Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
ghaha lama zitten dat is blauw en moet ik nog een kaart toevoegen
Dat werkt niet. Zelfs met flash mag je de werewolf pas spelen tijdens de upkeep. Op dat moment is het al te laat voor de transform trigger, want die triggered alleen aan het begin van de upkeep. (En op dat moment is de wolf nog niet aanwezig om te triggeren).
Met een Paradox Haze zou het eventueel kunnen.
Vraagje deze kaart zou toch niet werken in een werewolf deck wanneer je deze kaart speelt met een andere werewolf spell in de tegenstanders upkeep? Met werken bedoel ik dat de werewolf transformed in de battlefield komt?
6 idd. Hardened Scales en Savage Summoning (en Kalonian Hydra zelf) hebben allemaal replacement effects die 'hydra enters battlefield' vervangen met 'Hydra enters battlefield met X (extra) counters'.
Hydra zou met 4 counters enteren, summoning maakt daar 5 van, en Hardened Scales verhoogt het naar 6. Of andersom; Hydra zou met 4 enteren, Hardened Scales maakt daar 5 van, Savage Summoning maakt daar 6 van (en scales doet niets meer, want die is al toegepast op hydra's enteren).
Als ik met Savage Summoning een Kalonian Hydra cast terwijl ik een Hardened Scales control, komt de Kalonian Hydra dan met zes of zeven counters in het spel? Ik denk dat Savage Summoning de counters optelt bij de EtB ability van Kalonian Hydra en dan in totaal zes counters krijgt. Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen?
Ja, elke keer als iets ge-resolved is, komt er weer een rondje priority beginnend bij de actieve speler.
Dus je kan tijdens het resolven van de stack terug reageren en iets nieuw op de stack leggen?
Ja, dat kan, maar je moet het wel goed timen:
*cast Savage Summoning
*kopieer met Riku
*laat de kopie resolven
*cast een creature
*laat het origineel resolven
*cast je tweede creature
Als je het anders doet (cast Savage Summoning, kopieer, laat beide resolven) dan heb je 1 creature met flash, can't be countered, no seriously it can't be countered, it enters the battlefield with 2 additional +1/+1 counters on it.
Kun je deze kopiëren met Riku of Two Reflections en daarmee 2 creatures met flash into play brengen?
Oke top, bedankt voor de info
Hij komt met +1/+1 counter in het spel. "That creature" verwijst, net zoals "That spell", terug naar de kaart die je cast. Daarvoor moet je eigenlijk "die kaart" lezen. Dat hij een metamorfose ondergaan heeft, is niet relevant.
Verder kunnen +1/+1 counters op enchantments liggen. Ze doen alleen niks zo lang de betreffende permanent geen creature is. Maar zo gauw het een creature is, krijgen ze hun betekenis weer terug.
Vraagje.
Stel ik cast mn Purphoros, God of the Forge met deze kaart maar mn devotion is less then 5, komt die dan wel of niet met een +1/+1 counter erop in het spel, aangezien het direct als enchantment in het spel komt.
Ik vind m tof. Mijn scavenge deck draait op veel counters op wild beastmaster en die kan dan meteen los met al extra counter als ik m net voor ik aan de beurt ben cast. Dan maak ik ook goed gebruik van die plus 1!
Dat mag niet. (En ik kan me niet voorstellen dat dat ooit heeft gemogen.)
In de untap step mag je niks spelen. Dat mag in de upkeep step pas voor het eerst.
(En in het ultra-hypothetische geval dat het wel had gemogen, dan had je toch eerst je landjes moeten untappen. In de draw step pak je ook eerst een kaart en daarna krijg je pas een rondje priority. Niet andersom. Maar in de untap step krijg je dus uberhaupt geen rondje priority.)
Instant
This spell can't be countered.
The next creature card you cast this turn can be cast as though it had flash. That spell can't be countered. That creature enters the battlefield with an additional +1/+1 counter on it.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2013
You don’t choose a creature card when Savage Summoning resolves. Rather, it applies to the next creature card you cast that turn, even if you cast it at a time when you normally could cast a creature and even if you cast it from a zone other than your hand.
7/1/2013
If you cast multiple Savage Summonings in succession, they’ll apply to the next creature spell you cast. That creature will enter the battlefield with that many additional +1/+1 counters on it.
7/1/2013
Spells that would counter Savage Summoning or the relevant creature spell can still be cast. They won’t counter the spell, but any additional effects they have will happen.
Decktips