Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Avacyn Restored is nu officieel beschikbaar, ik heb al enkele keren Sealed gejudged en zelfs een draftje gespeeld. De grootste tegenvaller is het complete gebrek aan removal, en de removal die er is, is erg slecht. Dat maakt het formaat volgens een hoop spelers die ik erover gesproken heb een stuk minder leuk... dus aan jullie de taak om common removal voor AVR te designen!
Design een common creature removal spell voor AVR.
*De kaart moet in Avacyn Restored passen; inmiddels zijn de mechanics van de set bekend, dus ga geen nieuwe mechanics verzinnen.
*Het effect van de kaart is dat een creature "onschadelijk" gemaakt kan worden; voorbeelden hiervan zijn destroy, exile, -x/-x, -x/-0, tap and does not untap, can't attack or block, et cetera.
*Het vernietigen mag een keuze zijn, zoals bij Shock of Thunderbolt.
*Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de andere common removal in de set.
*Kleur naar keuze, maar geen Artifact, colorless of multicolor.
*Kaart type naar keuze (instant, sorcery, enchantment, creature of land).
*Vermeld naam, mana cost, card type, eventueel subtype, rules text, en alles wat verder van toepassing is.
*Flavortext is optioneel.
*Zorg dat alles op een kaart past.
*Plaatjes zijn welkom, maar leveren geen bonuspunten op.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Audacious Cat –
Creature – Cat
Sacrifice Audacious Cat: Destroy target Angel.
3/2
De winnaar krijgt naar keuze 5 euro NederMagic tegoed of een pakketje removal:
Swords to Plowshares
Claustrophobia
Tragic Slip
Lightning Bolt
Prey Upon
De prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ. Ook is het zeer de moeite waard om de column van Peanut te lezen: Ontwerpen doe je zo!
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Last Grasp
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature cannot attack.
When enchanted creature dies, put a 2/2 black Zombie creature onto the battlefield.
"Some paths are best not tread."
---------------------------------------------------------------------
Redelijk straight forward gedachte. Een beest rust ergens en wordt vastgegrepen door de zombie in de grond. Wanneer het beest dood gaat hoeft de zombie niet meer vast te houden en komt het uit de grond. Ik wilde het eerst non-flying maken, maar iedereen moet eens naar de grond komen om te drinken ofzo
Aan de ene kant is het een vorm van removal. Aan de andere kant is het een combattrick. Door de zware manacost is het een moeilijk te splashen kaart. De miraclecost is natuurlijk aanlokkelijk, maar dit is een risico. Als je de kaart in je hand hebt, dan heb je er namelijk niets aan, tenzij je natuurlijk voldoende zwart speelt. Dit zorgt ervoor dat de kaart niet te duur is voor zijn rarity.
indeed bedankt voor de tip, ik had al het gevoel dat er een formuleringsfout ergens in zat. hier dan even de herkansing
_____________________________________________________
DE KAART: (poging 2)
_____________________________________________________
Angelic Intervention
Instant
Each opponent exiles two attacking or blocking creatures he or
she controls.
"Darkness has tormented these lands, I will allow this no longer."
- Avacyn, Angel of Hope
_____________________________________________________
TOELICHTING:
_____________________________________________________
Allereerst de naam, heel Avacyn Restored gaat over het ingrijpen
van het goed in de zaakjes van het kwaad. Dan spreekt de naam
redelijk voor zich. Ik heb gekozen voor een redelijk hoge manacost
om het common niveau vast te houden. Ik denk dat dit een nuttige
kaart zou kunnen zijn in casual multiplayer omdat hij op een goed
moment 4 kaarten weghaalt met 1 kaart en NIET TARGET. Het leek
mij een interessant op sacrifice. Ik heb gekozen voor exile daar het
ook creatures met undying moet kunnen aanpakken. Al met al een
volstrekt onspeelbare common, behalve in EDH en casual. Wel een
kaart die qua flavor precies kan.
_____________________________________________________
Hee, ken ik die van Patrick niet ergens van?
Horrific Isolation
Instant
Cast Horrific Isolation only if you control exactly one creature.
Destroy target nonblack creature.
"If you can't live alone, it's better for you that you don't live at all."
Een goedkope maar voorwaardelijke Doom Blade voor in het Loner thema. Deze kaart bereikt zijn doel door het doelwit tijdelijk te isoleren van zijn/haar teamgenoten. De zwarte Loners hebben daar geen enkele probleem mee, maar de niet-zwarte team creatures worden ineens in hun eentje veel zwakker, en gaan daar onder deze omstandigheden dood aan.
Toch is het een Instant om wel het Terror-effect te behouden.
Even voor de volledigheid, mijn Meditation Guide is 1/1 Was het vergeten erbij te zetten, heb Dustin al gevraagd het toe te voegen aan de oorsponkelijk post
Check! - Dustin.
Skirsdag Fanatic
Creature - Human Shaman
Soulbond (You may pair this creature with another creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Skirsdag Fanatic is paired with another creature, each of those creatures has "Sacrifice this creature: This creature deals damage equal to its power to another target creature."
2/2
@Ben.W
Grappig, die kaart had ik ook als idee.
@Purple-One
Je weet dat soulbonden met de tegenstander niet werkt? ("They remain paired for as long as you control both of them) "
Mijn inzending voor deze prijsvraag:
Treacherous Pass
Land
You may choose not to untap Treacherous Pass during your untap step.
: Add to your mana pool.
, : Tap target creature with power 3 or less. It doesn't untap for as long as Treacherous Pass remains tapped.
