Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Het triumviraat van de mini-prijsvragen (MaRo, Toby en ik) hamert altijd op het belang van de color pie: elke kleur heeft zijn eigen filosofie, unieke sterke en zwakke punten, en dat maakt Magic zo'n mooi en gebalanceerd spel. Soms mag een rare of mythic en beetje "bloeden", en soms besluit R&D de color pie een beetje te verschuiven en iets anders in te richten.
Zo is "looten" van blauw naar rood verhuisd, maar dan wel met de twist dat blauw eerst drawt en dan discardt, terwijl rood dat andersom doet. Daarnaast is deze rode looter agressiever ingesteld dan zijn blauwe origineel. Dat past ook beter in de flavor: blauw plant en kijkt vooruit, rood gooit een expandable weg en hoopt dat er toevallig wat beters voor in de plaats komt.
Ook het manipuleren van combat is de afgelopen coresets verschoven van blauw naar rood, maar ook deze keer weer met een rood tintje: blauw bedenkt rustig wat het optimale plan is, rood roept gewoon keihard ATTACK!!!
En ook wat betreft de removal zien we een ontwikkeling: direct damage had nooit in blauw gemogen, dus dat is gefixed, en nu hebben we een nog veel thematischer burn spell voor rood.
Kortom, rood heeft nog al wat geleend en overgenomen van andere kleuren, maar dan wel met een aanpassing om die kaart of mechanic beter in rood te laten passen.
Design een rode kaart voor M14 die een gefixede variant is op een oudere kaart!
*Rarity naar keuze, card type naar keuze behalve Planeswalker en Tribal, mono rood
*Geef aan wat het {=origineel} is, en waarom jouw aangepaste versie wél typisch rood is
Zoals in de 3 voorbeelden hierboven
*Past in M14, dus verzin geen nieuwe keywords en gebruik alleen evergreen keywords
(natuurlijk mag je wel in tekst iets nieuws en unieks doen)
*Vermeld naam, mana cost, abilities, et cetera
*Zorg dat alles op de kaart past. Geen flavor text als daar geen ruimte voor is
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Geef een toelichting in maximaal 300 woorden
Ik heb duidelijk voor ogen wat ik bedoel, maar vind het nog best lastig dit goed in een beperkt aantal eisen te verwoorden. Als iets niet duidelijk is, vraag het dan alsjeblieft! Er is een kans dat ik tussendoor de eisen iets herschrijf; niet omdat de opdracht verandert, maar omdat ik door feedback en inzendingen beter zie hoe ik het plaatje in mijn hoofd moet verwoorden
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Groen heeft een arsenaal aan Fog's. Wit heeft genoeg soortgelijke effecten met Riot Control en Safe Passage. Blauw heeft de varianten in de richting van Blustersquall of Downsize en zwart heeft al uit de oudere tijden vandaan Darkness of instant speed shrinking met Hideous Laughter of beetje overpriced maar toch aanwezig Public Execution. Waarom heeft rood niet zo'n soort effect?
Daar presenteer ik de rode manier van damage prevention:
Confusion
instant
Until end of turn, if a creature is unblocked, it deals it assigns it combat damage to a random player, if a creature is blocked, it deals its combat damage to a random creature.
Player's can't prevent damage this turn
Uitleg:
Randomizing is 100% rood en dit is een leuke manier om het te doen. Natuurlijk als een creature niet geblockt wordt doet het alleen schade aan een speler en als t geblockt is alleen aan t creature, om combat niet volledig random te maken, want in dat geval was de kaart waarschijnlijk overpowered geweest. De player's cant prevent damage clause is puur vanwege het tegengaan met typische fog-truucjes die samen met deze ook best goed zouden zijn.
Wat een leuke inzending Leroy. Mocht je Fog daadwerkelijk missen in rood, dan kan ik je Feint en Fighting Chance aanraden. Bartel.
Goblin Brewmaster
Creature - Goblin Shaman
Haste
At the beginning of your upkeep, look at the top card of your library. You may reveal that card. If an instant or sorcery card is revealed this way, transform Goblin Brewmaster.
