Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Heliod, God of the Sun

Serie: Theros (THS)

Rarity: Mythic Theros Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Theros
 1
1,50
 -
11,95
Heliod, God of the Sun | Theros

 Op voorraad 

€ 1,50 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-2-2018 13:48:00

Aanvulling: Dat komt omdat er staat:

---
Legendary Enchantment Creature
As long as your devotion to white is less than five, Heliod isn't a creature.
---

Daardoor is het een Creature card en op de stack een Creature spell.


Als er het volgende had gestaan, was het een ander verhaal geweest:

---
Legendary Enchantment
As long as your devotion to white is five or more, Heliod is a creature (with creature type God and power/toughness 5/6).

22-2-2018 13:40:00

Heliod kan wel als creature gecounterd worden, zie de rulings:

The type-changing ability that can make the God not be a creature functions only on the battlefield. It's always a creature card in other zones, regardless of your devotion to its color.

22-2-2018 10:25:00

Inderdaad! Met kaarten als Serra’s Sanctum, Idyllic Tutor, Enlightened Tutor goed speelbaar en levert het ook nog mana op. Voordeel is ook dat ie niet als creature gecountered kan worden... Hij is toch pas creature wanneer hij on the battlefield ligt neem ik aan? Anders geldt dit alleen bij devotion minder dan 5, nog leuk... Wanneer je dan ook nog kaarten als Elesh Norn, Grand Cenobite er bij speelt worden de tokens ook nog leuker...

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-1-2018 15:43:00

Combineer Heliod maar eens met Serra’s Sanctum. Ik denk dat dit verre van de slechtste God is.

19-10-2015 15:02:00

Ik vind hem toch erg leuk, maar dat is ook wel omdat ik Clerics erg cool vind. Heb hem als commander in een cleric based Commander deck zitten. Kaarten zoals Battletide Alchemist, Master Apothecary (ook handig voor devotion) of natuurlijk de tig andere kaarten die iets met clerics doen vinden deze kaart wel handig.

En als je zijn Spear of Heliod erbij hebt zijn die tokens ook natuurlijk wat dikker

19-10-2015 14:34:00

Nee, maar wel als je er vier mana voor moet betalen. Waakzaamheid is best leuk, maar van een God verwacht ik toch koelere dingen.

19-10-2015 14:28:00

Persoonlijk vind ik Mogis, God of Slaughter en Phenax, God of Deception slechter. Maar dat hangt ervan af waar je ze speelt. Vigilance is onder de juiste omstandigheden erg sterk, en het op instant speed neerkwakken van 2/1 mannen is ook niet bepaald de slechtste ability ooit

19-10-2015 14:16:00

Dit mag wat mij betreft officieel de slechtste God genoemd worden. Verbaasd mij dat het niet de goedkoopste is.

8-4-2014 19:06:00

Wat ook zo is, is dat aggro-decks vaak veel devotion hebben... Bij decks met een goede curve (in aggro decks dus meestal in de eerste 3 beurten op zn minst 2 drops) kun je al snel de devotion opbouwen.

T1: Firedrinker Satyr (werkt goed met Iroas ivm geen combat damage)
T2: Akroan Hoplite o.i.d., er zijn vast betere opties
T3: Brimaz, King of Oreskos
T4: Iroas = beest --> slap dat booty!

8-4-2014 18:13:00

De +1/+0 voor het team blijft hinderlijk, en de repeatable direct damage maakt stabiliseren vrij lastig. Iroas is alleen een probleem als je met blockers tegen aggro wil vechten, en ik doe dat liever met removal. (Of probeer te racen).

8-4-2014 16:41:00

purphoros is echter niet zo goed in aggro omdat in beurt 5 je meestal niet zoveel creatures meer speelt

8-4-2014 16:20:00

Ik ben nog een beetje in twijfel. Aan de ene kant lijkt hij me inderdaad wel goed, aan de andere kant lijkt Purphoros me toch enger.

8-4-2014 15:26:00

Mijn eerste indruk was ook nogal meh, maar in Standard heb je (buiten Elspeth) niet zo heel veel manieren om het dubbel blocken lang vol te houden... Het aanvallende beest blijft leven, en van de blockers kan er meestal minstens een kapot. Je haalt er dus vaak heel veel voordeel uit.

8-4-2014 14:57:00

hoezo niet dan? in R/W op dit moment is het echt insane

8-4-2014 14:46:00

Ik vind Iroas niet zó geweldig eigenlijk

Oracle

Legendary Enchantment Creature - God 5 / 6

Indestructible
As long as your devotion to white is less than five, Heliod isn't a creature. (Each W in the mana costs of permanents you control counts toward your devotion to white.)
Other creatures you control have vigilance.
2WW: Create a 2/1 white Cleric enchantment creature token.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/15/2013
Numeric mana symbols (0, 1, and so on) in mana costs of permanents you control don’t count toward your devotion to any color.

9/15/2013
Mana symbols in the text boxes of permanents you control don’t count toward your devotion to any color.

9/15/2013
Hybrid mana symbols, monocolored hybrid mana symbols, and Phyrexian mana symbols do count toward your devotion to their color(s).

9/15/2013
If an activated ability or triggered ability has an effect that depends on your devotion to a color, you count the number of mana symbols of that color among the mana costs of permanents you control as the ability resolves. The permanent with that ability will be counted if it’s still on the battlefield at that time.

9/15/2013
The type-changing ability that can make the God not be a creature functions only on the battlefield. It’s always a creature card in other zones, regardless of your devotion to its color.

9/15/2013
If a God enters the battlefield, your devotion to its color (including the mana symbols in the mana cost of the God itself) will determine if a creature entered the battlefield or not, for abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield.

9/15/2013
If a God stops being a creature, it loses the type creature and all creature subtypes. It continues to be a legendary enchantment.

9/15/2013
The abilities of Gods function as long as they’re on the battlefield, regardless of whether they’re creatures.

9/15/2013
If a God is attacking or blocking and it stops being a creature, it will be removed from combat.

9/15/2013
If a God is dealt damage, then stops being a creature, then becomes a creature again later in the same turn, the damage will still be marked on it. This is also true for any effects that were affecting the God when it was originally a creature. (Note that in most cases, the damage marked on the God won’t matter because it has indestructible.)

Decktips