'DANGER, turn back while you still can!' - sign at Kruin Pass
Het idee achter deze kaart is een bergpas die instort bovenop een beest, waardoor deze niet meer untapt. Het kost drie mana, omdat Dungeon Geists 4 cost, en daar krijg je er ook nog een 3/3 beater bij. En deze is common, dus is het wellicht overpriced, en je verliest ook nog 's een mana. Het feit dat het power 3 or less is gewoonweg omdat beesten met grotere power er niet echt om geven als ze bedolven worden onder een lawine; ze graven zich gewoon weer naar buiten.
@Kasper
Helaas werkt jou kaart niet helemaal hoe je het bedoelt hebt. ;-( Soulbond werkt alleen op jou eigen creatures!
702.92a. Soulbond is a keyword that represents two triggered abilities. "Soulbond" means "When this creature enters the battlefield, if you control both this creature and another creature and both are unpaired, you may pair this creature with another unpaired creature you control for as long as both remain creatures on the battlefield under your control" and "Whenever another creature enters the battlefield under your control, if you control both that creature and this one and both are unpaired, you may pair that creature with this creature for as long as both remain creatures on the battlefield under your control."
Dus behalve als je pacifism op jou eigen creatures wil doen, is de kaart niet helemaal functioneel naar jou idee vrees ik.
Nadat alles leeg is in the Helvault, gebeurt er iets raars mee. Zie hier een van de gevolgen die dat kan hebben, beschreven op de kaart. Evil still lurks in dark places!
@Meddling
Ik zie het probleem met die kaart niet? Kaspers kaart heeft een gewone trigger op paired raken, geen Pacifism op paired creatures.
Beyond the Void
Sorcery
The owner of target creature shuffles it into his or her library, then draws a card.
"Yet having longsince abandoned the craft of necromancy, Nephelia alchemists still focus soly on the recyling of organisms."
Uitleg:
----------------------------------
Niemand in het removal-committee houdt van blauw. Bounce, korttijdig tappen en klungelige tap-enchantments zijn het enige dat blauw echt krijgt. Maar hoe maak je dan een removal spel die een creature 'onschadelijk' maakt zonder de kleurentaart te verpesten?
Door verschillende sterke kanten van een kleur te combineren.
Blauw bouncet en raapt kaarten. Maar soms forceert blauw zichzelf ook om kaarten terug te schudden.
Een eerdere vorm van deze kaart is gemaakt bij het commander product, namelijk Chaos Warp, die duidelijk rood is door het 'random' element. In een eerder stadium van deze kaart waren het nog twee aparte abilities: - Target creature wordt gebouncet, en - That player shuffles a card from his or her hand into his or her library. Echter werd dit veel te veel text om op een common te plaatsen.
@LotZ: Je hebt gelijk, ik heb de kaart iets te snel gelezen! Ik kwam iets te snel op conclusies. Maar zo werkt de kaart inderdaad wel!
@Lord of Zombies Shit ja ach desning foutje. Volgende keer beter kan het nu moeilijk nog veranderen of hij moet verwijdered worden.
@Meddling @Lotz : Voor zover ik kan zien zou het mechanisme inderdaad gewoon moeten werken, de uitvoering is een beetje vergelijkbaar met Awakener Druid ^^
@Iedereen : Mooie kaarten dusver Heb wel het gevoel dat een aantal voorgestelde abilities vrij uitgebreid en complex zijn voor een common. Speciaal werkende en complexe/uitgebreide abilities zijn volgens mij vrijwel altijd voorbehouden voor de uncommon, rares, etc zodat je dat gevoel van wauw erbij houd
Spreading Rot
Instant
Target creature gets -2/-2 until end of turn. If it's paired with a creature that creature also gets -2/-2 until end of turn.
"So they are banding together... I can use that."
- Grislebrand
De lettelijke tegenhanger van Joint Assault. Simpel doch doeltreffend
@ Nevyn : Leuk effect ^^, maar zou hem als je nog kan snel even veranderen in iets met bv -1/-1 counters, Dustin merkte eerder op dat het permanenter moet zijn dan until end of turn:
"10-5-2012 17:47:00 door Johannes
Mag een Master Decoy effect ook, of tel je dat niet als removal?
Nee, het moet wel een permanent effect zijn zoals Claustrophobia. - Dustin."
Volgens mij ziet iedereen Disfigure anders als removal. Het verschil met Master Decoy is dat die laatste een target slechts tijdelijk uit schakeld (tappen), terwijl Disfigure creatures dood kan krijgen.
Das waar ^^, de definitie van "permanent" is wat betreft lastig te stellen in dit geval
Waarom sturen we de resultaten van deze prijsvragen niet door naar wizard, zijn best een aantal erg leuke en bruikbare kaarten bij de restultaten tot dusver ^^
Hoe nauwkeurig ik alles ook probeer te formuleren, Magic is gewoon te ingewikkeld om in weinig woorden te kunnen vatten... kaarten zoals Shock en Disfigure tellen gewoon als permanente removal, zelfs al kan de tegenstander reageren met Giant Growth of Counterspell. Claustrophobia telt als removal (tap and doesn't untap, zoals in de inleiding beschreven).
Wat ik níet meetel als removal: Master Decoy, Flicker, Nightbird’s Clutches.
Als ik het goed lees dus alles waarvan je vrijwel zeker kan zijn dat het effect na de beurt verdwenen is
Overigens het is juist het zo moeilijk defineren van een vaste regel wat imo magic zo leuk maakt, laatst nog een vriend het spel uitgelegd, na elke regel "behalve als een kaart iets anders zegt" ^^
Waarom een sorcery, dezelfde reden als Toby, dit i geen set voor instant removal, althans niet te veel.
En voor de rest is het net als Dispatch een Swords to Plowshares maar dan passend voor de set.