Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Magic's May 2012 set, code-named "Roll," is called Avacyn Restored. Although it's the third set of the Innistrad block, it will be a large set. This means that Innistrad Block Constructed will be composed of all three sets, but Avacyn Restored will be drafted by itself. Sealed events will use six Avacyn Restored booster packs.
Ik denk dat de tegenstander zijn O-ring dan ook wel voor iets beters zal bewaren. Kan je hem natuurlijk wel ondertussen hiermee doodschoppen
Eerst een Scouting Trek of Selective Memory spelen. En alleen maar permants overhouden.
Wel lekker met een Laboratory Maniac in je deck.... En dan op jou manier shazu
ligt het aan mij of is die Griselbrand gewoon slecht? ik krijg die met geen mogelijkheid in standard in play..gewoon NIET!..never nooit hopla..en al zou ik dan gaat ie of terug naar mijn hand, exile, -13-13, of gewoon dood...hij is compleet useless..En dan ook nog Legendary..pfff die is net een euro waard ..
of kan iemand me anders vertellen??? (in standaard dan)
sommige kaarten zijn ook gewoon niet goed in standaard, in EDH is hij alleen een ongelofelijke baas dus daarom de moeite. al zou ik hem mono-black best 1 keertje willen spelen in standard voor als alt win...
Het is echt een belachelijk goede kaart... verwende spelers zijn we geworden zeg als dit soort kaarten al als slecht bestempeld gaan worden.
@ Teferi
Het ligt aan jou. Griselbrand is echt retegoed, ook buiten EDH (misschien minder indrukwekkend dan in EDH maar nog steeds erg goed). De Praetors zien toch ook play in T2? Er zal vast wel een of ander U/B Control deck komen dat hem als vervanger voor Consecrated Sphinx gaat gebruiken of iets met Necrotic Ooze/Havengul Lich of iets met Heartless Summoning of een deck met Unburial Rites... en zo is er nog wel meer te bedenken (en dat is alleen nog maar in T2).
En tjah, in de worst case scenario kan je altijd nog 7 kaarten rapen in response op de genoemde removal. Weliswaar niet het slimste om jezelf -7 te schoppen maar +7 CA is nog steeds erg goed.
Eerst testen en dan oordelen, lijkt me?
Ik vind de cavern of souls nog steeds compleet erover :/
Zelfs zonder de zieke counter ability zou dit gewoon een hele goeie kaart zijn. De kaart op zichzelf is gewoon al een immense goeie color-fixer.
Ook in gewone non-tribal control decks, die maar enkele creatures spelen is dit toch gewoon een 4-off? Het feit dat hij ook gewone kleurloze mana maakt, is er te veel aan.
Volgens mij gaat deze kaart de hele metagame in alle competitieve formats op z'n eentje kraken.
Wie wil er nu nog counters spelen?
En te bedenken dat ze altijd maar zaten te verkondigen dat FOW (en daze, spike, ..) de kaart was die de eternal formats speelbaar hield. Nu zou je enkel FOW maindeck nog kunnen spelen tegen combo decks. Dat lijkt me te restricted, dus dan speel je toch beter zelf een aggro/combo deck ipv van een blauw control deck? Ofwel je FOWs in het sideboard natuurlijk...
je overdrijft echt. Ten eerste spelen de meeste legacy decks wasteland. Ten tweede zijn de beesten die gebruikt worden in legacy of de meeste andere formats zo gevarieerd binnen bepaalde metas dat je daan cavern of souls niet echt heel veel zou hebben. Ja het kan voorkomen dat je tarmo gecounterd word tegen een counter deck. Maar hij kan alsnog destroyed, gebounced of geenslaved worden. Hij geeft tevens ook maar kleur voor enkel 1 creature type. Als je dus maar 4 van die creatures in je deck hebt zitten is hij niet echt heel goed want aan kleurloos early game heb je vrij weinig
Zonder die cannot be countered ability was het een soort van Ancient Ziggurat en die heeft toch ook geen games gebroken? Dan kunnen er een paar beesten misschien niet gecountered worden, maar verder alles wel en inderdaad kun je ze alsnog slopen. Zal echt wel meevallen zoals hierboven al wordt gezegd. Ja in bepaalde decks is hij onwijs goed, maar is dat niet part of the game? Er zijn wel meer kaarten onwijs goed in het juiste deck.
Ik denk dat die Cavern wel insane is in goblins.. Goblin Lackey is al een terreurstrijder tegen control decks die bijna altijd een Force of Will vangt. Nu is zelfs dat soms niet meer mogelijk. Ook zomaar Goblin Ringleaders kunnen casten zonder bang te zijn voor countermagic is behoorlijk nuts. Ik denk dat dit goblins wel weer een steuntje in de rug geeft.
edit: OMGWTFBBQ die nieuwe groene mythic is zoooooooo sick!!!!
In feite komt Cavern op Souls erop neer: "We screwed up with Snapcaster Mage en Mana Leak in standard"
Ancient Ziggurat viel inderdaad wel mee hoe veel die gespeeld werdt, al kwam ie veel voor in een Naya Ally deck waarin je feitelijk alleen maar beesten speelde.
En dan de volgende beurt doodgaan omdat je library leeg is Of als je maniak speelt gaan huilen omdat iemand m afschiet voor je upkeep
De tekst op de kaart:
Exile the top card of your library. If its a permanent card, you MAY put it onto the battlefield. IF YOU DO, repeat this process.
Je hoeft dus niet per sé door je hele deck te gaan. Daarenboven kan je ook permanents spelen zoals Concordant Crossroads waardoor je in de beurt zelf zou moeten kunnen finishen of kan je kaarten spelen om je te beschermen tegen decking zoals Academy Ruins enzo.
Afgelopen twee dagen opeens erg rustig met spoilers. Sweekends is er ook nooit veel, dus wellicht maandag de laatste dump van de rest.
voor Primal Surge: landjes zijn toch ook permanents omdat ze blijven liggen?
Woensdag hebben we zoiezo alles, is de woensdag voor de prerelease weekends. Vind het tot nu toe zeker al een goeie set na DKA welke mij licht teleurstelde qua kaarten en mechanics.