Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik raad jullie aan de kaart te lezen.
'Creatures' - en Depths is een landje.
Maar zoals Maarten zegt, het had toch niet gewerkt ook al was het een creature. Anders had er moeten staan ;
'When Depths enters the battlefield put 10 Ice counters on it'
Of iets in die trend, maar goed. Het werkt dus niet.
Dark Depths is eerst een landje met 10 counters erop, zijn die counters eraf, dan wordt het pas een creature. Dus hij heeft er geen invloed op.
Als je deze hebt liggen en je speelt een Dark Depths komt die dark depths dan in play zonder die counters erop?
Of heeft deze kaart geen effect op Dark Depths
multikicker werkt nie meer? hue? mijn Everflowing Chalice komt nog steeds met een bom counters in het spel hoor.
Wolfbriar Elemental aan de andere kant houd je dan wel tegen maar hij kan hem nog steeds 5000 keer kickeren!
snappen jullieniet dat dit de tegenstander ook redelijk hard dwars zit?
multy kicker werkt door deze kaart niet meer,
tegen legacy goblins is deze super effectief want je goblin matron en ringleader zijn echt nutteloos geworden.
en zo wordt de lijst maar langer en langer,
ally decks woren door deze kaart in hun effect met een ally vertraagd.
alle titan's doen pas iets zodra ze aanvallen en verliezen het voordeel van hun directe effect.
deze kaart kan tergelijke tijd en voor jou een heel groot voordeel hebben en een heel groot nadeel voor je tegenstander zijn,
kortom ik zeg doenXD
En je wilt niet afhankelijk zijn van iets in de toernooi scene, dus daarom zal deze kaart niet gebanned of gerestricted gaan worden.
Als back up heb je altijd de Stifle tech, indien je de Orb niet snel genoeg pakt. Het is alleen jammer dat de Orb geen andere use heeft. Was hij nou blauw ofzo geweest had die altijd nog een ditch functie met iets als FOW. Maar omdat het voor de rest niets bijzonders doet totdat jij de benodigde pieces hebt, is het gewoon mediocre.
Het deck is best mogelijk, Maar het maakt je afhankelijk.
Eater of Days kan wel echt hard uit de hoek komen, samen met Dreadnought. Stel je voor:
Turn 1: Ancient Tomb, Torpor Orb. Remove ESG, drop Nought.
Turn 2: Ancient Tomb/City of Traitors, Eater of Days. Schop voor 12.
Turn 3: Kill opponent nicely
Oke, realistisch? Nee. Gaaf? JA
@Jiry: Het schijnt dat Torpor Orb zo sterk is in fundecks, dat ze deze op de casual-ban-list willen zetten!
Ik denk toch echt dat het allemaal wel mee valt. Zoals al eerder is gezegd. Het rapen van meerdere Orbs is nutteloos. Bedenk je eens in als je er twee in je starthand hebt? Dat wil je echt niet. Daar komt bij dat Stifle en Trickbind al bestonden, en het enige beest dat daadwerkelijk gevaarlijk is met Orb is de Dreadnaught, voor de rest denk ik dat het allemaal wel mee valt. Eater of Days is cool aswell ofc.
Kaarten worden zelden meer gebanned. Kaarten worden maanden getest en er wordt uitvoerig nagegaan of deze kaart een combo vormt met andere kaarten die te sterk zou zijn. Natuurlijk is het theoretisch mogelijk dat ze een kaart onderschatten (zoals bij Jace, maar zelfs zij is niet zo goed dat ze gebanned moet worden), maar ga er maar vanuit dat deze gewoon legal blijft, zeker als je kijkt naar alle nadelen die al genoemd zijn.
Ja maar ik zie hem nog niet echt toernooien gaan breken dankzij deze kaart. Het nadeel is dat je deck gewoon slechter werkt als je deze dan niet op het veld hebt, dus moet je weer een toolbox gaan inbouwen om dit ding consistent beurt 2/3 te gaan vinden, wat slots kost.
Daarnaast wil je ook nog wel wat back up hebben zodat je niet dood gecomboed wordt/dood geraced wordt door Gobbo's ofzo, en je moet nog beesten erin zien te proppen. Al met al zie ik hem dus niet zo goed worden dat hij gebanned wordt, en zeker niet gerestricted.
Tuurlijk zit ik (en hij) niet in de B&R-Commissie, maar een beetje nadenken werkt ook meestal wel.
Daar in tegen is het Casual gezien wel een erg leuke kaart, die veel opties kan bieden.
zit jij soms in de banning commisie? Je weet niet van te voren of een kaart gebanned wordt als je dat kan zien aankomen dan werden ze niet geprint.
Ik denk dat deze echt giga power loslaat op beesten die we vergeten waren omdat ze onspeelbaar waren vanwege hun triggerd ability
Deze wordt niet gebanned, hoor.
ik bedoen Phyrexian Dreadnought natuurlijk
Artifact
Creatures entering the battlefield don't cause abilities to trigger.
Vraag: Welke abilities gaan nu wel en niet af?
Antwoord: Alleen triggered abilities gaan niet af. Dat betekent alle abilities die beginnen met WHEN, WHENEVER of AT. Zie hier voor meer uitleg in het kopje triggered abilities.
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/1/2011
Torpor Orb stops a creature’s own enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when a creature enters the battlefield.
6/1/2011
The trigger event doesn’t have to specify “creatures” entering the battlefield. For example, Amulet of Vigor says “Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.” If a creature enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would not trigger. If a land (that isn’t also a creature) enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would trigger.
6/1/2011
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield tapped or with counters on it, are unaffected.
6/1/2011
Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield,” such as choosing a creature to copy with Clone, are unaffected.
6/1/2011
Look at the permanent as it exists on the battlefield, taking into account continuous effects, to determine whether any triggered abilities will trigger. For example, if you control March of the Machines, which says, in part, “Each noncreature artifact is an artifact creature,” Torpor Orb will be a creature when it enters the battlefield and will not cause triggered abilities to trigger.
6/1/2011
If Torpor Orb and a creature enter the battlefield at the same time, that creature entering the battlefield won’t cause triggered abilities to trigger.
Decktips