[2/1]
Back
Gobboblast
Creature - Goblin Mutant
At the beginning of your end step, sacrifice Gobboblast
[5/3]
~All my brothers have passed out, leaving my finest brew all to myself. The Eldrazi extracts truly give it a monstrous smell.
Ik heb Delver of Secrets altijd een lastig kaartje gevonden voor in limited. Je kan het niet echt in een agro deck spelen omdat je dan te weinig instants en sorceries speelt om hem te laten transformen. Aan de andere kant met een t2 3/2 flyer wil ik wel beuken en mijn tegenstander zsm weg spelen. Bovendien is de flavor gebaaseerd op experimenten. Een mutatie waardoor deze wizard een insect wordt kan nooit stabiel zijn en zal snel door muteren tot iets wat niet meer levensvatbaar is. Zodoende een ware suicidale agro Delver in rood. Rood kan juist agro en spells prima combineren omdat het kan burnen of gewoon goblin tokens in het leven roepen.
Switcheroo
Into:
Instant - uncommon
Exchange the control of two target creatures chosen at random.
Instant, omdat switcheroo een beter effect heeft en sorcery minder chaotisch is.
Daze
Daze was een beruchte kaart (and still is). De rode versie countert niet, want rood is naast Planar Chaos niet van het counteren. Op deze manier kan je je beest of permanent redden van een ondergang door de vijandelijke spells ergens anders naartoe te gooien. Rood dus
Ice Cave is de kaart die ik heb gekozen. Ik heb hem wat toegepast aan het rode thema.
Eye for the red burst
Whenever a player plays a spell, any other player may pay that spell's mana cost. If a player does, eye for the red burst deals damage equal to its converted mana cost to target player.
@Bartel. Hmm, die kaarten ken ik nog niet. Dus rood had al fog-like effecten, alleen helaas zijn de kaarten die je genoemd hebt meer offensieve fog's en dus eigenlijk niet te gebruiken in de verdediging
die van mij gelukkig wel, hoewel hij wel nog steeds erg offensief aanvoelt natuurlijk
Edit: Daarbij doen die kaarten alleen wat met blockers, en geblockte creatures, dus echt fog-erig kan je ze nog steeds niet noemen
Savage Summoning vind ik echt groen. En wou daar een rode variant van maken.
Chaotic Summoning R
Sorcery
As an additional cast, flip a coin. If you win the flip Chaotic Summoning and the next creature card you cast can't be countered.
The next creature card you cast this turn can be cast as though it had flash. That creature gains haste, first strike and can't be blocked except by two or more creatures until end of turn.
- het is een rode variant op Savage Summoning maar deze is onvoorspelbaarder en is beter in je eigen beurt voor aggro ipv instant speed.
Leuke prijsvraag
Ashen Winds
Sorcery
Each player draws cards equal to the number of cards in his or her hands, then discards that many cards at random.
"The winds don't always hail good tidings."
Deze kaart is gebaseerd op Tolarian Winds. Ik zou zeggen dat het in deze tijd een uncommon zou zijn.
Voor de nerds onder ons: De roodverschuiving van Starlight.
Nu is damage uitdelen wat sterker dan lifegain, dus denk ik dat 2 damage per kaart voor 3 mana wat gebalanceerder is dan 3 damage voor 2 mana.
En om het nerdy te houden: Collision of the Elements is precies wat er in de kern van de sterren gebeurt.
Rood is matig met kaartvoordeel bouwen en stuff uit je graveyard trekken. Om deze lacune op te vullen, de volgende kaart:
Reckless Salvage 2R
Sorcery (uncommon)
Return two instant and/or sorcery cards at random from your graveyard to your hand.
Kaartvoordeel met een random twist (à la Charmbreaker Devils). Twee kaarten voor drie mana zou erg goed zijn voor rood in de early game, maar dit is geen Divination, pas later in het spel is hij waarschijnlijk bruikbaar, zoals Call to Mind bij blauw. Wellicht voor burn decks die na een paar beurten uitgeblust raken?
