Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Modern Masters (MMA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Modern Masters | 3,95 | 14,95 | ||
Shadowmoor | 2,50 | 14,95 | ||
Ultimate Masters | 2,95 | 4,45 |
Prijs:
€ 3,95
FOIL
€ 14,95
Andere versie wel op voorraad.
Dat geldt voor zo'n beetje alles met persist en een nuttige ETB/LTB ability.
Murderous Redcap is ook meteen een wincon.
Kitchen Finks zou dus ook goed in het rijtje passen.
zou beurt 4 oneindig leven zijn
Zolang je je triggers goed stackt. Anders exile je op een gegeven moment door een gebrek aan andere noncreature permanents op het veld je Altar.
De stack ziet er dan op een gegeven moment zo uit (tussenliggende triggers resolve je uiteraard, derhalve staan die er niet tussen), lezend van onder naar boven:
TOP
Primus ETB trigger
... maal X
... maal X
Altar activatie
Primus ETB trigger, hou priority
Altar activatie
Primus ETB trigger, hou priority
BOTTOM
Op een gegeven moment resolve je dan de bovenste Primus ETB trigger, sloop je je Altar en resolve je al je Altar activaties. Zodra een tegenstander een kaart moet pakken (en op geen enkel punt kaarten terugshuffled in zijn/haar library), verliest die tegenstander.
Gooi er (ook nog) een Blood Artist o.i.d. naast en je wint zeker on the spot.
Als je die 2 + Altar Of Dementia runt heb je al een kill opzich.
Bloodthrone Vampire of Carrion Feeder kunnen ook. Altar Of Dementia is ook heel leuk als je je graveyard wil vullen. Voor wat meer mana heb je nog een hele rits mogelijkheden.
is idd beter
maar die is niet op voorraad hier
Ik zou de Disciple vervangen door een gratis sac outlet, bijv. Viscera Seer dan kun je gratis alles slopen doe dit niet te vaak in edh, je maakt er geen vrienden mee.
combo:
Woodfall Primus
Ivy Lane Denizen
Disciple of Griselbrand
voor iedere mana kan je dus een vijandig landje kapot maken, of iets anders noncreature.
De Restoration Angel laat deze niet naar de graveyard gaan maar naar de exile-zone (dat is iets anders dan 'Dies').
Daar aangekomen wordt de -1/-1 counter ervan afgehaald omdat het een 'nieuw object' is.
Dan stuurt de angel hem weer terug naar de battlefield en is deze opnieuw een 'nieuw object'. En omdat hij nieuw op de battlefield komt, heeft deze geen -1/-1 counter.
Vraagje...
Stel hij is al een keer dood gegaan en er ligt een -1/-1 counter op. Ik speel Restoration Angel komt hij dan terug zonder de de -1/-1 counter?
alvast bedankt!!
Als het creature doodgaat op het moment dat de +1/+1 counters en de -1/-1 counters er nog op liggen, ben je te laat.
Dat is bijvoorbeeld als je een 2/2 creature hebt met een +1/+1 counter erop en die krijgt vervolgens drie -1/-1 counters. Op het moment dat state-based actions gecheckt worden, wordt geconstateerd dat zijn toughness nul is en gaat hij dood. En ben je te laat met counters tegen elkaar wegstrepen.
In jouw geval heeft hij een -1/-1 counter en krijgt hij een +1/+1 counter. Vervolgens worden state-based actions gecheckt en worden ze tegen elkaar weggestreept. Later resolvet Terror pas.
Ja hoor, dat kan gewoon. De Terror blijft immers lekker op de stack liggen terwijl jij bezig bent. Uiteindelijk resolved eerst de abilitie van Ghave en daarna pas de Terror, dus ligt de counter er op voor ie neergeschoten wordt.
Ik ben daar momenteel een commander deck mee aan het testen, en heb er ook een vraagje over. Komt er eigenlijk op neer dat ik me afvraag wanneer ik "op tijd ben" met het plaatsen van een +1/+1 counter op dit ding als er al een -1/-1 counter op ligt.
Dus. Stel:
Ik heb een Woodfall Primus met een -1/-1 counter, een Ghave, Guru of Spores en een Geralf’s Messenger.
Nu wordt de Primus getarget door een Terror. Kan ik de Geralf’s Messenger saccen voor Ghave, Guru of Spores' 2e ability om een +1/+1 counter op de Woodfall Primus te leggen, zodat ik voorkom dattie doodgaat? Of heffen de counters elkaar niet op tijd op om hiervoor te zorgen?
Er zijn wel leukere kaarten die Undying geven
Tnx voor de snelle uitleg, gaat leuk worden
Daar komt het wel op neer ja.
+1/+1 en -1/-1 counters halen elkaar weg. In normale situaties zal je beest daarom ooit doodgaan met zowel +1/+1 als -1/-1 counters*, dus is er altijd wel een relevante trigger die je beest tot leven kan wekken.
Als je beest geen enkele counters heeft triggeren undying en persist zelfs allebei, en mag je kiezen in welke volgorde de stack op gaan. De eerste die resolved brengt dan je beest terug. (Je krijgt dus of een -1/-1 counter van persist, of een +1/+1 van undying, niet alletwee.)
*Random mogelijke uitzondering: Je Hill Giant met +1/+1 counter krijgt 4 -1/-1 counters. SBA's worden uitgevoerd. De +&- counters halen elkaar weg, en tegelijkertijd gaat Hill Giant dood omdat hij 0/0 is. Bij het overlijden had hij nog beide counters, dus undying en persist doen beiden niets.
(Let wel op dat je beest bij doodgaan/terugkomen telkens als nieuw ding wordt gezien. Een Undying Evil brengt je beest bijv. maar 1x terug, en daarna heeft hij geen undying meer.)
Creature - Treefolk Shaman 6 / 6
Trample
When Woodfall Primus enters the battlefield, destroy target noncreature permanent.
Persist (When this creature dies, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/7/2013
If a creature with persist stops being a creature, persist will still work.
6/7/2013
The persist ability triggers when the permanent is put into a graveyard. Its last known information (that is, how the creature last existed on the battlefield) is used to determine whether it had a -1/-1 counter on it.
6/7/2013
If a permanent has multiple instances of persist, they’ll each trigger separately, but the redundant instances will have no effect. If one instance returns the card to the battlefield, the next to resolve will do nothing.
6/7/2013
If a token with no -1/-1 counters on it has persist, the ability will trigger when the token is put into the graveyard. However, the token will cease to exist and can’t return to the battlefield.
6/7/2013
When a permanent with persist returns to the battlefield, it’s a new object with no memory of or connection to its previous existence.
6/7/2013
If multiple creatures with persist are put into the graveyard at the same time (due to combat damage or a spell that destroys all creatures, for example), the active player (the player whose turn it is) puts all of their persist triggers on the stack in any order, then each other player in turn order does the same. The last trigger put on the stack is the first one that resolves. That means that in a two-player game, the nonactive player’s persist creatures will return to the battlefield first, then the active player’s persist creatures do the same. The creatures return to the battlefield one at a time.
6/7/2013
If a creature with persist that has +1/+1 counters on it receives enough -1/-1 counters to cause it to be destroyed by lethal damage or put into its owner’s graveyard for having 0 or less toughness, persist won’t trigger and the card won’t return to the battlefield. That’s because persist checks the creature’s existence just before it leaves the battlefield, and it still has all those counters on it at that point.
Decktips