Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Na vorige week een common te hebben gemaakt, is het nu tijd voor het andere uiterste: niet zomaar een mythic, nee, we gaan voor een god!
In Born of the Gods zit een cycle van 5 allied color goden, maar er is één god die duidelijk de zwakste van de familie is: Karametra, God of Harvests. Als je al 5 mana hebt, is verder rampen meestal niet meer je eerste prioriteit. Groen en wit hebben naast mana ramp nog veel meer interessante eigenschappen te bieden!
Design een groen/witte god!
*Past in de cycle (zie hieronder voor het template)
*De ability doet iets met creatures, net zoals de rest van de goden in BNG
*Niet overpowered of unhinged
*Flavor en getrouwheid aan de color pie zijn erg belangrijk!
*Toelichting in maximaal 150 woorden
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Het is verplicht je inzending volgens onderstaande template te doen, alleen een plaatje inzenden volstaat deze week niet (plaatjes worden pas dinsdag tijdens de beoordeling zichtbaar gemaakt). Let er ook op dat er echt geen ruimte is voor flavor text.
[Name], God of [something] (?)
Legendary Enchantment Creature – God ( BNGM )
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, [name] isn't a creature.
[Unieke ability die iets met creatures doet]
X/Y
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Luce, God of Purrs
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Luce isn't a creature.
Creatures you control enter the battlefield with an additional +1/+1 counter.
5/6
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Tijdens de prijsvraag lijkt me inderdaad niet heel nuttig, maar erna is het misschien wel leuk om te doen. Als ik er dan tijd voor heb tenminste
Mythos, God of Rapture
Legendary Enchantment Creature -
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Mythos isn't a creature.
Green and White creatures you control get +1/+1 as long as Mythos is on the battlefield, other creatures you don't control get -1/-1. If Mythos is a creature, creatures you control get protection from a color of your choice.
3/4
In het kort: Activated ability is "<COST> : <EFFECT>". Triggered ability heeft "WHEN, WHENEVER of AT" in de ability staan. Gebruiken beide de stack. Een mana ability is een activated of triggered ability én geeft mana, en gebruikt dan niet de stack. Zie hulpdienst hier. Een replacement effect is iets als "WOULD.... INSTEAD", zoals Notion Thief.
Karametra, God of Harvest
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Creatures you control get +1/+0 for each Forest you control.
Creatures you control get +0/+1 for each Plains you control.
White and green creature spells can't be countered.
5/4
Karametra is inderdaad wel duur voor het nuttig zijn van haar "fetch"-ability. Danathea daarentegen kan eerder je mana fixen/rampen. Alleen door haar lagere cost niet zo hard/goed als Karametra. Maar wel gestaag.
En omdat haar cost lager is, zijn haar power/toughness ook lager. Misschien zou 5/5 of 5/6 ook nog wel kunnen, aangezien Thassa voor 3 (makkelijkere) mana al 5/5 is. Maar goed, Thassa is dan ook wel 1 van de hogere goden...
Hey Bruxon,
Niet vervelend bedoeld hoor, maar wat gebeurt er met het creature dat je opzoekt?
Karametra, God of Protection
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
Whenever a creature enters the battlefield under your control, choose a color. White or Green creatures you control gain protection from the chosen color until end of turn. 4/6
Ik verander hierbij de p/t van 5/5 naar 4/6. Anders lijkt de p/t te veel op die van Thassa. Het is een kleine aanpassing en verder verandert er niets aan de kaart.
Lelantos, God of Flourishing
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Lelantos, God of Flourishing isn't a creature.
Creatures you control have; : Creature spells you play this turn cost less to cast.
4/6
Selesnya heeft altijd een tweedeling van goedkope weenie/agro creatures in wit en de grote beaters in groen. Hiermee maak je een overbrugging tussen de twee strategieen. Alle weenies zijn ineens manadorks geworden die je helpen je beaters op tafel te krijgen. Bovendien helpt het je om je devotion te vergroten.
