Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Vapor Snag

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Common New Phyrexia Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Ajani vs Bolas
 4
0,75    
Modern Masters 2015
 -
0,60
 3
3,95
New Phyrexia
 -
0,40
 -
7,95
Vapor Snag | New Phyrexia

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
16-5-2017 23:06:00

Dat of het is een Mortis Dogs.

5-7-2016 11:50:00

Is dat een old school Hollow Dogs die hier gesnagged is? Sowieso gave art.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2014 08:51:00

Combat damage gaat niet meer via de stack sinds Magic 2010 ().

hier een interessant artikel over de wijzigingen in de regels van toen.

In de declare blockers step, na het declaren van blockers (dus vóór de combat damage step) is de laatste mogelijkheid om een creature te bouncen om te voorkomen dat hij schade doet (aangezien je niet meer kunt wachten tot de combat damage step, omdat je niet op de schade kunt reageren).

13-8-2014 08:47:00

Dus als ik het goed begrijp gaat combat damage niet meer op de stack? Sommige regels heb ik niet meer helemaal helder omdat ik pas net weer begonnen ben en bij odyssee / torment zat de combat damage toch nog wel op de stack?

Update

Houd dit dan ook in dat je voor de declare blockers step een beest moet returnen of als je hem dan returned word de damage alsnog aan een speler gedaan?

22-4-2014 14:27:00

Super uitleg, helemaal helder. Dank je wel!

22-4-2014 11:27:00

Je kan je 2/2 creature in dat geval niet meer redden na of tijdens de combat damage step.
Combat gaat alsvolgt:
Declare attackers step, je geeft aan met welke creatures je aanvalt, die tap je indien ze geen vigilance hebben. Vervolgens hebben jij en je tegenstanders de kans om te reageren met abilities en instants.
Declare blockers step, de aangevallen persoon geeft aan met welke creatures hij welke creatures wil blocken. Vervolgens hebben jij en je tegenstanders weer de kans om te reageren met abilities en instants.
Combat damage step, Damage wordt gedaan, eerst first strike, vervolgens gewone damage. Na elke damage wordt gechecked of creatures lethal damage hebben gekregen en kunnen naar de graveyard gaan. Spelers kunnen hier niet op reageren. Pas na de damage is gedaan en creatures naar graveyards zijn gegaan en eventuele triggers op de stack zijn gegaan, kunnen spelers pas reageren met abilities en instants.
Het is dus ook als je tegenstander aangegeven heeft je 2/2 met zijn 3/3 te blocken, hij vervolgens niet nog een ander creature kan blocken als jij je 2/2 weg haalt.

22-4-2014 11:06:00

Oke, ik val aan met laten we zeggen een 2/2 beest. Er wordt geblokt door een 3/3 beest. Dan heeft mijn 2/2 beest dus lethal dmg. Kan ik mijn 2/2 dan nog terug halen na de dmg step? Of alleen ervoor nog? En kan dat 3/3 beest dan nog iets anders blokken?

22-4-2014 10:02:00

Definieer 'onderweg'? Je creature ligt of op de battlefield, of in de graveyard. Zolang hij nog niet in de graveyard ligt kan je hem Vapor Snaggen.

22-4-2014 09:52:00

Kan je een beest terug naar je eigen hand halen als hij onderweg is naar de graveyard?

10-1-2014 18:45:00

Exactly.

10-1-2014 18:33:00

nogmaals: dus als n creature pro blauw krjgt. of er bij t resolven geen creature meer is gebeurt er niks met de lifeloss

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-1-2014 12:43:00

quote: "Volgens mij is er dan ook geen "ït" meer wat een controller kan hebben"


Het was op zich al duidelijk, maar toch nog even: Hij wordt gecounterd en resolvet dus niet. Dus komt hij ook nooit bij het "Its controller" gedeelte.

10-1-2014 12:36:00

Als het target van de Vapor Snag pro-blauw krijgt voordat de Vapor Snag resolved, is het geen legal target meer wanneer de Snag resolved.

Volgens mij is er dan ook geen "ït" meer wat een controller kan hebben, dus verliest niemand een leven daar ook dat deel niet meer afgehandeld kan worden (al weet ik dit even niet helemaal zeker)

Edit: Lord of the Zombies is het dus met me eens

10-1-2014 12:35:00

Dan gaat de lifeloss nog steeds niet door, omdat Vapor Snag gecountered wordt als al zijn targets illegaal zijn geworden.

Er zijn 2 momenten waarop je legale targets nodig hebt:

1: Bij het casten/op de stack gooien. Je mag getargete spells pas spelen als je een legaal target kan aanwijzen.
2: Bij het resolven. Als alle targets illegaal zijn geworden op het moment dat de spell probeert te resolven wordt de spell gecounterd. (Als er nog minstens een legaal target is resolved de spell nog wel, alleen laat hij dan illegale targets met rust.)

Voorbeeld waarin je wel de lifeloss had kunnen geven:

Better Snag:
Return target creature to its owner's hand, target opponent loses 1 life.

Jij cast Better Snag, je tegenstander reageert door het beest protection te geven met een Gods Willing. Better Snag probeert te resolven: Het creature is geen legal target meer, dus die wordt met rust gelaten. Je tegenstander is nog wel een legaal target, dus Better Snag resolved wel en geeft je tegenstander nog 1 lifeloss.

10-1-2014 12:34:00

als de target protection krijgt dan wordt het dus een illegal target en dus evenals het hebben van geen target zal dit dan resulteren in "fizzlen"

Oracle

Instant 

Return target creature to its owner's hand. Its controller loses 1 life.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips