Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 78.1

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
27-12-2012 11:26:00

Design een mechanic en Prerelease promo voor Boros
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text

Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes!

Greetz, Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-35 (35)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
1-1-2013 23:27:00

Promo:



Mechanic:
Squad (When this creature attacks, if it is not attacking alone, it gets +1/+0 if it is a red creature and +0/+1 if it is a white creature.)

Motivatie mechanic:
Soort van tegenhanger van exalted, maar wel inspelend op de kleuren rood en wit. Samenwerken is een belangrijk onderdeel van Boros en samen aanvallen dus ook.

Motivatie promo:
Angels behoren tot de hogere rangen in de Boros Legion. Als er een creature is die andere creatures squad zou geven, dan is het dus een angel.

4-1-2013 23:39:00

Ik moet een kleine correctie aan mijn mechanic plegen. " Whenever this creature would deal damage to a player you may pay" moet "Whenever this creature attacks and isn't blocked" zijn. Het werkt anders niet.

5-1-2013 00:17:00

+1 voor patrick vanwege het plaatje van erza =P
(erza is een personage uit de anime fairy tail)

5-1-2013 11:45:00

Boros, het guild van de snelle weenies, grote legers en groepsgevoel. En ook bij deze prijsvraag was Shazu de eerste inzender!

Shazu: een soort omgekeerde Battlecry, maar dan Boros-style. Sterk, typisch en flavorvol.
Imahilus: een prima ability voor een guild dat voortdurend wil aanvallen, maar ik vrees dat dit mechanic zich te makkelijk leent voor een defensieve strategie. Enorm kaartvoordeel door een soort van undying, ziet er wel aantrekkelijk uit.
Bruxonn: nee, dit werkt echt niet. Je weet pas of een beest dood gaat nadat de combat damage is assigned, dus dan heeft een power bonus geen nut meer.
Huib: mooi idee, maar wordt chaos om bij te houden welk creature welke abilitie(s) heeft.
Bastiaan&Carina: dit stackt veel te snel, en is strikt beter dan battlecry.
Coniunctio: maakt racen erg moeilijk, terugkomen van een achterstand haast onmogelijk. Wel een heel gaaf mechanic flavorwise, maar je promo is zo ontzettend veel sterker dan Hypersonic Dragon dat het niet grappig meer is...
Jop: landdestruction is niet geschikt als guildmechanic...
Mipie: ik snap niet helemaal of Endure een static of activated ability is, en of die 4 nou een cost of het aantal geprevente damage is. Ik gok dat je bedoeling is dat het elke beurt 1 keer een shield van x opzet zonder costs; dan is het dus een verhulde toughness bonus met wat lifegain, klinkt niet geweldig, maar misschien begrijp ik het helemaal verkeerd.
Toby: mooi idee, maar het komt er in de praktijk op neer dat ongeacht met hoeveel creatures je aanvalt, er hoogstens 1 alle combat damage ontvangt en sterft, of dat al je attackers overleven. Een soort bands with all other attacking creatures ^^
Jan: Helix is een zeer typische, maar ook erg sterke kaart... alle beesten met Flare zijn een soort Shriekmaw of Skinrender geworden. Als jij beurt 2 op de play bent, kun je geen beer met Flare 2 spelen, dan killt hij zichzelf
Bram: gaaf idee, maar Boros wilden sowieso al aanvallen en krijgen hun damage waarschijnlijk toch al van het aanvallen, niet van het blocken. Wel erg gaaf om Pyroclasm als pompspell te gebruiken!
Kjell: hyper agressief, maar lijkt me te sterk om op commons te printen; als je tegenstander geen early drop heeft, kan hij hier nooit van terug komen.
Jasper: courage vind ik fantastisch gevonden! Straalt de kracht van een leger uit, en past bij de strategie om zo snel mogelijk zo veel mogelijk beestjes op het battlefield te hebben. Alleen je promo is compleet overpowered... zonder courage al beter dan een 2/2 voor 1 mana (die altijd met zware drawbacks wordt geprint), en met die ability kun je beurt 2 al voor 6 schoppen... of erger
Dark Jjay: zeer Boros om in je eigen beurt agressief en in je tegenstanders beurt defensief te zijn. Glory of Warfare!
Stijn: klinkt als een uitdagend mechanic, net zoals Populate: je hebt de juiste mix van Devoters en Legends nodig. Probleem is dan wel dat je óf voldoende rares moet openen, of dat je een sloot Legends op (un)common moet printen...
Patrick Saadhoff: wat heeft dit in vredesnaam met Boros te maken?! Afgezien daarvan, een hoop energie steken in het uitdelen van charm counters heeft alleen nut als nagenoeg je hele deck uit creatures met charm bestaat, ik zie niet in hoe je voldoende commons met charm betekenisvol kunt laten zijn.
Luc: lifegain wordt zo speelbaar! Mooie flavor dat je eerst aan je eigen basisbehoeften moet denken, maar daarna sterk in de aanval kunt gaan.
CryptoRedentor: extreem lineair mechanic, niet geweldig geschikt voor Limited. Probleem van je rare is dat hij op zichzelf heel sterk is, maar juist creatures met Valor geen bonus geeft; beetje vage promo dus.
Leroy: creatures met Pressure kunnen maar 3 keer een combat phase actief meemaken, daarna zijn ze dood; dat leest niet als een leuk mechanic, maar dat is geen probleem, Unleash zag er op papier ook erg stom uit. Je mechanic past prima bij een hyper agressief guild als Boros, alleen heeft die lifegain weinig nut/flavor. Dit is een mechanic waar ik mee zou moeten spelen om het beter te kunnen beoordelen.
Johannes: stimuleert aanvallen, wat de Boros toch al graag doen. Wel een erg bescheiden bonus, er bestaan al sterkere mechanics zoals battlecry.
Johan: heel mooi idee, maar kan al snel helemaal uit de hand lopen of juist compleet floppen. Voelt te ingewikkeld voor wat het precies doet. Je rare maakt het mechanic wel werkend.
Lars vS: veel te sterk, beeld je maar eens in wat er gebeurt als je met 4 van deze knakkers aanvalt...
Tom: Flicker met allemaal ETB-abilities; klinkt gaaf om mee te spelen, maar past totaal niet bij Boros: dit guild wil genadeloos de tegenstander dood slaan met een flink leger, niet tactisch eenheden verschuiven en een lange strijd strategisch winnen.
Patrick: heel mooie flavor, simpel en elegant uitgewerkt, maar wel een erg bescheiden bonus. Je promo is geen Squad Lord, maar maakt juist al je witte creatures met Squad redundant.

