Submenu - Informatie
Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prowl is een ability die sommige rogue spells uit Morningtide () hebben. |
Uitleg |
Prowl betekent dat je de speciale prowl cost van een spell mag betalen in plaats van de gewone manacost als je een speler combat damage hebt gedaan met een creature dat ten minste één creaturetype gemeen had met het creature type van die spell. Meestal is de prowl cost van een spell lager en vaak krijg je een bonus effect als je de prowl cost betaalt in plaats van de gewone cost. Prowl komt voor op creatures en op tribal sorceries met het type rogue, maar zo'n spell kan daarnaast ook andere creaturetypes hebben. |
Voorbeelden |
Je hebt een tegenstander aangevallen en combat damage gedaan met een Mogg Fanatic. Je mag nu Stinkdrinker Bandit voor zijn prowl cost spelen (dat is namelijk ook een goblin), maar Noggin Whack niet. Als je de Mogg sacrificet om een damage op je tegenstander te doen, mag je niet prowlen: dat geldt alleen als je combat damage hebt gedaan aan een tegenstander. Ook als je een Planeswalker van je tegenstander hebt aangevallen, mag je niet prowlen. Vragen over de regels kun je in het Regelvragen Forum kwijt. Terug naar het overzicht |
Enkele kaarten met prowl. |