Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Natuurlijk speel je Magic voor de fun, de kick, omdat het zo'n mooi spel is, voor de gezelligheid en om nog talloze andere redenen, maar je wilt natuurlijk ook wel eens winnen. Magic kent een hoop manieren om te winnen, onder andere door de volgende State Based Actions:
*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)
Maar er zijn ook andere manieren om te winnen! Zo is er bijvoorbeeld de enchantment cycle uit Judgment waarmee je op een of andere manier in je upkeep kunt winnen (Battle of Wits, Test of Endurance, Mortal Combat, Chance Encounter, Epic Struggle), The Cheese Stands Alone a.k.a. Barren Glory en natuurlijk Coalition Victory.
Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
Deze prijsvraag gaat over alternatieve wincondities en dus niet over verliezen, en daarom een zeer toepasselijke prijs: een gealterde Platinum Angel!
De winnaar krijgt een gealterde Platinum Angel, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Mijn nieuwe win conditie is een soort errata die wonderbaarlijk genoeg nog niet is opgenomen in de regels van de DCI. Als de gemiddelde leeftijd van de magic speler toe gaat nemen dan zal het me niet verbazen als deze regel toch ingelijfd zal worden:
"When your opponent dies by natural causes, you win the game."
met de steeds langer durende potjes magic stel ik hier een limiet aan:
"when the game dures more than 24 hour, the player with the most lives wins the game (when two or more players have the same amount of lives, roll a dice)"
ook snelle deck moeten iets ingetoomt worden, vind ik, maar dat is voor een andere prijsvraag.
gr. rutger
Ik was het met iemand hierboven (ik weet niet meer wie) eens dat rood inderdaad weinig manieren heeft om het spel te winnen op een andere manier dan gewoon botweg schade doen. Nu is het ook niet geheel des roods om een alternatieve winconditie te bedenken daar 90% van alle rode creatures/planeswalkers daar te dom voor is.
Verder ben ik zelf altijd erg liefhebber van tribal decks. Het leek mij leuk om daar gebruik van te maken. Om het wel volledig in rood te houden ben ik gaan kijken naar typische rode tribes: dragons en goblins. Als ik aan rood denk dan denk ik meteen: Mogg Fanatic en Bogardan Hellkite die tribes zijn toch wel het belangrijkst. Ik wilde eigenlijk ook Ball Lightning erin betrekken met elementals, maar dan zou de kaart broken zijn door die elemental die je voor een rode mana mag bouncen. Grinning Ignus+iets dat beestje goedkoper maakt zou dan kill zijn Mistform Warchief. en combo is niet echt rood aggro Zie hier mijn creatie:
____________________________________________________________
Enchantment of the Red Summoner
Legendary Enchantment
A deck may contain only one card named: "Enchantment of the Red Summoner."
'Chroma' - Enchantment of the Red Summoner enters the battlefield with a charge counter on it for each red mana symbol amongst permanents you control.
Whenever a dragon or goblin permanent enters the battlefield under your control put a charge counter on 'Enchantment of the Red Summoner' then if there are twenty of those counters on it you win the game.
____________________________________________________________
Leek me wel een leuke kaart voor in een casual deckje, Hel leek mij wel leuk om het omgekeerde van een Relentless Rats toe te voegen omdat dat nog niet bestaat in magic. Verder is het woordje then heel belangrijk omdat dat de speler dwingt ten minste 1 dragon of 1 goblin te spelen. Ik koos voor enters the battlefield omdat je dan ook nog wat zou hebben aan een Siege-Gang Commander, Dragon Fodder of een Dragonstorm
____________________________________________________________
@Stino: (naamgenoot?) zou dat niet wat broken zijn, dan zou je zeg maar alle combo decks van de afhankelijkheid van hun Grapeshot afhelpen. Dan hoeft er geen einde aan een elfjescombo te komen, want het combo zelf is al genoeg om te winnen... Daar zou je dan wel strikte eisen aan moeten stellen. 30 spells met verschillende namen of iets dergelijks zou wel ruimte bieden voor creativiteit.
Mijn inzending:
Instant
Flip two coins
If both flips come up heads, if you would lose the game this turn, you win the game instead.
"Some people say I have no skill, but my luck makes up for it."
Zeker grappig kaartje en door het coinflippen zeker niet overpowered. (heb al sommige inzendingen voorbij zien komen...)
