Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Design een mechanic en Prerelease promo voor Dimir
*Uniek keyword mechanic (geen ability word)
*Niet het al bestaande mechanic zoals gespoild op Wizards.com
*Past bij de flavor en kleuren van dit guild
*Leg uit wat je mechanic doet, en waarom het bij dit guild past
*Denk er aan dat het ook op commons printbaar moet zijn!
*Design een Rare, die geschikt is als Prerelease promo:
#Niet de al bekende en gespoilde promo
#Is een bom in Limited
#Spreekt Timmy aan om dit guild te gaan ontdekken
#Powerlevel en complexiteit vergelijkbaar met de promo's uit RTR
#Is hoogstwaarschijnlijk een creature
#Heeft het mechanic of heeft er synergie/interactie mee (zie uitleg hier )
#Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text
Dit is voor jullie een stuk meer werk dan normaal, daarom staat de prijsvraag vroeg online en loopt een dag langer door dan gewoonlijk!
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met dinsdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes!
Greetz, Dustin.
Misschien is het verstandig met deze prijsvraag te wachten tot vrijdag ook van deze guild het mechanic en de promo foil gespoild zijn Alle andere guilds zijn al wél bekend!
Ik ben niet zo bekend met deze guilds, maar heb wel gemerkt dat dimir van de sewers is, van het stalken en het millen. Van het terroriseren van zijn target. Hem helemaal gek te maken.
Mechanic: Blackmail.
Dimir zijn operatives zoeken je geheimen op, en als je niet wilt dat ze uitlekken... moet je betalen.
Hoe werkt het?
Blackmail ( X ): When this creature enters the battlefield, target player discards a card at random. That player may choose to return that card to his or her hand, if he or she does, add X to your mana pool.
Oftewel, elk beestje dat je speelt krijgt een soort van Ravenous Rats ability, wat meestal kaart voordeel zal opleveren. Maar je tegenstander heeft een keuze, zal die je de kaartvoordeel gunnen.. of betaal je de prijs en geef je ze vrij spel met een zooi mana? Ik heb expres niet gekozen voor card draw als prijs, flavourwijs is mana de currency en kaarten de kennis. En je betaald stalkers nou eenmaal niet met informatie.
Het geeft dimir degelijke ramp mogelijkheden, of kaartvoordeel. Beiden komen goed uit voor hun mill strategy.
Zugzwang, Dimir Advocate
Legendary creature - Human - Rare
Whenever you cast a blue or black creature spell, that creature gains Blackmail (): As this creature enters the battlefield, target opponent discards a card at random. He or she may return that card to their hand, if he or she does, add to your mana pool.
: Each other player puts the top card of their library into their graveyard.
2/3
---
"It is not a matter of guilty or innocent. It is a matter of paying the right people the right amount, and even more, making sure you do not cross the wrong people by saying things you shouldn't."
PS: wachten... pfffft, wil juist niet beinvloed worden door de 'officiele' aanpak =P
Wordt waarschijnlijk toch een wussie mechanic
Echte designers durven hun inzending te doen voor de spoiler! =P
Dimir weten veel van alles en iedereen. Soms ook van zichzelf, maar met die informatie kunnen ze de meeste problemen die ze tegenkomen wel oplossen.
Als je zo'n gast als deze te veel mana en tijd geeft verdwijnt langzaamaan je hele netwerk en alles wat je opgebouwd hebt terug in de Aether.
De Cell Mindleecher:
Jammer dat ik in dit topic niet bovenaan sta. Ah well, worth the try.
Dimir is qua mechaniek de guild van het millen (kaarten van de top van de library in de graveyard leggen.) Maar flavorwise probeert het informatie te verkrijgen of door te geven, en probeert het overal spionnen neer te zetten die de andere guilds van binnenuit probeert kapot te maken. Vandaar het mechanisme:
Intrige (, sacrifice this creature: Target player puts the top X cards from his or her library into his or her graveyard, where X is the sum of this creatures power, toughness and converted mana cost.)
Eerst wordt het creature ingewijd in de guild, en later pas 'mag' hij pas echt zijn werk voor Dimir doen. Om dat te representeren is het een tap ability, zodat het niet meteen gebruikt kan worden.
De "promo kaart" heeft synergie met al dat millen:
Grave Doppleganger
Creature - Shapeshifter
You may have Grave Doppleganger exiles target creature card in a graveyard and enters the battlefield as a copy of that creature, except that it gains ": Exile target creature card in a graveyard. This creature becomes a copy of that creature, except that it gains this ability."
