Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-Prijsvraag! 68.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
18-10-2012 01:01:00

Deze week weer eens wat anders dan een design opdracht; we gaan commentaar leveren op de designs van anderen! Wizards heeft met Return to Ravnica een fantastische set afgeleverd, maar natuurlijk kan alles beter. Daarom de vraag:

Welke kaart uit RTR hadden ze beter niet kunnen printen?

Alles draait om de toelichting, de kaart en de redenen die je aandraagt zijn geheel naar eigen inzicht. Is het de naam, het powerlevel, de flavor, de impact op Draft/Standard/Legacy, de art, schending van de color pie? Is de kaart te sterk, te zwak, stom om mee/tegen te spelen of is het een gemiste kans en hadden ze de kaart anders moeten uitvoeren? Welke kaart had je liever niet in RTR gezien?!

*Noem 1 (één) kaart, en gebruik {=linkjes}.
*Toelichting in maximaal 300 woorden.
*Wat is er mis met deze kaart?

De winnaar is diegene wiens argument mij het meeste aanspreekt!

Ter inspiratie mijn eigen inzending:
Towering Indrik hadden ze niet moeten printen. Giant Spider zit al sinds mensenheugenis in de core set, was de core set survivor tot M12, en helaas hebben ze hem in M13 de bons gegeven. Dan is het kwetsend en ongepast om hem in RTR te reprinten, maar dan met een suffe naam. Arme reuzenspin... :'(


De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-50 (63)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]
Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-10-2012 14:18:00

De kaart die absoluut niet in deze set past is natuurlijk Worldspine Wurm. Deze 15/15 laat aan zijn grootte zien, dat hij tot de grootste beesten ooit hoort (immers, niet legendary). Maar! Wat doen zulke (enorme, niet te missen) beesten op Ravnica, wat één grote stad is?Dat houdt totaal geen steek! Zeker aangezien ze de eerste keer gemist waren. Hoezo, "gemist"? Dat beest is zo gigantisch, hij kán niet gemist worden. Wat doet dit beest op Ravnica?? Het lijkt me overduidelijk een overblijfsel van een ander plane, want hier hoort hij absoluut niet thuis.

19-10-2012 15:23:00

Van mij hadden ze Civic Saber niet uit hoeven te brengen in deze set. Het is een prima kaart an sich, maar de set gaat natuurlijk qua flavor om de guilds die allemaal twee kleuren zijn. Waarom ga je dan iets uitbrengen wat beter wordt naarmate je beesten meer kleuren hebben.

Misschien heeft het iets met een boodschap van tolerantie te maken, maar dan zou die nog thuishoren in de set met Orzhov.

Groeten,
Sander

19-10-2012 15:59:00

Het printen van Civic Saber kan dus maar één ding betekenen:

Reprint van de Nephilim's!! Yay!

20-10-2012 13:51:00

Naar mijn mening is er geen kaart die totaal niet in de set past. Daarom ben ik nog eventjes een keer de serie langsgelopen en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik kies voor Armada Wurm. DIE ART!!!! WAAROM??? Het is gewoon een....... Tja.... Nee, wie verzint zoiets?

20-10-2012 14:11:00

Worldspine Wurm

dit klinkt misschien als een vreemde keuze, want dit is immers een leuke kaart. Deze kaart is alleen naar mijn mening geen geschikte kaart voor deze set. De kaart past flavorwise veel meer bij Gruul en die guild zit er nog niet in. De golgari hebben er niets aan want bij sterven shuffled hij zichzelf terug. Ook is het voor een selesnya kaart een veel te grote lomperik. Ook vind ik het plaatje niet passen bij een selesnya kaart. Een gruul kaart in een set zonder gruul? Gekke keuze (net als de draak die draak tokens maakt, ook een zeer suffe mythic)

20-10-2012 15:13:00

Ik vind het vreemd dat ik de eerste ben, maar Pack Rat!

En het gaat voornamelijk om Limited. En laat me uitleggen waarom.
Pack Rat is een rare, dat weet ik. Ook is Pack Rat de beste rare die je kunt openen.

Pack Rat heeft niks nodig om te winnen. Geen removal spells, geen enchantments, geen andere creatures. Alleen tijd en kaarten op hand.

