Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 1,50
FOIL
€ 29,95
Dankje voor de zekerheid! Ik ben er nu een deck mee aan het bouwen. Het zal geen vintage topdeck zijn, maar zeker leuk voor casual. In ieder geval eens niet zo'n engine deck waar niemand meer tegen wil spelen als ze het een keer gezien te hebben.
Dat werkt helemaal zoals je het hebt gepland!
Je hebt de kost betaald om Power Conduit te activeren, en dat is een counter eraf halen. Nu ligt er maar 1 counter op je Chalice of the Void en triggert hij niet op het spelen van een Counterspell. Totdat de Power Conduit's ability resolved kunnen er dus geen 1 mana spells worden gespeeld (tenminste, ze worden gecountered).
Succes met het uitvoeren van de combo.
Ok dus even voor de zekerheid:
Ik heb een Chalice of the Void met 2 charge counters. Nu gebruik ik de ability van de Power Conduit om een charge counter er af te halen en er weer bij te duwen. Als reactie op de ability speel ik een Counterspell. Als het goed is heb ik nu effectief mijn eigen Chalice of the Void omzeild. Iemand bezwaar of heb ik een coole combo hierzo?
Ik snap dat de tegenstander dan ook meteen spells van 2 kan casten tot de Power Conduit resolved en de charge counter terug op mijn Chalice of the Void gaat.
Oki in that case, i like!
Bedankt voor de uitleg beide.
Ja, in de declare blockers step krijg je ook nog de kans om instants en abilities te spelen voordat je naar de combat damage step gaat.
Ok duidelijk, dan nog 1 ding. Als ik aanval met een thunderblust (met counter) kan ik dan nog na het kiezen van de verdedigers besluiten de counter eraf te halen?
Bijvoorbeeld de tegenstander heeft dat 1-1 beest, ik val aan en kiest ervoor het door te laten gaan. in dat geval heb ik natuurlijk liever de counter eraf.
Als je de -1/-1 van Thunderblust afhaalt, dan heeft hij geen trample meer, maar overleeft hij. Als je wilt dat er damage doortrample'd, dan overleeft hij het niet.
Je moet de counter er af halen voordat de damage gedaan word (of juist laten zitten, welke jij wilt). Als de damage gedaan is, is je Thunderblust dood en valt er niet meer te reageren
Als ik met een Thunderblust aanval die al een -1 counter heeft en deze word geblocked door bijvoorbeeld een 1-1 beest dan zouden bijde beesten doodgaan en 5 damage door gaan. Als ik nou met Power Conduit de -1-1 counter eraf haal voordat mijn Thunderblust doodgaat dan herleeft deze toch gewoon weer? En gaat zijn trample damage dan nog gewoon door?
dan kan je nog beter een andere kaart pompen...
Hoe wou je er dan een 15/15 van maken? Kwestie van onderbouwen in plaats van een kaartnaam noemen zonder uitleg
Ik had toch niet gezegd dat ik het in een keer zou doen of wel?
Dat van dat opheffen wist ik ook al...
Je kan ook gewoon de counters op een ander beestje leggen en eventueel later weer terug halen.
Zucht sorry. Dat ze elkaar opheffen weet ik (Dat leg ik zelfs nog uit in m'n post...). Ik zit gewoon niet op te letten. Hij is 10/10 met 5x -1/-1 en niet 15/15 met 5x -1/-1
Hij wordt inderdaad 11/11.
@David: -1/-1 counters en +1/+1 counters heffen elkaar op en kunnen niet (meer) naast elkaar bestaan.
Comprules: 704.5r If a permanent has both a +1/+1 counter and a -1/-1 counter on it, N +1/+1 and N -1/-1 counters are removed from it, where N is the smaller of the number of +1/+1 and -1/-1 counters on it.
Edit:@David: Etched Monstrosity entered the Battlefield met 5 -1/-1 counters, is dus geen 10/10 maar effectief 5/5 als hij EtB.
16/16? Hoe precies?
Conduit 1e keer.
-- Monstrosity wordt 7/7
Conduit 2e keer.
-- Monstrosity wordt 9/9
Conduit 3e keer.
-- Monstrosity wordt 11/11
Per keer dat je conduit activeert verwijder je 2 counters.
* Eentje vanwege de ability van de Conduit.
* Eentje vanwege het feit dat +/- elkaar opheft.
De laatste -1/1 counter geeft de Monstrosity een 1/1 power boost, en dat maakt hem 11/11 en geen 16/16.
Maar correct me if i'm wrong.
Artifact
T, Remove a counter from a permanent you control: Choose one -
- Put a charge counter on target artifact.
- Put a +1/+1 counter on target creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips