Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Natuurlijk speel je Magic voor de fun, de kick, omdat het zo'n mooi spel is, voor de gezelligheid en om nog talloze andere redenen, maar je wilt natuurlijk ook wel eens winnen. Magic kent een hoop manieren om te winnen, onder andere door de volgende State Based Actions:
*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)
Maar er zijn ook andere manieren om te winnen! Zo is er bijvoorbeeld de enchantment cycle uit Judgment waarmee je op een of andere manier in je upkeep kunt winnen (Battle of Wits, Test of Endurance, Mortal Combat, Chance Encounter, Epic Struggle), The Cheese Stands Alone a.k.a. Barren Glory en natuurlijk Coalition Victory.
Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
Deze prijsvraag gaat over alternatieve wincondities en dus niet over verliezen, en daarom een zeer toepasselijke prijs: een gealterde Platinum Angel!
De winnaar krijgt een gealterde Platinum Angel, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Mijn simpele doch uitdagende inzending!
Dustin, je had het over normaal, niet overpowered, etc. Vanuit die eisen volgde het bovenstaande ontwerp: balans. Wil je safe staan? Heb je veel permanents nodig. Wil je met weinig permanents winnen? Ga maar naar beneden met je life total.. Waar is de perfecte balans en gaat het je lukken??
Succes iedereen!
Een extra winconditie: Als een speler 5 of meer emblems meer heeft dan alle andere spelers, wint hij/zij het spel. En met emblems bedoel ik die dingen die je krijgt van de ultimate van Venser, the Sojourner, een spell als Praetor’s Counsel of een effect als van Stigma Lasher.
Dit lijkt mij niet overpowered, want emblems zijn of zeer powerful zodat je het spel toch al wint, of zeer nadelig zodat je al dood bent voordat je het verschil hebt gemaakt.
Bloodchief Succubus 3UBB
Creature Succubus
During your upkeep gain control of target creature and lose 2 life.
At the end of your turn if you control 10 creatures form a opponent you win the game.
4/4
Victorious Endurance
Enchantment
As an additional cost to cast Victorious Endurance exile all permanents you control, your graveyard, your hand and your library.
Victorious Endurance enters the battlefield with five time counters.
Skip your turns.
At the beginning of each opponents upkeep remove a time counter from Victorious Endurance. When the last is removed, you win the game.
------------------
Het idee is dus dat je je tegenstanders in totaal 4 beurten geeft (want de 5e win je) om jou af te maken terwijl je zelf absoluut niks kan en ook niks meer hebt en ook geen beurten hebt. Is je tegenstanders deck te traag, dan win je
Het is een zeer riskante kaart omdat je verliest als deze gecounterd wordt, vernietigd wordt, als je tegenstander je een kaart laat rapen enz. Dus het is zeker niet overpowered, misschien zelfs ook niet met minder time counters.
Mana challenge
Enchantment
Mana challenge comes into play with 50 counters on it.
Shroud
: put a counter on mana challenge
: remove a counter from mana challenge. only your opponent can use this ability.
If there are 100 or more counters on mana challenge, you win the game.
If there are 0 counters on mana challenge, you lose the game.
Het idee was om een soort {=tower helix} te maken, maar dan gewoon een directe manabattle.
Uitkijken voor infinite mana combo's dus.
Hij heeft shroud zodat er geen andere rare dingen mee kunnen worden gedaan. (proliferate e.d.)
Infectation
Enchantment - Aura Curse
Enchant Player
At the beginning of enchanted player's upkeep, if that player has one or more poison counters, you win the game.
@Bruxxon: Shroud werkt niet tegen proliferate, proliferate target niet....
Een nieuw mechanisme: forest-, mountain-, island-, plains- en swampcounters. Voor elke kleur kan er een enchantment komen. Als voorbeeld voor groen:
Lost in the Woods
Enchantment
Whenever you cast a green spell, each opponent gets a forestcounter.
If each opponent has 15 or more forestcounters, you win the game.
Uiteraard kan dit mechanisme worden ondersteund door bijvoorbeeld creatures die een forestcounter geven als ze schade doen. Ik ben benieuwd naar het plaatje van de ge-alterde Platinum Angel!
Fatality
Instant. Rare
Fatality has, Above the law.(if a player controls a pernament that wont let him lose the game. He loses anyway)
Target apponent loses the game.
Its time... your days are over.
omdat het hier om een Platinum Angel gaat als Prijs, heb ik een anti Platinum Angel kaart bedacht. Met een nieuw ability. Above the Law! Ik denk dat die abillity not iest bij geschaaft kan worden, maar hoe weet ik nog niet.
Suc6 allenmaal !!
Stormblood Terminator
Creature - Human Berserker
Trample
: Stormblood Terminator gets +1/+0 until end of turn
At end of turn, if an opponent was dealt 15 or more damage by sources you control, you win the game.
4/3
Ik was een beetje door de "I win" kaarten aan het browsen en zag dat rood zielig genoeg maar een kaart had. Dat kan natuurlijk niet.
Mijn inzending
Pact of Victory 0
Sorcery
Pact of Victory is all colors
After this turn, there is another turn. In your next upkeep pay If you don't you lose the game, if you do, you win the game
Ik vond het idee van pacts wel leuk dus heb ik maar een alle kleuren pact erbij gemaakt.
