Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
De prijsvraag van deze week is bedacht door Danny, waarvoor hartelijk dank!
Het centrale en unieke systeem van Magic is mana: het zorgt voor een natuurlijke ontwikkeling tijdens een spel, zorgt dat decks gedwongen zijn zich te focussen (of veel slots te besteden aan mana fixing) en zorgt voor een stukje variantie en toeval, zodat het echt een spel is en geen denksport zoals schaken. Mana wordt meestal geproduceerd door land, en land produceert meestal mana. Tijdens Limited liggen er altijd enorme bakken basic land klaar, maar in Constructed worden basic landjes steeds schaarser...
Al in Alpha zaten nonbasic landjes, maar dat waren de meest voor de hand liggende: de duals, die meerdere kleuren mana kunnen produceren. Later kwamen speciale landjes, die geen mana maakten maar meer een soort gratis enchantment waren (Island of Wak-Wak, Maze of Ith, Arena). Ten slotte kwam er een nieuwe generatie landjes: Strip Mine en Quicksand, die tappen voor kleurloze mana óf iets bijzonders doen.
Voor deze prijsvraag gaan we ons focussen op landjes die gekleurde mana produceren en in een specifiek deck iets bijzonders doen. Denk aan Pendelhaven, Teetering Peaks, Valakut, the Molten Pinnacle, Gaea’s Cradle, et cetera. Ze functioneren als een basic land van één kleur (dat eventueel getapt in het spel komt) en kunnen een specifiek soort deck een enorme boost geven, hetzij door een activated ability, hetzij door een static ability die als een soort enchantment werkt.
Design een nonbasic land dat een bepaald decktype een enorme boost geeft
*Kan tappen voor 1 mana van 1 kleur.
*Heeft 1 (static/triggered/activated) ability die specifiek voor een bepaald type deck werkt.
*Beschrijf in wat voor soort deck dit landje een plaats heeft.
*ETB tapped of untapped?
*Rarity naar keuze.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.
Ter inspiratie hierbij de inzending van Danny:
Burned Field (Rare)
: Add to your mana pool.
Every time you cast a red instant or sorcery spell that targets a player, you may put a burn counter on burned field.
, , remove X counters from Burned Field: Burned Field deals X damage to target creature of player. This damage can't be prevented.
Dit landje geeft RDW net wat meer reach, vooral tegen control decks.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
De plane Ravnica ligt geisoleerd van de rest van de multiverse. Dit zorgt ervoor dat overleden Ravnicans niet hun plane kunnen verlaten en dus als geesten achter blijven. Aan het eind van de verhaallijn is er een district waar de meeste geesten samenkomen.
Dit is natuurlijk prachtig voer voor een landkaart die token decks kan voeren. Agyrem is een plains die je de eerste keer dat er een token in het spel komt tijdens je eigen beurt laat populaten, de nieuwe Selesnya techniek voor RtR. Omdat de huidige tokensdecks WB of GW zijn tapt hij voor witte mana. Het is een uncommon, en daarom ETB tapped.
Agyrem district (RTRU)
Land
Agyrem District enters the battlefield tapped.
: Add to your mana pool.
Whenever a token enters the battlefield on your own turn for the first time, you may Populate.
Ik weet niet hoe ik een plaatje kan toevoegen buiten het gewoon als link door te geven, dus daarom:
Plaatje:
Voordat ik zelf wat ga bedenken, wil ik Danny er eerst op wijzen dat z'n landje geen rarity heeft. Of ik kijk er overheen, dat is ook geheel mogelijk.
Dat is mijn fout: ik heb Danny's design een heel klein beetje aangepast, en ben vergeten de rarity te vermelden. De bedoeling was dat het een Rare landje zou zijn, bij deze gefixed! - Dustin.
een landje dat elk groen deck altijd al wou:
high tree
tap: ad to your manapool
whenever a flying creature enters the battle field put a 'growth-counter' on high tree.
tap: remove a 'growth- counter' from high tree, target green creature gains reach until end of turn.
een erg hoge boom inklimmen om een vliegend beest neer te halen :-)
Laat ik ook maar weer eens meedoen.
