Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Veilig betalen met iDeal
Magnus en Lord hebben het weer eens helemaal correct, en ik zat er naast Wow, had me niet gerealiseerd hoe sterk flash en tokens hiermee zijn, nice combo!
Wow, da's best cool En zo werkt het volgens mij wel ja
Maar ja, wat wil je van een mana artifact. Je had ook Eldrazi Monument kunnen hebben. Dan worden je Wrath of Gods ook Plague Winds
In dat geval is Lifeline + "token bij doodgaan"/Flash + Wrath of God wel extra evil geworden sinds de errata;
1. Krijg Lifeline + Penumbra Bobcat in play.
2. Speel Wrath of God. Penumbra triggered, Lifeline triggered heel vaak.
Jij controlt bobcats en alle Lifeline triggers, dus mag je zelf de volgorde kiezen.
3. Laat eerst alle tegenstander Lifeline triggers resolven. Deze doen niets, er is immers geen creature in play.
4. Laat Penumbra trigger resolven, maak token.
5. Laat jouw Lifeline triggers resolven. Er is ondertussen een creature, dus deze werken wél gewoon.
Resultaat : Je Wrath of God is verandert in een soort Plague Wind.
Ja, dat klopt. Dus er zijn X beesten op de battlefield, Lifeline ook en iemand speelt een Wrath of God. Alles gaat dood, Lifeline triggert voor elk creature dat dood ging. Met al die triggers op de stack cast je een Shimmer Myr. Die resolved en daarna laat je alle Lifeline triggers resolven. Je hebt nu een creature op de battlefield, dus alles komt terug.
@LotZ: ff die ruling op me in laten werken en ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.
"This is because Lifeline's ability has an intervening-if clause, which means that there must be at least one creature on the battlefield at the time the ability resolves."
Als er voor die ability resolved nog een creature gemaakt wordt komen ze toch wél terug? Dan is er immers een creature aanwezig.
(Ik zie in die regel in ieder geval bewijs dat de Lifeline inderdaad triggered bij WoG).
Quote uit de officiele rulings hier rechts -->
"If more than one creature is on the battlefield and all the creatures on the battlefield go to the graveyard at once, then none of them are returned at end of turn. This is because Lifeline's ability has an intervening-if clause, which means that there must be at least one creature on the battlefield at the time the ability resolves."
Nee dus, na een Wrath of God komt er niets terug, behalve als een creature het overleeft, bijvoorbeeld omdat hij indestructible is.
Dus als ik je goed begrijp komen alle beesten sowieso terug als er een WoG wordt gespeeld? Zelfs als ik geen effect in het spel heb die tokens maakt bij het doodgaan van beesten?
Ik zou toch zeggen dat alles wél terugkomt. (Aannemend dat er meerdere creatures aanwezig zijn, en de tokens aankomen voordat d lifeline triggers resolven).
"Als alle beesten tegelijkertijd dood gaan, zal de Lifeline sowieso niet triggeren"
Hoezo niet? Beesten zien elkaar toch doodgaan? Intervening If clauses checken 2x; Bij het trigger event, en bij het resolven van de ability. Daartussenin wordt niet gechecked, ook niet bij het op de stack gaan. (603.4)
Op het trigger moment (Resolvende Wrath of God) zijn er nog andere beesten in play (beesten zien elkaar doodgaan, 603.6d), dus triggered lifeline.
Bij het resolven van lifeline zijn er beesten in play, dus resolved de trigger gewoon.
603.6d Normally, objects that exist immediately after an event are checked to see if the event matched any trigger conditions. Continuous effects that exist at that time are used to determine
what the trigger conditions are and what the objects involved in the event look like. However, some triggered abilities must be treated specially because the object with the ability may no longer be on the battlefield, may have moved to a hand or library, or may no longer be
controlled by the appropriate player. The game has to "look back in time" to determine if these abilities trigger. *Leaves-the-battlefield abilities*, abilities that trigger when a permanent phases out, abilities that trigger when an object that all players can see is put into a hand or library, abilities that trigger specifically when an object becomes unattached, abilities that trigger when a player loses control of an object, and abilities that trigger when a player planeswalks away
from a plane will trigger based on their existence, and the appearance of objects, prior to the event rather than afterward.
Example: Two creatures are on the battlefield along with an artifact that has the ability
"Whenever a creature is put into a graveyard from the battlefield, you gain 1 life."
Someone plays a spell that destroys all artifacts, creatures, and enchantments. The artifact's ability triggers twice, even though the artifact goes to its owner's graveyard at the same time as the creatures.
603.4. A triggered ability may read "When/Whenever/At [trigger event], if [condition], [effect]." *When the trigger event occurs, the ability checks whether the stated condition is true. The ability triggers
only if it is; otherwise it does nothing. If the ability triggers, it checks the stated condition again as it resolves.* If the condition isn't true at that time, the ability is removed from the stack and does nothing. Note that this mirrors the check for legal targets. This rule is referred to as the "intervening ‘if' clause" rule. (The word "if" has only its normal English meaning anywhere else in the text of a
card; this rule only applies to an "if" that immediately follows a trigger condition.)
Ok, thnx. Dan moet ik dus gewoon een sac outlet in spel hebben om de beesten die ik in wil houden te saccen in reactie op de wrath of god. Goed om te weten.
Wel een leuke kaart trouwens om Martial Coup onbruikbaar te maken
"Whenever a creature is put into a graveyard from the battlefield, if another creature is on the battlefield, (...)" checkt tijdens het triggeren ook of er nog een creature op de battlefield aanwezig is.
Die is er niet, dus triggert hij niet.
Klopt! De intervening if zorgt voor 2 dingen: de ability triggert niet als de conditie niet waar is, en hij doet niets op resolven als de conditie niet waar is.
Als alle beesten tegelijkertijd dood gaan, zal de Lifeline sowieso niet triggeren, ook niet als je vlak daarna alsnog een paar beestjes maakt. Wrath werkt wel goed samen met indestructible beestjes!
Volgens mij krijg je dan gewoon je tokens, maar komen de andere beesten niet terug, omdat de tokens er niet waren toen ze naar het kerkhof gingen.
3/1/2010 If more than one creature is on the battlefield and all the creatures on the battlefield go to the graveyard at once, then none of them are returned at end of turn. This is because Lifeline's ability has an intervening-if clause, which means that there must be at least one creature on the battlefield at the time the ability resolves.
Dus als er een Wrath of God wordt gespeeld gaat alles dood en komt niks terug. Maar wat nou als ik bijvoorbeeld een Kinsbaile Borderguard op tafel had liggen met +1/+1 (of andere) counters erop?
Komt dan alles weer terug aan het eind van de beurt of blijft het alsnog gewoon in de graveyard liggen? En in het geval van Teysa, Orzhov Scion en ik er minstens een zwart beestje naast heb liggen?
optie 2.
Artifact
Whenever a creature dies, if another creature is on the battlefield, return the first card to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
It fails to bring the creature back if the creature is not still in the graveyard at the end of turn.
10/4/2004
It works for all players and has errata to remove the “your graveyard” text.
10/4/2004
The creature comes back even if Lifeline leaves the battlefield after triggering, but before it resolves.
10/4/2004
If multiple creatures are coming back, they come back one at a time, not all at once. This is because Lifeline triggered once for each creature and set up a separate “at end of turn” effect for each.
3/1/2010
If more than one creature is on the battlefield and all the creatures on the battlefield go to the graveyard at once, then none of them are returned at end of turn. This is because Lifeline’s ability has an intervening-if clause, which means that there must be at least one creature on the battlefield at the time the ability resolves.
Decktips