Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 64.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
20-9-2012 20:14:00

Vorige week hebben we naar mijn favoriete guild Selesnya gekeken, deze week wordt het tijd voor een van mijn andere favorieten: Izzet. Helaas heeft Izzet in Return to Ravnica een heel saaie ability gekregen: overload. Stiekem is dit gewoon kicker... Erg sterk, past bij de kleuren van het guild, maar ik had op iets originelers en creatievers gehoopt. Dat kunnen jullie vast beter dan ze bij Wizards gedaan hebben!

Verzin een keyword ability voor het Izzet guild!

*Geef in zo correct mogelijk Engels of Nederlands een definitie van de betekenis van dit keyword.
*Templating is erg lastig, maar zorg dat duidelijk is wat je bedoelt; ik reken je niet af op onhandige formuleringen.
*Geef twee kaarten als voorbeeld: een common en een rare of mythic rare.
*Moet aan het guild gelieerd zijn, dus exact 2 kleuren, geen hybride mana.
*As usual: niet unhinged en je voorbeeld kaarten mogen niet extreem overpowered zijn.
*Vermeld van je kaarten alle relevante eigenschappen (rarity, naam, mana cost, type, subtype, rules text, P/T, et cetera).
*Beoordeling is primair op je idee, de kaarten zijn ter illustratie.
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (49)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-9-2012 20:49:00

Even mijn huiswerk maken en uitzoeken wat deze guild doet. Mocht iemand mij kunnen inlichten wat voor kaarten uit Ravnica erbij horen zal ik dat kunnen waarderen.

20-9-2012 20:57:00

Goed punt: je mechanic hoeft niet per se aan te sluiten bij de al bekende kaarten uit RTR, we gaan er van uit dat jij de lead designer bent van het Izzet guild en alle kaarten helemaal opnieuw gaat maken.
Izzet staat bekend om de voorliefde voor spells (instants en sorceries in tegenstelling tot creatures en enchantments), kijk bijvoorbeeld eens naar de kaarten in het Izzet deck uit Izzet vs. Golgari ter inspiratie.

20-9-2012 20:58:00

____________________________________________________________
HET MECHANISME
____________________________________________________________
De Izzet staat voor mij sybool voor chaos en doorgeslagen technologie.
Mad scientists en hun uit de klauwen gelopen creaties zijn wat voor mij
dit gilde mijn favoriete gilde maakt. de izzet willen innoveren en daarom
heb ik gekozen voor de key term innovate. De term innovate moet de
speler aanzetten tot creativiteit om kaarten te verbeteren, naar het
inzicht van de mad scientist.

Innovate X (whenever this permanent enters the battlefield or you
Innovate it gains X of the following abilities) (ability1, ability2, ......
, abilityN)
____________________________________________________________
KAART 1
____________________________________________________________

Construct of Creation

Artifact Creature - Construct (RTRC)

Innovate 2 (flying, trample, +1/+1, deathtouch, lifelink, first strike,
protection, basic landwalk, haste)

1/3

"Wicked, it can walk" -Izzet scientist's last words
____________________________________________________________
KAART 2
____________________________________________________________

Overbeing of creation

Creature - Elemental (RTRR)

Whenever a player casts a spell Innovate 1 (flying, trample, +1/+1,
+0/+2, +2/+0 deathtouch, lifelink, first strike, protection, basic landwalk,
first strike, vigilance, hexproof, haste)

5/5

"The mind of the izzet, in it's purest form" Niv-Mizzet
____________________________________________________________

Houdt er rekening mee dat innovate niet enkel op creatures kan, maar
ook op enchantments of artifacts, maar dan met andere abilities. vandaar
dat ik toch nog even een derde kaart gemaakt heb ter illustratie
____________________________________________________________
KAART 3
____________________________________________________________

Home of the Firemind

Land (RTRU)

Home of the Firemind enters the battlefield tapped.

Whenever home of the Firemind enters the battlefield innovate 1
(: add to your mana pool, : add to your mana pool,
, sacrifice Home of the Firemind: add to your mana pool)
____________________________________________________________

20-9-2012 21:09:00

Als ik zo vrij mag zijn: de Izzet League bestaat uit de geniale 'mad scientists' van Ravnica, die onder leiding van de hyperintelligente draak Niv-Mizzet zich bezighouden met bizarre experimenten op het gebied van bijvoorbeeld elektriciteit, plasma en andere gevaarlijke natuurkundige verschijnselen.