0/0
Dimir is sneaky, en toch dodelijk. Maar vooral sneaky.
Dimir Adapter
Creature - Spirit (rare)
4/5
Sneak 6 (whenever a creature with converted mana cost or less is put into a graveyard, you may have this creature become a copy of that creature until the end of your next turn. It becomes unblockable.)
De dimir zijn sneaky, en kunnen millen. Met Sneak nemen ze tijdelijk de gedaante van een van de tegenstander zijn monsters aan en worden dan niet geblockt, omdat ze niet herkend worden als vijand
Circu, the elder Lobotomist
Legendary Creature - Human Wizard
Cothurnus 2 (Whenever this creature enters the battlefield, until end of turn, for each blue or black spell played, target player puts the top 2 cards from his or her graveyard into his or her graveyard.)
Othercreatures you control, which are both black and blue, have Cothurnus 1
2/3
Sinds ons laatste bezoek aan de Ravnica plane, is Circu, Dimir Lobotomist een stukje ouder geworden. Op zijn weg naar ouderdom, nam zijn kracht af (Millen ipv Exilen) maar is hij wel wijzer geworden, en heeft geleerd zijn wijsheid te delen met zijn jeugdigere metgezellen, op weg naar de vloedgolf van het machtige dimir.
Diccu, Dimir Surgeon
Legendary creature - Zombie Wizard
2/3
Lobotomy (Whenever this creature deals combat damage to a player, choose one - remove a card from target player's graveyard from the game or remove a card from target's player's hand from the game.
Your opponents can't cast nonland cards with the same name as a card exiled with Diccu, Dimir Surgeon.
/ is voor mij draw, discard, mill, exile, graveyard.
Conclude X: When you play this spell look at the top x cards of target players library and remove one card from the game then put the rest on the bottom of it's owners library in random order.
Millen, kaarten rapen en library manipulatie zijn toch wel dimir kenmerken.. om nu meer nadruk te leggen om het manipuleren en controleren van je tegenstanders library de Conclude ability..
Inmiddels is de Dimir kaart gespoiled. En niemand van de inzenders heeft de promo of het mechanisme goed "geraden."
Morelda, Sleeper agent
Creature- Human Advisor
Detain
Manipulate 3 (Whenever this creature deals combat damage, target player reveals his or her hand and you may discard 3 cards)
Whenever a card is put into an opponents graveyard, that opponent loses 1 life.
2/3
"How can I work properly when arrest papers disappear and section rules change without any announcements?" – Undelivered official note to the Triumverate from Arbiter Relov
Dimir is mijn favoriete guild qua flavor. Alles draait om "Knowledge is Power". Information, zoveel mogelijk van je opponent weten en je opponent zo weinig mogelijk van jou laten weten. Ik zocht naar een ability zoals Morph of Ninjitsu voor deze guild, een ability waarbij je tegenstader nooit echt weet waar ie aan toe is terwijl jij kan bluffen. Ik kwam uit op... Illusionary Mask! En de Trap kaarten van Yu-Gi-Oh eigenlijk.
Mask (You may exile this face down for its mana cost plus . X can't be 0. Cast it any time for its mask cost.)
Mask (You may exile this face down for its mana cost plus . X can't be 0. Cast it any time for its mask cost.)
Mask (You may exile this face down for its mana cost plus . X can't be 0. Cast it any time for its mask cost.)
Het idee is dus een combinatie van Morph en de seals zoals Seal of Fire/Seal of Strength waarbij je al eerder kan investeren in de cost voordat je het effect nodig hebt. Maar ipv seals blijft het verassingsaspect behouden, en ipv morph dan voor alle soorten spells, en in plaats van 2/2 creatures on the battlefield zijn het exiled face-down kaarten. En waar bij Morph de morph cost vast staat en de unmorph cost sterk van kaart tot kaart verschilde, is hier de mask cost verschillend (omdat het samenhangt met de mana cost) terwijl de unmask cost redelijk vast staat, meestal dus , of . Dit is gedaan omdat je veel wilt kunnen bluffen met je 'trap' kaarten, dus als je 1 landje open hebt liggen en een masked card, moet het van alles kunnen zijn.
Om een kaart te masken moet je dus altijd 1 meer betalen dan de mana cost, maar je mag zoveel meer betalen als je wilt. Dit is gedaan net als bij Illusionary Mask om de identiteit van de kaart te kunnen verbergen.
Je mag zowel masken als unmasken op instant speed, dus je kaarten krijgen stiekem ook nog eens flash.
Oke, tijd voor de promo card!