Tegenwoordig is er zoveel hate tegen reanimator dat het niet onspeelbaar is, maar lastiger heeft dan ooit gehad. En dat terwijl er juist zoveel leuke beesten zijn om op "illegale" wijze op tafel te krijgen.
Maar wat nou als al je beesten worden ge-extirpate, er een Relic is ontploft, een bojuka bog werd neergelegd, of je net zo mooi gereanimate beestje besluit boer te worden i.p.v. te vechten waarvoor hij opgeroepen is.
Dan haal je hem toch gewoon terug naar waar hij ooit vandaan kwam, voor een nieuwe poging...
Er zullen vast meer decks zijn die hieraan iets hebben, maar reanimator lijkt mij de voornaamste. Alleen kan je hem niet fetchen, want ja, dat zou hem wel heel sterk maken. En hij is Mythic omdat dit een nooit eerdere transitie geweest is apart van Pull from Eternity volgens mij.
Is het jullie ook opgevallen dat het elke soort kaart mag zijn, dus ook de wishes uit judgment vinden deze wel aangenaam. En Force of Will vind hem denk ik ook wel leuk.
Ik grijp even terug naar een decktype dat wat in de vergetelheid is geraakt: Madness.
Devouring tree - land
Devouring tree comes in to play tapped.
: Add to your manapool
, Discard a card: Add to your manapool, use this mana only to cast creatures.
Dragon Roost
Land - Rare
Comes into play tapped
At the beginning of your upkeep, put an egg counter on Dragon Roost if you control a dragon.
: Add to your mana pool
: Remove an egg counter from Dragon Roost and put a 1/1 red flying dragon into play.
"Dragons usually don't bother protecting their roosts. Their young are quite capable of feeding on angry mobs." - Shivan Farmer
Cause, you know, dragons are cool =)
Gaat obviously goed samen met een draken deck =P
Dragon Broodmother vind het waarschijnlijk ook een heel leuk landje.
Ook leuk samen met Crucible of Fire.
Geeft draken decks de mogelijkheid om (vroeg) meer blockers te krijgen, wat naar mijn mening nog wel een zwakheid van drakendecks is. Veel grote beesten betekent dat je vrij makkelijk overspoeld kan worden, en is gevoelig voor removal.. stash draakjes achter de hand houden? blocker nodig? no problem.
Graveyard Island
Land - Island (Uncommon)
Graveyard Island enters the battlefield tapped.
, : Look at the top X cards of your library, where X is the number of creature cards in your graveyard. Choose one of them and put it in your hand and put the rest on the bottom of your library in any order, and then discard a card.
"The best place for a graveyard in a crowded world is an inhabitable island."
Het is een Island, dus kan ook tappen voor blauwe mana. En op te zoeken met Farseek.
Het Turboskaab deck van Innistrad en Dark Ascension is een deck die hier veel profijt aan zou hebben. Het heeft nu vooral blauwe creatures die je graveyard vullen (groene kaarten die dat doen zijn doorgaans geen creatures) en groene kaarten die een gevulde graveyard willen zien. Dit landje moet de balans hiertussen waarborgen, en maakt Turboskaab misschien zelfs mogelijk zonder groen erin dankzij zijn Merfolk Looter-achtige effect.
@LarsM: Inderdaad dat ben ik vergeten, waarvoor mijn oprecht excuus. Uiteraard is het duidelijk dat dit er wel bij hoort en ik hoop op veel leuke reacties op deze prijsvraag.
Ik doe pas volgende week weer mee, want ik moet me nog voorbereiden voor het begeleiden van een rekencursus op de PABO volgende week. Ik verwacht dat hier nog wel een uur of 15 in gaat zitten aan werk. Tja leraar worden is leuk vanwege de vakanties en het vak zelf is ook super, maar velen vergissen zich om het werk eromheen
Edit: of als het minder blijkt te zijn dan doe ik mee voor de fun
Bij deze mijn inzending.
