Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo prijsvraag-fanaten!
Dustin is weer eens het land uit om te judgen in Portugal, en ditmaal heb ik de eer om de prijsvraag voor een weekje over te nemen. Hopelijk vinden jullie het wat!
In Future Sight zaten een aantal kaarten, door Wizards "mix & match" kaarten genoemd, die keywords uit verschillende blocks combineerden.
Zoals je ziet komen hier verrassende interacties en synergie naar boven. Als je een kaart Cyclet kan je hem spelen met Madness. Convoke kan ook een Kicker cost betalen. Als je een kaart Buybackt kan je hem opnieuw spelen voor een hogere Storm.
De prijsvraag is dan ook:
Design een common of uncommon mix & match kaart!
* Heeft 2 bestaande abilities (keyword abilities of ability words)
* Hiervoor tellen alleen abilities van een block. Evergreen abilities zoals flying en first strike etc tellen niet
* De 2 abilities moeten samen iets leuks doen
* Daarnaast mag de kaart nog meer abilities hebben, hier zitten geen restricties aan
* Uiteraard wel power level, complexiteit en hoeveelheid text passend bij een common of uncommon. Denk eraan dat beide abilties met reminder text op de kaart moeten passen, dus let goed op hoeveel ruimte je over hebt voor extra abilities.
* Hoeft niet in een bepaalde set te passen
* Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type(s), rules text, P/T, eventueel flavor text. Deze week is het weer verplicht om de kaart in tekstvorm te plaatsen, alleen een plaatje is niet voldoende!
* Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
* Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.
Ik kijk vooral of de 2 gekozen abilities leuk samenwerken, maar daarnaast ook naar de rest van de kaart.
Als referentie hier een lijstje met de Future Sight mix & match kaarten die ik kon vinden:
Gathan Raiders
Ichor Slick
Kavu Primarch
Marshaling Cry
Sprout Swarm
Haze of Rage
Mystic Speculation
Ravaging Riftwurm
Gibbering Descent
Welke abilities zouden jullie graag samen op een kaart zien?
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes,
Toby.
Veel plezier iedereen met deze prijsvraag, en Toby heel veel succes gewenst met de beoordeling!
Groeten vanuit Lissabon!
Damn leuke vraag dit. Gaat het uiterste vragen van ons en van jezelf voor het beoordelen ervan xD
Complimenten en tot binnenkort met mijn inzending.
Temporary Ceasefire
Instant - Uncommon
Tap up to two target creatures.
Conspire (As you cast this spell, you may tap two untapped creatures you control that share a color with it. When you do, copy it and you may choose a new target for the copy.)
Retrace (You may cast this card from your graveyard by discarding a land card in addition to paying its other costs.)
Retrace + Conspire. 'Nuff said?
Princes of the Night
Creature: Spirit (UFUT)
Shadow (This creature can block or be blocked by only creatures with shadow.)
Channel - B, Discard Princes of the Night: Target Creature gets Shadow until end of turn.
Unearth B (B: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste. Exile it at the beginning of the end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)
2/1
Door 3 Abilities moest deze wel uncommon worden.
Early Advantage
Instant - Uncommon
Scry 5, then Clash with target opponent. If you win the clash, return up to two creatures that player controls to their owner's hands.\
Scry + Clash eerst leg je je duurste kaart bovenop, en dan clashen. Leuke synergy (vind ik zelf) en bovendien ook te gebruiken als je tegenstander geen beesten heeft liggen.
Unknown Assassin
Creature - Human Assassin
Transmute (, Discard this card: Search your library for a card with the same converted mana cost as this card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library. Transmute only as a sorcery.)
Madness (If you discard this card, you may cast it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)
"Don't worry when you see me. Worry when you don't."
Mindeater 2/2
Soulbound (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Mindeater is paired with a creature, each of those creatures has "Discard a card: this creature gains flying until end of turn.
Threshold - Mindeater and the creature it is paired with get +2/+2 (you have threshold as long as you have seven or more cards in your graveyard.)
2/2
Mijn Magic-vrienden weten hoe gek ik ben op de Simic Combine! Ik kon dus eigenlijk ook niet laten iets met Graft te doen, het moment dat ik een combo zag (: Hier is mijn inzending!
Visueel:
Tekst:
Corn of Plenty
Creature - Plant Elemental (uncommon)
Graft 2 (This creature enters the battlefield with
two +1/+1 counters on it. Whenever another
creature enters the battlefield, you may move a
+1/+1 counter from this creature onto it.)
Undying (When this creature dies, if it had no
+1/+1 counters on it, return it to the battlefield
under its owner's control with a +1/+1 counter on
it.)
"A project in self-harvesting crops grew a strange yield."
