Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Hallo Magicers,
Wij als MtG spelers zijn een bepaalt soort Nerd. De Fanatasy nerd (it's a good thing). NU heb ik recent een beetje naar Casual formaten gezocht op het internet en ik vond er een die ik wel zo super cool vond dat ik dat wil gaan spelen, deze variant was een combinatie van 2 dingen die fantasy nerds cool vinden. 1 Fantasy War Fields en Magic The Gathering. Maar ik zal dit nog wel wat duidelijker maken.
De variant was zo bedacht/beschreven dat er eerst een kaart gemaakt moet worden. Zo van 1x1meter, met dungeon and dragon maps. (like so hier ) alleen dan moet je Forests, Plains, Mountains, Swamps en Island maken (en een stuk in het midden dat mono / multi was). Dan maken bijde spelers een fort en een Mage Token.
Opeens wordt Magic een soort van WarGame ( hier ).
Omdat ik verwacht dat er redelijk wat MtG spelers ook zoiets spelen. Ben ik benieuwed of jullie mij willen helpen.
Een tijd geleden heb ik samen met wat vrienden geprobeerd om DnD te gaan doen. Dus ik heb een stapel van dit soort dingen gekocht: ( https://www.wizards.com/dnd/Product.aspx?x=dnd/products/dndacc/214430000 ).
DnD viel niet in de smaak, want mja Bier zorgde voor een meelige en flauwe avond.
Deze heb ik nog wel dus ik wil dat graag combineren met de MTG aspecten. De variant beschrijft tokens als dobbelstenen etc om aan te geven welk beest wel ik maar ik wil DnD miniatures gaan gebruiken (nog cooler ^^). Dus ik ben even gezocht en ik vondt dat er wel wat op Mtg beestjes leken. Maar heel veel niet (goh was te verwachten). Zo heb ik Royal Assassin ( hier ) en hier ( hier ) zit vast een Drudge Skeleton of iets in. Maar ja ik heb er meer nodig (vooral Myrs etc. Creatures die echt van Mtg zijn).
Na wat zoeken vond ik dit hier dat vondt ik ook wel echt heel cool. Maar je hebt er zo weinig aan.
Anyway, long story short. Heeft iemand goede ideeen voor creatures? Dingen zoals hier bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
- Robin
Klinkt als een wazig idee, maar wel een leuke. Mocht je handig zijn is het misschien wat om wat creatures/dingen op hout te tekenen en te gaan figuurzagen.
Btw de link richting wargame (geloof 2e link ofzo) doet het bij mij niet *snif*
Hee. Ik dacht in eerste instantie dat je een soort tactisch verplaatsingsspel bedoelde. Waarbij ik dus dacht dat het een multiplayer variant zou zijn. Nu doelde je daar niet op maar miss toch even leuk mijn gedachten te delen .Je had het over een map en tokens stel dat die tokens gewoon de plainswalkers voorstellen. Je verplaatst dan iedere beurt en mag alleen andere planeswalkers aanvallen waar je naast staat. Op die manier wordt het spelen van magic nog veel tactischer en kan je veel lol beleven. De map kan onder andere bestaan uit verschillende soorten planes met ieder een effect, zoals de planeskaarten ongeveer hebben alleen dan wat beter gebalanceerd.
Het zou mij interessant lijken en je zou misschien wel speciale regels met werking van de planeswalker kaarten in kunnen voeren
Dit doet mij een beetje denken aan Magic Tactics. Dit speel je ook op een bord, maar dat bord is 20x20 vakjes, en beide spelers beginnen als Planeswalker op een random vakje.
Landjes mag je overal neerleggen en tappen voor mana. Als je vervolgens iets wilt casten, mag je dat X vakjes naast je Planeswalker vakje leggen, waar X de converted mana cost van dat vakje is. Spells hebben dan ook een bereik van dat aantal vakjes; daarbuiten hebben ze geen effect.
Bovendien kun je betalen om je Planeswalker een vakje te laten lopen.
Je beesten kunnen in je combat phase vervolgens evenveel vakjes lopen als hun power. Als zij de verdediger willen aanvallen, moeten zij op het vakje van de verdedigende Planeswalker (kunnen) komen. Daar kunnen creatures van de verdediger dan tussen komen als zij snel genoeg zijn (blockers mogen ook een aantal vakjes lopen gelijk aan hun power.) Lukt dat, dan vechten zij met elkaar; anders komt de aanval door.
Aanvallers kunnen ook kiezen een bepaalde creature van de verdediger aan te vallen. Ook hier kunnen blockers tussen proberen te komen.
De grond bestaat deels uit doorgaanbaar gebied, maar er zit ook water tussen overal. Dat betekent dus dat creatures die geen Flying hebben, een brug moeten opzoeken om sommige plekken te bereiken, terwijl beesten met Flying gewoon over het water kunnen vliegen en dus wendbaarder zijn. Ook kunnen beesten met Flying niet zomaar worden aangevallen door beesten zonder Flying.
Ik heb eens zo'n potje gespeeld, en dat maakt het spel toch anders: Ik met een Weerwolvendeck speelde tegen iemand met een rode Artifact deck. We begonnen te spelen en legden rustig onze landjes en beestjes neer, tot mijn tegenstander zijn Planeswalker vlak bij mijn Planeswalker ging leggen, om mijn landjes binnen bereik van een Manabarbs te krijgen... Argh!
Daarop legde ik mijn landjes zo veel mogelijk verspreid over het speelbord...
Mijn getransformeerde werewolven bleken uiteindelijk sterker dan zijn Artifact Creatures, en al gauw had ik bijna al zijn beesten uitgeschakeld en zijn levenstotaal tot beneden de nul gereduceerd. Toch won ik nog niet, want mijn tegenstander had nog een Platinum Angel liggen, die voor mij onbereikbaar was. Ik had slechts twee antwoorden erop.
Het eerste antwoord, Garruk Relentless, werd kapot aangevallen door de Angel, zodat ik helaas niet de Fight ability van hem kon gebruiken tegen Platinum Angel, de andere kon casten en hetzelfde doen; ik had namelijk maar twee Garruks in mijn deck. Dus moest ik mijn andere optie gebruiken: Getransformeerde Daybreak Rangers. Zij jaagden over het hele bord op de vliegende Platinum Angel, en toen die eindelijk binnen Fight range was gekomen, deed mijn tegenstander nog een laatste winpoging:
Hij speelde een Myr Galvanizer die Haste en een Splinter Twin kreeg, en met nog genoeg mana over kreeg ik ineens een leger 11/11's te verduren. Om mijn hachje en mijn Daybreak Rangers te redden moest ik er vanalles voor gooien en mijn Full Moon’s Rise opofferen, en toen ik dat had overleefd, kon ik deze leuke pot eindelijk winnen.