Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Yo dawg I heard you like flanking
flanking is echt wel beter dan +1/+1 krijgen, omdat je in sommige gevallen de tegenstanders creature al gesloopt kan hebben zonder dat er combat damage wordt gedealt denk aan 6/1 creatures bijvoorbeeld, je cavalry master is dan niet dood maar als hij gwn 4/4 was geworden wel, omdat flanking eerder resolved dan damage is het dus wel beter, tenzij je een dikke creature met trample hebt bijvoorbeeld
Oww, zo ja. Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht. Ik dacht dat hij alleen de Flanking gegeven van de Banner verloor, maar hij verliest natuurlijk alles omdat het spel geen onderscheid ertussen kan maken. Ja, nadenken wil bij mij soms nog niet lukken
Hoe verklaar je deze ruling dan?
If a creature without flanking is given flanking by another effect, then this ability will grant a second instance. Similarly, if a creature loses flanking, then it won't get the Calvary Master instance either.
Hij houdt het gewoon, omdat de ability van de Cavalry Master een static ability is en hij dus altijd geldt.
Ik vroeg me iets af. Stel dat ik een beest flanking geef met Jabari’s Banner, en twee van deze gozer. Dan heeft het beest 3 x flanking. Als aan het eind van de beurt de flanking van de banner verdwijnt, houdt hij dan twee keer flanking, omdat er nog twee van de cavalry masters opzaten en die mekaar vast houden?
+1/+1 is toch stukken beter dan extra flanking, dan kan je je opponent tenminste nog extra schoppen . En Telim is oldschool natuurlijk, dat maakt hem standaard al beter .
Deze kaart is stiekem beter dan de legendarische Telim’Tor. (Oké, technisch gezien net iets anders.)
NVM staat eronder
als je deze 2x hebt liggen, heb je dan 4x flanking ?
De reden staat erachter...
"Each instance of flanking triggers separately."
Het blockende creature krijgt -1/-1 per instantie van flanking.
Waar slaat dat zinnetje 'Other creatures you control with flanking have flanking' op?
Ik bedoel, als ik ook een ander creature met flanking heb liggen, dan heeft die toch inderdaad al flanking, dan hoeft dat toch niet nog extra op een andere kaart te staan..?
Creature - Human Knight 3 / 3
Flanking (Whenever a creature without flanking blocks this creature, the blocking creature gets -1/-1 until end of turn.)
Other creatures you control with flanking have flanking. (Each instance of flanking triggers separately.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/25/2006
Cavalry Master adds only one instance of flanking per creature, even if that creature already has multiple instances of flanking.
9/25/2006
If a creature without flanking is given flanking by another effect, then this ability will grant a second instance. Similarly, if a creature loses flanking, then it won’t get the Calvary Master instance either.
Decktips