Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Graag hulp bij probleem met een trade

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Official Rules Advisor Joost (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2011 11:36:00

Hallo allemaal,

Na een tijdje wat minder actief te zijn geweest heb ik laatst een enorme CvsC gehad om The Mighty Quinn bij elkaar te ruilen.
Alles verliep lekker snel en soepel tot zich het volgende probleem voort deed..

Quetzalias bood mij via nedermessage een Moat aan.
Na mijn 2e bod kwamen we tot een deal, waarna ik te horen kreeg dat ik eerst zou moeten sturen omdat hij al eerder een probleem gehad zou hebben. (kaarten die niet aankomen)

Helaas hebben vrij veel mensen een soortgelijke ervaring gehad op nedermagic (ik zelf ook), ik vertel dat ik op de betrouwbare lijst sta en dat ik al jaren actief ben op nedermagic, en dat ik, gezien de referenties (mijn refs tegenover de 5 refs van hem) niet van plan ben om eerst te sturen.

Quetzalias begint over aangetekende verzending.
Maar omdat het hier om mijn 2e Moat gaat (1 is waarschijnlijk al voldoende voor mijn deck), ik een flink overbod doe en omdat aangetekende verzending naar België vrij prijzig is vind ik dat een 2e Moat mij op deze wijze wel heel veel gaat kosten.

De trade is hier in eerste instantie vastgelopen, totdat Quetzalias aanbiedt om als eerste te sturen en akkoord te gaan met verzending via de reguliere post.

Helemaal prima dus!
Omdat de deal vlak voor een excursie van mijn studie is geplanned geef ik aan dat ik waarschijnlijk pas iets later kan sturen.
Ook dit was geen probleem.

Dan gebeuren er een aantal "vreemde" dingen.
De Moat blijkt niet nm te zijn (heeft een lichte vouw in een hoekje, naast wat lichte slijtage aan de randjes)
Quetzalias biedt aan om de trade terug te draaien, omdat ik de Moat ga spelen besluit ik dat dat niet nodig is.

Nu zijn we ruim 3 weken verder en zijn mijn kaarten volgens Quetzalias nog steeds niet aangekomen.

Ik heb gevraagd hoe we dit op zouden lossen.
50/50 de schade delen was het antwoord.
Het vreemde hieraan vind ik dat Quetzalias mij hierbij verzoekt om geld over te boeken naar zijn rekening, ipv vergoeding (in kaarten) te sturen zoals gebruikelijk is.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Geld sturen is geen optie, maar mijn goede naam verpesten evenmin.


PS.
Hoewel het hier waarschijnlijk niet gaat over een bad-trader was dit wel het deel van het forum wat het beste aansluit bij de problematiek.
Mocht ik toch het verkeerde deel van het forum hebben gekozen, dan zou ik het prettig vinden als deze thread verplaatst word naar de juiste plaats.

 Reactie plaatsen

Reacties (3)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
1-3-2011 12:10:00

Ik heb hier weinig aan toe te voegen. De situatie is correct beschreven.

De reden waarom ik zelf opteer voor de overschrijving is dat dit 100% safe is (zoals ook aangegeven door Joost), en ik liever niet het risico wens te lopen dat het wederom verkeerd loopt.

Zoals aangehaald door Joost is dit inderdaad ook niet de eerste keer dat een trade op nedermagic in mijn nadeel uitvalt, met een trader die meldde dat de kaarten die ik heb opgestuurd niet zijn toegekomen. Vandaar ook mijn initiële voorkeur om niet eerst te sturen, of het aangetekend te doen.

Verder verloopt alle communicatie met Joost tot dusver prima.

Alle commentaar is welkom.

1-3-2011 12:48:00

In plaats van te hanteren wat *gebruikelijk* is op Nedermagic kunnen jullie het beste met elkaar communiceren waar de gulden middenweg ligt. Misschien wil je niet 50% aan geld overmaken maar wel 25%. Wellicht kun je 50% van de kaartwaarde compenseren met kaarten én de kosten voor aangetekende post delen.
Er is geen juiste oplossing, er is slechts dat waarmee jullie willen instemmen.

Succes!

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2011 13:14:00

Mee eens. Erg jammer dat kaarten niet aankomen, maar hoeveel procent er gedeeld moet worden en in welke vorm...dat moeten jullie zelf uitvechten. Ik zeg, hou de hand op de knip en stuur elkaar een vergoeding in kaarten. Maar dat zul je onderling moeten beslissen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]