Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Announcement Date: March 18, 2011
Effective Date: April 1, 2011
Magic Online Effective Date: TBD
Scars of Mirrodin Block Constructed, Standard, Extended, Legacy, Vintage
No changes
Two-Headed Giant Rules Change: Poison Counters
Effective April 1, the rules for poison counters in Two-Headed Giant games are changing. Players will no longer get poison counters individually. Rather, teams will get poison counters. In addition, a team loses the game when it has 15, not 10, poison counters. The Comprehensive Rules will be updated to reflect these changes.
Two-Headed Giant Poison Mini-FAQ
Q: Do these changes affect the way in which attackers are declared or combat damage is dealt in Two-Headed Giant?
A: No. Each team's creatures, including those with infect, attack the other team as a group. Combat damage is still dealt to each player individually, although the result of that damage (from a source with infect) is the player's team receiving an appropriate number of poison counters.
Q: If the opposing team has one or more poison counters and I proliferate, how may poison counters can I give them?
A: One. You choose the team as a whole to receive one more poison counter. This is a new exception to the normal proliferate procedure.
Q: If my team has one or more poison counters, will an opposing Septic Rats get its bonus?
A: Yes. Both players on a team are poisoned if that team has one or more poison counters.
Q: Do these changes affect any other formats or variants?
A: No. Two-Headed Giant is the only variant affected by this change.
Bron: hier
uuu valt dit niet onder rule updates???? ik zie namelijk niets gebeuren met de banned restricted list zoals ik het nu lees
jammer dat we dan weer tot 1 april moeten wachten.
wel beter dat dit aangepast is.10 poison in een 2HG is gewoon te snel.
ben ook benieuwd of ze nu ook naar Commander gaan kijken om dit aan te passen.
In Commander mag daar inderdaad ook wel eens naar gekeken worden, al wordt Blightsteel Colossus wel direct een stuk minder naar mijn mening.
Het is lastig om de poison threshold naar 20 te trekken omdat de General Win op 21 schade ligt. Niet een groot verschil.
Misschien de grens oprekken naar 15 poison en General damage naar 25 of iets dergelijks?
Nee hoor, hij was eerst normaal en gaf elke speler 1 counter, terwijl elke speler er 10 moet hebben, nu geeft hij elk team 2 counters terwijl een team er 15 moet hebben
"Players will no longer get poison counters individually. Rather, teams will get poison counters."
Lijkt mij een achteruitgang van 33% in de effectiviteit.
Hoe werkt Ichor Rats nou? Iedere speler krijgt een Poison Counter, maar 't lijkt alsof nu ieder team er een krijgt? Huh?
Ichor Rats kijkt naar players, dus het andere team krijgt 2 poison counters.
Uhm. Dat zou ik vreemd vinden. "Players will no longer get poison counters individually." Dit zinnetje spreekt dat namelijk tegen.
Maar schijnbaar klopt het wel en krijgen beide tegenstanders een poison-counter.
Van het WOTC messageboard:
"[Ichor Rats] gives the team two poison counters."
Je hebt hem verkeerd begrepen denk ik, Dragonheart; wat er bedoeld is, is dat je niet per speler een poison count bij houdt, maar per team. Spelers kunnen nog wel poison counters uitgedeeld worden.
Het grote verschil was dat eerst (volgens mij) gewoon een speler dood ging als die speler 10 poison counters had en daardoor het team dood ging. Nu moet je samen opgeteld er 15 hebben. In analogie met gewone damage (bijvoorbeeld Slagstorm) werkt dit dus zoals je (ik) zou verwachten bij 2HG.
Hmm, dat is vreemd. Dan klopt die zin gewoon niet. In plaats van "get" moet er "count" staan:
"Players will no longer count poison counters individually. Rather, teams will count poison counters."
Dan snap ik dat individuele spelers een counter krijgen (dus twee per team).
Het zou duidelijker gezegd kunnen worden, maar het klopt wel. Zoals jij het zegt, wackywong, zit het probleem in een slechte vertaling.
Zo zou je het ook kunnen stellen. Ik denk dat die zin op meerdere manieren uit te leggen is, Jeff. Die had dus gewoon duidelijker kunnen zijn.
Ok, goed, de zin had duidelijker kunnen zijn. Maar laat het nu duidelijk zijn dat een individuele speler WEL een poison counter kan krijgen (en dat Ichor Rats dus 2 poison counter aan het team geeft), maar dat het TEAM een gezamelijke poison count heeft, waarbij de doodgaan als deze 15 is.