Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
4 Leaf-Crowned Elder
3 Descendants’ Path
4 Timber Protector
4 Bosk Banneret
4 Treefolk Harbinger
4 Dauntless Dourbark
2 Sapling of Colfenor
4 Overrun
4 Heartwood Storyteller
2 Woodfall Primus
15 Forest
4 Verdant Catacombs
4 Murmuring Bosk
1 Abrupt Decay
1 Maelstrom Pulse
SB: 3 Abrupt Decay
SB: 3 Maelstrom Pulse
SB: 4 Path to Exile
SB: 3 Tarmogoyf
SB: 2 Beast Within
SB: 1 Woodfall Primus
SB: 1 Sapling of Colfenor
SB: 1{= descendants’ path}
denken jullie dat dit een goed modern deck is?
Wat wil je ermee bereiken? Je kan niet zelf beurt 3 winnen, en je hebt nauwelijks interactie om Splinter Twin of Storm te stoppen voordat zij winnen.
Het zal misschien wel een potje winnen tegen Jund, Junk of Gruul maar ik denk dat je weinig kans op een serieus toernooi maakt met een beetje treefolk, en niet eens Doran, the Siege Tower.
FNM of casual is het wel grappig.
Ja ik ga tarmo vervangen met doran en heb je tips om tegen storm en splinter twin te winnen?
Nou je moet je vooral bedenken wat je wil. En dat begint al met de vraag: hoe competitief moet het deck worden? Ga je er fanatiek toernooien meespelen, zoals GPT's, GP's en PTQ's, of zo nu en dan een Modern FNM?
Als je dat weet kan je je ernaar bouwen. Als je FNM speelt dan moet je vooral beetje in elkaar zetten met goede kaarten, afhankelijk van de competitie op die FNM's natuurlijk. Wil je echt grotere toernooien doen dan is het handig om te kijken welke strategie je gaat volgen. Eigenlijk is in Modern Merfolk tot nu toe de enige Tribal die het goed doet, maar er zijn meer opties. Kijk wat rond op het interne wat voor decks er op dit moment rondspoken. Leen daar ideeën van, maar wees ook voorbereid dat je tegen dat soort decks moet spelen.
Jund, Affinity, UWR, Tron en Splinter Twin zijn denk ik de meestvoorkomende decks. Kijk hoe de decks werken (ik wil daar best bij helpen) en zorg dat je daar niet te hard van verliest.
Belangrijke punten voor decks zijn:
1) Hoe win je?
2) Hoe voorkom ik dat een tegenstander wint?
De opties bij 1 zijn vooral met creatures rammen, doodbranden of uitcomboën in diverse soorten.
De opties bij 2 zijn: countermagic, removal en discard. Of een combinatie.
Het gaat puur om FNMs en de bedoeling is dat het een tribal treefolk deck blijft
Mutavaults? Denk ook dat 4 overrun erg veel is hoor.. Die wil je niet in je beginhand hebben.
Iets meer early action ({=bird of paradise} helpt gigantisch om de wat duurdere treefolk neer te leggen) en wat interactie zijn dan het belangrijkste.
Meer Maelstrom Pulse en Abrupt Decay, gecombineerd met beetje discard doet wonderen. Zo ga je niet dood aan iemand die een Wrath of God speelt. Duress is prima speelbaar in casual Modern.
Je speelt zwart, dus discard is zeker een goeie optie. Ik zie ook wat wit, dus dat wil zeggen dat je acces hebt tot path. Voeg die dingen toe (al dan niet in combinatie met sb) en dan kom je al een eind.
Wat je ook kan doen is eens kijken naar hoe bv. dragonstompy werkt in legacy. Die spelen chalice off the void en bloodmoon om de tegenstander te vertragen en zo genoeg tijd te maken voor hun dure wincon's. zoiets zou je ook kunnen proberen, maar lijkt me minder valabel in modernen is sowieso slechter geworden door abrupt decay.
Ik denk dat een strategie met vrij grote beesten zoals dooran (en dan die 0/3 voor 1 mana bv.) best wel flavorvol en iets of wat competitief zijn. maar dan moet je misschien eens naar het (ondertussen niet meer echt gespeelde) doranjunk gaan kijken voor een idee te hebben van de hoeveelheid distruptie die je in dat soort deck moet gaan spelen...
zoals ik het nu zie zou je moeten kunnen winnen van junk/jund (met wat geluk), maar de meeste andere tier match-ups verlies je met weinig kans.
Ik denk dat goblins ook een goede tribal is maar dat daar voor één of andere reden niemand echt mee bezig is dat te ontwikkelen (mtg.salvation-topic ervan ligt compleet stil). Dan bedoel ik niet de burn-slice versie maar een echter aggro versie zoals merfolk maar dan met rood/zwarte disruptie ipv. counters en haste ipv. islandwalk. (je hebt ook acces tot mountainwalk met king, in een formaat waar iedereen rood in zijn deck heeft voor bolt).
edit: aether vial lijkt me overweegbaar, hoewel je weinig combattricks hebt en je curve nogal hoog oploopt. Ik speel dit deck trouwens casual en ramp forests en heb dan Dungrove Elder als winconditie ipv. doubark.
ik gebruik nu ook Rest in Peace als gy hate en dat werkt prima ik zal dit allemaal overwegen heel erg bedankt alvast