De eervolle vermeldingen gaan naar Dark Jjay en Luc, maar de hoofdprijs van de laatste nieuwjaars mini-prijsvraag gaat naar een van de fanatiekste deelnemers: Shazu, gefeliciteerd! Je weet de oude Boros mechanics Radiance en Battlecry te combineren tot een ontzettend eenvoudig en duidelijk mechanic, dat perfect past bij de strategie van Boros: zo snel mogelijk met zo veel mogelijk creatures aanvallen. Dit zorgt ook voor interessante in-game beslissingen: ga ik nu al aanvallen, of wacht ik een beurt zodat mijn creatures allemaal nog een power extra hebben?

Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van deze opdracht als ik, en wens jullie allemaal nogmaals een schitterend 2013 toe!

Greetz, Dustin.

5-1-2013 12:02:00

slechts een beetje OP. Had twee mana moeten zijn.

Luc Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2013 13:57:00

Jeey eervol! En gefeliciteerd Shazu!

Dustin bedankt voor alle feedback bij de prijsvragen! Ik denk dat een hoop van ons hier wat mee kunnen!

5-1-2013 14:39:00

Eindelijk, het heeft me er ongeveer 50 gekost. Woopwoop!

Heel veel andere mooie inzendingen trouwens gezien, niet alleen bij deze prijsvraag.

5-1-2013 20:08:00

Gefeliciteerd!

@Legion: Just curious, wat vinden jullie van deze alternatieve wording:
Legion (Whenever this attacks, for each of its colors, it gets +1/+0 for each other attacking creature of that color)

Multicolor creatures geven elkaar dan dubbele bonus


@(my own) Phalanx: Oh ik zie dat ik zelf Banding niet in de uitleg had vermeld, dit was dan ook mijn eerste inzending (bij de andere guilds had ik wel gezet waar het door geïnspireerd was) want dit was inderdaad bedoelt als 'partial-banding' mechanic =p "ongeacht met hoeveel creatures je aanvalt" geldt trouwens alleen voor creatures met phalanx, een creature met phalanx kan alleen damage van zichzelf redirecten. Ik durf te wedden dat dit een mechanic is dat (iig in limted) zwakker is dan het lijkt, net als Unleash sterker is dan het lijkt. Maar het probleem is idd dat je 10 schade naar een 1/1 kan gooien, dus Nomads en-Kor heeft uiteindelijk een betere versie van dit idee, kon alleen niet op een beter speelbare, even sexy klinkende versie komen =p


@Ferocity: Misschien te worden als:

Ferocity (Whenever a creature you control becomes blocked, if the total power of the blocking creatures is equal to or higher than that creature's toughness, this creature gets +4/+0 until end of turn)

Op zich wel een leuke ability zo =)


@Squad Lord: Nee hoor Dustin, Cavalry Master is ook niet redundant

5-1-2013 21:50:00

My bad, dan is de Squad Lord een stuk beter en passender dan ik in eerste instantie had gezien; sorry Patrick!

6-1-2013 17:29:00

Wacht, met Nomads en-Kor kan je ook 10 schade naar een 1/1 redirecten (of 10 schade naar 10 2/2s). Dus Phalanx is basically een attack-only en-Kor. Heb geen idee hoe de en-Kor ability in limited speelde, maar mocht dat positief zijn dan ben ik alsnog tevreden over phalanx =p

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2