Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 96.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
2-5-2013 11:35:00

Dragon's Maze bevat slechts 1 nieuw mechanic, aangezien elke guild al zijn eigen mechanic heeft. DGM laat zien hoe de guilds fuseren, hun krachten bundelen en zo tot nieuwe, unieke effecten komen: fuse is een heel gaaf idee! Jammer is dat beide helften van de kaart een beetje overpriced zijn, en dat het fusen van een kaart wel erg veel mana kost, dus ik weet niet hoe vaak we dit tijdens Draft of Standard echt in actie zullen zien.
Hadden we ook een ander mechanic kunnen hebben, dat evenveel flavor heeft, maar meer play zou zien?

Design een mechanic voor Dragon's Maze!
*Beschrijf duidelijk wat je mechanic doet (naar keuze reminder text en/of Comp Rules), vergeet niet een naam te vermelden.
*Keyword of ability word naar keuze (dus zowel detain als batallion zijn een optie)
*Nieuw, uniek effect
*Niet overpowered of Unhinged
*Past qua flavor in DGM en op Ravnica, geeft het samenwerken van de guilds mooi weer.
*Geef naast een beschrijving 2 voorbeelden van kaarten met je mechanic: een common en een rare/mythic. Deze zijn ter illustratie, beoordeling is primair op je mechanic!
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (45)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]
2-5-2013 13:02:00

In de originele Ravnica had je een cycle van kaarten zoals Court Hussar, die soort van verplichten om een guild te spelen, maar je kon ze ook als spell gebruiken.

Ik heb die wel gemist in het RTR-block, daarom hier de Dimir Hussar:


De Alliance mechanic is gewoon een keyword zoals Bloodrush, het heeft geen specifieke interactie, maar is meer een verzamelnaam voor abilities die ongeveer hetzelfde doen.

In dit geval kan je dus een kleur extra betalen in de mana-cost, en dan krijg je er een effect bij. Bij de Hussar heb ik bijna letterlijk de Court Hussar gekopieerd, omdat flying, en library manipulatie vooral bij de Esper-kleuren hoort (ok, manipulatie is niet echt wit, maar flying en het knight zijn wel).

Deze ability geeft een gigantische designspace in mijn ogen, dus was een goede toevoeging geweest aan het blok. Zoals aan deze rare te zien:


Flying is zowel zwart als wit, deathtouch voornamelijk zwart, first strike is rood en wit, haste is voornamelijk rood, maar tertiair in zwart. Het geeft simpele toevoegingen, en is niet per se een heel complex mechanic.

Als het niet helemaal regeltechnisch zou werken kan je het altijd nog een cast-trigger maken.

2-5-2013 13:03:00

Een uitstekende manier om extra kleuren te betrekken in je spell is met een kicker cost. Het probleem is alleen dat kicker al bestaat en bovendien je kostbare mana kost. Zodoende kom ik met een kicker afgeleide die je geen mana kost, de katalysator. Met de hulp en kennis van een tweede guild versterkt de reactie die je met je spell teweegbrengt.

Catalyst (colour): Catalyst triggers when this spell resolves and you control a permanent of the indicated colour(s).

Een simpel voorbeeld voor de common:
Selesnya's Call
Sorcery
Put a 1/1 white bird token with flying onto the battlefield, then populate.
Catalyst - Blue (when this spell resolves and you control a blue permanent): populate.

Golgari Plague Digger
Creature - Zombie Warrior
Deathtouch, Trample
Catalyst - White: Destroy target nonblack creature.
[3/2]

2-5-2013 13:10:00

Empower - ... as long als four or more permanents named ~ are on the battlefield.

Empower is dus vergelijkbaar met threshold: Als 'condition' dan 'ability'. Omdat de condition vraagt om drie andere permanents met dezelfde naam, zullen er een paar kaarten zijn om dit mechanic te helpen: Copy effects & tutors bijvoorbeeld. (Reprints van Vesuva & Pack Rat?) Daarnaast zou het met name op monocolor basis-kaarten voorkomen. Denk aan een cycle landjes die een extra ability krijgen als er vier van in het spel zijn.
Als je dan bedenkt dat bijvoorbeeld een Izzet-speler en een Rakdos-speler allebei een playsetje rode empower-landjes spelen, dan zal het effect vrij snel 'aan gaan'. Pech voor de Selesnya-speler.