Weer een kaart voor in het Krark’s Thumb deck
Aggressions Triumph 1RR
Enchantment [rare]
At the beginning of the fourth combat step of your turn, you win the game.
Een goede kaart tegen snelle combo decks, maar daarna een tijdbom in je hand die je daar maar veilig en onopgemerkt moet houden voor de rest van het spel.
Kan dus zijn dat die je valse hoop geeft..
Het leek me leuker om een nieuwe regel te bedenken in plaats van een kaart met win conditie, na wat denken kwam ik uit op de volgende regel (state based action):
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Whenever you control at least 4 creatures more than an opponent, the total amount of power and toughness of your creatures is at least 12 higher than the total amount of power and toughness of that opponent, you control more noncreature nonland permanents than that opponent and you have more life than that opponent: that opponent loses the game.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze regel voorkomt lange potjes en zal aggro decks weer wat beter maken in vergelijking met control. Deze regel kan ingevoerd worden in bepaalde of alle formaten, maar er kan ook een nieuw formaat komen met deze regel! Hierdoor zullen totaal nieuwe decks worden gespeeld in plaats van altijd maar dezelfde decks.
Let's Level
Legendary enchantment.
At the beginning of your upkeep, if you control a leveller (a creature with Level up <cost> with 33 level counters on it, you win the game.
@Jop: Dat brengt me op een idee.
Kan weliswaar niet winnen tot 31 December, maar goed;
Mijn inzending --
-- Text ;;
Streetfighter's - Ryu
Legendary Creature - Human
Level up . 3/3
Level 2-4 , : Ryu fights target creature. 5/5
Level 5+ ,: Hadouken. (Ryu deals X damage to target opponent,
where X is that player's life total.) 5/5
De vele rode symbolen stellen natuurlijk de Hadouken energie bal voor, eh. o AO;;
hier bijpassend muziekje
pam pom pam pom pam pom tadadaaaaaaaa tam
Heel veel leuke inzendingen, maar een aantal kaarten hebben een groot nadeel: je moet opeens in elk potje van alles en nog wat gaan bijhouden, terwijl je niet weet of het relevant is. Bijvoorbeeld de leuk verzonnen SBA van Stino: als je de 30e spell cast, win je de game. Dat voelt een beetje als het derde life total naast posion counters...
Sommige inzendingen waren, zoals Johannes al opmerkte, regelrecht overpowered in combinatie met bestaande mechanics als Cascade of kaarten zoals Vampire Hexmage. Ja, het is best moeilijk een werkende kaart of regel te verzinnen!
Ten slotte vielen een hoop inzendingen af omdat ze geen echte alternatieve winconditie zijn, maar eerder een win more conditie. Als je meer land, enchantments, planeswalkers en creatures dan je tegenstander hebt, was je toch al keihard aan het winnen. Als je 5 emblems hebt, idem dito. Het gave van Battle of Wits is dat je letterlijk je hele deck eromheen móet bouwen, door kaarten zoals Coalition Victory verander je opeens hoe je het spel speelt; je wilt geen damage doorforceren als dat ten koste van een creature van jou kan gaan.
Maar ach, wat zeur ik over het winnen van het spel op een creatieve manier, jullie waren allemaal toch al kansloos. Er is maar één iemand die snapt wie de werkelijke meester is; Chuck kwam, zag en overwon, en alleen Herman wist deze simpele waarheid in een kaart te vatten!
Greetz, Dustin.
Maar.. Maar..
Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
..?
+ de chuck norris kaart is geen eigen bedachte kaart, want als je chuck norris mtg googled heb je die kaart meteen op een of andere buitenlandse (afkorting cz is dat tsjechië site ofzo.
begrijp me niet verkeerd, ik hoef niet te winnen, ik vind je keuze echter wat apart
Linkje: hier
quite some the same ones
Jammer inderdaad. Door iemand te laten winnen met een kaart die hij niet zelf ontworpen heeft is niet eerlijk voor de rest die wel moeite heeft gestoken in het zelf ontwerpen van een kaart.
Wow, ik ben het er vaak niet mee eens, maar dit is wel heel erg. Zeker met deze regel er boven.
De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.
Alhoewel het wel vreemd is dat mensen er mee komen nadat hij gewonnen heeft.