Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Kaart van de dag: Dark Confidant!
Je voorbeeld geeft meer aan waarom path en (in mindere mate) sword goed zijn, niet specifiek waarom Bob goed is. Sterker, had je Bob niet gehad en de path gewoon gepakt dan schop je hem nog steeds voor 5 deze beurt en als hij niets relevants pakt dood je hem volgende beurt.
Waarom Bob zo goed is, en zoveel beter als de Arena, is dat hij een beurt eerder in het spel komt. Je pakt dus een beurt eerder al het voordeel en blijft ook een kaart voorlopen als beide zouden blijven liggen. Daarnaast is de damage vaak minder omdat toch vaak rond 1/3e van een deck landjes zijn en omdat je zeker in de eternal formaten vaak efficiente decks bouwt met lage (gemiddelde) casting costs. Verder heb je natuurlijk de splasability en dat hij zelf ook wat damage kan doen.
Uiteindelijk is Bob niet goed in specifieke situaties, het zijn dan normale de andere kaarten die je het potje laten winnen. Bob is goed omdat hij je heel efficient die andere kaarten laat vinden, makkelijk te splashen is en ook nog een redelijke bijdrage kan doen in combat.
Dat Bob een creature is, is natuurlijk ook wel zijn nadeel. Een Arena is moelijker stuk te krijgen. Dat is dan wel zijn enige nadeel ten opzichte van Arena en niet genoeg nadeel om voor de Arena te kiezen.
Ik denk dat je vooral je voorbeeld beter had kunnen kiezen, want de meeste goede kanten van Bob zitten verder wel in je uitleg. Het is overigens lastig om een goed voorbeeld te vinden, juist omdat Bob niet goed is in specifieke situaties, maar goed werk doet verdeeld over langere tijd en wat hij dan precies gedaan heeft niet altijd goed aan te wijzen is.
Misschien moet je dieper ingaan op het waarom de Dark Confidant niet in elk deck werkt (confidant curve?). Vertel daarbij over hoe je je deck om de confidant heen moet bouwen . Zoals niet 4 Tombstalker, 4 Consecrated Sphinx, 4x Autochthon Wurm en 4x Emrakul, the Aeons Torn en zonder Sensei’s Divining Top.
Verder een reuze leuk artikel van mijn favoriete kaart die ik sinds het begin van mijn serieuze magictijd koester! (ja, hij gaat bij in haast elk deck...) .
En tnx for the credits, maar voor naar jezelf voor het maken van de KvdD D) !
@ Pi: Ik quote uit mijn eigen stuk:
"Goed, laten we beginnen met de mana-cost. Die is , wat opzich niet zo heel erg veel is. Hij is makkelijk splashbaar (je hebt maar 1x nodig) en hij brengt een body van 2/1 met zich mee. Een normale verdediger/schopper, maar waarom dan zo duur? "
Ik vertel dus wel dat hij makkelijk splashbaar is. Verder ben ik erg blij met jou aanvullende uitleg! Het voorbeeld was niet enorm uitgebreid, maar het laat wel even snel zien wat Bob kan. Ik ben blij dat je dit uitbreidde, bedankt!
Aleen het voorbeeld laat niet echt zien wat hij kan . Daarom vond ik het nodig te reageren. Zo'n voorbeeld is ook lastig te geven omdat dit soort kaarten op de lange termijn werken en niet op een specifiek moment speciaal nuttig blijken. Ik denk dat je voor een goed voorbeeld een heel potje zou moeten beschrijven (of eigenlijk meerdere) en dat is misschien een beetje overdreven. Mogelijk was het de moeite geweest om te kijken of je ergens een feature match kunt vinden waar duidelijk te zien is dat de card advantage die de kaart geeft iemand laat winnen.
Maar graag gedaan hoor en leuk om te lezen (ondanks het voorbeeld ).
Je kan wel een hele game uittypen om het te laten zien, maar eigenlijk kun je het terugbrengen tot een simpel concept. Kaartvoordeel is gewoon een van de beste dingen die je kan hebben in magic. Bob geeft je elke beurt kaartvoordeel tegen een relatief lage prijs als je deck er maar op gebouwd is Decks met confidant spelen dus veel 1 en 2 drops, een paar 3 drops, een enkele 4 drop, en meestal geen 5+ drops (tenzij ze suïcidaal zijn of Sensei’s Divining Top spelen) .
Vanaf beurt 2 dat kaartvoordeel krijgen is het snelste, in legacy en modern legale, constante kaartvoordeel die te krijgen is. Elke beurt heb je twee keer zoveel kans om antwoorden en win conditions te pakken.
Daar is toch geen beurt voor beurt uitleg voor nodig dunkt me?
Volgende kaart Tarmogoyf ?
Ligt eraan David, wat is je aller, allerliefste en favoriete kaart die er is ? De mijne was BoB en ik kreeg hem!
Ik heb niet een specifieke lievelingskaart eigenlijk. Het zijn er teveel. Venser, the Sojourner zit wel in de top in elk geval. Puur vanwege z'n eerste ability Maar die is al geweest.... En Dark Confidant ook al...
'Meneer Jong' voor jou, ik ben al oud
Er zijn gewoon teveel leuke kaarten Roel. Ik kan niet kiezen.