Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Torpor Orb

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Rare New Phyrexia Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
New Phyrexia
 8
2,95
 -
39,95
Torpor Orb | New Phyrexia

 Op voorraad 

€ 2,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 39,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-6-2011 11:10:00

helemaal duidelijk thnx!!!!

nu nog wel een vervolg vraagje:

hoe zit dat dan met champion, zoals bv inNova Chaser

29-6-2011 10:42:00

Oh ja, bovendien, als wás Celestial Colonnade een creature, dan werkte het nog niet. Torpor Orb heeft het over abilities die triggeren als gevolg van creatures die het spel in komen. Triggered abilties worden duidelijk gemaakt met de woorden 'when, whenever, at'. Dus bijvoorbeeld 'When Celestial Colonnade enters the battlefield, tap it.' Echter, er staat 'Celestial Colonnade enters the battlefield tapped.' Dus ook als het een creature was zou het nog niet op gaan.

29-6-2011 10:39:00

Nee, in het geval van Celestial Colonnade werkt het niet. Dat is namelijk nog een land, op het moment dat het in het veld komt. Pas als je betaalt wordt het een creature, maar als het die beurt pas in het spel is gekomen is hij dus nog steeds getapt. Blisterstick Shaman, bijvoorbeeld, is wél al een creature als hij het veld in komt en kan dus meteen zijn ability gebruiken. Maar de Colonnade is eerst nog een land, en Torpor Orb heeft het alleen over creatures.

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-6-2011 10:36:00

dus als ik het goed begrijpt komt bijv Celestial Colonnade untapped in het potje?

25-6-2011 20:11:00

persist beestjes krijgen wel -1-1 counters omdat dat geen ETB ability is maar leaves battlefield ability en graft creatures kunnen inderdaad geen counters meer moven.

25-6-2011 17:27:00

Ok, jij je zin:
Als ik een (al dan niet domme) Question Elemental speel en ik zeg iets dat geen (al dan niet domme) vraag is, komt hij dan opnieuw in het spel bij de tegenstander?

Oh en even een wel zereneuze vraag: Hoe werkt deze eigenlijk met persist en graft? Als het persist beestje weer terug in het spel komt, komt de -1/-1 counter er dan nog wel op? En als ik een graft beestje in het spel heb liggen, kan ik er dan nog +1/+1 counters mee verplaatsen?

25-6-2011 15:02:00

En hier zet ik de discussie stop, we dwalen weer veel te ver af richting filosofie. Graag meer (al dan niet domme) vragen over hoe Torpor Orb werkt, of mooie combo's/strategieen met de Orb!

25-6-2011 14:11:00

Ach nou ja, het feit dat ik geen duizend smileys opplak wil niet zeggen dat ik er serieus op in ga.

Daarnaast, het kunnen leggen van connecties (tussen wat?) vereist kennis. Dus jouw definitie van intelligentie heeft alles te maken met kennis.

25-6-2011 13:25:00

*zucht*, waarom zijn er altijd mensen die serieus ingaan op dat soort opmerkingen? <_<

Verder ben ik het met je eens hoor, als je iets niet weet moet je het gewoon vragen.

Maar het antwoord op de vraag of domme vragen bestaan is volledig afhankelijk van je definitie van 'dom'. Mijn definitie van intelligentie (en dus evenredig daaraan domheid) heeft niks te maken met de aan- of afwezigheid van kennis, het heeft te maken met het kunnen leggen van connecties. En dan bestaan domme vragen wel degelijk als de benodigde kennis aanwezig is en de connectie maar duidelijk genoeg.

25-6-2011 11:54:00

@ Stefan

Ooit van een "tabula rasa" gehoord? Het idee dat er wel domme vragen bestaan is appelleren aan het idee van noodzakelijke kennis. En dat is niet waar.

25-6-2011 11:49:00

Echt, altijd als mensen zeggen: "domme vragen bestaan niet" heb ik altijd de neiging (zeker op websites) om te vragen waar hier de wc is

25-6-2011 11:31:00

Helemaal met Wacky eens! Stel alsjeblieft al je vragen, daar leer jij van én alle andere mensen die hetzelfde wilden weten maar het nooit hebben gevraagd
Meestal is er niet zo'n groot verschil tussen het casten van een creature en het resolven van een creature spell, waardoor er een creature op het battlefield komt. Sommige kaarten maken daar wel een groot onderscheid bij, zoals Torpor Orb: cast triggert nog gewoon alles, op het battlefield komen triggert niets meer.
Kijk maar eens naar het verschil tussen de machtige Emrakul, the Aeons Torn (die triggert op casten) en de nietige Eternal Witness (die triggert op enteren).

25-6-2011 10:15:00

Domme vragen bestaan niet, en ik ben met Jornt eens. Het maakt niet uit waar en waarvan de ability is, zolang het wordt veroorzaakt doordat een creature op de battlefield komt zorgt Torpor Orb er voor dat er niets gebeurt.
Vengevine triggert echter bij het casten van een creature spell en daarom heeft Torpor Orb er geen betrekking op.

25-6-2011 09:19:00

Dit heeft niets met de graveyard te maken, maar meer met dat vengevine triggerd op het casten van een tweede creature spell.
Als er een kaart in de graveyard zou liggen die triggerd als er een creature in het spell komt dan zou torpor orb wel werken.

25-6-2011 09:11:00

Nope, die ability triggered in de graveyard.

Oracle

Artifact 

Creatures entering the battlefield don't cause abilities to trigger.

NederMagic FAQ

Vraag: Welke abilities gaan nu wel en niet af?
Antwoord: Alleen triggered abilities gaan niet af. Dat betekent alle abilities die beginnen met WHEN, WHENEVER of AT. Zie hier voor meer uitleg in het kopje triggered abilities.

Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
Torpor Orb stops a creature’s own enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when a creature enters the battlefield.

6/1/2011
The trigger event doesn’t have to specify “creatures” entering the battlefield. For example, Amulet of Vigor says “Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.” If a creature enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would not trigger. If a land (that isn’t also a creature) enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would trigger.

6/1/2011
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield tapped or with counters on it, are unaffected.

6/1/2011
Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield,” such as choosing a creature to copy with Clone, are unaffected.

6/1/2011
Look at the permanent as it exists on the battlefield, taking into account continuous effects, to determine whether any triggered abilities will trigger. For example, if you control March of the Machines, which says, in part, “Each noncreature artifact is an artifact creature,” Torpor Orb will be a creature when it enters the battlefield and will not cause triggered abilities to trigger.

6/1/2011
If Torpor Orb and a creature enter the battlefield at the same time, that creature entering the battlefield won’t cause triggered abilities to trigger.

Decktips