Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 58.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
9-8-2012 12:16:00

De prijsvraag van deze week is bedacht door Danny, waarvoor hartelijk dank!

Het centrale en unieke systeem van Magic is mana: het zorgt voor een natuurlijke ontwikkeling tijdens een spel, zorgt dat decks gedwongen zijn zich te focussen (of veel slots te besteden aan mana fixing) en zorgt voor een stukje variantie en toeval, zodat het echt een spel is en geen denksport zoals schaken. Mana wordt meestal geproduceerd door land, en land produceert meestal mana. Tijdens Limited liggen er altijd enorme bakken basic land klaar, maar in Constructed worden basic landjes steeds schaarser...

Al in Alpha zaten nonbasic landjes, maar dat waren de meest voor de hand liggende: de duals, die meerdere kleuren mana kunnen produceren. Later kwamen speciale landjes, die geen mana maakten maar meer een soort gratis enchantment waren (Island of Wak-Wak, Maze of Ith, Arena). Ten slotte kwam er een nieuwe generatie landjes: Strip Mine en Quicksand, die tappen voor kleurloze mana óf iets bijzonders doen.

Voor deze prijsvraag gaan we ons focussen op landjes die gekleurde mana produceren en in een specifiek deck iets bijzonders doen. Denk aan Pendelhaven, Teetering Peaks, Valakut, the Molten Pinnacle, Gaea’s Cradle, et cetera. Ze functioneren als een basic land van één kleur (dat eventueel getapt in het spel komt) en kunnen een specifiek soort deck een enorme boost geven, hetzij door een activated ability, hetzij door een static ability die als een soort enchantment werkt.

Design een nonbasic land dat een bepaald decktype een enorme boost geeft

*Kan tappen voor 1 mana van 1 kleur.
*Heeft 1 (static/triggered/activated) ability die specifiek voor een bepaald type deck werkt.
*Beschrijf in wat voor soort deck dit landje een plaats heeft.
*ETB tapped of untapped?
*Rarity naar keuze.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 100 woorden.

Ter inspiratie hierbij de inzending van Danny:

Burned Field (Rare)

: Add to your mana pool.
Every time you cast a red instant or sorcery spell that targets a player, you may put a burn counter on burned field.
, , remove X counters from Burned Field: Burned Field deals X damage to target creature of player. This damage can't be prevented.

Dit landje geeft RDW net wat meer reach, vooral tegen control decks.


De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (76)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2012 01:29:00

Grappige edh versie van Jester’s Cap xD

12-8-2012 02:30:00

Lost city of Atlantis
legendary land
each land is an island in addition to its other land types.
(rare)

het moge duidelijk zijn dat dit landje het merfolk deck boost.
merfolk is mijn "main" deck en daarom grijp ik deze prijsvraag aan dat deck wat liefde te geven (ook al heeft het dat helemaal niet nodig)

+1 voor patrick met zijn mooie witte landje, zou het legacy formaat best op zijn kop kunnen zetten!

@bram je goblin landje is wel erg overpowered, als je er nou van maakt "when goblin city comes into play put a 1-1 red goblin creature token into play" dan heb je een leuk landje, of als je hem de static ability "all goblins cost 1 generic mana less to play" geeft dan krijg je iets eerlijker kaartjes

ik verontschuldig mij als ik met mijn 2 goblin voorbeeldjes de prijsvraag ontregel, maar ik wilde toch even feedback geven op een extreem hoog powerlevel.

12-8-2012 08:44:00

Hey Rasor,

Mjah t punt is dat ie de battlefield tapped entered, dus basicly alles wat je van 1 mana inlegt, had je net zo goed een mountain kunnen hebben of een cavern of souls oid. Dus alleen met een goblin van meer mana win je er 1 keertje mana mee. Volgens mij valt t wel mee, maar ik kan t mis hebben. In ieder geval merk ik op t eind van de prijsvraag wel of hij te overpowered was of niet.

-Bram

Bij deze: ja, extreem overpowered... een landje met ingebouwde Dark Ritual én Cavern of Souls, dat lijkt me wel broken. - Dustin.

12-8-2012 14:00:00

Leuke prijsvraag!