Tormentus, Wizard of Fire (5R)
Flying, vigilance, First strike Mythic Rare
RR: Discard a card, then draw a card
Whenever you discard a card put a +1/+1 counter on Tormentus,Wizard of Fire
Whenever you draw a card Tormentus,Wizard of Fire gets trample and +4/+0 until end of turn
0/6
Ik heb wat discarding en drawing van blauw toegevoegd en zoals groen groeit en sterker wordt heb ik deze het sterker worden van water geven
Ik bedenk me net een leuke vergelijking, een plant groeit op aarde en van water
Kortom, hij wordt sterker van blauwe abilities en word van defender een attacker
Vexing Sphinx is een critter die EN erg offensive is (lage casting cost, evasion, hoge power/toughness) EN een discard/draw-variant heeft. Twee eigenschappen die ik tegenwoordig toch echt veel meer met rood associeer.
Sphinxen zijn de grote blauwe jongens, maar rood heeft natuurlijk de draken! Dus, without further ado, I present:
Een aggresieve draak die je kennis opvreet om lekker agressief je tegenstander te lijf te gaan.
Enigzins getweakt door hem haste te geven (errug rood), maar ook het negatieve stukje (de cumulative upkeep) een veel rodere tint te geven door de discard random te maken. Auw!
En tja, als de verslonden kennis samen met de draak de begraafplaatst in crasht, krijg je wel weer wat terug. Maar het is natuurlijk wel afwachten of dat beter is dan de willekeurig losgescheurde kennis die onze vliegende vriend uit je planes-bewandelende brein had los gepeuterd.
Een gecorrigeerde rode Vexing Sphinx dus.
Mijn kaart is gebaseerd op Time Walk
timecharger 1rode mana
sorcery rare m14
after this combat fase untap all your creatures and take another one.
If you hit one time it hurts if you hit two times it's lethal
EDIT Dustin: ken je Relentless Assault al?
Mijn rode versie van Mind Control:
Snatch
Enchantment - Aura
Flash
Enchant creature
At the beginning of each upkeep target opponent gains control of enchanted creature.
Whenever enchanted creature attacks put a +1/+1 counter on it.
Een conditionele Mind Control. Je kan deze kaart niet altijd spelen, omdat je tegenstander in het ergste geval een sterker creature terugkrijgt. Deze kaart past dus in de wat meer aggressievere decks. Decks die al vanuit zich zelf veel damage doen en door het stelen van een creature net dat extra beetje damage kunnen doen. Wie weet overigens op welke film de naam van de kaart gebaseerd is?
Ai, shite, te laat..
Nouja, voor de fun dan maar:
--
Fated Presage
Sorcery
Exile the top two cards of your library. You may play one of them this turn.
--
Gebaseerd op het eveneens in M14 zittende Divination. Chandra, Pyromaster heeft al laten zien dat rood dit in principe kan.
Erg veel mooie en goede inzendingen, leuk om te zien hoe jullie bestaande kaarten op flavorvolle wijze weten te vertalen naar rood! Helaas waren er ook enkele inzendingen die niet aan de criteria voldeden: de kaart moet printbaar zijn in M14, dus oude keywords passen niet. Sommigen hebben ook een heel gave rode kaart gemaakt, maar die kaart was geen gefixede versie van een bestaande kaart in een andere kleur.
Davis: rood is sowieso al van de mana denial (Stone Rain, Manabarbs), dus dit is een prima effect voor rood! Ook de beperking dat je combat damage moet doen om hier iets aan te hebben, maakt de kaart goed geprijsd en van de goede rarity.
Wallie: cool effect, zeker als je de randomheid kunt beperken met Scavenging Ooze of iets dergelijks. Alleen het owner's control in plaats van your control maakt de spell té random naar mijn smaak, omdat je een te grote kans hebt op helemaal missen.
Shazu: vet! Rood kan ook prima leven met het flashbacken van spells, mooie rider van een rode ritual, en vanzelfsprekend de randmoness die rood zo typeert.