Karametra, god of gifts
Whenever a creature you control attacks, it gains indestructible until end of turn.
5/7
Groen en wit zijn de community colors en Karametra deelt graag haar kracht met haar followers
@ Arghore: commentaar op andere inzendingen terwijl de prijsvraag nog loopt wordt wel gedaan. Maar ik heb het nog niet gezien met het doel om tips te geven om de inzending 'beter' te maken, maar opmerkingen dat de inzending niet voldoet aan de regels van de prijsvraag. Neem bijv. jouw inzending, deze heeft een activated ability. Strict, volgens de lijst van regels, voldoet hij. De ability doet immers iets met creatures. "Past in de cycle" is niet een heel strakke definitie, en er kan over gediscussieerd worden of dit in dit geval betekent of je inzending wel of niet aan de regels voldoet. Wat mij betreft een randgeval dus. Ik probeer in ieder geval niet een opmerking over dit soort gevallen te maken, want uiteindelijk is het Dustin die besluit of het binnen of buiten de regels valt, en ik wil hem de pijn van de discussie besparen =P
Maar als je bijv. nog een triggered ability had toegevoegd had ik er vermoedelijk wel wat van gezegd, want het is zonde dat een inzending wordt afgekeurd omdat iemand de regels net niet goed genoeg heeft gelezen. En dat gebeurd wel eens =P ben er soms zelf ook schuldig aan.
Kijk, door de opmerking van Imahilus, wordt ik gewezen op de regels van deze prijsvraag en realiseer me dat ik deze keer niet aan Dustin's voorwaarden heb voldaan:
*De ability doet iets met creatures, net zoals de rest van de goden in BNG
*Het is verplicht je inzending volgens onderstaande template te doen
Normaal lees ik de regels altijd goed door, maar dat heb ik deze keer verzaakt.
Dus, foei Jan!!
Ah well, volgende keer beter...
Brabantse inzending ivm carnaval! Ik wilde eigenlijk iets doen met changelings of "the creature type of your choice", maar dat zijn iets te blauwe abilities helaas. En dus is het een 11/11 God geworden met een polonaise van als geit verkleede soldiers.
Karametra, God of the Carnival
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Karametra isn't a creature.
During your upkeep, put a 0/1 green and white goat-soldier token onto the battlefield for each creature you control. Attacking creatures you control get +1/+1 for each attacking goat-soldier.
"Altogether now…!"
11/11
Groet'n
Haha ferdilkr ^^ vergeten erbij te zetten dat het beest dat je met mijn kaart zoekt, direct het spel in komt. Bovendien verandert hij mijn naam direct in Bruxonn ipv Bruxon
Wega, God of Honour (3GW)
Legendary Enchantment Creature – God ( BNGM )
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven,
Wega isn't a creature.
Whenever a land enters the battlefield under your control, put a 3/3 green centaur creature token onto the battlefield under your control.
5/6
Kara, God of Prosperity
Legendary Enchantment Creature - God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Kara isn't a creature.
Whenever another creature you control becomes the target of a spell or ability you control, put two +1/+1 counters on it and it gains hexproof until end of turn.
Het origineel komt eigenlijk uit India, maar ik vind de naam teveel op Karametra lijken om dit te laten:
Kamasutra, God of Paradise
Legendary Creature - God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Kamasutra, God of Paradise is not a creature.
At the beginning of your upkeep, put a number of green 3/3 beast enchantment creature tokens on the battlefield, equal to half the number of other creatures you control, rounded down.
5/6
Inderdaad, het Paradijs waar Snake of the Golden Grove vandaan komt. Aan kleding deed men daar nog niet, dus uit ieder paar wezens (waarin nog geen onderscheid werd gemaakt tussen soorten) werd er wel een nieuwe geboren.
Op het plaatje zijn toch wat lichaamsdelen bedekt, want niet alle magiccers zijn 18 jaar of ouder.