Ik ben al sinds ik magic speel gecharmeerd van goblins en speel vintage, legacy en commander goblin decks. Goblin zijn over het algemeen snel, maar als het spel duurt langer dan wordt het meestal lastig voor de kleine mannetjes. Dat is frustrerend.



Mountain Ambush is een landje die de snelheid van goblins in het begin van het spel niet beperkt. Als het spelletje langer duurt en je niet al je mana meer tapt, vanwege de lage castingcost van de meeste goblins en het gebrek aan carddraw in rood, geeft Ambush mountain de goblin een kleine verdedigingsbonus tegen de sterkere creatures.


Bron van het plaatje: hier

12-8-2012 14:27:00

Kuldotha Smash-Forge

Land (Rare)

: Add to your mana pool.

Whenever an artifact is put into a graveyard from the battlefield, put a 1/1 red goblin creature token into play.

"The sound of smashing attracts more goblins, who will smash more stuff, what will attract more goblins, who will..."



Mocht het nog niet duidelijk zijn, dit is een landje voor Kuldotha Red. Het geeft gewoon nog een extra goblin om mee aan te vallen. Dit is een heel eenvoudig voordeel, en past daarom prima in het o zo eenvoudige Kuldotha Red.

12-8-2012 15:11:00

Tolarian Powercharger - Legendary Land - Rare

Tolarian Powercharger comes into play tapped

: Add to your manapool

Wizards you control have
": this creature deals 1 damage to target creature. Tap that creature."


Wizard is een van mijn favoriete creature types, met als topfavoriet Vedalken Æthermage.
Ik heb ooit geprobeerd er een (Legacy) tribal deck mee te maken, met Snapcasters, Spell Stutters, Grim Lavamancers, Dark Confidants, etc.
Het probleem was alleen dat, hoewel het deck veel leuke truukjes had, je de tegenstander gewoon niet op tijd dood kreeg.
Zijn beesten zijn te groot en blocken vrijwel al je mannetjes dood, of racen de wizards er uit.
Dit landje geeft je een behoorlijke control optie en maakt wizard tribal misschien enigszins haalbaar.

12-8-2012 16:30:00

Mercenary Inn

Land - (Rare)

Mercenary Inn comes into play tapped.

: Add to your mana pool.

, Pay 2 life: Put two 1/1 black Human Mercenary creature tokens with haste onto the battlefield. Remove those tokens tokens from the game at the beginning of the next end step.

"Although they drive a hard bargain everyone knows the swift mercenaries can be a powerful, if temporary, ally."

Ik heb ervoor gekozen om humans een boost te geven, vooral omdat deze in de huidige block leuke synergie heeft met een hoop kaarten en in RTR populate aangekondigd is. Ik heb geprobeerd hem gebalanceerd te houden (geen automatische blood artist triggers EOT) en natuurlijk wat flavour mee te geven. Verder had ik deze kaart heel graag zwart/wit willen laten zijn maar ik moest kiezen en het mercenary pay life idee past beter bij zwart, natuurlijk kan hij nog steeds gespeeld worden in een zwart/wit deck .

12-8-2012 16:30:00

nature's gift

land - rare

nature's gift comes into play tapped

T, pay 1 life: Add G to your mana pool.

whenever a creature enters the battlefield you may untap nature's gift if you do sacrifice it at the end of the turn.

dit land werkt goed in elfjes omdat die ene mana vaak weer genoeg is om een nieuwe elf te geven maar kost wel veel leven, ik heb een cycle van landjes gemaakt de rest zou ik posten na de uitslag.

12-8-2012 19:11:00

Ik moet zeggen dat het nivo aardig dicht bij elkaar weer zit.
Dustin heeft het niet makkelijk deze keer

12-8-2012 20:40:00

Met alle respect, meer dan de helft is belachelijk overpowered. Zo dicht bij elkaar liggen de inzendingen echt niet

12-8-2012 21:33:00

helemaal eens met erwin, en belachelijk overpowered vind ik in sommige gevallen nog een understatement.
patrick is gewoon bescheiden omdat hij een van de betere inzendingen heeft gedaan

mensen zijn zich er helemaal niet van bewust dat het hier om landjes gaat de cycle in de legends serie Karakas Urborg Hammerheim Pendelhaven Tolaria zijn een goed voorbeeld van hoe dit soort landjes er uit horen te zien. (Karakas is wel te sterk overigens)

er zijn veel mogelijkheden , maar de beperkende factor is het powerlevel, objectiviteit moet het winnen van het timmy gevoel, want wie wil nou niet:

deep see rising
legendary land island
when deep see rising comes into play search your library for an octopus leviathan or kraken, and put it into play

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2012 22:00:00

Wegens tijdgebrek een niet echt super inzending van mijn kant, maar wilde toch even meedoen voor de fun.