De Izzet werden in het vorige Ravnica-blok vertegenwoordigd in de set 'Guildpact'. Hoewel dit niet een volledig overzicht is van alle tot nu toe geprinte 'Izzet-kaarten', kan je via deze link kijken naar alle kaarten die de Izzet-watermark hebben: hier

Wat betreft de opkomende Izzet-kaarten kan ik je enkel doorverwijzen naar de spoilers: hier

De Izzet doen veel met instants en sorceries. Het vorige keyword van de Izzet was Replicate: voor elke keer dat je (bij het casten) de Replicate-cost betaalde (van een spell met Replicate) mocht je hem copy'en. Voor een voorbeeld, zie hier

Het huidige keyword van Izzet wordt Overload: betaal je van een spell met Overload de Overload-cost i.p.v. de normale cost, dan mag je overal waar op de kaart 'target' staat daarvoor in de plaats 'each' lezen. Voor een voorbeeld, zie hier

Merk wel op dat ik hier uit eigen ervaring spreek, niet uit directe bronnen: mijn interpretatie van de guild kan verschillen van de intenties van Wizards. Ik ben geen Ravnica-expert, slechts een groot enthousiasteling. XD

Mochten de moderators daarnaast deze post zien als overbodig en/of storend, dan voel ik me niet gekwetst als hij verwijderd wordt. Ik zou alleen verzoeken om even een PM te krijgen met een uitleg hoe jullie het dan liever zien.

Ik hoop dat men er wat aan heeft (:

Wissen van zo'n handige en compacte guide to Izzet zou zonde zijn! Nee hoor, dit wordt niet gewist, maar juist zeer gewaardeerd! - Dustin.

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-9-2012 21:17:00

Zijn ability words, zoals Chroma, ook toegestaan?

Nee, expliciet niet: dat is een van de dingen die R&D betreurde wat betreft Shards of Alara, dat niet elke shard echt zijn eigen keyword had; dat helpt om het gevoel van een identificeerbare shard/guild te versterken. - Dustin.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-9-2012 22:15:00

dus iets met instants/sorcery dingen. Ik heb iets in gedachten even kijken of ik het kan uitwerken. Thanks voor de reactie

20-9-2012 22:24:00

Keyword ability: Firemind X (X, Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to this card's converted mana cost on target creature. Firemind only as a sorcery.)

Voorbeelden:
Mizzium Fire
Instant - (RTRC)
Mizzium Fire 3 damage to target creature or player. If a creature dealt damage this way would die this turn, you may draw a card.
Firemind (, Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to this card's converted mana cost on target creature. Firemind only as a sorcery.)

Izzet Science
Sorcery - (RTRR)
Draw three cards, then discard two cards unless you discard an instant or sorcery card.
Firemind (, Exile this card from your graveyard: Put a number of +1/+1 counters equal to this card's converted mana cost on target creature. Firemind only as a sorcery.)

Toelichting:
De Firemind is een link met Niv-Mizzet. Leden van de Izzet League, die waardig gevonden worden, moeten een test doorstaan alvorens zij met Niv-Mizzet mogen communiceren. Firemind zou in deze zin vertaald kunnen worden als kennis, die overgedragen wordt op de waardige leden van de Izzet League. Eenmaal waardig bevonden, worden de leden van de Izzet League sterker. Dit komt tot uiting in counters.

20-9-2012 22:47:00

Overigens niet onbelangrijk. Firemind is alleen te vinden op sorceries en instants en is daarmee de tegenhanger van Scavenge. Scavenge is alleen te vinden op creatures.

20-9-2012 23:13:00

Leuke prijsvraag. ik heb ze snel gemaakt. omdat ik aan het inpakken ben voor morgen ^^ dan ben ik twee weken weg 2x deze prijsvragen missen

Hier mijn zendingen





denk dat mijn tweede werk te sterk is in EDH maar voor de rest wel te doen.

Hv allemaal!

21-9-2012 00:39:00

Ik houd het simpel: Splice.