Voorbeeld 1
een basiskaart die gespeeld zal worden door groene spelers van elk guild

Gateflower Tender
Creature - Elf Druid (common)

T: Add to your mana pool.
Empower - : Add one mana of any color to your mana pool. Activate this ability only if four or more permanents named Gateflower Tender are on the battlefield.
0/1


Voorbeeld 2
een kaart die door elk witte guild gespeeld kan worden, en zichzelf helpt de empower ability 'aan' te krijgen.

Herald of Unity
Creature - Angel (rare)

Flying
When ~ enters the battlefield, you may search your library for an Angel card, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your library.
Empower - As long as four or more permanents named Herald of Unity are on the battlefield, you may pay rather than pay the mana cost for Angel creature spells you cast.
4/4


Premium lid Nevyn (51) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2013 13:38:00

En alweer een leuke prijsvraag!
Mijn mechanic voor Dragon's Maze is Concur: Als je een permanent van een andere kleur hebt, dan krijg je iets extra's. Het idee hiervan is dat het op multicoloured kaarten verschijnt en als je een permanent van een andere kleur erbij hebt, dus een andere guild, dan krijg je een bonus. Concur betekent ook wel: overeenstemmen of het eens worden. In dit geval dus een samenwerking tussen verschillende guilds. Ongeacht met wie je samenwerkt, je spreuken worden sterker. Het gaat er dus niet om dat je een effect erbij krijgt van een andere guild, maar meer dat je door de samenwerking zelf meer kan bereiken.
Een common voorbeeld:

Execution sentence
Sorcery
Destroy target creature with power 3 or less.
Concur - as long as you control a permanent of another colour exile that creature instead and you gain life equal to its toughness.

Een rare voorbeeld:

Test subject Alpha
Creature - Human ooze
Evolve
Concur - as long as you control a permanent of another colour, whenever a +1/+1 counter would be placed on test subject alpha, put twice that many counters on it instead.

1/1

rules:
- concur is an ability word and checks whether you control a permanent with at least one other colour. Example: if you control Sire of Insanity and cast Execution Sentence, the latter will exile a target creature and you gain life equal to that creatures toughness.
- Some instances of Concur that appear on instants and sorceries use the word "instead". The spells have an upgraded effect if you control a permanent of another colour at the time they resolve. You receive only the upgraded effect, not both. Other do not use the word "instead" and thus provide an additional effect.
- Some Concur abilities are static abilities. These abilities constantly check whether you control a permanent of another colour. These abilities only function on the battlefield.
- A creature whose toughness is being increased by a Concur ability loses that bonus as soon as its controller no longer controls a permanent of another colour. If damage marked on the creature is greater than or equal to its toughness after the Concur ability stops applying, the creature is destroyed and put into its owner's graveyard.
(Rules afgeleid van Fateful hour)

2-5-2013 13:44:00

In gatecrash komen we de gateless tegen, die zich met geen van de guilds van ravnica kunnen identificeren. Mono-colored creatures die iets tegen multicolored creatures doen. In Dragon's Maze zien we ze opeens niet meer terug. Ik ben het er niet mee eens, dus ik breek een van de regels van de prijsvraag en maak een ability die juist tegen de guilds is, in plaats van de samenwerking te tonen:


Sly Infiltrator (common)
Creature - Goblin
Gateless - As long as defending player controls a gate, Sly Infiltrator is unblockable.
2/1


Unity in Harmony (Mythic)
Enchantment
Gateless: Monocolored creatures you control get +1/+1 for each gate and/or multicolored creature your opponent controls.


Trip-a-Champ
Instant
Destroy target Legendary multicolored creature.
"There are but few elder dragons I can't tackle."