Het land vind aansluiting bij de Arabian Nights serie. Hij is misschien wat overpowered, ik zou het niet weten. Het gaat me ook niet echt om dat die in een specifiek deck past, maar als ik dan moet kiezen dan zou ik zeggen in een multiplayer, vintage highlander deck. Ik vind de kaart vooral leuk bij Arabian Nights passen. Of natuurlijk in Mirage (aangezien dat vergelijkbaar is met een Fata Morgana).
Fata Morgana
Land - Rare
Add one colerless mana to your mana pool.
Target creature loses it's abilities and becomes a 2/2 creature until end of turn. This creature attacks you this turn if able.
Howling Peak (Rare)
Land
: Add to your mana pool.
, : Transform target Human.
Toelichting:
Deze kaart past natuurlijk in het Innistrad block, en is een mooie aanwinst voor Werewolf-deckjes. Ik heb 'Human' gekozen, zodat je Werewolves niet terug kunnen transformeren, want dat zou te overpowered zijn met Huntmaster of the Fells.
Hierbij mijn inzending:
De kaart is met name bedoeld als enabler van hellbent. Deze kaart is best sterk in een hellbent deck en mede daarom heb ik ervoor gekozen om het land zowel legendary te maken als tapped into play te laten komen. Het land tapped voor zwarte mana, omdat er al ooit een landje ontworpen was met hellbent als ability, welke tapte voor rode mana.
Tar well
Land (uncommon)
add to your manapool
, Sacrifice Tar well: each player discards a card.
~Many dreams have been lost in this place.
Een mooi kaartje voor reanimate decks. Heb de aan de sac toe gevoegd om een t1, Tar well, tap voor mana, sac, Reanimate, Iona, Shield of Emeria oid. te voorkomen.
Lorwyn/Shadowmoor heeft mij altijd enorm kunnen bekoren. Zowel flavourwise als qua kaarten. Een erg cool tribal-block.
Volgens mij is Faeries in een aantal formats aanwezig (geweest). Not sure though, want ik speel eigenlijk alleen casual. Maar Lorwyn/Shadowmoor-block zat ook vol met Tribal-kaarten. Er bestaat alleen geen Tribal land. Tot nu:
Lijkt me handig. In ieder geval flavourful. Er zouden natuurlijk nog meer landjes kunnen komen voor andere tribes...
Zou graag nog een kleine wijziging willen doen aan mijn inzending (als het mag, anders mag je dit bericht negeren)
Dragon Roost
Land - Rare
Comes into play tapped
At the beginning of your upkeep, put an egg counter on Dragon Roost if you control a dragon with converted mana cost 5 or greater.
[tap] : Add [red] to your mana pool
[red] [red] : Remove an egg counter from Dragon Roost and put a 1/1 red flying dragon into play.
"Dragons usually don't bother protecting their roosts. Their young are quite capable of feeding on angry mobs." - Shivan Farmer
Anders kan een Dragon Whelp of Dragon Hatchling, evenals de 'dragon hatchlings' die het landje maakt ook meer draakjes maken.. wat niet echt past =P
Waarom CMC 5 of meer? het is niet een vaste regel dat een volwassen draak 5/5 of sterker is, Niv-Mizzet, the Firemind is duidelijk 'volwassen', maar 4/4. Fledgling Dragon kan immers ook 5/5 maken, maar volwassen? meh. Volwassen draken kosten veel mana (Slumbering Dragon slaapt, so no sexy times =P )
Serra Ruins, Cabal City
Legendary Land - Rare
T: Add {B} to your mana pool.
Whenever a creature enters the battlefield, that creature's controller sacrifices it unless he or she pays {1}.
Uiteraard spelen we deze kaart niet alleen in een deck waarbij je je tegenstanders wilt haten. Je kan zelf gebruik maken van deze trigger engine door creatures te spelen die juist extra's opleveren als ze direct naar de graveyard gaan. Lees Viridian Emissary of Abyssal Gatekeeper.
Verder heeft het landje voor de 'echte' Magic kenners een hele vette meerwaarde.
@ patrick: mischien sterk in hellbent, maar zo veel sterker in flashback. je speelt de kaart vanuit exile, dan vanuit graveyard en dan weer vanuit exile.
Dark Cave of Emrakul.