Splice is een leuke ability waar Wizards in mijn ogen totaal verkeerd mee bezig geweest is. De Izzet zijn gek op instants en sorceries en dus is splicen een logische bezigheid voor deze guild. Dat rare "arcane" spelltype laten we achter ons; we gebruiken splice als volgt:

Splice onto instant <cost>
Splice onto sorcery <cost>
Splice onto instant or sorcery <cost>

Twee voorbeeldkaartjes:



Naast het generieke "kopieer deze spell op een andere spell" zie je dat deze kaartjes zich ook anders gaan gedragen als ze gespliced zijn. Uiteraard is er ook ruimte voor splice spells die niet veranderen als ze gespliced zijn, en splice spells die uitsluitend op instants of uitsluitend op sorceries gespliced kunnen worden.

Succes aan de rest!

21-9-2012 01:26:00

Ik heb de volgende mechanic voor Izzet permanents bedacht: Analysis. Het zou duidelijk moeten worden aan de hand van de reminder text op de volgende twee voorbeeldkaarten:



Efficiency Studies
Enchantment (RTRC)

Analysis (When this permanent enters the battlefield, if you have no Progress emblem, you gain a Progress emblem. Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, put a study counter on your Progress emblem. When this permanent leaves play, if you control no permanents with Analysis, remove all study counters from your Progress emblem.)

For every five study counters on your Progress emblem, instant and sorcery spells you cast cost less to cast.

"Before we can optimize this plane, we must first optimize our optimalisation techniques." -Niv-Mizzet, Dracogenius



Flamboyant Datamancer
Creature - Human Wizard (RTRR)

Haste
Analysis (When this permanent enters the battlefield, if you have no Progress emblem, you gain a Progress emblem. Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, put a study counter on your Progress emblem. When this permanent leaves play, if you control no permanents with Analysis, remove all study counters from your Progress emblem.)

, : Flamboyant Datamancer deals X damage to target creature, where X is the number of study counters on your Progress emblem. If a creature is destroyed this way, put a study counter on your Progress emblem.
2/2

"When he started, he was at the bottom of a class of fifteen. After a series of 'failed' experiments, he was at the top of a class of one."



Over mijn inzending:
In de game-technische zin, draait het bij de Izzet-guild om het spelen van instants en sorceries. In de verhaal-technische zin, draait het bij de Izzet League om wetenschappelijke vooruitgang. Deze mechanic verenigt dat: door meer instants en sorceries te spelen, boek je vooruitgang! Elke keer dat je magie gebruikt, wordt het geanalyseerd. Wat is het resultaat? Je krijgt 'experience' bij het casten van instants en sorceries! Maar worden al je permanents met Analysis vernietigd, dan gaat de kennis verloren. Speel wijs, je wil niet opnieuw beginnen!

Design-technische details:
Omdat ik niet op alle Analysis-permanents counters wou bij houden, dacht ik wat met één emblem te doen. Helaas kan je niet steeds een Progress emblem krijgen en het aantal emblems tellen, want emblems kunnen niet vernietigd of gesact worden (je teller moet soms weer naar 0). Dus moet het maar op een omslachtige manier: met één emblem waar counters op bijgehouden worden. Hierdoor is de mechanic helaas een beetje wordy geworden.

Het resultaat van analyzen zou zich vooral moeten uiten in dat instants en sorceries effectiever worden, of makkelijker/efficiënter speelbaar (zoals bij Efficiency Studies). Flamboyant Datamancer is ontworpen met de gedachte van een promo-foil in het achterhoofd.

3 eigen eisen:
1. Voelt het ‘Izzet' aan? Jazeker, zie de sectie ‘Over mijn inzending'!
2. Heeft het synergy met Replicate? Zeer zeker, omdat copy'en (voor de verandering) ook wordt meegeteld. ‘Eenrichtings-synergy' zien we ook tussen Dredge en Scavenge.
3. Waarom word ik hier enthousiast van? Omdat je naast leven, handsize e.d. een nieuwe stat krijgt, uniek aan Izzet-spelers! Je krijgt nu ZELF counters voor het spelen van instants en sorceries, die het hele spel bewaard blijven zolang je maar een permanent met Analysis in leven houdt! En die laatste uitdaging is misschien nog wel het spannendst!