Providentia, God of Gaurdians
Legendary Enchantment Creature - God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Providentia isn't a creature.
If you had a creature enter the battlefield this turn, put an Enchant-creature token named Gaurding Glory onto the battlefield enchanting that creature. It has 'Enchanted creature is indestructible as long as it is untapped'.
5 / 7
Ethne, God of the Havens
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Ethne, God of the Havens, isn't a creature.
Whenever another creature enters the battlefield, you gain 1 life.
Other creatures you control have lifelink.
4/3
Ik heb me laten inspireren a.d.h.v. Essence Warden en Soul Warden. Beide creatures doen juist het zelfde, maar beide zijn ze in een ander kleur. En aangezien er redelijk wat goden meer dan 1 ability hebben zoals Heliod, God of the Sun en Nylea, God of the Hunt, en er was nog geen god met lifelink. Daarom deze keuzes van de ability's.
Ik heb bewust mijn manacost laag gehouden zodanig dat zijn ability kan opbrengen. Zijn power and toughness heb ik lager gehouden zodanig dat dingen zoals Bile Blight er een effect op kunnen hebben.
@De twee inzendingen hierboven: De prijsvraag loopt altijd van (op zijn laatst) donderdagavond tot en met maandag 23.59 uur. Dus jullie zijn net een dagje te laat. Plus dat beide kaarten in de mana cost hebben, wat niet volgens Dustin's template is.
Argh. Dat over de manacost en de template enzo zet ook een streep door mijn inzending -_-. Regels lezen is lastig. Excuus..
Xavron, god of roots
Legendary Enchantment Creature – God
Indestructible
As long as your devotion to green and white is less than seven, Xavron isn't a creature
Creatures you control have add or to your mana pool
You gain 1 life for each creature you control. Use this ability only if Xavron is a creature
5/5
@Arghore: het is geen keiharde geschreven regel, maar in principe mag je pas commentaar leveren op andere inzendingen nadat ik de beoordeling heb gedaan. Er zijn meerdere mensen (onder wie Toby) die dat doen, en meestal wordt dat zeer gewaardeerd! Doe dit liever niet gedurende de prijsvraag, omdat je daarmee design space voor anderen wegneemt.
Uitzondering is natuurlijk als je iemand wijst op een fout in de inzending, zoals een verwoording die regeltechnisch niet kan, of een overtreding van de spelregels voor deze prijsvraag: daar hebben meerdere mensen wat aan.
En dat sluit weer aan bij het volgende punt: 1 inzending per persoon, editten is niet echt toegestaan, behalve om kleine foutjes aan te passen (als je verwoording verwarrend was, of als je iets probeert te doen dat regeltechnisch net niet kan maar je bedoeling was duidelijk).
Imahilus: het voelt erg onnatuurlijk aan om jouw god landjes van je tegenstander te laten animeren, zeker omdat daardoor elke Lightning Bolt een Stone Rain kan worden. Met de beperking dat je alleen je eigen landen mag targeten, is dit een prima kaart, omdat groen een reputatie heeft met het animeren van landen en je na 5 mana inderdaad best graag een landje omzet in een creature.
Q5: lijkt me compleet broken... de beurt erna heb je ten minste 5 Mutagenic Growths, en daar kan je tegenstander simpelweg niet meer omheen spelen.
Tim: bedoel je dat je voor ieder creature 1 keyword kiest, of kies je 1 keyword en geldt dat voor alle gekozen creatures? Ik vind het een beetje verwarrend, je keywords lijken een random samenraapsel: het groene trample en witte vigilance werken alleen in de aanval, het groene reach werkt alleen in de verdediging, en het witte lifelink klinkt vooral erg willekeurig. Meer focus zorgt voor een strakkere kaart!
Crulamin: erg gave kaart met een cool en uniek effect! Prima in standard, maar wellicht erg gevaarlijk in Modern met alle fetch en ramp die beschikbaar is. De ability voelt echter groen aan, eventueel groen/blauw, maar ik zie dit niet op een groen/witte kaart geprint worden.
