Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 3,50
FOIL
€ 5,95
Je moet deze dragon vooral gebruiken als afleidingsmaneuvre voor je andere threats, of andere manieren vinden om er waarde uit te halen zoals Disciple of Bolas. Een 8/8 flyer zonder trample is weinig soeps in al die formats met Lingering Souls.
Dingen als turn 1 Dragon, turn 2 elf turn 3 Increasing Savagery is cute, maar een gegarandeerde 2 for 1 voor je opponent.
En stel dat die kaart zo gaat: : proliferate, then double the counters on a creature with less then 3 converted manacost. Dat zou helemaal niet broken zijn maar wel erg lekker.
En echt broken kan deze natuurlijk ook worden; want hij is de enige kaart met die rare ability. Dat lijkt nu niet spannend maar wie weet? Straks ga je mss wel dood als de tegenstander 10 counters verzamelt Wij kunnen allebei niet in de toekomst kijken, dus leave slumbering dragon alone!
@ Alex
Deze draak zal nooit meer worden dan een groot dik beest, hoe snel en met hoeveel counters je hem ook op tafel krijgt.
Een kaart "breek" je als iets doet met de kaart wat alleen met die kaart kan en je daardoor het hele spel vastlegt of op meteen wint (door bijvoorbeeld infinite te gaan). Als je deze beurt twee hebt liggen met 5 counters erop dan is deze kaart niet gebroken. Het enige wat je dan hebt gedaan is waarschijnlijk een heleboel mana acceleratie gebruikt om een spel te spelen om er counters op te leggen. Dat zou bijna even eng zijn geweest op een Suntail Hawk. Stel dat er in de volgende set een kaart zit die zegt:
"Spell A"
Instant
Put five +1/+1 counters on target creature with converted mana cost 1 or less.
Dan is deze draak niet gebroken, maar "Spell A" is gewoon een overpowered kaart, die bijna gamebrekend is op elke random 1 drop.
Dat is nog steeds niet breken, dan heb je gewoon een dik beest snel op tafel. Dat is nu ook al goed te doen, een stuk enger dan deze draak en wat minder gevoelig voor removal.
Wat een redenering poehpoeh. Natuurlijk is deze te breken want ook jij weet niet wat men ooit nog met counters gaat doen. Misschien komt er wel een kaart die zegt dubbel counters op 1 mana creatures. ik heb geen idee, in feite is elke kaart potentieel breekbaar als er maar juiste bij kaarten bijkomen. mono rood proliferate wordt het mss helemaal in 2015.
@ TvdS
Deze is niet echt te breken of zo. In het allerbeste geval heb je in beurt 2 een 8/8 flyer. Erg goed, maar niet meteen game of zo. Je bent er waarschijnlijk 3 of 4 kaarten voor kwijt en een simpele Path to Exile of de eerder genoemde Vapor Snag en je hele plan is weg. Kaarten die de potentie hebeen om "gebroken" te worden zijn eerder kaarten als Hive Mind, Eye of the Storm, Confusion in the Ranks of Mirror of Fate.
btw: Ik zeg potentie, dat betekent dus niet dat al de voorbeelden die ik noem ook echt te breken zijn, maar met kaarten uit toekomstige sets misschien wel. Ze hebben in ieder geval de potentie.
leuke synergy met Disciple of Bolas draw je zomaar 6 - 7 kaarten vs een tapped out aggro deck en gain je nog even wat life.
Vind de kaart echt heerlijk spelen. Tegenstanders twijfelen gewoon of ze wel moeten aanvallen terwijl er geen verdediging is. Zoveel dreiging met een kleine 1-drop. Een van m'n favorieten. Zal hij nog gebroken worden?
Niet zolang Snapcaster Mage en Vapor Snag in het formaat zitten vrees ik.
Het kan ook met Increasing Savagery, misschien is dat wel een leuk T2 deckje.
Kom je toch nog een tekort.
wel gaaf met Blessings of Nature.
(t2) beurt 3 dikke 8/8 draak voor twee mana..
Perfecte kaart i.c.m. fight mechnic van M13
i know, was ook meer gericht aan regstar
Klopt Maar geeft niet, ik voel me niet beledigd
Creature - Dragon 3 / 3
Flying
Slumbering Dragon can't attack or block unless it has five or more +1/+1 counters on it.
Whenever a creature attacks you or a planeswalker you control, put a +1/+1 counter on Slumbering Dragon.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2012
Slumbering Dragon’s second ability counts all +1/+1 counters on it, not just the ones added by its third ability.
7/1/2012
The +1/+1 counter is put on Slumbering Dragon before blockers are declared. This may allow Slumbering Dragon to “wake up” and block the creature that attacked and caused its ability to trigger.
7/1/2012
Slumbering Dragon’s third ability will trigger once for each creature that attacks you or a planeswalker you control.
Decktips