Hoop dat jullie het idee ook interessant vinden (: Succes iedereen!

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-9-2012 08:08:00

• Definition: ( Nieuwe mechanic = Hack. )
Hacker: Someone who accesses a computer system by circumventing its security system. ( In M:TG heb je niet echt computer systemen maar wel spells en abilities! )

• Voorbeeld van de ability: ( Er zijn twee varianten op deze mechanic. )

1. < COST >: Hack target spell / ability . (Whenever an opponent casts an instant or sorcery spell or activates an ability, you may flip a coin. If heads, you may choose new targets for that spell or ability.).

2. Whenever ~ ETB you may hack target spell / ability.

• Color Breakdown:
Rood: Het opgooien van een munt en eventueel het redirecten.
Blauw: Het redirecten en het manipuleren van spells / abilities.

Voorbeeld 1: ------------------------------------------------------------

Firemind Apprentice
Creature - Human Wizard COMMON
Sacrifice ~: Hack target spell or ability unless an opponent pays .
1/1

Voorbeeld 2: ------------------------------------------------------------

Mizzium Technomage
Creature - Human Wizard MYTHIC
Flash.
When you cast ~ you may hack target spell.
Whenever an opponent casts a spell you may pay , if you do, return ~ to its owners hand and cast it without paying its manacost.
2/2

21-9-2012 08:26:00

Experiment
Elke keer als je een instant of sorcery speelt met experiment, kun je ervoor kiezen om te proberen de spreuk te verbeteren, lukt dit niet, dan wordt de spell gecounterd. (Experiment mislukt)

Kaarten volgen nog.

21-9-2012 12:34:00

Behalve een Instants & Sorceries thema, hebben de Izzet kleuren nu ook een Loot thema kunnen krijgen. Blauw had al langer Merfolk Looter effecten, maar rood sinds kort nu ook. 'Mijn' mechanisme is dan ook daarnaar vernoemd. Dat vind ik ook vele beter bij Niv-Mizzet passen.

Frantic Study
Sorcery (RTRC)
Loot 1, then draw two cards. (To loot 1, draw 1 card, then discard 1 card.)
"Soon you learn that you can learn much quicker when forgetting irrelevant things."

Deze spell is zwakker dan Concentrate en moet dus goedkoper zijn. Maar het is sterker dan Divination, en moet dus duurder zijn. Een rode mana symbool toevoegen vind ik dan een mooie oplossing.

Mizzet's Mighty Megafire
Instant (RTRR)
Mizzet's Mighty Megafire deals X damage to target creature or player.
Loot X (draw X cards, then discard X cards.)
"Burn the body, master its mind."

21-9-2012 12:53:00

Mijn voorgestelde mechanic is Log. In een logboek moeten wetenschappers hun bevindingen noteren zodat ze eenzelfde experiment in de toekomst eventueel kunnen herhalen. En aangezien Izzet draait om experimenten heb ik hiervoor gekozen.

Voorstel 1
------------------------------------------
Experimental mixture

Instant (RTRC)

Draw a card.
Experimental mixture does X damage to target player equal to the number of cards drawn this turn.

Log (When you play this spell you may surch your library for a card named Experimental mixture and put it on top of your library)

"What happens if you would mix this blue potion with this red powder?" – Throx last research notes

-------------------------------------------------------------------------------
Voorstel 2
-----------------------
Research notes librarian 2

Creature- Goblin Wizard (RTRR)

Research notes librarian can't be countered.

Each instant and sorcery spell you cast has Log (When you play this spell you may surch your library for a card named Experimental mixture and put it on top of your library)

3/3

"I have the combined knowledge of all exploded scientists"- Research notes librarian
-------------------------------------------------------------------------------
Toelichting
------------
Experimental mixture moet een succesvol experiment voorstellen dat men wil reproduceren om er zeker van te zijn dat het goed is.

Research notes librarian is een creature dat de logboeken van de overleden wetenschappers bijhoud. Door deze te bestuderen is hij heel moeilijk te misleiden (vandaar can't be countered) en heeft hij voldoende kennis om in te zien waarom bepaalde experimenten mislukt zijn en kan hij deze opnieuw, en hopelijk succesvoller, laten heruitvoeren.