Gateless straft je opponents voor het spelen van gates of multicolored creatures.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2013 13:55:00

<Guild>s Guidance: When you control a permanent of the colors of the guiding guild, <effect>

Common:


Bottom-Feeder
Creature - Fish Mutant
Evolve
Selesnya's Guidance: Put a 1/1 white and green Elf Warrior creature token onto the battlefield under your control. (When this permanent enters the battlefield, if you control a permanent with both G and W in it's mana cost, put a 1/1 white and green Elf Warrior creature token onto the battlefield under your control.)

[0/1]

Rare:

Orzhova's Court (W/B)
Enchantment
Extort
Rakdos' Guidance: Destroy target artifact and target enchantment, other then Orzhova's Court. (When this permanent enters the battlefield, if you control a permanent with both B and R in it's mana cost, destroy target artifact and target enchantment, other then Orzhova's Court.)

2-5-2013 15:40:00

Ik had hetzelfde idee als Nevyn en ~Jop~
Als je iets van een andere kleur hebt dan doet hij iets extra's.

Ach ja dat wordt dan maar iets anders verzinnen.

PS
Terwijl ik dit type is de random kaart Ogre Savant, eentje uit de cycle die Shazu bedoelt

2-5-2013 15:44:00

Het aparte van fuse is, je vind het ook op double-cards die enkel in de kleuren van 1 guild vallen. Zoals zwart en rood, obviously een fuse kaart voor enkel rakdos.
Bovendien.. wie zegt dat fuse een cooperatief iets is? dit is de dragons maze, het lijkt me sterk dat iedereen ineens vriendjes is. De fuse kaarten bevestigen dit gevoel voor mij; het is niet zo dat de guilds ineens samenwerken. Er speelt veel meer, iets wat niet in een vaste ability vastgelegd kan worden, maar een ability die de mogelijkheid moet bieden om twee guilds te combineren volgens de flavour van de kaart en de guilds. De keyword moet dus het mogelijk maken op kaart basis een fuse van guilds te maken, of het tot dezelfde guild beperken.

En ik zie al keyword namen zoals alliance en soortgelijk... zit me een beetje dwars =P
Ik vernoem mijn keyword dan ook naar de set: Trap; because we're trapped in this maze, and you're going to help me, like it or not! (ookal ben je van hetzelfde guild)

Mijn mechanic:
Trap X(YZ): As you cast this spell, you may exile a creature you control that shares a colour with X(YZ).
Hier worden op de kaart abilities aan verbonden.


Examples:

Crossroads Broker
Creature - demon - rare
Flying
Trap : As you cast Crossroads Broker, you may exile a white or red creature you control. If you do, put a 5/5 black flying demon token into play with all triggered and activated abilities of the exiled creature.
"I am willing to strike a deal, if your soul is worth enough."
5/5

Orzhov en Rakdos. Zwart in essentie, brokerage zit in beide guilds. Orzhov voornamelijk, die vinden het heerlijk om deals met mensen te sluiten zodat ze bij hun in het krijt staan. Rakdos heeft demons, demons vinden het heerlijk om zieltjes te verpanden. En aangezien wit en rood het sterkste zijn kwa ziel; wit omdat het noble en pure is, rood vanwege de passie, zijn die zielen duidelijk het meest waard.. enkel die zielen zijn het waard om de ziel van te ruilen voor de bescherming van demonen.

Legions Shield
Creature - angel - common
Flying
Trap : As you cast Legions Shield, you may exile a white, red or blue creature you control. If you do, it gains "When Legions Shield leaves the battlefield, return this creature to the battlefield."
"I shall protect the allies of justice from harm!"
1/3

Boros en Azorius. Deze engel kan een creature tijdelijk exilen. Leuk voor ETB abilities die je met name in wit en blauw ziet. Wil absoluut niets te maken hebben met rakdos en gruul (evil en savage respectievelijk). Zelfs dimir agents helpen zo af en toe met het recht laten gelden, en zelfs orzhov backed een inquisition even now and again. Heck, izzet is in ieder geval nog beschaafd genoeg om op te dagen bij een rechtzitting!
Soms moet een dimir informant nou eenmaal ook beschermd worden...