Defending Plain
Land - Uncommon

: add to your mana pool
: tap target creature an opponent controls. That creature doesn't untap during it's controllers next untap phase if you control at least 5 human creatures while tapping it.


Iedereen kent Kor Hookmaster wel denk ik? Dit landje is daarop geïnspireerd. Kor is een common, deze is iets moeilijker weg te werken en heeft ook een extra eis om hem niet te sterk te maken. Hierdoor kies ik voor rarity uncommon (zit op randje rare tbh) en denk dat deze in een human deck wel van pas kan komen.

Heb veel leuks gezien, maar sommige zijn inderdaad beetje te sterk, imho. Wel tof dat deze vraag zoveel reacties heeft gekregen

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2012 23:41:00

Het valt me op dat Dustin bij deze prijsvraag niet de standaardopmerking over unhinged/overpowered erbij heeft gezet. Dus wellicht is kritiek over understated overpowered inzendingen niet nodig...

Verdorie, ik wist dat ik een detail over het hoofd zag bij het uitwerken van de prijsvraag Maar omdat dit bij alle voorgaande prijsvragen al expliciet genoemd was, hoop ik dat dit wel geïmpliceerd was. De bedoeling was in ieder geval om geen overpowerede onprintbare kaarten te maken. - Dustin.

13-8-2012 01:02:00

Ik zie tegenwoordig zoveel witte kaarten die rieken naar verstedelijking dat je er een complete metropool van kunt bouwen. Tijd voor de minder reine kant van die stralende stad:



Manhole (Uncommon)

{T}: Add {B} to your mana pool.
Whenever a creature you control is targeted by a white spell or effect, you may tap it. Until end of turn, this creature cannot be targeted by white spells or effects.

"No bright city stays bright without a dark sewage system."



In de witte, stralende stralende dient het riool als vluchtplaats voor ongure bezoekers.
Ik kwam op het idee door het plaatje en de naam van Freshmeat's kaart 'Thieves Hideout' hierboven (die echter totaal iets anders doet).

Plaatje vd kaart:

Reacties welkom!

Bartel

13-8-2012 01:54:00

Ik zou de naam toch iets veranderen. Ligt misschien aan mij, maar Manhole doet me ook aan iets anders denken..

13-8-2012 03:41:00

@Maarten: Tja. Dat ligt dan misschien aan jou, ik had er nog niet aan gedacht... Maarrrr... ik snap je punt Wat dacht je van "Sewage Hatch"? Misschien past die naam ook wel beter, dat betekent putdeksel ipv mangat.

13-8-2012 03:47:00

Ik vond en vind wolven altijd al leuk, en sinds ze helemaal terug zijn de laatste series, tijd voor een Tribal Wolf Landje!



Deep into the Woods (Rare)
Tribal Land - Wolf
{T}: Add {G} to your mana pool.
Whenever you have {G}{G}{G}{G}{G} in your mana pool, you may flip Deep into the Woods.

flipped:

Wolfir Ancestral Grounds
Legendary Tribal Land - Wolf
When Wolfir Ancestral Grounds enters the battlefield, search your library for any number of Wolf cards and put them on the battlefield.


