Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Nope. Abilities werken alleen op de battlefield, tenzij anders vermeld. In je graveyard werkt heroic niet.
Als ik Favored Hoplite of Tormented Hero target met Orzhov Charm als ik ze uit de grave haal triggen dan de abilities?
Excuses, triggers komen inderdaad pas op de stack na SBA's. Foutje van mij.
Uitkomst klopt helemaal, maar de technische verwoording net niet; voor de rules fans onder ons:
116.5. Each time a player would get priority, the game first performs all applicable state-based actions as a single event (see rule 704, "State-Based Actions"), then repeats this process until no state-based actions are performed. Then triggered abilities are put on the stack (see rule 603, "Handling Triggered Abilities"). These steps repeat in order until no further state-based actions are performed and no abilities trigger. Then the player who would have received priority does so.
Helaas.
Voordat jij priority krijgt, gaan er SBA's rond. Deze zien een Priest met damage EN een trigger die op de stack moet. De Priest wordt naar de graveyard verplaatst en de trigger gaat op de stack. Dan krijg jij pas de kans om te reageren.
Ik zat misschien aan een combo te denken maar weet niet of dit werkt,
stelling:
jij hebt een High Priest of Penance en blockt een beestje van je tegenstander, de high priest of penance krijgt schade en zijn ability triggert. Kun je dan deze charm spelen voor zijn ability nr 1. De high priest naar je hand halen en toch nog steeds iets vernietigen van high priest trigger?
Stiekem is deze kaart trouwens echt HEEL goed, wat mij betreft van vergelijkbare kwaliteit als boros charm
Tuurlijk, why not? Die lifeloss maakt zelden of ooit echt iets uit en als je toch aan het extorten bent kun je het daarmee prima opvangen dunkt me
Als ik een extort t2 deckje speel is dit dan een goede kaart als removal? Aangezien je ook tragic slip of ultimate price kan spelen
Speel hem nu als removal of om een creature te redden
Gewoon Tower Defense achter de hand houden als je weet dat je tegenstander deze speelt
In dat geval 2 voor de prijs van 1 Plus genoeg lifesteal in Orzhov kleuren lijkt me
En in reactie pompt je tegenstander de toughness van de creature maximaal
removal op een charm... blijheid
Instant
Choose one -
- Return target creature you control and all Auras you control attached to it to their owner's hand.
- Destroy target creature and you lose life equal to its toughness.
- Return target creature card with converted mana cost 1 or less from your graveyard to the battlefield.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
1/24/2013
Orzhov Charm’s first mode doesn’t target any of the Auras attached to the target creature.
1/24/2013
If you choose the first mode, any Aura controlled by another player attached to the creature will be put into its owner’s graveyard as a state-based action after the creature leaves the battlefield.
1/24/2013
If you choose the second mode, you’ll lose life equal to the creature’s toughness when it was last on the battlefield.
1/24/2013
For each of the modes, if the target creature or creature card is an illegal target when Orzhov Charm tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen.
7/1/2013
If you choose the second mode, and Orzhov Charm resolves but the creature isn’t destroyed (perhaps because it has indestructible or it regenerates), you’ll still lose life equal to the creature’s toughness.
Decktips