In a nutshell:
Trap is een ability die de flavour van een guild weerspiegeld voor een specifieke kaart. De abilities die aan trap gelinked worden geven dus een weergave van welke guilds deze kaart tolereert en zou willen helpen, en de abilities van hoe de kaart / de guild dit zou doen.

2-5-2013 17:27:00

Hier eerst de twee voorbeeldkaarten:



Scar-Smile Hag

Creature - Zombie

Greencast (You may tap an untapped green permanent you control and pay rather than pay Scar-Smile Hag's mana cost.)

3/2


Fluxcharge Molding

Instant

Redcast (You may tap an untapped red permanent you control and pay rather than pay Fluxcharge Molding's mana cost.)

Put X tokens that are copies of target creature onto the battlefield, where X is the number of creatures target player controls. If you redcast Fluxcharge Molding, those tokens get +2/+0 until end of turn.


Mijn mechanic is <Colour>cast X. Het houdt het volgende in: You may tap an untapped <colour> permanent you control and pay X rather than pay <this>'s mana cost. Hierbij is X vaak lager dan de normale mana cost (te zien bij Scar-Smile Hag).

De twee kaarten zijn allebei goede voorbeelden van het keyword. Scar-Smile Hag laat zien hoe een Rakdos-kaart ook gemakkelijk gespeeld kan worden in een mono-Golgari-deck - dit is een voorbeeld van een wezen dat zowel door Rakdos als door Golgari ingezet kan worden in het doolhof. Fluxcharge Molding heeft een moeilijkere colourcast, maar het heeft dan ook een extra effect als hij gecolourcast wordt.

Ik heb voor dit keyword gekozen omdat het algemeen is - het is niet specifiek gericht op één speelstijl of één guild - en omdat het een keyword is. Ik vond het moeilijk om een beetje een efficient keyword te verzinnen, maar een term die een globale eigenschap omschrijft, zoals Chroma of Domain, vond ik niet zo leuk en dat wordt ook snel zoveel tekst op de kaart.

Flavourwise kan het keyword gezien worden als elkaar helpen: wezens van de ene guild helpen wezens (of spells) van een andere guild om in het doolhof te komen. Sommige kaarten, zoals Fluxcharge Molding, beloont zijn helpers daar zelfs voor.

2-5-2013 21:46:00

Argh, bij mijn 2e voorbeeld had het trap moeten zijn, en in de tekst ook wit en blauw (niet rood).
Dat ik dat bij het 2x controleren niet gezien heb...

3-5-2013 02:32:00

TIME ARK: is een Ancient Magic Ability dat laat jou creatures terug te komen in play, als ze dood gaan. De kost is wel hoog 4 mana.
En als andere creatures het ook krijgen, word de betaal kost ook gewoon <-. Het lijkt op Reageneration maar is het niet.
Reageneration, laat jou creatures terug komen getapt en een shield op. Time Ark werkt iets anders, het laat jou creatures terug komen untapt. Maar het kan alleen echt gebruikt worden als ze ook echt dood gaan. Dus kan niet zomaar betalen om als untap effect te gebruiken, Dat is niet het Ideeé!
DE DISIGNS

Disciple of the Stars Uncommon

Creature - Human Wizard

Whenever Disciple of the Stars comes into the Battlefield, return target creature to its owners hand.
Time Ark (When this creature dies, return it to the battlefield under its owner's control)
1/1
Qoute: We can choose, to go back, or move forwards



Arkan's Warrior Rare

Creature - Gorgon

Deathtouch
Creatures you control have Time Ark
Time Ark (when this creature dies, return it to the battlefield under its owner's control)
2/7
Qoute We ancient warrior learn to control time for a short matter, how ever we do not always have the wisdom to use it



Have fun mocht er nog vragen over zijn of wat opmerkingen hoor ik het graag

3-5-2013 02:56:00

Lightning Wave

Abettor (as you cast this spell you may reveal a multicollored card from your hand that shares exactly 1 color with this spell).