Ja, ik weet dat we tegenwoordig kaarten hebben die je helemaal omkeerd in plaats van flipt, maar dan moet je telkens je kaart uit je hoesje halen, dat is niet goed voor de mintheid van mijn kaarten

13-8-2012 11:05:00

Bartel, dat landje is toch veel en veel te sterk? Hij komt nog niet eens tapped in het spel en de flip kant zegt gewoon "speel nu een wog/stifle of ik win". Nog leuker met een haste effect ernaast. Nee, dit kan echt niet hoor

Daarbij werkt de kaart nog niet eens, want een kaart die flipt komt niet opnieuw "on the battlefield". Nja, dan is ie ook niet overpowered meer

13-8-2012 11:27:00

Hollow Land
Legendary Land (rare)
: add to your manapool
: reveal the top 3 cards from your library, you may cast an instant or sorcery card with converted manacost 2 or less from the revealed cards. Exile the other revealed cards.

Untapped in het spel, en Legacy burn zou deze kaart best awesome vinden

Het zou tevens burn decks in andere formaten speelbaar maken. Niet alleen burn zou hier profijt van hebben, ook veel andere decks zouden deze kaart kunnen misbruiken icm brainstorm, ponder en andere spells die de library beinvloeden.

Tevens zat ik te twijfelen hoe ik het moest noemen; Turkey (aka Ibrahim's land), of Hol land, maar het is maar hollow land geworden

13-8-2012 12:14:00

@ben veel te sterk? lees de kaart eens goed, hij werkt niet,
de ETB trigger kan niet plaats vinden, dus flippen doet niets anders dan de mogelijkheid te tappen voor groen weg te nemen

Zoals beloofd doe ik niet moeilijk over templating, als mij maar duidelijk is wat de inzender bedoelt. Ik snap dat Bartel bedoelde: Whenever this land transforms into [cardname]. Neemt niet weg dat jij en Ben W. volledig gelijk hebben wat betreft het powerlevel van de kaart - Dustin.

13-8-2012 12:40:00



Unnatural Selection is awesome en 1 van de weinige die je tegenstander's creatures kan veranderen. Maar je wilt er vaak geen card slot aan wasten.

Mijn Reaper King EDH speelt Scuttlemutt en ik verbaas me altijd hoe vaak de tweede ability relevant is. Protection, intimidate, zwarte removal, etc.

Dit is een kaart die waardeloos is voor de meeste decks maar value heeft als je er omheen bouwt.

Zoals mijn Steamflogger Boss deck van prijsvraag 34! hier
Lekker Riggers maken en mijn opponent's creatures nonblack voor Executioner’s Capsule, als dat Riggers niet Tier 1 maakt weet ik het ook niet meer.

13-8-2012 13:28:00

Vile Mucklands
Land - Uncommon

Vile Mucklands enters the battlefield tapped.

: Add to your mana pool.

, sacrifice Vile Mucklands: All swamps you control produce an additional untill the next endstep.

Voor alle zwarte ramp decks. Leuk voor EDH. Simpel maar effectief.

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2012 13:58:00

Lightning Rod Peak

Land

Lightning Rod Peak enters the battlefield tapped.

: Add to your mana pool.

, Sacrifice Lightning Rod Peak: Return target instant or sorcery with converted manacost 1 from your graveyard to your hand. Lightning Rod Peak deals 2 damage to you.

Als je burn speelt wil je elke beurt wel damage doen. Maar als je een beetje ongelukkig bent, pak je niet iedere beurt een damage spell. Met dit landje kan je dus makkelijk een gebruikte spell hergebruiken.

13-8-2012 15:37:00

Chaos Peak
Land (Rare)
: Add to your mana pool.
: Flip a coin. If you win the flip, add two mana in any combination of colors to your mana pool.

13-8-2012 18:08:00

Ik weet niet of dit mag maar ik zag dat ik een aanpassing was vergeten bij mijn inzending, dit is hoe de kaart had moeten zijn.

Mercenary Inn

Land - (Rare)

Mercenary Inn comes into play tapped.

: Add to your mana pool.

, Pay 2 life: Put two 1/1 black Human Mercenary creature tokens with haste onto the battlefield, they can't block. Remove those tokens tokens from the game at the beginning of the next end step.

"Although they drive a hard bargain everyone knows the swift mercenaries can be a powerful, if temporary, ally."

Het feit dat ze niet kunnen blocken was namelijk om te benadrukken dat de mercenaries niet graag hun leven op het spel zetten voor je, en om constant chunp blocken onmogelijk te maken.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3 4  [volgende] [laatste]