21-9-2012 14:55:00

Instants en sorceries met morph!

Spellmorph (You may cast this face down as a 2/2 creature for . Turn it face up any time for its spellmorph cost to cast this as a spell.)

Als een kaart met spellmorph face-up in het spel zou zijn (spellmorph betalen, flickeren, Break Open erop spelen) gaat in plaats daarvan als een replacement effect de kaart op de stack (gecast zonder mana cost) . Mocht de kaart niet gecast kunnen worden vanwege bijvoorbeeld geen legal targets, dan wordt de kaart exiled instead.





De flavor is dat de Izzet meer research hebben gedaan naar de Weird (Steamcore Weird, Gelectrode, Petrahydrox). De weirds zijn creatures die bestaan uit tegengestelde elementen, die eigenlijk niet te combineren zijn. In dit geval, creatures en spells! En eigenlijk zien de Weirds er ook uit als een morphed creature met een spell in zich.

De common is de meest simpele uitvoering van de mechanic, de rare zoekt de innovatie binnen de mechanic. Er zijn natuurlijk ook triggers voor geblockt worden, damage doen, etc.

Als Rumbling Volcano de enige spellmorph kaart in je deck is gaat je tegenstander hem natuurlijk nooit targeten, maar de truc is om hem te combineren met spellmorph kaarten waarvan je juist wilt dat je tegenstander ze met rust laat. Net zoals het originele morph werkte met creatures die graag geblockt wilden worden en creatures die graag door wilden komen, als tegenstander moest je altijd bedenken welke van de 2 je omheen wilde spelen en welke je in zou lopen.

Izzet houdt wel van puns in de namen. De common is een combinatie van Lightning Bolt en Light Bulb, en de rare maakt gebruik van de dubbele betekenis van 'rumbling'. Het kan zowel staan voor geluid maken (wat een vulkaan doet) of je voortbewegen (wat een creature doet)

21-9-2012 16:41:00

Toepasselijk bij Izzet is graveyard en library manipulatie, keuze hebben en controle verkrijgen. Ook belangrijk is dat izzet erop speelt dat je damage doet wanneer je kaarten pakt.

============================================
----------------------
INFOBLOK
----------------------
De Izzet League:
Magic & Engineering

Belangrijkste Creatures:
Niv-Mizzet, the Firemind
Tibor and Lumia


Soorten en Klassen in de Izzet League

Soorten:
Djinni
Dragons
Drakes
Elementals
Weirds
Faeries
Goblins
Humans
Ogres

Klassen:
Wizards

Hun guild members zijn intellectuelen die voornamelijk experimenteren vaak staan de ability's los van elkaar en zijn voor korte duur, maar soms ontstaan er hele krachtige combinaties.

huidige ability's:
Replicate (When you cast this spell, copy it for each time you paid its replicate cost. You may choose new targets for the copies.)
Overload (You may cast this spell for its overload cost. If you do, change its text by replacing all instances of "target" with "each".)
============================================

Blauw zit vaak heel technisch in elkaar, gaat voor controle en pakt veel kaarten, en als het potje lang duurt zit je soms door je library heen en heb je iedere mogelijke kaart al weggescryt en is dus vaak niet praktisch meer die je vanaf dat moment pakt, dus bij deze een ability om je deck in leven te houden.



============================================
De Ability:
------
, Reestablish X (Return X cards from your graveyard at random, put them on the bottom of your library then draw X cards)
------
============================================


Nu is de Izzet league geen Mill formaat en zeker niet in de zin dat je jezelf meemillt maar met alle sorcery's en instants met ability's als scry en card drawing gaat het toch erg hard voornamelijk je kaarten als hieronder speelt:
Epic Experiment, Guild Feud, Jace, Architect of Thought,

met ook nog eens kaarten als: Nivix Guildmage, Niv-Mizzet, Dracogenius, Niv-Mizzet, the Firemind, Stealer of Secrets en Howling Mine

er zijn uiteraard andere kaarten die je in een keer je graveyard laten leeghalen, maar waarom dat als je het kan voorkomen met deze nieuwe ability. Natuurlijk is een Psychic Spiral wat effectiever omdat je er een mill winkans mee creeërt als het spel lang genoeg duurt, maar dit is alleen effectief als je hem uit je library weet te filteren want je wilt hem er ook niet 4x in hebben zitten.