Lightning Wave deals 2 damage to target creature or player and you gain 2 life. If you revealed a card with abettor, Lightning wave deals 4 damage to target creature or player and you gain 4 life instead.

Instant - Uncommon

"We may be a proud guild. But our magic is much stronger if we get some help." - Boros guildmage.

-------------------------------------

Pending Order

Abettor (as you cast this spell you may reveal a multicollored card from your hand that shares exactly 1 color with this spell).

Look at the top 4 cards of your library. You may reveal an instant or sorcery card and put it into your hand. Put the rest on the bottom of your library in any order. If you revealed a card with abettor counter target noncreature spell instead.

Instant - Rare

"Most of the time we lay dorment, scouting and gathering information. Waiting for the Pending Order." - Dimir Scout

Het mooie van Dragonmaze vond ik de samenwerking die goed zichtbaar is in de Fuse ability. Dezelfde insteek heb ik hier ook geprobeerd. Met deze ability is het belangrijk om je allied guilds te vinden om je spells krachtiger te maken. Of zelfs compleet te vervangen als de situatie daar om vraagt.

3-5-2013 09:12:00

Concord X : effect (when you cast this spell, if there are X or more colors of mana used to pay its cost then effect)

Mijn ability is concord, ook wel eendracht/verdrag. Het gebruik van verschillende kleuren geeft de samenwerking tussen de guilds weer.
De ability triggert zodra je de spell cast en is dus geen spell op zich en resolvet voordat de spell zelf resolvet. Dan krijg je kaarten zoals:

Rakdos Shadowdancer
Creature - Human Warrior
Unleash
Concord 3: Destroy target creature, it can't be regenerated.
3/1

Collective Summoning
Sorcery
Populate, then populate again.
Concord 5: Put a token onto the battlefield that's a copy of target creature you control.

3-5-2013 12:30:00

Dammit, vergeet trouwens heel de tijd dat ik geen prijsvragen kan winnen.

Sorry als ik hier door designspace inneem.

3-5-2013 13:09:00

Ik moet zeggen dat ik na het lezen van jouw Post, Shazu, héél lang moest denken voor ik een ander idee had waar ik ook redelijk tevreden mee was.

Ik vind het een heel mooi ontwerp, dus het is goed nieuws dat je niet kunt winnen. ^^"

3-5-2013 14:47:00

Dominance ,
If you control a multicolored permanent that shares only one color with this spell you may remove a nonland permanent that shares no colors with both of them from the game.

Order of Patience-
Enchantment - Aura
Enchanted creature
Enchanted creature gets +0/+X Where X is it's Power
Dominance
-Maybe we should just wait them out?

Oblittering furnace -
Sorcery -
Destroy target land
Dominance
-Every man loses his footing when the floor beneath him caves in.

Mijn idee was wanneer 2 guilds samenwerken, ze normaal de rest zouden domineren, daarom deze mechanic.
Dominance werkt zo dat er een multicolor permanent in het spel moet liggen, en men dan een spell speelt die maximaal en minimaal 1 kleur deelt met de multicolor permanent.

En zo krijgt men Dominance over Ravnica ;P

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2013 15:53:00

Ik wilde iets doen dat leek op "Imprint", maar dan voor onze samenwerkende guilds. Dat is "Affiliate" geworden. Het kan op creatures, enchantment, maar ook op instant of sorceries voorkomen.

Voor Creatures/Enchantments:
Affiliate — When [NAME] enters the battlefield you may exile a multicolored card from your hand that has at least one other color than [NAME] in its mana cost.

Voor Instants/Sorceries:
Affiliate — When you cast [NAME] (you may) exile a multicolored card from your hand that has at least one other color than [NAME] in its mana cost.

Het idee is natuurlijk dat de geëxilede kaart van een andere guild is (zeker in het block moet dat lukken) en dat die jouw gecaste kaart helpt. In geval van mijn common is die zelfs noodzakelijk:



Dus, wie helpt de Golgari?