Zodra er een Pack Rat op beurt twee neer wordt gelegd is het bijna game-over voor de tegenstander. Alleen indien hij direct de volgende beurt een removal spell heeft, {=annihalating fires}, Stab Wound, Ultimate Price, kan hij voorkomen dat er een te groot aantal ratten worden gemaakt. De andere removal spells die meer dan drie kosten redden het niet. Indien je de Pack Rat niet kan removen op jou derde beurt.. (Of god forbid, je bent op de draw!)

Beurt 2 = 1x 1/1
Beurt 3 = 2x 2/2
Beurt 4 = 3x 3/3
Beurt 5 = 4x 4/4
Beurt 6 = 5x 5/5

Spells gespeeld: 1

20-10-2012 18:31:00

daarom speel je Pack Rat beurt 5 pas zodat je in response op removal nog een kopie kunt maken.

Ik ben het overigens helemaal met je eens verder.

21-10-2012 00:54:00

Het is vrijdagnacht, iets over twaalven. Het heeft mij een beetje mee gezeten: Vraska the Unseen zat niet in de draft pool, Rites of Reaping blijkt toch goed te zijn, Azor’s Elocutors heeft geen games van mij afgepakt, mijn tegenstander had een Mountain screw, mijn hert wint ELKe Guild Feud tegen een draak, en tot overmaat van ramp kreeg ik pick 4 nog een Pack Rat door.

Anyway, ik mag dus extra boosters mee naar huis meenemen. Ik heb niet altijd tijd en zin om Nedermagic te verrijken met een booster-verhaal, dus wil ik ze daar ter plekke open battelen. Nu zijn daar drie varianten voor mogelijk. Als eerste kunnen we drie basic landjes van elke soort door de booster heen schudden. De tweede mogelijkheid is om die landjes apart te leggen en steeds te kiezen een land te pakken, of gewoon de bovenste kaart van de booster te rapen. Maar veruit het snelst is om Type IV te spelen: Je hebt oneindig veel mana in je mana pool, maar X is maximaal 5 en abilities mag je elke beurt ook maar 5 keer doen.

Mijn tegenstander wil ook nog tijd bewaren om kaarten te ruilen of om gewoon wat te drinken, dus we doen een type IV Booster Battle. En dan gebeurt het.

Beurt 1: Vitu-Ghazi Guildmage
- "..."

We proberen het potje nog te redden door X=1 af te spreken, maar zelfs dat blijkt nog te sterk. De onophoudelijke stroom van 3/3 tokens beeindigt het spel voordat iemand een Rare heeft gezien. Wizards, bedankt voor het verpesten van onze Type IV Booster Battles voor de komende vier maanden!

Als je dan toch een cycle maakt, geef ze of allemaal, of geen van allen hun Guild keyword. Bovendien geeft geen enkele Guildmage zulke permanente effecten als Vitu-Ghazi Guildmage. Waarom zo inconsequent in de cycle? (300 woorden)

21-10-2012 11:39:00

@ Johannes

Wij deden ook type IV boosterbattles en New Prahv Guildmage is ook echt broken =/, detain alles keer op keer..

21-10-2012 11:44:00

Eens; vanalles wat ik schreef geldt ook voor die Guildmage. Maar ik mocht maar een kaart noemen.

21-10-2012 11:50:00

@Johannes: Blast you! *shakes fist angrily*
Stop hurtin' mah dragons! They be top of teh food chain!! >.<


(blasted pun to boot =P )

21-10-2012 12:49:00

hmm nu na mijn inzending begin ik mij ook steeds meer te ergeren aan Utvara Hellkite, vormeloze, fluffloos stuk vreten. Naar ding hadden ze ook niet mogen printen (dit is niet mijn inzending)

+ Het stukje over de mountain ergens bovenaan is genius

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-10-2012 13:14:00

Die is geweldig ja. Zal wel een rare winnaar zijn, maar een eervolle vermelding meer dan waard

22-10-2012 15:30:00

Rest in Peace had van mij toch wel mogen achterwege gelaten worden. De kaart is dé ultieme GY-hate kaart. Het removed alles vanuit iedere graveyard en iedere kaart die van dan af aan gespeeld wordt is er aan voor de moeite. Deze kaart is ook supersterk in commander, deze kan zelfs gewoon main board gespeeld worden. Je verliest er niets aan en er is altijd wel iemand die wat met de graafbak doet.