[0/0]
Een 2/2 voor 2, dat lijkt me toch prima! Lukt het je hem leeg te Graften, dan komt hij terug met drie +1/+1 counters! En ook elke volgende keer geldt dat! Sterft hij echter om andere redenen, dan is het ook over.
Graft en Undying zijn geen 'dure abilities': Plaxcaster Frogling is een 3/3 voor 3, Young Wolf een 1/1 voor 1. De cost is dus laag gehouden, opdat je vroeg kan beginnen te oogsten (:
Ik had eerst een versie voor ogen met Graft en Persist, maar dat bleek te potent het spel kapot te maken
Excuses overigens dat het menneke op het plaatje een sigaret rookt; ik weet dat dat nooit geprint zou worden, maar vindt maar eens andere art van een Corn Elemental Oh, en de naam is natuurlijk een toespeling op de 'Horn of Plenty' (:
Succes iedereen met deze leuke en uitdagende prijsvraag!
Eerste wat in mijn opkwam is Undying+Persist maar dat is wel erg cliché.
Pyroclast Invoker
Creature - Elemental Shaman
When X Comes into play it deals 2 damage to target creature.
Channel - , Discard X: X deals X damage to target creature
Madness (If you discard this card, you may cast it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)
2/2
Channel + Madness. Eigenlijk een belachelijke combinatie want met veel mana is dit een powerhouse. Het is sowieso een powerhouse, maar ik denk niet overpowered. Verder is het een typische rode kaart. Beesten burnen. Liefst 2.
Ik zat te denken aan spells met rebound en nog iets.. maar ik kon niks verzinnen wat me inspireerde. Toen dacht ik, waarom eigenlijk een spell? Balduvian Horde is mijn inspiratie voor deze kaart.
Horde of Barbarians
Creature - Human Warrior
Trample
Cumulative Upkeep
Suspend 3 -
When Horde of Barbarians is put into a graveyard from play, exile it with 3 time counters on it.
"It is a small world. Everything comes full circle eventually. These blokes keep running laps though..." - Philosophical Farmer Ted
6/3
Rode uncommon.
Barbarians zijn typisch rood, en als ik aan een meute barbarians denk, denk ik aan trample. Ze houden maar van 1 ding: slachten, dus vandaar een hoge strength. En tja, defense doen ze niet echt aan =P Toughness van 3 om het binnen bolt range te houden, maar wel sterk genoeg om een slappe Grizzly Bears te overleven. Of heaven forbid, een meute barbarians die geslacht wordt door een Screeching Skaab? dacht het niet!
De upkeep en suspend vind ik goed bijelkaar passen bij deze.
Het kost moeite om barbarians zoet te houden, hoe langer het lukt.. hoe moeilijker het is. Maar dat is het punt van barbarians, ze plunderen en stelen. En als je weer een beetje opgebouwd hebt, komen ze weer langs. Het casten via suspend is niks meer dan ze aan zien komen, aan stealth doen ze toch niet.
Dus bij deze mijn inzending =)
PS: met name het 'komt eraan in X beurten' en 'gaat weg in X beurten' spreekt mij aan. Waarom geen fading? upkeep is een groter nadeel, maar geeft wel de mogelijkheid om hem vervroegd weer op pad te sturen. Vond ik beter passen op een uncommon.
Moet even mijn kaart aanpassen omdat er een paar keer X staat waar de naam hoort te staan. Dat had ik nog niet op dat moment bedacht. Zo klopt hij wel.
Pyroclast Invoker
Creature - Elemental Shaman
When Pyroclast Invoker comes into play it deals 2 damage to target creature.
Channel - , Discard Pyroclast Invoker: It deals X damage to target creature
Madness (If you discard this card, you may cast it for its madness cost instead of putting it into your graveyard.)
2/2
Dit breng me terug naar mijn Mirrodin roots:
Solar Engine
Artifact [Uncommon]
Sunburst (This enters the battlefield with a charge counter on it for each color of mana spent to cast it.)
, Remove two charge counters from Solar Engine: Proliferate. (You may choose any number of permanents and/or players with counters on them, then give each another counter of a kind already there.)
Remove a charge counter from Solar Engine: Put a +1/+1 counter on target creature.
Je kan één of meerdere creatures boosten en daarbij proliferate gebruiken voor de kaart zelf en evt. andere doeleinden.
Om alle mensen voor te zijn: buyback + rebound!
========
Bitesize Knowledge -
Instant, uncommon
Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)
Buyback (You may pay an additional as you cast this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.)
Draw a card.
=======
Best lastig nog om het niet overpowered te maken.
Zit te steggelen met de precieze kosten en ik denk dat dit gebalanceerd is.
I dunno WackyWong.. 1 mana voor 2 kaarten.