En hieronder een imposante Angel (Art doet Boros aan, maar hij is toch echt Azorius) die de hulp van een ander guild nodig heeft om zijn vijanden te verslaan:



Dus zelfs als je de mana niet hebt om een kaart te casten, kan die wel mooi als ondersteuning van het Affiliate-mechanic worden gebruikt.

3-5-2013 16:40:00

Samenwerken kan natuurlijk ook indirect. Niet zozeer door twee guilds samen een versterkt effect te geven, maar door bepaalde guilds harder aan te pakken dan andere. Uiteindelijk willen ze toch vooral voor zichzelf gaan!

Elk van de 10 guilds heeft 3 enemy guilds waar zij geen mana kleuren mee delen en ze het minst mee gemeenschappelijk hebben en logischerwijs ook het meest haten (magic is géén vredelievend spel..). Boros staat het meest ver weg van Golgari, Dimir en Simic. Drie guilds die de radiantie van Boros het moeilijkst kunnen weerstaan, vandaar onderstaand voorbeeld. Dimir staat het verst weg van Boros, Selesnya en Azorius. Drie guilds die door middel van zelfbehoud intact blijven, terwijl de andere over het algemeen minder moeite hebben met het inleveren van de ene resource voor de ander. Gelukkig houdt Dimir hier rekening mee en laat hen niet hoeven te kiezen, zie hieronder.

Daarom de volgende ability die dit het best weergeeft:

Discriminate - When this spell effects a permanent that shares no color with it, instead it does another effect to those permanents.

Sun Beam
instant (rare)
Creature your opponents control can't attack or block this turn.
Discriminate - Creatures your opponents control that share no color with this spell can't attack or block this turn and Sun Beam deals 2 damage to each of them.
"It they just wouldn't spend so much time the shadows of the forest, tombs or dusty chambers.."

Fear the Consquences
sorcery (common)
Bounce target creature, unless it's controller pays 2 life.
Discriminate - Bounce target creature AND it's controller loses 2 life instead.
"Yes, it's unfair. But they think sooooo long"

3-5-2013 17:21:00

De naam van mijn mechanisme is Amaze, want daarin zit het woord Maze.



Deze a-maze-ing violiste heeft zo'n beetje het effect van de Zingende Sirene, dat als zij speelt, iedereen het zo mooi vindt dat de toehoorders alleen nog maar kunnen luisteren, en dus getapt worden. Maar met hulp van de Dimir weet zij op zulke goede plekken te komen dat veel meer publiek wordt bereikt, en zij dus een tweede creature kan tappen.

Het mechanisme Amaze heb ik zodanig gekozen dat er veel mee mogelijk is. Maar in de Dragon's Maze wereld kan een effect zo amazing zijn voor andere gildes, dat die bereid zijn om mee te helpen om het effect te versterken. In het voorbeeld van hierboven vinden de spionnen van de Dimir de vioolmuziek zo amazing dat zij bereid zijn haar mee te helpen een groter publiek te bereiken.

Maar in het algemeen kan Amaze zowel op activated abilities, triggered abilities als spells voorkomen. Dit zijn de 'officiele regels' voor Amaze, voor zover ik die goed kan verwoorden:

Amaze X (When you play this effect, you may pay X to copy it. You may choose new targets for the copy.)
- Amaze is a triggered ability. You may use it only once when you play the effect. The copy has no Amaze, so it can't be copied again.
- If an effect is copied due to Amaze, the copy is put on the stack above the original effect. So the copy resolves first.
- If an effect has multiple instances of Amaze, you may copy it for each instance of Amaze, as long as you pay the Amaze cost for that instance.

Dan moet er natuurlijk wel een effect zijn met meervoudige Amaze:



Want hoe meer guilds eraan hebben meegewerkt, hoe beter het kanon is.

4-5-2013 10:59:00

Ability: Collaborate {casting cost}

Creatures met collaborate zijn dure creatures die met de juiste mana en de juiste guilds in play ineens een stuk goedkoper worden om te casten, en daarnaast ook nog eens een voordeel opleveren voor een andere Guild in play!!

