Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Manaless!

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-8-2013 22:35:00

Hey iedereen,

Ik zit al een tijdje te brouwen op een idee voor een land-loos deck. Het eerste wat dan naar binnen schiet is manaless dredge, maar dat is niet de kant die ik op wilde gaan. Daarna kwam ik uit op Carpet of Flowers, een kaart die wat meer in het straatje past (aangezien ik multiplayer speel) en het niks te maken heeft met de graveyard (wat ik een beetje cliché vond, aangezien daar dus al een deck voor was).

Het idee is dus om met de Carpet of Flowers (mede mogelijk gemaakt door Lotus Petal/Elvish Spirit Guide) mana te kweken voor grotere sources zoals Awakening Zone en Druids’ Repository (al heeft die weer creatures nodig). Het deck moet zijn mannetje kunnen staan, maar een combo met Beastmaster Ascension en 0-mana Kobolds zie ik niet zitten. Weet iemand anders iets wat wat leuker is?

Decklink: hier

Mvg, Lookky!

 Reactie plaatsen

Reacties (8)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
11-8-2013 22:38:00

Ik denk dat het snel combo wordt aangezien geen van je mana sources op de lange duur werkt. Daarom kan je niet over langere beurten plannen, dus moet je iedereen in 1 klap doodmaken. Het is niet gegarandeerd dat je Carpet je mana gaat geven dus die kan je maar voor de helft meerekenen als mana source. Ik zit wel te denken alleen ik denk dat je plan voor nu nog iets te lastig is

11-8-2013 22:42:00

Naja, ik zat al aan suspend te denken, omdat je daar relatief weinig mana in hoeft te doen om toch nog late-game wat mee te kunnen maken. Echter, alle suspend-kaarten zijn bout, dus dan zou het al weer gauw iets met Jhoira worden..

Ik hoop gewoon dat iemand een insane idee heeft waar ik nog niet aan gedacht heb!

12-8-2013 00:42:00

Mjah, met zovel restricties krijg je sowieso een 'alles of niets' deck. Been there, done that.

Je kent alle kaarten die manaless mogelijk maken, en je weet ook wat dat voor gevolg heeft op je gameplan.

Wie weet dat er ooit kaarten worden geprint due een origineel idee mogelijk maakt. Maar in dat geval zullen altijd tig mensen je voor zijn. Ik vrees dus dat origineel zijn in zo'n specifieke richting onmogelijk is.

12-8-2013 08:46:00

Zoek eens op "oops, all spells!", een landless combo deck met undercity informer en balustrade spy.

uitleg: hier

12-8-2013 09:03:00

Hij zegt juist geen combo, dat deck is combo-est of them all..

12-8-2013 11:21:00

Waar zie je staan dat het geen combo deck mag zijn?...

12-8-2013 11:31:00

1: "Het eerste wat dan naar binnen schiet is manaless dredge, maar dat is niet de kant die ik op wilde gaan".

Dredge is combo.

2: "Daarna kwam ik uit op Carpet of Flowers, een kaart die wat meer in het straatje past (aangezien ik multiplayer speel)".

In multiplayer is All Spells niet echt een leuk deck.

Premium lid pi (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2013 12:03:00

Is Dredge niet meer een erg synergistisch aggro deck? Misschien zijn er recent dingen aan gewijzigd, maar ik kan me er geen combos in herrineren.

Op LegitMTG was er een tijdje geleden een artikel over manaless Belcher. In multiplayer zou ik zelf denk ik mikken op rampen met artifacts naar Armageddon en/of Balance zodat je zoveel mogelijk voordeel krijgt van het niet spelen van landjes. Leuk wordt het dan niet voor je tegenstanders.

Een andere optie is mikken op een Dream Halls of Omniscience in het spel krijgen of een Eureka of Hypergenesis af laten gaan om lags die weg dingen in het spel te krijgen.

Uiteindelijk is je grootste probleem dat je een deck bouwt om het concept geen landjes spelen, je moet dan zoveel kaarten spelen die hiervoor compenseren dat je vrijwel net zo goed wel landjes had kunnen spelen.

Scroll: [boven|reacties|beneden]