Total Mastery
Enchantment
At the end of each turn if a player cast an instant, sorcery, enchantment, creature and artifact card, that player wins the game. Total Mastery doesn't not count as any of the above permanent types for this ability.
--------------
Lijkt me geen winconditie die je kan misbruiken. Ze is te gebruiken voor alle kleuren met de phyrrexian mana. In mono-colored decks kost ze je wel 8 leven. Dat is logisch want dan is het moeilijker te bewijzen dat je alles hebt bemeesterd. Ze kost je redelijk wat mana, minstens 5, maar de kans is redelijk klein dat je van elk permanent een kaart met CMC 1 hebt. Dus de totale kostprijs ligt m.i. gemiddeld rond de 10 CMC. Het dure aan deze kaart is dat je 5 kaarten moet spelen. Waardoor blauw wat in het voordeel is. Maar dat is eveneens logisch, want blauw beoogt ook om veel spells te bemeesteren. Het nadeel is dat ze ook geldt voor je tegenstanders. Dus er is een risico aan verbonden, wat me logisch lijkt.
Een nieuwe SBA die zegt dat je het spel wint als je 5 of meer contraptions hebt geassembled!
Overcharge
Enchantment
When Overcharge comes into play, choose an opponent. That opponent skips his or her draw step and has no hand limit.
Overcharge comes into play with a charge counter on it.
At the beginning of your upkeep put a charge counter on Overcharge.
At the beginning of target opponent's upkeep, that player draws cards equal to five times the number of charge counters on Overcharge.
"It's better to burn out than to fade away."
Zeer effectieve mill kaart maar je geeft je tegenstander wel heel veel kaart voordeel.
Ook erg leuk met Power Conduit.
Ik kreeg te horen dat Total Mastery (zie paar post hoger) een 1st turn-win mogelijk maakt. Daarom voeg ik er iets aan toe:
At the end of each turn if a player cast an instant, sorcery, enchantment, creature, artifact and planeswalker card, that player wins the game. Total Mastery doesn't not count as any of the above permanent types for this ability.
Huppakee!
Merci voor de input.
Total abuse 6
Sorcery
If your able to make an opponent
discard exaclty 4 cards, Remove target player's library
-
De mana cost is vrij hoog en om zo laat in de game met die hoge mana cost ook nog de opponent 4 kaarten te laten discarden (als hij die uberhaupt nog heeft), is geen gemakkelijke opgave maar met zwartDark Ritual en misschien een splash naar groen zou hij wel speelbaar kunnen zijn ...
Edit: je hoeft niet eens de library van de tegenstander te verwijderen die je laat discarden (EDH)!!
Heb het zelf-kaart-maak-programma even niet bij de hand, dus dan maar zo :
Practicing makes the master
Instant
Repeating - For every time you play this spell, you get a experience counter
When this spell resolves, you may return target creature to it's owners hand if you have one or more experience counter. Then you may draw a card if you have two or more experience counters. Then you may take another turn if you have five or more experience counters. Then you win the game if you have 10 or more experience counters.
'Keep praciticing...'
Natuurlijk voor in een set met daarin meerdere repeating effecten.
En just for fun heb ik een tweede gemaakt, maar deze doet dus NIET mee voor de prijsvraag:
Glorify
Sorcery
Supremecy - If you can not lose the game and your opponents can't win the game, you win the game.
'I want to win, so here is Platinum Angel. Now you can't win and I can't lose.'
'Well, that's ok mate, but you didn't win yet.'
'I start feeling a bit supreme anyway...'
'NOOO! Not that stupid card AGAIN!'
--------------
Always mind the flavour !
Glory of Ascension
Sorcery
Glory of Ascension is white.
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
Suspend 6-
You win the game.
'Long prayers are the key to Ascension, the ultimate goal of all.'
De Split second lijkt misschien gevaarlijk, omdat het dan waarschijnlijk een heel goede kaart wordt tegen control. Let er wel op dat ze sowieso tien beurten hebben om de tegenstander af te maken. Dit is ook gelijk een voordeel van deze kaart, het straft infinite control af. Een deck waar mensen niet graag tegen spelen. Tegen Aggro en Midrange is het minder goed, hoewel het met een Control-shell eromheen alsnog een kans kan maken.
De art kan hierbij echt heel mooi zijn. Het 'holy' gevoel bij sommige arts vind ik heel mooi. In multiplayer is het, ondanks wat je op het eerste gezicht zou zeggen, ook niet heel goed. Het maakt je primary target en als je niet echt heeel goed kan controllen, ben je dood voor hij resolvet. Al met al is het wel een leuke kaart om heel lange potjes minder lang te maken. Ook vind ik de flavor heel mooi en er kan een verhaal om geschreven worden.
In de meest gangbare toernooiformaten kan hij waarschijnlijk niet gespeeld worden, dus het is en blijft vooral een Casual kaart. Iets wat eigenlijk alle 'you win the game' kaarten het geval is (behalve evt. met Battle of Wits, maar om nou te zeggen dat dat niet een echt Rogue deck is in Legacy )!
Ancient Sphinx Mythic
Legendary Creature - Sphinx
Flying
: You may draw a card, then you may discard a card, then you may exile a card from your graveyard.
If you have exactly four cards in your library, two cards in your hand and three cards in your graveyard, you win the game.
7/7
"What has four legs in the morning, two legs in the afternoon and three legs in the evening?"