Voorwaarden:
- collaborate werkt samen met een guild van een aansluitende kleur (Boros en Izzet bijvoorbeeld);
- om een spell voor zijn collaborate cost te casten moet je een permanent van dezelfde (guild)kleuren als deze kaart in play hebben liggen;
- collaborate cost betaal je met mana van de aansluitende guild;
- als de creature in play komt en je hebt een creature van de aansluitende guild liggen dat triggert het in play komen een leuk extraatje (voor de creature van de aansluitende guild).

Klink lastig? In de praktijk zijn deze kaarten makkelijk te begrijpen en heel goed speelbaar. Daarom een tweetal voorbeelden:

======================
voorbeeld 1: common

Nightly Conductor

creature - Human Vampire

Whenever Nightly Conductor enters the battlefield target creature that is both blue and black gains lifelink untill end of turn.

Collaborate : If you control a permanent that is both white and black you may play Nightly Conductor for its collaborate cost.

2/2

=======================
voorbeeld 2: rare

Evolving Membrane

creature - Ooze

Whenever Evolving Membrane enters the battlefield put X +1/+1 counters on target creature that is both green and red, where X is that creatures power.

Creatures you control with a +1/+1 counter on it have trample.

Collaborate : If you control at least one permanent that is both green and blue you may play Evolving Membrane for its collaborate cost.

4/3

4-5-2013 16:17:00

Ik hoopte op een 11de 'guild' in Dragonmaze, namelijk de Guildless naar aanleiding van enkel kaarten uit Gatecrash maar werd daarin teleurgesteld. Dus neem ik deze opportuniteit om daar iets aan te doen. De guildless moeten niets weten van de verschillende guilds op Ravnica en komen in opstand ertegen.

keyword: Rebellion (When this creature enters the battlefield from your hand, it gets haste and +1/+1 for each color among permanents target player controls until the end of turn)
--------------------------------------------------------

Intolerant vendor

Creature- Human

Rebellion (When this creature enters the battlefield from your hand, it gets haste and +1/+1 for each color among permanents target player controls until the end of turn)

1/2

‘those guilds think they can buy on credit, I'll show them when they come'

----------------------------------------------------------------------------

Guildless Protector

Creature- Angel Soldier

Flying, vigilance

Rebellion (When this creature enters the battlefield from your hand, it gets haste and +1/+1 for each color among permanents target player controls until the end of turn)

4/3

‘The Boros tried to recruit her, the Orzhov tried to bribe her, the Azorious tried to chain her but they all failed. She's free and will stay this way.'

4-5-2013 16:56:00

Mijn mechanic: Collude.
Clollude geeft jouw creatures een bonus op het moment dat ze samenwerken met een eigenlijke vijand. Op die manier kun je interessante situaties creëren, stel je bijvoorbeeld eens een Borborygmos voor met Extort en Lifelink?

Collude: If you control a multicolored creature that shares no colors with -this-, Both creatures get ...

Het is dus een meer situational soulbond.

Een common:

Boros Operative

Creature - Human Knight

First Strike
Collude - If you control a multicolored creature that shares no color(s) with Boros Operative, Both creatures get Double strike.

1/1

En de rare:

Orzhov Diplomat

Creature - Human Cleric

Vigilance
Collude - If you control a multicolored creature that shares no color(s) with Orzhov Diplomat, Both creatures get Extort and Lifelink.

2/4

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2013 00:14:00

De mechanic die ik graag wil introduceren is negotiate, wat er als volgt uit ziet:

Raging mutant

creature - mutant beast

flash, evolve

Negotiate - exile Raging mutant. (When you cast this spell,
an opponent may pay the negotiate cost.
If he or she does, the negotiate effect happens. )

4/2

Negotiate is dus een triggered ability, die triggered op casting. De negotiate gaat boven de originele spell op de stack en dan mag een opponent besluiten of die de cost betaalt of niet. Zo niet, dan heb je een efficient beestje, zo wel is ie weg. Wat het idee hiervan is, is dat in Dragon's maze guilds gaan samenwerken en hoe dat beter uit te beelden dan door 2 spelers met elkaar te "onderhandelen". Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden dan simpel een beestje uit te schakelen hiermee.

