Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Gatecrash (GTC)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy Nicol Bolas | 0,25 | |||
Gatecrash | 0,30 | 0,50 | ||
Modern Masters 2017 | 0,20 | 0,70 |
Alleen moet je de modus van de kaart van te voren al announcen. Dus het klopt niet helemaal met wat je zegt.
Wat ik overigens wel een mooi voordeel van zo'n kaart vindt is dat je de tegenstander een keus geeft. Kan hem laten stressen terwijl het voor jou win-win is. Soort van FoF.
Dit is een goedkope Mind Control.
Dit is ook vergelijkbaar met een goedkope Mindculling - sort of.
Het probleem is dat de tegenstander mag kiezen wat deze kaart is. Niet alleen dat, de tegenstander mag ook het moment van de keus bepalen! De tegenstander kiest logischerwijs voor wat hem/haar het beste uit komt.
Wél interessant is het feit dat de discard een cost is. Niet alleen betekent dit een gegarandeerde 4-voor-1 indien de ability word geactiveerd, je hebt zelfs de mogelijkheid om er op te reageren - denk aan Orzhov Charm zoals hieronder word aangegeven!
Voor mij is de vraag meer hoe zinvol het is om dat te doen. Vergelijk het casten van Orzhov Charm met het casten van Ultimate Price in reactie op de ability.
De verschillen zijn simpel op te sommen:
1. Bij de Charm word het beest gebounced (+1 CA voor tegenstander), bij Price word het beest gedood
2. Bij de Charm krijg je Soul Ransom terug (+1 CA voor jou), bij Price niet.
3. De Charm doet dit enkel in reactie op de ability, Price kan dit altijd doen.
Kortom, qua CA doen de twee hetzelfde, maar bij de Charm krijg jij Soul Ransom terug (en de tegenstander het beest), wat voordelig kan zijn wanneer de hand van je tegenstander leeg is.
Overigens maakt de timing restrictie niet zoveel uit; Orzhov Charm kan óók als instant speed removal worden gebruikt ná de activated ability nét als Ultimate Price alleen verlies je dan levens.
Kortom, dit is een interessant kaartje, maar ik denk dat het spelen van removal in reactie op de ability niet zo'n blow out is als de meeste mensen denken!
Hoezo is een Orzhov Charm erop spelen belabberd?
Of bedoel je in reactie op de activated ability?
Ah, dat is heel erg mooi. Bedankt, guys!
Wat Xander zegt klopt inderdaad. Het is net als Mangara of Corondor. Als je deze sact/bounced op activatie van zijn ability wordt hij niet ge-exiled maar het andere beest wel.
Orzhov Charm erop spelen is voor je tegenstander helemaal belabberd.
Hij doet zo veel als mogelijk, dus je pakt nog steeds 2 kaarten. "then" betekent regeltechnisch helemaal niks. Er staat simpelweg "eerst doe je dit, dan doe je dat". Het zijn twee losse effecten zonder afhankelijkheden.
Een dergelijke afhankelijkheid was er wel geweest als er "if you do" had gestaan.
Ik steel een creature met Soul Ransom, nu wil mijn opponent twee discarden om zijn creature terug te krijgen. In reactie op de activatie speel ik Peel from Reality om het enchanted beest en een ander beest van mijn opponent te bouncen. De vraag is nu, pak ik nog twee kaarten?
Ik vermoed van niet, omdat de lijn zegt; "Sac Ransom, THEN draw two cards".
Dat kan gewoon. Je betaalt de cost van de ability. Daar reageer je op door de cost nog een keer te betalen etc.
In de ability zelf staat nergens dat hij per se moet worden gesacced voor 2 kaarten.
Stel het met een echte gijzeling voor. Er wordt 1 miljoen gevraagd, maar de onderhandelaars betalen 6 miljoen. Gaat de gijzelnemer dan na de eerste miljoen zeggen: ho maar, hier heb je je gijzelaar terug, de rest van het geld hoef ik niet
Je hoeft niets op te offeren om kaarten te pakken.
Mijn meesterplan werkt feilloos! Mwhahaha!
Werkt dat wel?
Hij sact hem 1 keer en pakt 2 kaarten
Daarna kan hij niet saccen om vervolgens kaarten te rapen toch?
Hahaha, dat is behoorlijk grappig
In multiplayer is het wel leuk om eerst een grote Prosperity te spelen en dan de controller van Soul Ransom met zijn allen keihard erbij te naaien door meerder keren de ability te activeren.
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
Discard two cards: Soul Ransom's controller sacrifices it, then draws two cards. Only any opponent may activate this ability.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
3/14/2017
In most cases, you’ll enchant a creature controlled by an opponent, which will cause you to gain control of that creature. Any of your opponents can activate the last ability of Soul Ransom by discarding two cards. When that ability resolves, you’ll sacrifice Soul Ransom and draw two cards.
3/14/2017
You’ll draw two cards even if you can’t sacrifice Soul Ransom, perhaps because it left the battlefield in response to Soul Ransom’s ability.
Decktips