Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Wat Magic onderscheidt van een hoop andere TCG's is de mana: door de verschillende kleuren moet je jezelf beperken bij het bouwen van een deck, en door de regel dat je maar 1 land per beurt mag spelen, heeft elke game een mooie opbouw. Tegelijkertijd is de mana ook de achilleshiel van het spel: meestal als iemand klaagt dat hij een pot heeft verloren, is dat door mana screw of mana flood, oftewel een verkeerd aantal getrokken landjes ten opzichte van spells.
Gelukkig zijn er ook een hoop leuke dingen te verzinnen met landjes! Wizards heeft een scala aan bijzondere landjes uitgebracht, met tal van verschillende functionaliteiten. Sommige landjes kunnen helemaal geen mana produceren (Maze of Ith, Arena), er zijn landjes die zelf geen mana maken maar een ander landje voor je fetchen (Misty Rainforest, Terramorphic Expanse), en er zijn landjes die kleurloze mana produceren maar voor een gekleurde activatie cost een ander effect opleveren. Dat laatste is een cycle in Innistrad geworden, met onder andere Kessig Wolf Run.
Al in Alpha zaten er dubbellandjes, landjes die mana van meer dan een kleur kunnen produceren, zoals bijvoorbeeld Underground Sea. Daar zijn tal van variaties op bedacht, zoals pijnland (Shivan Reef), shockduals (Temple Garden), en diverse landjes die al dan niet getapt in het spel komen: de Scars or Mirrodin duals (Copperline Gorge) en natuurlijk de duals uit de recente core sets (Dragonskull Summit), die in Innistrad zelfs als enemy colors versie zijn uitgebracht (Clifftop Retreat).
Inmiddels ben ik die Core Set dubbellandjes wel zat, ze zaten al in , en nu weer in , het is tijd voor wat nieuws! Welke dubbellandjes zouden er in M13 kunnen zitten? En nee, spieken bij de dubbellandjes uit Future sight mag niet!
*Design een landje dat kan tappen voor of voor
Dit mag je ruim interpreteren, kaarten zoals Mystic Gate zou ik goedkeuren!
*Tappen voor colorless mag, voor andere kleuren niet!
*Moet geschikt zijn om in M13 te zitten in plaats van andere duals
*Moet uitgebreid kunnen worden tot een complete cycle
*Rare, printbaar, niet overpowered
*Mag naast tappen voor of ook iets anders kunnen doen
*Mag additionele costs/restricties/ETB-effects hebben
*Heeft geen basic land types
*Geef je landje een naam!
Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Wetlands
Wetlands enters the battlefield tapped unless you control no other nonbasic lands.
: Add or to your mana pool.
De winnaar krijgt een Japanse Black Bordered Strip Mine, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Shrouded Monastery
Land
You may play Shrouded Monastery only if you control at least one basic land.
: Add to your mana pool. Spend this mana only to cast sorcery spells.
: Add to your mana pool. Spend this mana only to cast artifact spells.
Hier zou ik wel een leuke cycle mee weten te maken
Shrouded Monastery heeft iets weg van 'Wizards' (Shrouded) en 'Clerics' (Monastery). De wizards houden van sorceries (denk aan gekke tovenaars die andere mensen Polymorphen), en de clerics zitten meer in de artifact-hoek (denk aan Ethersworn Canonist in de wat oudere witte artifact-lijsten)
Lijkt me voor bepaalde decks een zeer leuke aanvulling op de mana-base ^^
Het plaatje zou deze kunnen zijn:
Groeten, Erik!
@Koen, niet helemaal. Je moet het landje wel getapt hebben. Deze ability zorgt er dus voor dat je niet als enige je dual mag tappen voor gekleurde mana, en al je Plains en Islands untapped mag houden. En als je helemaal geen Plains of Island hebt, beperkt het toch je landje.
Een helehoop mooie inzendingen, maar helaas ook een paar mensen die de opdracht niet goed gelezen hebben... Het was de bedoeling een landje voor M13 te ontwerpen, niet voor Dark Ascension! Transform landjes en een graveyard-theme lijken me niet erg geschikt voor een Core Set. Ook waren er een hoop inzendingen die ik meer als uncommon dan als rare zou bestempelen, met als voorbeeld enkele filterlandjes, die netto geen mana opleveren. Maar goed, genoeg commentaar, op naar de eervolle vermeldingen:
Kevin Bos: krachtige tapped dual met ingebouwde softe Wasteland.
Nico: interessant voor wedge-decks en wellicht als meta-call?
Robert: past helemaal in Wizards' push van creatures
Peanut: heerlijk in een deck vol Ponders en dergelijke, maar lastig uit te breiden tot een cycle
Crusifix: leuk idee om je tegenstander iets te laten revealen!
Duncan: briljant voor multiplayer/Commander
En de winnaar is: GH! Non-basic die beter wordt met basics, goede variant op de huidige Core duals, al zal hij later in het spel veel slechter zijn dan in de eerste paar beurten.
Bedankt voor alle inzendingen, donderdag weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen!
Greetz, Dustin.
@GH, gefiliciteerd!
Ik had oorspronkelijk hetzelfde idee, maar was veel te laat terug in Neder(Magic)land om het als eerste op te sturen...
Eervolle vermelding ftw! Ik ben hier echt goed in.. :3 Denk dat ik ze maar eens allemaal bij ga houden
@ GH: Gefeliciteerd, simpele doch leuke kaart!