Nu heb ik lang genoeg gelult, laat ik eens wat voorbeeldkaarten plaatsen:

Niv-Mizzit, the Reestablisher
Legendary Creature - Dragon Wizard (RTRM)
Flying

Whenever Niv-Mizzet, the Reestablisher deals damage to a player, you may Reestablish 1
:Niv-Mizzet deals 1 damage to target creature or player.
"Even my failures bear fruit, ...or explode"
5/5


Izzet Aeronaut
Creature - Human Wizard (RTRC)
, Reestablish 3 (Return 3 cards from your graveyard at random, put them on the bottom of your library then draw 3 cards)
1/1


Izzet Market
Land (RTRM)
Add to your mana pool
Reestablish 1 (Return 1 cards from your graveyard at random, put them on the bottom of your library then draw 1 cards)


Reestablishing Drake
Creature - Drake (RTRR)
Flying
When Reestablishing Drake enters the battlefield Reestablish 3
1/3

of

Reestablishing Drake
Creature - Drake (RTRR)
Flying
Whenever Reestablishing Drake deals combat damage Reestablish 1
1/3

21-9-2012 17:05:00

Hierbij alsnog mijn kaarten (sorry voor het ongemak Dustin)
Experiment X (As you play this spell, you may roll a 6-sided die. If you throw a number higher or equal to X, Experiment is successful. If you don't, counter this spell)

Mana Seeking Missile
Instant - (RTRU)

Mana Seeking Missile deals damage to target player equal to the amount of mana in that player's mana pool.
If Experiment was successful, it deals damage to that player equal to the amount of mana in your mana pool + the amount of mana in his or her mana pool instead.
Experiment 4

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Laboratory of the Firemind
Legendary Land - (RTRR)

: Add to your mana pool

Whenever you Experiment, and you roll a number exactly 1 lower than required, the Experiment is successful.

Of course, the best Izzet technology is found at the heart of its innovations, the Lair of the Dracogenius himself.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mizzium Megabomb
Sorcery - (RTRM)

Mizzium Megabomb deals 5 damage to each creature target player controls. If Experiment was successful, it deals 10 damage to those creatures instead, and the damage can't be prevented, and this spell can't be countered.
Experiment 6

"Kaboom???" "Yes Rico, Kaboom."
- Skipper and Rico




BOEMPATSKNAL de mechanic van de Izzet: Experiment!
Blaas je spreuk op, of blaas je tegenstander op! Ook al knal je je spreuk erin met bijv. een Epic Experiment, dan nog kun je proberen je spreuk extra effect te laten hebben
Altijd al eens zo'n soort gokmechanic willen maken, of ik nou kan winnen of niet
Hoe beter de spreuk, hoe moeilijker het is om hem te verbeteren


21-9-2012 20:32:00

Waar Oppenheimer, toen hij de atoombom uitvond, nog zijn verstand bij elkaar had, en met zijn uitvinding naar de VS vluchtte, daar zijn de Izzet een zooitje geniale maar volkomen losgeslagen uitvinders. Het enige dat nog ontbreekt opdat ze werkelijk levensgevaarlijk worden, is dat ze hun hersencapaciteiten samenbundelen, om tot iets echt groots te komen.

Gelukkig (of helaas) is daar het keywoord Concentrate, wat zoveel betekent als dat losstaande individuen hun eigen activiteiten even neerleggen, om hun inzet te bundelen tot iets GROOTSCH:







Nummer 3 lijkt wellicht overpowered, maar volgens mij valt het erg mee. 1 beest zal 20 beurten werkelijk niets moeten doen, of zeg 5 beesten gewoon alle 4 beurten, en dan nog. Al gaat hij af, zogauw iemand het landje sloopt, heb je eigenlijk verloren want je kunt niet pakken. Okee, hij is wel erg sterk ja. Maar goed. Het is dan ook de Izzet Guild

Bartel

21-9-2012 21:10:00

Ik wil nog even 2 regels van de prijsvraag benadrukken:

*Geef twee kaarten als voorbeeld: een common en een rare of mythic rare.
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

Thanks! - Dustin.