Het punt is dat er al genoeg GY-hate is uitgekomen, ook in T2 zoals reprint van {tormod's crypt} werd deze eigenlijk volstrekt overbodig. Als deze gespeeld wordt tegen mijn The Mimeoplasm mag ik eigenlijk al zo goed als zeker opruimen. Damn you Rest in Peace.

22-10-2012 17:13:00

In Return to Ravnica zit een interessante cycle van commons, een cycle van 5 kaarten die strikt gezien mono-colored zijn maar een mana-ability hebben van een andere kleur op de guilds gebaseerd. Ik heb het over: Deviant Glee (Rakdos), Pursuit of Flight (Izzet), Selesnya Sentry (Selesnya), Stonefare Crocodile (Golgari) en Tower Drake (Azorius).

Eén kaart in deze cycle acht ik misplaatst: Stonefare Crocodile. Waarom betalen voor die Lifelink? Lifelink klinkt helemaal niet zwart en als ik zoek op "gains lifelink" in de catalogus dan kom ik op slechts 2 kaarten uit: Nectar Faerie en Vampire’s Bite, 2 zeer flavourvolle kaarten. Voor die kaarten vind ik zwart als kleur voor Lifelink nog acceptabel, Stonefare Crocodile echter… Nee, niet flavourvol door of met Lifelink.

Waarom geen Deathtouch of Fear? Lijkt mij niet alleen veel zwarter maar ook veel meer Golgari. De andere kaarten in de cycle hebben wel abilities die bij de kleuren passen. Er zijn namelijk tig kaarten die voor Trample geven, voor Flying geven, voor Regeneraten en voor +1 Toughness geven.

Oftewel, vanuit deze Guild cycle gezien had Stonefare Crocodile wel stukken meer flavour mogen hebben!

22-10-2012 17:34:00

Intimidate Edwin, fear is afgeschaft en word niet meer gedrukt

23-10-2012 20:43:00

Laat me beginnen met de belangrijkste eervolle vermelding; Danny maakte een zeer terechte opmerking: "Geen één! Alle kaarten zijn met een reden geprint en het is aan ons zo creatief mogelijk om te gaan met de nieuwe gegeven schatten en reprints/look-a-likes". Geheel toevallig heeft MaRo gisteren een artikel gepubliceerd over het bestaansrecht van "slechte" kaarten, een aanrader om te lezen! Maar natuurlijk neemt dat niet weg dat er enkele kaarten zijn die om zeer goede redenen misschien beter hun plekje aan een andere kaart hadden kunnen afstaan...

Purple-One: inderdaad, we hebben wel voldoende versies van Jace gezien inmiddels.
BB@RT: deze mythics voelen absoluut niet mythisch aan.
Shazu: LOL!!!
Imahilus: Bambi's horen geen 6 power te hebben.
Patrick: zie commentaar bij BB@RT
Jasper: MaRo heeft ook al toegegeven dat deze in RTR zit vanwege Innistrad block, en dus eigenlijk niet op haar plaats is.
Nevyn: idee 10, uitvoering 1, helemaal mee eens.
Metalking: helaas, verkeerde set (Alara Reborn is al weer een tijdje geleden...)
Stijn: spijker op de kop, deze kaart past in geen enkel guild
Johannes: deze Guildmage is minstens rare, de overige hebben nog niet half de power...

Wat me opvalt, is dat de meeste mensen moeite hebben met een bepaalde Mythic, omdat hij niet mythisch aanvoelt. Blightning was common, Rakdos’s Return is een mythic?! Broodmate Dragon is rare, Armada Wurm mythic. En zo kan ik nog wel even door gaan... Een van de raarste beesten in RTR is misschien wel Worldspine Wurm; zoals Stijn zegt, past deze in geen enkel guild, maar het zou nog kunnen dat hij in het wild leeft; niet elke kaart in de set hoort bij een guild. Maar Nico heeft wel een erg goed argument: waar leeft dat beest dan op een plane die volledig uit stad bestaat? Dat kan dus echt niet...