R de Haan: sneaky om een ability word in je kaart te verwerken zonder het expliciet te benoemen en zo dit mechanic M14 binnen te smokkelen Maar dat neemt niet weg dat ik de flavor geniaal vind en het effect erg rood en dreigend is! Helaas net geen eervolle vermelding vanwege de fateful hour...
Patrick Saadhoff: perfecte inzending! Zowel rood als blauw beschikken over dit effect (Deflection, Shunt), maar alleen blauw had dit effect on a stick. Simpel, elegant en doeltreffend, dat zijn de soort inzendingen waar ik blij van word.
Toby: scherp geprijsd, maar wel eerlijk: een 1/1 is makkelijk te killen, Clone is ook defensief sterk, en deze kaart is, zoals het rood betaamt, het beste in de aanval. Het leuke is ook dat de waarde van deze kaart varieert als de board state verandert, terwijl Clone (blauw) meer statisch van aard is. Lijkt me ook een leuke kaart om mee te spelen!
Bas: cool! Hier, neem mijn Goblin Piker, dan wil ik wel jouw Blightsteel Colossus
Peanut: mooie combinatie van een typisch rood/blauw effect (Shunt) met een free mechanic dat zijn waarde bewezen heeft.
Jasper: goede fix voor rood, al heeft rood natuurlijk al wel Wheel of Fortune.
Johannes: leuk, maar compleet overpowered: lifegain is iets anders dan een kaart die tegen het juiste deck zegt "I win the game".
De eervolle vermeldingen zijn voor Davis, Shazu en Patrick Saadhoff, maar de hoofdprijs is voor het eerst in tijden weer voor Toby, die daarmee al voor de 9e keer het winnende design instuurt!
Aanstaande donderdag geheel in traditie een prijsvraag in het teken van de Prerelease van Theros, tot dan!
Greetz, Dustin.
Toby's Bonus Commentary!
Johannes: Ik vind het idee leuk, lijkt me een erg leuke sideboard kaart voor verschillende formaten. Laat hem 1 schade per kaart doen (en dan een mana goedkoper ofzo) en je hebt een interessante tegenhanger voor greedy Snapcaster Mage decks. Misschien is deze versie OP, maar dat is dus te fixen. Ik vind m intrigerend!
Het probleem met deze kaart echter is dat ie niet bij de opdracht past. Je hebt een kaart uit een cycle gekozen om iets mee te doen. Dat is als zeggen dat Crimson Mage de rode tegenhanger van Azure Mage is. Ja qua flavor passen ze in dezelfde cycle, maar de mechanics hebben niks met elkaar te maken (haste & draw). Jouw kaart heeft ook niks meer te maken met lifegain en zwarte creatures.
Jan: Teveel hetzelfde als het origineel, niet substantieel veranderd en dus geen interessante switch. Ik vind het ook niet helemaal passen bij rood, rood is van 'instant gratification' en niet zozeer van 'future dividents'.
leroy: leuk! chaotisch! Alleen wel erg OP dat je eigen blockers gewoon schade doen en ook niet zo flavorful. Met totale chaos (ik denk aan een Camouflage/Sandstorm scene) zouden je eigen creatures toch ook in de war moeten zijn?
Patrick: ******* hate pikeys. Maar je kaart mist haste, zonder dat kan ie nooit aanvallen =) Wel een leuk concept met dat erbij
Patrick Saadhoff: Om echt een copy te zijn van de Voidmage Husher had je ook de laatste ability moeten mirroren, bijvoorbeeld "whenever an opponent is dealt damage, bounce". Aangezien redirection zowel rood als blauw kan zijn, vind ik jou kaart geen "typische rode versie". Het had net zo makkelijk een blauwe kaart kunnen zijn (de EtB broer van Willbender.
Coniunctio: jammer dat je te laat was, ik vind m tof! Maar is meer een Sleight of Hand dan een Divination, misschien had je hem nog sprekender kunnen maken door 3 kaarten te exilen en zo een rode Brainstorm/Ponder neer te zetten.