Met deze kan je ultiem bluffen omdat alles echt alles kan zijn... afhankelijk van hoeveel je hebt gebluft bij het exilen van de kaarten natuurlijk.
Voor templating heb ik gekeken naar:
Aphetto Exterminator
Exiled Doomsayer
Aeon Chronicler
Thick-Skinned Goblin
Hopla!
Dimir D1
Mechanic: Lobotomy - whenever this creature attacks and isn't blocked, defending player puts the top X cards of his or her library into his or her graveyard, where X is twice this creature's power
Promo: Cerebral Butcher 2UB
Creature- Human Rogue [rare]
Cerebral Butcher is unblockable.
Whenever this creature attacks, you may double its power until end of turn. If you do, it deals no combat damage this turn.
Lobotomy
2/1
Wacht, het is logischer als je alleen kan masken als sorcery en unmasken als instant. En aangezien de reminder text daar niet op in was gegaan hoef ik daar niks voor aan te passen =p
Als anti-cheat hulp kan je op tournooien adviseren dat mensen een dobbelsteen op masked kaarten leggen om later makkelijk te kunnen nagaan of je wel genoeg hebt betaalt. En net als met morph ben je verplicht aan het eind van een game face down kaarten aan je opponent te laten zien.
En moet je er niet bij zetten dat je hem vanuit Exile magcasten? Anders is het hele effect een beetje nutteloos.
Dat is het fijne aan reminder text =p Omdat het geen rules text is hoeft het niet comprehensief/volledig te zijn, zolang het maar duidelijk is. Is het dat niet?
Momenteel is het:
Mask 1 (You may exile this face down from your hand for its mana cost plus X. X can't be 0. Mask only as a sorcery. Cast it any time for its mask cost.)
(Wat wel toegevoegd moest worden was dat het exilen vanuit de hand ging)
Ik zit te denken hoe je die laatste zin kan veranderen, misschien met unmask erbij. Het moet ook weer niet zo verwoord zijn dat het lijkt alsof je hem altijd kan casten uit exile, ook al komt ie daar door bijv Tormod’s Crypt.
Ok, how about this:
Mask (You may exile this face down from your hand for its mana cost plus . X can't be 0. Mask only as a sorcery. While masked, cast it any time for its mask cost.)
Dimir Secret Servant
Creature - Human Rogue
Hide 1 (Whenever an opponent casts a spell, if
this creature has no +1/+1 counters on it, you
may remove it from the game. Return it to the
battlefield with 1, +1/+1 counter at the end of turn)
Intimidate
2/1
___________________________________________
Een mechanic dat zich goed bij de dimir guild aansluit.
Wie niet gezien wil worden verdwijnt even in de ondergrondse
gangen van het riool. Het sluit niet goed aan bij de mill
tactiek van dimir, maar lijkt me toch een leuke toevoeging aan
het guild.
Mechanic: Secrecy
Uitleg. Het idee achter secrecy is dat spells en permanents met secrecy aan de ene kant wel bestaan, maar aan de andere kant ook niet. Een spell met secrecy kan bijvoorbeeld nog wel resolven, maar niet gekopieerd worden of gecounterd worden. Een permanent met secrecy kan wel aanvallen/verdedigen en activated abilities kunnen gebruikt worden, maar kan bijvoorbeeld niet vernietigd worden middels mass removal of gebounced worden door een kaart als cyclonic rift. Ik weet niet of de abilitiy goed op de kaart staat, maar zo is deze dus bedoeld. Ik vind dit erg goed passen bij de dimir, omdat de dimir gebaseerd zijn op secrecy. Huis dimir is gebaseerd op alles te weten en er tegelijkertijd ervoor te zorgen dat niemand zo min mogelijk weet van het bestaan en de werkwijze van huis dimir.
Bron: hier
Psychic 2 (When you would draw a card, instead you may have target opponent put the top X cards from his library into his graveyard where X is twice the number of permanents with Psychic you control. Otherwise draw a card.)
Dredge op een andere manier aangepakt zodat het voor Dimir werkt. De 2 staat in dit geval voor "twice the number".
Het is voor Timmy misschien even nadenken wat hij hiermee moet, maar ik denk dat met de nodige card draw hij dit ook moet kunnen gebruiken. Zeker als hij al voor millen kiest met Dimir.
Drinker of the Mind
Creature - Vampire Rogue [Rare]
Psychic 2 (When you would draw a card, instead you may have target opponent put the top X cards from his library into his graveyard where X is twice the number of permanents with Psychic you control. Otherwise draw a card.)