Het begint er steeds meer op te lijken dat de Mythics gewoon bedoeld zijn om ons extra geld uit de zak te kloppen, en dat van de originele voornemens en goede flavor weinig meer over blijft... dus gaan we ons aanstaande donderdag maar eens op iets anders dan mythics concentreren!

Tot dan, greetz, Dustin.

23-10-2012 20:43:00

Naar mijn idee had Sphinx of the Chimes absoluut niet geprint te hoeven worden.

Het gaat mij vooral om zijn 2e ability:
2 non-landkaarten met dezelfde naam discarten om er 4 te pakken.

Ik vind dit en zeer nutteloze ability die denk ik zelden tot nooit gebruikt gaat worden.
Hoe vaak komt het nou voor dat je late-game 2 exact de zelfde kaarten in je hand hebt, die je ook nog eens wilt discarten?
Als je een deck maakt wat om kaarten rapen draait zijn er naar mijn idee veel betere opties te bedenken

Verder vond ik deze ability zeer storend omdat het niet toepasbaar is in EDH, wat naar mijn idee heel veel gespeeld wordt.
Dat vind ik zeer zonde, want wat ik het leuke aan Magic vind, is dat je één kaart op heel veel manieren kan toepassen.
Dit wordt zo de nek om gedraaid.
Ik heb wel een voorstel hoe ze 'm beter hadden kunnen maken:
Discart 2 non-land kaarten met het zelfde type (instant,creature, enchantment enz) om er 4 te pakken.
Naar mijn idee is dat nog redelijk specifiek, en niet overpowered voor een Rare.

23-10-2012 21:13:00

Gratz met winnen Nico (ja, dustin zegt het mischien niet expliciet, maar je bent het toch echt! =D )

En tja, sphinx of the chimes...
Zijn ability had best wel zonder de land restrictie mogen zijn. Dan was hij ietsjes beter, nog steeds niet goed.. maar .. ..
ach, vergeet zijn ability en behandel hem maar als een vliegende axebane stag ofzo =P
Tijd om te fueden ofzo...

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-10-2012 22:01:00

Bedankt! Altijd leuk om te spelen.
Ik stuurde het Dustin net als bericht, maar ik bedacht me achteraf dat Utvara Hellkite wellicht nog minder in de set past. Niv-Mizzet was duidelijk de laatste draak, dus op Ravnica zouden geen draken moeten zijn. Maar nu hebben we ineens een draak, die zelf meer draken maakt? Makes total sense...

23-10-2012 22:20:00

Je vergeet de army Hypersonic Dragon =P
Is notabene zelfs nivvy zijn eigen species of dragon!

Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-10-2012 22:51:00

Gefeliciteerd Nico
Inderdaad waar verstop je zo een beestje
En misschien is de Utvara Hellkite wel een uit de hand gelopen simic experimentje?
En wellicht hebben ze met stamceltherapie een 2e Niv-Mizzet proberen te maken en resulteerde dat in Hypersonic Dragon, wie weet...

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-10-2012 23:08:00

Yay, eindelijk weer een keer een vermelding, begon weer tijd te worden

Feli aan Nico met zijn zeer terechte opmerking en ook aan Dustin die de koe bij de horens heeft over het waarom, imho. Artikel lees ik binnenkort even.

23-10-2012 23:37:00

Je ziet op het plaatje van de wurm ook een stad. Wurmen leven veelal onder de grond, dus ik zie neit waarom dat niet zou kunnen. Hij komt af en toe naar boven en vermorzeld mens en stad, zoals op het plaatje te zien is

Deze opmerking is niet bedoelt om de keuze van Dustin in twijfel te trekken overigens, maar gewoon om een tegenargument te geven

Wel gefeli!

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-10-2012 07:05:00

Eens met David.
Tevens zit er in RTR een cycle guildless mythics. Het gehele 'Guildless' aspect speelt een grote rol in RTR, dus ik vind dat het feit dat hij/zij/het niet bij een guild hoort niet erg. Eerder flavorvol. Zo zie je dat de City of Guilds lang niet overal de macht over heeft.

Congratulations~

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2 3  [volgende] [laatste]