Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Scars of Mirrodin (SOM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Scars of Mirrodin | 1,25 | 2,95 |
Corpse Cur er naast in een deck is ook wel leuk.
+deze gaat eigenlijk ook wel goed met mimic vat...
Ik denk dat deze als 2/1 niet veel slechter is dan de 2/3 {=crystbearer}, ze gaan beide dood aan zo'n beetje alle removal in standaard. Sterker nog, deze is in dat opzicht beter aangezien deze wél {=doomblade} overleefd.
Het belangrijkste voordeel van deze lijkt me echter die ene poison counter. Het is zeer belangrijk om de tegenstander één poison counter te geven wanneer je met Proliferate wilt gaan werken. Ook in andere gevallen kan die ene counter je helpen. In zeldzame gevallen (de mirror bijvoorbeeld) kan die poison counter natuurlijk verkeerd uitpakken...
Beter... de Rats is vooral anders, omdat ie bij het casten al poison uitdeelt. Ikz ou hem vooral in decks gebruiken waar je hem steeds opnieuw cast, niet zozeer om mee aan te vallen.
pfff, ik weet het ni goed met deze... is ie de moeite om in een B/G infect deck te spelen??? Ik persoonlijk vind Cystbearer precies een betere optie... Minder kleur afhankelijk en 2/3. Kan al tegen een stootje...
Creature - Rat 2 / 1
Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)
When Ichor Rats enters the battlefield, each player gets a poison counter.
Vraag: Hoe werkt infect?
Antwoord: Dat kun je hier lezen.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/1/2011
A player who has ten or more poison counters loses the game. This is a state-based action.
1/1/2011
Infect’s effect applies to any damage, not just combat damage.
1/1/2011
The -1/-1 counters remain on the creature indefinitely. They’re not removed if the creature regenerates or the turn ends.
1/1/2011
Damage from a source with infect is damage in all respects. If the source with infect also has lifelink, damage dealt by that source also causes its controller to gain that much life. Damage from a source with infect can be prevented or redirected. Abilities that trigger on damage being dealt will trigger if a source with infect deals damage, if appropriate.
1/1/2011
If damage from a source with infect that would be dealt to a player is prevented, that player doesn’t get poison counters. If damage from a source with infect that would be dealt to a creature is prevented, that creature doesn’t get -1/-1 counters.
1/1/2011
Damage from a source with infect affects planeswalkers normally.
1/1/2011
If Ichor Rats’s last ability causes each player to have ten poison counters, the game is a draw.
Decktips