Legendary Land - Lair
: Add to your mana Pool.
, , sacrifice all lands you control: Each player may put a permanent card from his or her hand onto the battlefield.
Goblins hebben heel weinig manieren om hun Razorfin Hunter te spelen. Daarom hebben ze een landje nodig dat kan tappen voor blauwe mana. Dark Cave of Emrakul helpt daar heel erg goed bij.
Verder komt het wel eens voor dat je met alleen maar blauwe manascources zit met je goblin deck, en je je Goblin Ringleader niet kan spelen. Voor dat probleem is dit landje perfect! Je hoeft enkel 3 mana te tappen en je landjes te saccen, en je hebt een Goblin Ringleader die niet gecounterd kan worden!
De echte hardcore goblinspeler speelt natuurlijk een Goblin Dynamo. Dan accelereer je zelfs met dit landje voor 3!
Ik heb een landje gemaakt dat in 2 soorten decks goed zn werk doet:
: In mill decks is het extra mill (Duh...)
: In selfmill decks is het gratis selfmill!
Toen ik net een potje met mn selfmill deck aan het spelen was kwam ik op het idee om dat deck met dit landje een handje te helpen. Ik heb er een uncommon van gemaakt aangezien hij tapped in het spel komt, maar zeker een goed landje is voor de eerste beurt (tenzij je een 1-mana kaart in je hand hebt...). Qua powerlevel schat ik dit landje in als een goede uncommon!
Thieves' Hideout
Tribal Land - Rogue
Thieves' Hideout enters the battlefield tapped.
T: Add B to your mana pool.
Whenever a Rogue you control deals combat damage to an opponent, you may untap Thieves' Hideout.
Rogues vind ik een leuke tribe, die zich voornamelijk in zwart situeert.
Dit land zou ze een stuk sneller maken en werkt vooral goed in combinatie met Prowl.
'city' of goblins
(rare)
legendary land - mountain
'city' of goblins enters the battlefield tapped
, add to your mana pool.
When 'city' of goblins enter the battlefield you may put a goblin card with converted mana cost 3 or less from your hand on the battlefield.
'They call it a city, i prefer to call it a pile of rocks' -human scout's last words
Een kleine boost voor goblins, hoewel een ziekelijk goeie T1 drop natuurlijk, legendary zorgt ervoor dat je niet 4 van deze gozers in het veld dropt, want dan heb je geen mana meer over.
-Bram
Ik speel de laatste tijd graag met Ninja's, en heb kort geleden een Vela the Night-Clad commander deck met een Ninja subtheme gebouwd. Ik vind het erg jammer dat er op het moment zo weinig ninja's zijn, vooral omdat er erg veel interessante creatures zijn met abilities die triggeren als ze combat damage doen. Sakashima's dojo zou een ninja deck meer variatie geven, en maakt creatures die normaal weinig gespeeld worden omdat ze evasion missen speelbaarder.
Sakashima's Dojo
Legendary Land - Mythic
Sakashima's Dojo comes into play tapped.
: Add to your mana pool.
Return an unblocked attacker you control to hand: Put a creature card with converted mana cost X or less onto the battlefield from your hand tapped and attacking. It becomes a Ninja in addition to its other types.
Janora's Treetop
Legendary Tribal Land - Elf (Rare)
Janora's Treetop enters the battlefield tapped unless you pay or 2 life
: Add to your mana pool
, : Search your library for an elf creature card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.
Ondanks dat ik niet mag winnen, ter inspiratie:
Ominous Island
Legendary Land (rare)
~ enters the battlefield tapped.
When ~ enters the battlefield, you may search each opponent's library for a card and exile it. Then those players shuffle those libraries.
T: Add to your mana pool.
Mill decks zijn helaas een stuk zwakker geworden in EDH door de komst van de drie Eldrazi bazen en hun anti-mill ability. Van Emrakul zijn we gelukkig al af, maar de andere twee lopen nog los rond (Kozilek, Butcher of Truth & Ulamog, the Infinite Gyre). Dit landje helpt om, samen met vriendjes zoals Extract, ervoor te zorgen dat milling weer mogelijk is in edh!