Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar (ZEN)
Serie | Normaal | Foil | ||
Core Set 2020 | 0,20 | 0,50 | ||
Masters 25 | 0,15 | 0,80 | ||
Nissa vs Ob Nixilis | 0,20 | |||
Zendikar | 0,15 | 11,95 |
Moeilijk te zeggen... deze is instant, Dead Weight is een enchantment en gaat dus op sorcery speed. Dead Weight kan ook grotere beesten blijvend minder gevaarlijk maken, werkt samen met een enchantment thema, maar meestal gaat mijn voorkeur uit naar het verrassingselement van de instant.
Welke vinden jullie beter deze of Dead Weight?
Bedankt!
Klopt, er missen 2 steps in Bastiaans schema.
Volledig stappenplan:
1: Beginning of Combat Step.
-Alle 'At the beginning of Combat' triggers gaan hier de stack op, vervolgens mag er gereageerd worden. Laatste kans om te voorkomen dat creatures aanvallen.
2: Declare attackers Step.
-Attackers worden declared, eventuele triggers op attacking gaan de stack op. Vervolgens mag er gereageerd worden. Laatste kans om te voorkomen dat creatures blocken.
3: Declare blockers step
-Blockers worden declared, eventuele triggers op blocking gaan de stack op. Vervolgens mag er gereageerd worden. Laatste kans om dingen te doen voordat combat damage gedaan wordt.
4: Combat damage step.
- Combat damage wordt gedaan, eventuele doden vallen, triggers gaan af. Vervolgens mag er gereageerd worden.
5: End of of combat step.
- 'At end of combat' triggers gaan de stack op, vervolgens mag er gereageerd worden.
Als er creatures met First of Double strike in combat zitten komt er nog een extra First Strike Damage step tussen declare blocking en combat damage. Deze step is identiek aan een gewone combat damage step, alleen doen alleen de Strikers hier combat damage.
Als ik het goed voorheb, is er nog een stap voor je attackers declaret, waarop je creatures kan tappen bvb. En ik dacht dat je niet meer kon reageren op damage omdat dat de stack niet gebruikt.
In de combat phase zijn de volgende steps:
1. Declare Attackers
- nu mogen mensen reageren ( met instants, etc ) en worden eventuele triggers afgehandeld
2. Declare Blockers
- nu mogen mensen nogmaals reageren ( met instants, etc ) en worden triggers afgehandeld
3. Deal First Strike damage
- eventuele dode creatures gaan naar de graveyard, triggers worden afgehandeld en mensen mogen reageren ( met instants, etc )
4. Deal normal damage
- dode creatures gaan naar de graveyard, triggers worden afgehandeld en mensen mogen reageren ( met instants, etc )
Volgende phase begint
Dus antwoord op je vraag, ergens tussen de bovenstaande stappen.
Wanneer is de laatst mogelijke moment waarop je deze mag spelen in de combat phase (voor de damage wordt gedaan)?
Instant
Target creature gets -2/-2 until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
Decktips