21-9-2012 22:18:00

overload is inderdaad een beetje flauwtjes maar op sommige kaarten echt wel sterk... (geeft je de optie om het cheap te kunnen spelen en toch grave dingen te doen als het spel wat langer bezig is)

Als ik aan izzet denk denk ik echter aan iets subtieler dan gewoon 'bam alles weg'... Daarom ga ik voor 'subdue'

subdue: whenever subdue triggers target creature gets a 'steel-counter' that says this creature is an artifact. --> dus geen creature meer!

izzet heeft een manier gevonden om zijn hoogovens te voeden met nieuw metaal! het kan echter geen magie tegenhouden! de creatures van izzet weten echter wel raad met metaal en krijgen er extra krachten door.

'artificer of the deep'
creature - artificer (commen)
1/1
when artificer of the deep enters the battlefield subdue
artificers cost less if there is a 'steel-counter' on the battlefield

izzet, metalmelter
legendary creature - dragon artificer

flying, 4/5

when izzet, metalmelter enters the battlefield or attacks, subdue

tap: draw a card for each non-artifact on the battlefield, target opponent loses 1 life for each card drawn this way.


21-9-2012 23:07:00

Ehm Tim... de Izzet zijn , en het blauwe symbool maak je zo: ( U )

22-9-2012 12:16:00

De ability Chain Reaction : While this spell is on the stack you may discard a card and pay its chain reaction cost. If you do, copy this spell, you may choose new targets for the copy.

Spark Bolt
Instant (RTRC)
Spark Bolt deals 2 damage to target creature or player.
Chain Reaction

Misguiding visions
Instant RTRM
Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature, it gains haste until end of turn.
Chain reaction

Een ability voor instants/sorcery's omdat we het tenslotte over Izzet hebben. Creatures in dit guild beschikken meestal niet over de grootste power/toughness en hebben vaak ook een spell related ability.
De ability lijkt me interessant, als je je spell cast zijn eventjes alle kaarten in je hand potentiele kopieen. Je bent echter wel gelimiteerd aan de grootte van je hand en je manapool. Bovendien blijven je spells interessant ongeacht hoeveel mana je hebt. Ook is het handig tegen counters omdat je in reactie op een counter je je eigen spell kan kopieren. Overigens wel insane met de ultimate van Tamiyo, the Moon Sage.

22-9-2012 16:49:00

Rethink - As long as [...] is on the stack you may pay , if you do exile this spell and search your library for a [instant/sorcery] with converted mana cost equal to the exiled spell and play it.

Het kan enkel voorkomen op instants en sorceries.

Het idee is dat ze zo slim zijn om te besseffen dat sommige spells beter vervangen worden in een specifieke situatie. Zij hebben dan ook de genialiteit om dit te kunnen. Daarbij werkt het ook heel goed tegen counterspells. Dit soort geniën gaan zich toch niet laten doen door simpele counters?

bv:

Counter strike (see what I did there? ) -
instant - mythic rare

Counter target spell

Rethink - As long as counter strike is on the stack you may pay , if you do exile this spell and search your library for an instant with converted mana cost equal to the exiled spell and play it.



Thunder storm
Sorcery - common

Thunderstorm deals 4 damage to target creature or player.

Rethink - As long as Thunderstorm is on the stack you may pay , if you do exile this spell and search your library for a sorcery with converted mana cost equal to the exiled spell and play it.



22-9-2012 17:26:00

Accelerate X (In your next X turns, a copy of the card without Accelerate X resolves at the beginning of your upkeep)

Ik heb zelf totaal geen verstand van de guilds van Ravnica, maar als ik het zo lees gaat het over gekke geleerden en instants/sorceries. Daarom heb ik de Accelerate X ability bedacht. Deze abilitie staat voor het uit de hand lopen van een experiment waardoor het gewenste effect vaker gebeurd dan bedoeld. Wat het experiment versneld, of dat dan vervolgens goed of slecht is hangt van de kaart af, voor nu alleen kaarten waarbij het een positief effect heeft.

Recurring Lightning


Instant - common

Recurring Lightning deals 3 damage to target creature or player.

Accelerate 1



Endless Crazy Ideas

Instant - mythic

Draw two card, discard a card.

Accelerate 4

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]