Patrick: ik vind het goed dat je de grenzen durft op te zoeken, maar volgens mij ben je er hier overheen gegaan: 3 mana voor zo'n krachtig enchantment is undercosted, zeker als het later ook nog een creature kan worden. Met tokens erbij loopt het al helemaal uit de hand, dus ik zou zeker het beperken tot non-token creatures.
Daanson: je verwoording zorgt voor een hoop lastig boekhoudwerk; wat is de reden van deze keuze boven het veel simpelere "creatures you control have lifelink and trample"?
Bruxonn: eigenlijk een spiegel van haar huidige ability, maar dan erg omslachtig verwoord en wel een heel stuk beter, zeker in een formaat als Modern met alle fetch die beschikbaar is.
Bas: Chimeric Idol is me iets té dikke vriendjes met jouw god... maar zelfs een Treetop Village wordt al een enchantment met : gain 3 life.
Grymloq123: erg witte ability, maar wel extreem mana intensief. Geen idee wat de groene component van jouw god is...
San: gaaf dat je kijkt hoe goedkoop je een god kunt maken, maar dan moet je er niet zo'n extreem krachtige ability naast gooien. Maak wat mana elfjes, speel deze god, en filter al het land uit je deck, desnoods in 2 beurten... dit gaat echt veel te hard.
Bjorn: Ephara heeft nog de veiligheidsklep ingebouwd dat je maximaal 1 kaart per beurt mag pakken (misschien ook nog in je eigen beurt als je flash beesten hebt), jouw kaart kan te makkelijk broken gaan. Karametra vraagt ook nog om het casten van een creature spell, jij neemt al genoegen met ETB, en dat kan mis gaan met reanimation en mass flicker effecten.
Jop: nice! Wit heeft een geschiedenis van exilen in ruil voor iets anders, groen houdt van groeiende beestjes, groen en wit houden allebei van +1/+1 counters, en jouw god heeft een mooie mix van dit alles. Goede veiligheidsklep, ze kan niet helemaal misbruikt worden (slechts 1x per beurt, en ze heeft een soort summoning sickness), maar doet wel echt iets goddelijks en krachtigs. Het enige wat ik mis, zijn de Power en Toughness van jouw god...
Bartel: als je tegenstander geen antwoord heeft op deze god (en goden zijn behoorlijk lastig weg te halen), dan is het spelletje meteen voorbij, hij krijgt niet eens de kans om te racen. Zeker als je ook nog leven krijgt door je eigen aanvallen, legt deze kaart de game volledig lam.
Jeremy: lekkere groene kaart, maar niet erg wit, en door het ontbreken van de non-token clausule gevoelig voor misbruik.
Wackywong: ik vind je idee super gaaf, maar een god die afhankelijk is van wat non-followers (tegenstanders) doen, lijkt me niet erg logisch of sterk. Als je tegenstander niets speelt, doet Karametra niets; in de mirror match is ze al helemaal betekenisloos, en in Limited verbiedt ze je tegenstander effectief om nog niet-groen/witte beesten te spelen.
Patrick Saadhoff: The Tabernacle at Pendrell Vale is niet voor niets een kaart van meer dan 300 euro... en die is dan nog eerlijk genoeg om ook jouw beestjes onbetaalbaar te maken.
Limly: past net niet helemaal in de cycle vanwege de dubbele ability, en Treefolk is niet echt een supported type in het huidige standard (afgezien van Black Oak of Odunos). Wel een gaaf idee, de eerste ability past zeker bij de kleurencombinatie.
Arghore: extreem narrow en daardoor helaas onspeelbaar.
Niels: boem, spot on! Stelt je voor een lastige keuze wat je precies met je creatures wilt doen, heeft wat ondersteuning nodig maar doet wat je mag verwachten van een 6 mana mythic.