Buyback je hem, is het 3 mana voor 3 (je buybacked hem na de rebound, dus in feite een extra kaart bovenop de draw effects).
Divination is 3 mana voor 2 kaarten sorcery speed.
Denk dat je hem zowiezo wat duurder had moeten maken.
Of het is een betere Divination, of een slechte Ancestral Recall.
Hoe dan ook... heel erg sterk, potential mythic I'd reckon.
Moet toegeven dat ik ook aan die combinatie had gedacht, maar vond het niet genoeg flavour hebben en te moeilijk te balancen. Dus wel kudos dat je het geprobeerd hebt.
Denk dat hij best wel OP is. Hij is namelijk flink beter dan Think Twice en raapt je 2 kaarten voor maar 1 MANA!
Voor een Unc had hij 3 of misschien wel 4 mana moeten zijn. Met genoeg mana heb je namelijk voor altijd een draw engine
Ach ja, hij is iig niet overpowered onder een Isochron Scepter
Trouwens wie maakt er een kaart met Madness + Convoke, of Evoke + Persist / Undying of Kicker + Rebound om maar een paar zieke opties aan te kaarten
Warpworld Trampler
Creature - Spirit (Uncommon)
Trample
Chroma - Warpworld Trampler enters the battlefield with
Bloodthirst X, where X is the amount of green mana symbols
in mana costs among permanents you control
Where it came from nobody knew,
but its plan was rather obvious
1/1
Ik denk dat deze kaart geen uitleg nodig heeft.
Om even in te haken op de discussie t.g.v. van mijn inzending. Ja, je raapt twee kaarten voor één mana, maar wel verdeeld over twee beurten. Dat laatste is geen onbelangrijk detail, net zoals je met Ancestral Vision drie kaarten pakt met één mana maar wel verdeeld over 4 beurten.
Als je mijn kaart topdeckt en je wilt toch meteen twee kaarten pakken dan betaal je ++ en dat is toch echt één mana meer dan Divination, om niet te spreken over de vereiste drie blauwe mana. Dus ik deel niet de mening dat het zonder meer een betere Divination is.
Voor zes mana pak je ook nog eens één kaart meer dan Whispers of the Muse, maar waar de laatste slechts één blauw kost, heb je er nu 4 nodig. Alhoewel je die laatste buyback, technisch gezien, niet hoeft te betalen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben mij bewust dat de kaart erg sterk is en wellicht rare-waardig. Achteraf gezien had ik er waarschijnlijk een sorcery van moeten maken. Maar het idee van een kaart die je eeuwig kunt spelen was te verleidelijk.
Mee eens, sorcery had hem veel meer balanced gemaakt.
Waarom ik het een betere Divination vind is, het is een instant.
Je houd de mana open voor een eventuele counterspell, niet nodig? raap je even 2 kaarten voor 1 mana.
Geef je wel helemaal gelijk met een spell die je constant terug kan pakken =P
Ik hoop eigenlijk dat er nog een inzending van komt die niet iets met kaartjepakken doet.
Elvish Pathfinder
Elf Assassin Uncommon
When Elvish Pathfinder comes onto the battlefield remove target card in a graveyard from the game.
Threshold - As long as Elvish Pathfinder is in your graveyard all cards that would be put into a graveyard from anywere are exiled instead.
envoke
"Only by understanding what once was can we see the path to what will become".
2/2
Om toch nog een beetje in het thema van te blijven een leuke combokaart:
Rakdos Pikemaster
creature - Devil (uncommon)
Unleash
When Rakdos Pikemaster deals damage to an opponent, you may pay , if you do, proliferate
2/2
Leek mij wel leuk gevonden, enige nadeel is dat proliferate niet een erg rood/zwarte ability is. Dan maar een uitzondering deze keer
Gisternacht bedacht, maar te moe om uit te werken. Ik dacht dat dit wel een toffe combi zou zijn:
Crafty Tidemage
Creature - Human Wizard - Uncommon
Graft 1 (This creature enters the battlefield with one +1/+1 counter on it. Whenever another creature enters the battlefield, you may move a +1/+1 counter from this creature onto it.)
Whenever you move a counter from Crafty Tidemage to another permanent, proliferate. (You choose any number of permanents and/or players with counters on them, then give each another counter of a kind already there.)
0/0
Hij komt maar met 1 counter in play en kan dus van zichzelf maar een keer proliferaten. Dat past uitstekend bij het powerlevel van een uncommon. Met 2 counters zou ie potentieel mythic kunnen zijn . Volgens mij wel leuk gebalanceerd zo. En bovendien combo potentie met andere soorten counters en kaarten die +1/+1 counters uitdelen. Leuk met bijvoorbeeld Power Conduit