het antwoord dat je nu net gaf, daar hebben mensen ook iets aan Want wat hebben mensen nu aan het antwoord 'dat hij niet goed is' terwijl ze juist denken dat de kaart wel goed is? Argumenten, die moet je geven! En nu doe je dat, en daar ben ik blij mee
Want nu begrijpt men waarom je dit vindt en kunnen ze het er mee eens zijn of een tegenargument geven, wat zorgt voor een intelligente discussie!
@Magnus
Hoezo random kritiek? Er vroeg iemand waarom deze kaart zo goedkoop is bij het preorderen. Daar heb ik een antwoord opgegeven. Als dat antwoord niet duidelijk is, wil ik het best verder uitleggen.
Torpor Orb is slecht omdat:
- De kaart geen enkele invloed heeft op een ontwikkelde boardpositie. Zoals eerder opgemerkt is het dus een waardeloze topdeck.
- Alle exemplaren van deze kaart die je naar de eerste trekt alleen iets doen wanneer de eerste stuk gaat.
- Hij ook de abilties van eventuele eigen beesten uitschakelt (met bv. Dreadnought kan dit een voordeel zijn ipv een nadeel).
- Hij alleen werkt wanneer beesten in het spel komen. De trigger bij het aanvallen van Titans wordt niet gestopt.
- Deze kaart niet in staat is de triggered abilities van beesten te stoppen die er liggen voordat deze kaart gespeeld wordt.
Zoals ook eerder opgemerkt is, dit is de nieuwe Imi Statue.
Oh! Snel Mishra’s Workshops inslaan voor dat die te duur wo... oh Crap!
beurt 1 met een Mishra’s Workshop
Grappig net een testdeckje in elkaar gezet, waarbij Stifle-Dreadnought wordt aangevuld met deze en Hunted Horror..
Kan wel extra stabiliteit geven
(En heeft als voordeel dat je oppo's beesten ook geen 'enters the battlefield' abilities kunnen laten triggeren)
Als je deze vergelijkt met stifle, dan zitten hier toch wel een aantal nadelen aan.
- Hij is 1 duurder, waardoor je niet t2 Phyrexian Dreadnought kan gaan. Dit lijkt niet zo belangrijk, maar t2 is erg belangrijk in legacy. Grote kans dat je ze of genoeg tijd geeft om te combo'en, of een Counterbalance neer te leggen, of een Hymn to Tourach spelen, etc.
- Stifle is op zichzelf een goede kaart, als je geen dreadnought in je hand hebt/kan zoeken, dan kan je met stifle nog fetchlandjes pakken enzo.
- Meerdere copieen van deze in je hand is nutteloos, meerdere stifles is erg sterk (mana screw).
Dit is vooral een casual kaart, die af en toe leuk uit de hoek komt maar geen bom gaat worden in legacy, en waarschijnlijk ook niet in standard.
Nou een van de redenen is om deze goed te maken is dat je hem wel 4 keer moet spelen. En deze meerder malen in je hand hebben is 1 van de slechtste dingen die ik mij kan bedenken in magic.
En waarom.....? Random kritiek leveren schieten we niet veel mee op. Leg dan even uit WAAROM hij volgens jou dan niet goed is.
De kaart is goedkoop aangezien die slecht is ondanks alle leuke combinaties die je ermee kunt verzinnen.
Waarom is deze zo goedkoop in pre sales? Leuk deck toch met counters stifles dreadnoughts en al die andere voorbeelden? Nou weet ik niet waarom nought stifle niet meer gespeeld werd maar zo wordt ie een stuk stabieler toch?
Staat een paar post terug ook al. Sorry
Eater of Days is ook erg leuk met deze kaart Misschien toch eens een deckje omheen bouwen.
Hiermee worden de hunted beesten een stuk speelbaarder
Kan eindelijk Hunted Dragon in een deck getopt worden
Artifact
Creatures entering the battlefield don't cause abilities to trigger.
Vraag: Welke abilities gaan nu wel en niet af?
Antwoord: Alleen triggered abilities gaan niet af. Dat betekent alle abilities die beginnen met WHEN, WHENEVER of AT. Zie hier voor meer uitleg in het kopje triggered abilities.
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
Torpor Orb stops a creature’s own enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when a creature enters the battlefield.
6/1/2011
The trigger event doesn’t have to specify “creatures” entering the battlefield. For example, Amulet of Vigor says “Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.” If a creature enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would not trigger. If a land (that isn’t also a creature) enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would trigger.
6/1/2011
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield tapped or with counters on it, are unaffected.
6/1/2011
Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield,” such as choosing a creature to copy with Clone, are unaffected.
6/1/2011
Look at the permanent as it exists on the battlefield, taking into account continuous effects, to determine whether any triggered abilities will trigger. For example, if you control March of the Machines, which says, in part, “Each noncreature artifact is an artifact creature,” Torpor Orb will be a creature when it enters the battlefield and will not cause triggered abilities to trigger.
6/1/2011
If Torpor Orb and a creature enter the battlefield at the same time, that creature entering the battlefield won’t cause triggered abilities to trigger.
Decktips