Contract with the syndicate

Enchantment

extort

Each time you pay the mana cost for an extort trigger,
add or to your mana pool.

Negotiate - Create an emblem which says: "at the beginning of each upkeep,
lose 1 life and put a 1/1 red goblin with haste onto the battlefield."

Uitleg:

Zoals je ziet is t niet meteen helemaal duidelijk wat r precies gebeurt. Laat ik t dus uitleggen:

1. Negotiate is een triggered ability, deze triggert alleen op casting van de spell en zal net als extort, bovenop de stack komen.

2. Alleen een opponent mag de cost betalen en zodra die dat doet, is het effect wat op de stack komt zijn eigendom, net als het effect van de activated ability van Soul Ransom.

3. De negotiate cost kan alleen op het moment betaalt worden dat de negotiate trigger aan het resolven is, niet daarvoor, niet daarna.

Het is dus belangrijk voor R&D dat ze erom denken dat de effecten op commons en uncommons vrij straightforward zijn, en die op de rares en mythics net wat lastiger mogen zijn. Het effect kan uiteindelijk leuk zijn, zoals op de enchantment die ik heb laten zien. De Contract helpt de tegenstander misschien wel met zijn aggresiviteit, maar voor die het weet is zijn levenstotaal
weggesnoept door een soort van Bitterblossom

Verder is het natuurlijk ideale flavor, en perfecte speelbaarheid. Juist omdat negotiate een schijnbaar negatief effect is kunnen de kaarten net wat sterker zijn dan eigenlijk hoort. Zoals een 2/4 flash en evolve voor maar 2 mana's. Verder gaan mensen dus meer nadenken over wanneer ze willen uittappen, en stimuleert dit het spelen van meer kleuren, zodat je vaker
de negotiate cost van de tegenstander kan betalen.

5-5-2013 04:15:00

Naam mechanic: Maze

Cost: X life,

Effect: [kaartnaam] and another untapped multicolored creature you control that shares at most one color with [kaartnaam] fight target creature an opponent controls. Use this ability only before or after the combat phase, only once during your turn and when [kaartnaam] is untapped.

Idee: In de Maze moet je soms samenwerken met een andere Guild om een andere Guild dwars te bomen. Dat bondgenootschap gaat je meestal wel wat kosten en in mijn geval: levens. Dit weerspiegelt het idee dat je de overweging moet maken of je wel wilt samenwerken met je vijand. Door het samenwerken geef je wel positie op in de maze (terug te zien bij het tappen) van je creature.

Vb1 common:
Rakdos Bouncer 1BR
Creature - Demon

Rakdos Bouncer can't block.
Maze - Pay 2 life, : Rakdos Bouncer and another untapped multicolored target creature you control that shares at most one color with Rakdos Bouncer fight target creature an opponent controls. Use this ability only before or after the combat phase, only once during your turn and when Rakdos Bouncer is untapped.

3/1

Vb2 rare:
Grandmother Rade 2RG
Legendary Creature - Human Berserker Shaman

Trample
Maze - Pay 1life : Grandmother Rade and another untapped multicolored creature you control that shares at most one color with Grandmother Rade fight target creature an opponent controls. Use this ability only before or after the combat phase, only once during your turn and when Grandmother Rade is untapped.

Don't ask about her age or your teeth will be knocked out by her cane.
5/2

Hoop dat 't wat was, ben net terug van uitgaan.

Edit: Ik lees het nu net na en de naam voor de mechanic is wel beetje lame haha maar probeer het me te vergeven. Trusten!

5-5-2013 10:56:00

Damn, zie net dat de naam Collaborate al vlak voor mij is gekozen voor een mechanic. Ik verander dan ook de naam naar Collude. Kan een MOD dat even editen?

Gedaan, maar het is niet erg dat je dezelfde naam hebt gekozen als iemand anders: Collaborate is een voor de hand liggende naam voor een mechanic bij deze opdracht. Zolang je mechanic maar nieuw is, is er niets aan de hand! - Dustin.

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2  [volgende] [laatste]