Anko: beetje magere body voor 7 mana, en voor deze prijs vind ik summoning sickness ook niet nodig. Waarom triggert hij niet at the beginning of your combat phase? Als je hem op een leeg board speelt, moet je een van je tegenstanders creatures lifelink geven, wat awkward is. Je idee heeft veel potentie, maar je uitwerking is helaas niet helemaal lekker gelukt.
Dennis: je static ability is zwart/wit en niet groen/wit. Je tweede ability is niet onmogelijk, maar komt op deze manier nog op geen enkele kaart voor en is wel erg complex: wanneer kies je een kleur?
Kjell: een God die sterker wordt naarmate het spel langer duurt, en die haar naam van God of Harvest echt eer aan doet! De tweede ability is typisch groen (en niet zozeer wit), en voegt wat mij betreft niet echt iets toe, ik had je kaart liever zonder deze extra regel tekst gezien. Maar je eerste ability is gaaf! Misschien had je haar in ruil daarvoor nog iets lagere base stats kunnen geven?
Jan: de stats zijn het probleem niet (kijk maar naar Loxodon Smiter), maar elke beurt een Rampant Growth gaat wel erg hard. Karametra vraagt om creature spells om wat te doen, jouw kaart werkt al helemaal op zichzelf.
Tom: spijker op de kop! Dit is een typisch probleem van Selesnya, en jouw god helpt dat probleem op te lossen. Doordat je geen korting krijgt op gekleurde mana is het risico op misbruik klein, je god helpt je versnellen, maar late game doet hij eigenlijk niet veel meer. Maar hij excelleert in de zo cruciale midgame!
Toby: maakt combat een hel voor je tegenstander, maar is wel eerlijk: je tegenstander mag daarna terugslaan, en dan doet deze god weinig meer voor je. Beloont en stimuleert aanvallen, en dat is wel waar R&D tegenwoordig van schijnt te houden.
Stijn: lol! Erg leuke en thematische kaart, maar deze is zowaar dubbel summoning sick: ze doet niets als je haar speelt, in je volgende beurt maakt ze enkele tokens die niets doen, en pas de beurt daarna krijgen je tokens een flinke bonus; voor 8 mana is me dat iets te traag. En dat je door alle alcohol dubbele witte mana symbolen ziet, ach, dat zij je vergeven.
Jaap: doet me erg denken aan de inzending van Imahilus. De originele Karametra maakt je creature spells beter, jouw Waga maakt je landdrops beter en is daarmee een stuk sterker. Goede ability, mooi gebalanceerd, simpel en effectief, maar net geen eervolle vermelding vanwege de grote gelijkenis met een eerdere inzending. (Ik beschuldig je niet van plagiaat/opzet, maar dit is om het belang van tijdig inzenden te onderstrepen en te voorkomen dat het beter is om te wachten met inzenden tot maandagavond 23.58 uur.)
Jos: er is een verdraaid goede reden dat heroic werkt met spells en niet met abilities, jouw god is compleet broken met equipments zoals Lightning Greaves.
Johannes: voelt als een win more kaart: als je al veel beesten hebt, ben je toch al aan het winnen, en op een leeg board doet ze niets. Leuke flavor, weer een andere manier van 3/3 tokens maken, maar er zijn maar weinig situaties waarin ze het echt doet.
De eervolle vermeldingen zijn voor Imahilus en Tom, maar de winst gaat deze week naar Niels S.; gefeliciteerd!
Tot donderdag, greetz,
Dustin.
^^ vond leuk om in tezenden hahaha, kon niks bedenken dus dacht ga dit wel in zenden
Gefeliciteerd Winner
Gefeliciteerd Niels S.!
Het was inderdaad de bedoeling dat de kaart aansluit op het Heroic-thema. Klein denkfoutje dat hij ook triggert op abilities
Dit was dus beter:
Whenever another creature you control becomes the target of a spell you control, put two +1/+1 counters on it and it gains hexproof until end of turn.