Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Verveling is een van de meest irritante situaties in MTG. Je kent het misschien wel, dat moment waarop elk deck van je begint met een zooi fetch, duallandjes en staples. Elk deck wat je maakt is onorigineel, saai en ze lijken allemaal op elkaar. Je speelgroep vind het saai en natuurlijk is het ook voor jou niet leuk om zo te spelen.
Wat doe je dan? Ga je een break houden? Stoppen? Alles verkopen en opnieuw beginnen? Dat zijn erg drastische oplossingen en bij lange na niet nodig.
In deze column ga ik je een paar tips geven over hoe je je verveling om kan zetten in creativiteit, zodat MTG voor jou EN voor jou speelgroep weer leuk wordt! Misschien weet je zelf ook wel een manier om dit probleem op te lossen en staat jou manier hier niet tussen: hierbij nodig je ik dan ook uit om jou idee hieronder te posten, zodat anderen er ook wat aan hebben.
Alvast veel plezier!
Nice column! Op he hulpdienst hier hebben we ook een aantal dingen staan.
Een helder geschreven overzicht van verschillende (casual) formaten en de regels die hierbij horen, zo zou ik deze 'column' omschrijven.
Dit is echter totaal iets anders dan wat je ervan zou verwachten als je begint te lezen. Je vertelt namelijk dat je de lezer een aantal handvatten (tips) aan zult geven die diegene moeten helpen zijn of haar creativiteit te stimuleren. Omdat ik zelf wat verveeld ben qua Magic en niet meer zo creatief als vroeger uit de bus kom, werd ik hierdoor wat teleurgesteld door de inhoud. Dit valt niet te wijten aan de inhoud op zich maar komt door andere verwachtingen die je geschept hebt met het intro hiervan.
Ik zou je daarom aan willen raden de toelichten op wat je als lezer kan verwachten in deze column, aan te passen zodat anderen niet tegen dit zelfde probleem aan zullen lopen.
Dit is bedoeld als onderbouwde kritiek en geen aanval op jou of de inhoud van je column. Hopelijk kan je hier dan ook iets positiefs uit halen!
Eerlijk zeggen ben ik het met bovenstaande post eens.
Toen ik op deze link klikte verwachte ik hele bjzondere dingen te lezen om supercreatief met magic om te gaan, niet een opsomming van formaten die je kan doen. Nog steeds een handig overzicht, daar niet van, maar ik zou het niet presenteren zoals je nu doet.
Ik had eerder Horde magic verwacht, en dat soort games. Planechase, maar dan als mapvariant, dat je naar een adjacent plane moet walken. Of Star magic inderdaad, maar dat elke speler een mono-deck moet hebben van 5 verschillende kleuren, en dat wit wint wanneer zwart en rood dood zijn.
Leuk om te lezen, maar niet wat ik verwachtte.
Allereerst: bedankt voor de feedback! Ik begrijp dat dit voor jullie misschien een beetje simpel overkomt, en daar zal aan gewerkt worden. Ik denk dat er nog een deel 2 gaat volgen met de inderdaad wat meer obscure spelsoorten die mogelijk zijn. De redeN dat ik die nog niet gedaan heb: ik weet er te weinig van af. Horde is daar een prima voorbeeld van. Ik heb er wel van gehoord, maar ik heb niet genoeg kennis om het duidelijk uit te leggen.
Natuurlijk zal ik andere spelvarianten wel gaan uitpluizen en compileren in een deel 2. Hopelijk kan ik meningeen daarmee wat meer verblijden!
Bedankt!
In het artikel van Adam gisteren stonden wel wat leuke: hier
Kleine correctie:
"Bij al de hieronder besproken formaten zijn banningen mogelijk. Vintage is daarop de enige uitzondering, daar er daar alleen restricties mogelijk zijn (een kaart die restricted is mag je maar 1x in je deck stoppen). "
Vintage heeft weldegelijk een banlist! Zie hier deze prachtige lijst!
ooit van het formaat noble gehoord? 4 uncommons 1 rare(commander) en voor de rest alleen commons.
vroeger werdt ook Proto gespeelt.
Een proto deck was een starter deck waarbij dat meteen je deck was, niet meer en niet minder.
Je speelt hierbij om ante, dus na het schudden coupeer je het deck van de tegenstander en haal je de bovenste kaart van de stapel, deze gaat in de ante pool.
De winnaar van de pot houd de kaart en moet deze in het eigen deck toevoegen. De verliezaar signeerd de kaart die die verloren heeft.
Zelf vind ik dit niet zo een heel leuk idee want ik hou meer van deck builden en ik haat altered arts, signed en nog erger signed by non artists..
Het werd voornamelijk gespeelt in winkels, na het spelen liet je het deck achter.
Proto klinkt een beetje als het 'Battle City Tournament' uit Yu-Gi-Oh (of mag ik dat niet zeggen hier). Daarbij mocht de winnaar een kaart uit het deck van de tegenstander houden (zeldzaamste).
Je kan er best grappige dingen mee doen aan de keukentafel, denk ik. Bijvoorbeeld in combi met pauper/peasant en dan je deck zo versterken. Moet je het wel goed bespreken om geen gezeik te krijgen xD
Ik ben een voorstander van ante, maar het is zo on interesant als het om een rot common gaat, als je iets wint wil je wel iets leuks winnen of in iedergeval de kans hebben om iets leuks te winnen. En met ante is dat simpelweg niet echt goed te doen.
Dan zou je af moeten spreken dat je om bijvoorbeeld een kaart speeld dat 5 euro nm waarde heeft bijvoorbeeld, voor een beetje extra spanning.
Maar ante kan ook anders gespeeld worden, er zijn namelijk een aantal kaarten die gebruik maken van ante, en dat kun je zien als (remove from the game) zonder dat de eigenaar wisselt van de kaart.
Het yu-gi-yo principe is best geinig vind ik. Want hoe het ook is, als je ergens om speelt dan wil je wel winnen.
Casual play is cute, competative vergt net iets meer.