Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Dag allemaal!
Na het lezen van de column van Stijn hier zou ik graag mijn spelersgroepje willen enthousiasmeren om ook Commander eens te proberen.
Welke redenen kunnen jullie noemen om wel of geen commander te gaan spelen?
Het is weer eens iets anders dan standard/legacy/modern/limited. Daarbij is ook het sociale aspect (geldt overigens niet voor elke groep) aantrekkelijk.
Als je er van houdt om met kaarten te spelen die in veel andere formats niet gebruikt worden en van veel variatie dan is commander iets voor jou!
zoiets?
Het is ook een leuk formaat om te pimpen, daar je alles maar 1x nodig hebt. Verder is de diversiteit enorm grappig Oh, en flavorwise kan je ook leuke dingen doen!
Over het algemeen wat langere complexere games.
Je kunt deck thema's bouwen die in normaal casual nooit zullen werken.
Games zijn altijd anders door de singleton regel.
Grote effecten spelen is leuk.
Ridicule/complexe combo's zijn leuk.
Overigens is de banlist niet van WotC, toch? Kan ook interessant zijn?
Je kan je deck bouwen rond een gaaf Legendary creature, zonder het nadeel dat je je Legend vervolgens niet raapt in de meeste potjes.
Tsja . Ik speel zelf liever geen Commander. Het is me vaak skill-technisch niet interessant en mensen die drie keer hun deck doorzoeken met Sensei’s Divining Top en allemaal mana-ramp om vervolgens je Unhingedkaart gecountered te zien worden door notabene een Cryptic Command kappen voor mij de lol er wel vanaf.
Chaotische decks, met flip-a-coin effecten en dergelijken, worden dan wel weer interessant . Omdat op die manier het format echt casual is en het competitieve element ontbreekt. Dan kan ik er van genieten.
Tof, reclame voor mijn column! Tnx Freek .
You scratch my back, I scratch yours ;-).
Mijn persoonlijke top drie van redenen waarom - in ieder geval aan de keukentafel - commander leuker is dan andere formaten.
Iedere pot is anders.
Met 60-kaarten decks vol met four-offs speel je regelmatig een kopie van het potje ervoor, weet je precies of je een goeie match-up hebt en heb je relatief veel controle over wat er aan tafel gebeurt. Met 100-kaarten decks is dat veel minder het geval. En belangrijker nog: de combinatie van kaarten die door spelers aan tafel geraapt worden zorgt steeds weer voor nieuwe unieke situaties.
Bagger wordt goud waard.
Kaarten die in andere formaten onbruikbaar zijn, worden hier ineens interessant en bovendien vaak erg goed. Ik heb mensen na 6 beurten zien sterven aan een Festering Wound om maar iets te noemen. Super grappig. Bekender voorbeeld: Syphon Mind.
Meedoen is belangrijker dan winnen.
Dit geldt misschien specifieker voor onze speelgroep, maar wat ik bedoel is dat het format veel minder competitief is. We zijn allemaal gentlemen en geven elkaar de ruimte om ons deck op te laten bloeien. En daardoor is het, veel meer dan bij andere formats, vaak gewoon ontzettend leuk om een kaart te spelen om zijn effect op het moment, en niet omdat hij zorgt dat je wint. "Boeiend, ik speel die Gather Specimens gewoon als jij je commander speelt. Niet omdat ik er iets aan heb, maar omdat anders jouw boardpositie te interessant wordt. Lachen!
Hoop dat je hier iets mee kunt en wellicht dat ik je tip uit het topic van mijn column ter harte neem en er nog wat meer tekst aan wijd .
Met groeten,
Stijn
Ik geloof dat ik er 1tje gister heb meegekregen met me! Super vet deze promotie actie!
Als je nog meer verschillen hebt?? gooi ze er maar op! Ik moet er nog steeds 2 overhalen om het ook te gaan spelen!
Nog een goeie:
Het is makkelijker om decks bij elkaar te ruilen of te kopen, omdat je maar 1 exemplaar per kaart nodig hebt in plaats van 4.
Haha MetalKing, ja dat is voor ons nou echt een reden om het te gaan doen! nice!
- Je kan met al je magic vrienden tegelijk spelen (3 of 4 is het meest ideaal, dat dan weer wel)
- Bijna nooit dezelfde potjes
- Beste deck hoeft niet te winnen
- Onvoorspelbaarheid in het spel (ieder deck iedere kaart 1 keer)
- Je magic skills zijn niet altijd doorslaggevend
- Je moet diplomatiek kunnen handelen
- Je kan met bijv. een Two-Headed Dragon spelen!
- Legends zijn cool, vooral als je ze kan spelen wanneer het jou uitkomt
- Je wordt uitgedaagd om creatief te gaan deckbuilden (Ik heb net een aantal legends aangeruild, nu zit ik te bedenken wat ik er mee kan doen)
- EDH potjes hebben veel interactie met van alles en nog wat.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, met bijvoorbeeld een Zur the Enchanter is er een stuk minder interactie. Maar ook hier gaan je medespelers zich aan aanpassen. Dan heb je bijvoorbeeld wel het beste deck, maar als het dan 3 tegen 1 is heb je er nog steeds niet veel aan.
1. beste multiplayer formaat dat er is.
2. veel interactie met elkaar
3. veel kaarten zijn speelbaar dus ruime kaart pool om een leuk deck te maken,
4. relatief goedkoop
5. er zijn alternatieve systemen om punten mee te verdienen en zo kan je willen zonder te winnen.
6. je speel een sington format dus potjes zijn elke keer anders je hebt lang plezier van het zelfde deck.
7. je commander geeft wat consistance aan je deck
8. grote creatures en grote spells!
9. er komen situaties voor (kwa kaarten) die je in geen ander formaat tegen komt, zo blijft het verrassend en grappig
10. had ik al gezegd dat het heel erg leuk is, het deck bouwen en spelen, zelfs als je niet wint