Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Born of the Gods (BNG)
Serie | Normaal | Foil | ||
Born of the Gods | 6,95 | 14,95 |
Prijs:
€ 6,95
FOIL
€ 14,95
Ok... Duidelijk , thx voor unit leg..
Ah, dan heb dat niet helemaal goed onthouden. Misschien is het een goed als ik een .PDF van de comp. rules heb oid. Dan kan ik ze eens op m'n gemak doornemen...ook al schijnen het er nogal wat te zijn. xD
En als antwoord op de vraag: Met Unburial Rites kan je Mogis terughalen en blijft hij ook liggen. Want nadat de Rites is resolved, hebben de 2 kaarten niks meer met elkaar te maken, en maakt het dus ook niet uit of je genoeg Devotion hebt of niet.
Thx voor uitleg , kan deze kaart wel met bv. Unburial rites worden terug gehaald naar het spel en blijft deze kaart dan ook in spel als hij niet genoeg devotion heeft...?
Het woordje God verdwijnt overigens ook bij onvoldoende devotion. God is een creaturetype, en noncreatures kunnen geen creaturetypes hebben (Tribal uitgezonderd). Bij onvoldoende devotion is Mogis dus enkel een Legendary Enchantment, zonder overige types.
Nice, thanks for the confirmation, eigenlijk wist ik het al, maar ik wilde het gewoon nog een keertje van een official RA of Judge horen. =)
Ik kreeg laatst een vraag bij m'n RA test, en die ging hier ongeveer over. Er kwamen wat elementen in voor die hier ook van toepassing zijn. (het was voor het antwoord van belang hoe de kaart dan door het spel word gezien, met of zonder het woordje "Creature" in het regeltje van types).
Iets met een Chained to the Rocks waarvan de trigger naar een "god" gaat, en in response zorgen voor niet genoeg Devotion zodat de "god" niet exiled word word door de Chained to the Rocks. (of iets dergelijks, weet het niet meer precies, is ook al weer bijna 2 weken geleden)
Die had ik fout, omdat ik niet wist dat het woordje "Creature" niet op de kaart staat, wanneer hij in play is en je hebt niet genoeg devotion.
Bevestiging: Mogis gaat dan weer even hard dood als hij tot leven kwam.
Gedetailleerdere uitwerking: Animate Dead enchant de dode mogis en brengt hem tot leven. Animate Dead probeert daarna de levende mogis te enchanten, maar slaagt daar niet in. Animate dead gaat dood aan SBA's, waarna zijn trigger Mogis terug het graf in stuurt.
Als ik het goed heb, valt Animate Dead er dan weer af en gaat je Mogis weer naar de Graveyard, hij is namelijk geen creature meer.
Want als je niet genoeg Devotion hebt, is Mogis geen creature, dan is hij letterlijk dit: "Legendary Enchantment - God", het woordje "creature" staat als het ware dan niet meer op de kaart.
Ik zeg nog wel even, ik ben geen judge/RA, ik was wel een RA, maar iets met lui, dus ik zeg: kan iemand dit bevestigen/corrigeren? =p
Wat gebeurd er met deze kaart als ik hem terug haal uit mijn graveyard met animatie dead , maar ik heb niet genoeg devotion ??????? Sry voor stomme vraag maar ik heb al tijdje niet meer gespeeld...
Precies wat ik dacht. Ik twijfelde omdat t niet mn eigen beurt was. Bedankt Jelle!
Jij controlt zowel Mogis, God of Slaughter als Magus of the Abyss, dus jij controlt ook de triggers en bepaalt dus de volgorde waarin ze op de stack gaan. Je kan dus eerst die van Mogis op de stack leggen en daar bovenop die van de Magus, waardoor je eerst een creature sloopt met de Magus en daarna pas de ability van Mogis resolvet.
Als ik een Mogis, God of Slaughter en een Magus of the Abyss control, mag ik dan in mn tegenstanderd upkeep zo laten stacken dat eerst een creature voor de magus en daarna voor Mogis gesacked/betaald moet worden?
Ik speel UB-control, en op cockatrice heeft deze mij bijna de game gekost. had geen manier om er vanaf te komen en aangezien control meestal maar weinig beestjes speelt, (Elspeth, sun's champion daargelaten) is deze best goed tegen control decks. Ik verwacht dat deze en Xenagos de meest gespeelde gods zullen worden. Qua pre-release geen ervaring mee want die heb ik niet gespeeld/ga ik niet spelen. Maar al met al denk ik dat rakdos deck wins met deze best wel goed speelbaar wordt in standard.
Ik heb hem gisteren op de Prerelease gepakt en ben Rakdos gaan spelen. Ik had Purporos ook te pakken, maar deze deed toch echt een stuk meer in mijn deck. Heeft best een paar potjes voor me gewonnen. Ik heb matches gespeeld waarin deze de tegenstanders een leven of 10 gekost heeft voor ze maar begonnen met creatures te sacrificen. Het is me ook een aantal keren gelukt om devotion te halen, maar dat was meestal als ik toch al redelijk goed stond. Dus mijn ervaringen tot dusverre zijn prima!
Deze lijkt me zo goed, helemaal bij multiplayer. Zijn er al interessante ervaringen mee bij de prerelease?
Geen enkele van de Gods heeft een creature type anders dan God.
Zal naast de hoeveelheid tekst ook te maken hebben met een stukje flavor - een god is een beetje verheven boven de meeste normale beesten en ontstijgt dus ook een beetje de reguliere creature types.
Misschien dat er op ten duur een soort van semigoden verschijnen met reguliere creature types?
Legendary Enchantment Creature - God 7 / 5
Indestructible
As long as your devotion to black and red is less than seven, Mogis isn't a creature.
At the beginning of each opponent's upkeep, Mogis deals 2 damage to that player unless they sacrifice a creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/15/2013
Numeric mana symbols (0, 1, and so on) in mana costs of permanents you control don’t count toward your devotion to any color.
9/15/2013
Mana symbols in the text boxes of permanents you control don’t count toward your devotion to any color.
9/15/2013
Hybrid mana symbols, monocolored hybrid mana symbols, and Phyrexian mana symbols do count toward your devotion to their color(s).
9/15/2013
If an activated ability or triggered ability has an effect that depends on your devotion to a color, you count the number of mana symbols of that color among the mana costs of permanents you control as the ability resolves. The permanent with that ability will be counted if it’s still on the battlefield at that time.
9/15/2013
The type-changing ability that can make the God not be a creature functions only on the battlefield. It’s always a creature card in other zones, regardless of your devotion to its color.
9/15/2013
If a God enters the battlefield, your devotion to its color (including the mana symbols in the mana cost of the God itself) will determine if a creature entered the battlefield or not, for abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield.
9/15/2013
If a God stops being a creature, it loses the type creature and all creature subtypes. It continues to be a legendary enchantment.
9/15/2013
The abilities of Gods function as long as they’re on the battlefield, regardless of whether they’re creatures.
9/15/2013
If a God is attacking or blocking and it stops being a creature, it will be removed from combat.
9/15/2013
If a God is dealt damage, then stops being a creature, then becomes a creature again later in the same turn, the damage will still be marked on it. This is also true for any effects that were affecting the God when it was originally a creature. (Note that in most cases, the damage marked on the God won’t matter because it has indestructible.)
2/1/2014
If the player can’t sacrifice a creature (usually because they don’t control one), Mogis will deal 2 damage to them.
Decktips