Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ja dat bedoel ik. Die disenchant is nodig om die counter op je eigen niet te krijgen. Anyway ik ga een deckje eromheen bouwen. In een mooi multiplayer keukentafel match is deze leuk om een keer neer te leggen.
Die counter is met name nodig om te zorgen dat je tegenstanders uberhaupt de beurt van Final Fortune krijgen. Gelet op het antwoord van OB krijg je zelf anders als eerste de extra beurt.
Ja vandaar die disenchant. Die counter is nodig als verzekering tegen lolbroeken die snel een Platinum Angel o.i.d. in het spel cheaten en natuurlijk voor de extra stijlpunten ("Jullie gaan allemaal dood, ik niet."
Ja je hebt gelijk, als Hive Mind blijft liggen na het resolven van de Final Fortune kopieën wordt jouw Counterspell natuurlijk gecounterd door de Counterspell copies van je opponents!
Jouw Final Fortune gaat als eerste de stack op en resolvet daarom als laatste.
Omdat hij als laatste resolvet, zal jouw extra beurt als eerste plaats vinden; counteren is noodzakelijk.
Ik twijfel wel een beetje over de volgorde van resolven van de final fortunes.
Wel als je je eigen Final Fortune wilt counteren toch? Anders gebruiken je tegenstanders hun copy van de counterspell om jou counterspell tegen te houden.
Nou zou ik verwachten dat je bijna nooit meer aan je eigen extra beurt van Final Fortune toe kom (een uitzondering daargelaten), want je tegenstanders hun final fortune resolved als eerst toch? Zelf kom je als laatste aan de beurt dacht ik en dan zijn je tegenstander(s) al verslagen.
Dat werkt precies zoals je wilt!
En je hoeft niet per se je mind hive te Disenchanten wanneer je alle copies hebt laten resolven.
Kan dit?
1. Speel deze
2. Speel Final Fortune
3. Laat de kopietjes resolven
4. Disenchant deze
5. Counter je eigen final fortune
6. Zie iedereen verliezen in de "extra beurt" die ze krijgen.
Allereerst: Interpunctie. Het is belangrijk.
Dan om jouw vraag (? geen vraagteken, dus ik moet aannemen dat er een vraag gesteld wordt) te beantwoorden: Iedereen maakt een copy van Pact of the Titan.
Daardoor krijgt iedereen een trigger (te herkkennen aan het woordje "at" ) die ze aan het begin van hun eerstvolgende upkeep moeten voldoen.
Als jij deze kaart dus in jouw beurt speelt, moeten eerst alle andere spelers zorgen dat ze kunnen ophoesten, anders verliezen ze het spel.
Stel je speelt een potje EDH Hive Mind ligt op het veld en jij speelt Pact of the Titan elke speler wordt geforced om de zelfde kaart te casten kunnen ze dan verliezen of verlies ik alleen als ik me niet aan de kaart hou
Ik zou dan creatureless spelen. Paradigm Shift met Tormod’s Crypt om het af te maken.
Hangt ervan af hoeveel creatures je zelf hebt liggen (want jij raakt er net zo veel kwijt als je tegenstanders).
Thanks. Barter in Blood blijkt beter te combineren...
Ja, klopt.
(Sterker nog, het is niet zo zeer dat hij hetzelfde target aanwijst, maar dat hij er niet voor kiest om een ander target aan te wijzen. Dat kan soms verschil maken. Je bent namelijk niet verplicht een nieuw target aan te wijzen als het originele target in de tussentijd illegal geworden is. Maar als je een nieuw target aanwijst, moet dat vanzelfsprekend wel een legal target zijn.)
Dank. Dat betekent dus dat de Doom Blade zal fizzlen omdat de tegenstander natuurlijk gewoon dezelfde target uitkiest?
Enchantment
Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for their copy.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2009
Hive Mind’s effect is mandatory. Each other player must copy the spell whether they want to or not.
10/1/2009
Hive Mind will copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.
10/1/2009
If a player casts an instant or sorcery spell, Hive Mind’s ability triggers and is put on the stack on top of that spell. Hive Mind’s ability will resolve first. When it does, it creates a number of copies of that spell equal to the number of players in the game minus one. First the player whose turn it is (or, if that’s the player who cast the original spell, the player to that player’s left) puts their copy on the stack, choosing new targets for it if they like. Then each other player in turn order does the same. The last copy put on the stack will be the first one that resolves. (Note that the very last thing to happen is that the original spell resolves.)
10/1/2009
The copies that Hive Mind’s ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Hive Mind’s ability itself) won’t trigger.
10/1/2009
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).
10/1/2009
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A player can’t choose a different one.
10/1/2009
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.
10/1/2009
A copy’s controller can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.
10/1/2009
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.
Decktips