Drinker of the Mind is unblockable as long as a player has 10 or more cards in his or her graveyard.
Whenever Drinker of the Mind deals combat damage to a player, you may draw a card.
[3/2]
Dimir Mechanic = Impersonate: When you cast this spell, you may search your opponent's library for a card with the same type and converted mana cost. You may exile that card. If you do, this spell becomes a copy of the exiled card.
Mnemonic Manipulation
Sorcery
Impersonate
Shuffle up to X target exiled cards into their owner's libraries.
Hee hee.
Ik heb nog niet echt ervaring met de nieuwe guilds behalve met simic, maar toch ga ik even proberen wat nice mechanics en promo's te designen, beginnend bij Dimir:
Mechanic: Interrogate (wheneven this creature attacks, exile the top card of target opponents library unless it pays 1 life. You may cast cards exiled by interrogate for at any time you could legally cast that spell)
Waarom is dit een Dimir mechanic?
de dimir willen graag kennis onttrekken aan de juiste personen, ditmaal doen ze dat door strenge verhooringstactieken, waarbij ze de onttrokken kennis ook nog eens zelf kunnen gebruiken. Het is ook millen a la exile dus Graveborn is hier zelfs niet blij mee. Zo wordt Dimir voor millers toegankelijker en kan je zelf nog eens de tegenstanders kaarten tegen zich gebruiken.
Promo:
Bloodlust Interrogator
creature - Vampire (rare)
Flying
When Bloodlust interrogator enters the battlefield, put 3 1/1 blue spirit tokens with haste and interrogate onto the battlfield
: Exile this creature, return it to the battlefield under your control
2/2
Deze promo zal een grote aantrekkingskracht veroorzaken:
1. Hij maakt tokens met interrogate, dus gaat Timmy zoeken wat interrogate is en ontdekt dat het een handige mechanic is.
2. een 6 mana : 2/2 flying + 3 1/1 haste tokens is een redelijk stevige drop, the exile ability maakt het een bom omdat hij single handed een draft deck goed kan maken. Mits je goede manafix hebt natuurlijk
En de laatste guild die ik nog niet heb gehad, een guild die geen introductie meer behoeft: House Dimir! Hier is mijn inzending:
Mechanic:
Intel [cost] (Whenever a creature you control attacks and isn't blocked, you may pay [cost]. If you do, target player draws or discards a card.)
Promo als afbeelding:
Promo als tekst:
Nameless Veteran
Creature - Skeleton Rogue (Rare)
Nameless Veteran is unblockable as long
as you have more cards in hand than
each opponent.
Intel (Whenever a creature you
control attacks and isn't blocked, you may
pay . If you do, target player draws or
discards a card.)
[2/3]
Toelichting mechanic:
Het leek me leuk iets te doen met het drawen van blauw en het discarden van zwart. Aangezien dit ook nog eens de twee kleuren van unblockable creatures zijn, dacht ik dit samen te brengen tot een ability waar Dimir wat mee kan: zelf meer kennis verwerven en de ander zijn kennis wegnemen! De cost van Intel is variabel, dus commons kunnen ongunstige Intel-costen hebben maar liever speel je natuurlijk de gunstige costs van uncommons en hoger. Dan heb je nog maar één unblockable creature nodig, en de pret begint!
Toelichting promo:
En laat de promo nou net unblockable zijn. Of nou ja, nog niet helemaal! Het spel zou een beetje over zijn als hij dat direct was, dus al kan je hem spelen in beurt 4, je zal nog een beetje moeten drawen met blauw, of discarden met zwart, of gewoon slim moeten spelen. Het is misschien geen big beefy creature, maar hij profiteert van Intel (want dat helpt hem unblockable te maken) en Intel profiteert van hem (immers, hij kan unblockable zijn). Sluwheid boven brute kracht: de nieuwe spelers die tot het besef komen dat deze promo minstens net zo goed moet zijn als de grote beesten van de andere guilds, zullen zich toch maar eens gaan wagen aan de angstwekkende krachten van de Dimir!
Succes iedereen deze week! (:
Tog een kleine poging bij deze mini-prijsvraag
Meet the Otherworld Counsel !
Warp World ( if a enchantment comes into play, it becomes a World Enchantment)
Dus de Enchantment traged niet 1 ding maar alles in play of elke player.
Voorbeeld: mijn tegenstander heeft een Wheel of Sun and Moon opzich zelf liggen, geld dat nu voor iedereen
Hoop ook zo goed gevormeerd hebben hoe het in zijn werking gaat