Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 150.1

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
15-5-2014 13:57:00

We duiken diep de geschiedenis in en gaan helemaal terug naar mini-prijsvraag 23.0. Een prijsvraag met enorm veel reacties, een heftige discussie en zelfs een unicum in de geschiedenis van de mini-prijsvragen, waar ik de uitslag herroepen heb... Maar deze keer gaan we het beter aanpakken!

Natuurlijk speel je Magic voor de fun, de kick, omdat het zo'n mooi spel is, voor de gezelligheid en om nog talloze andere redenen, maar je wilt natuurlijk ook wel eens winnen. Magic kent een hoop manieren om te winnen, onder andere door de volgende State Based Actions:

*Zorg dat je tegenstander 0 of minder leven heeft
*Deck/mill je tegenstander (hij verliest als hij een kaart moet pakken uit een lege library)
*Geef hem/haar 10 of meer poison counters
(*Doe 21 of meer Commander damage)

Maar er zijn ook andere manieren om te winnen! Zo is er bijvoorbeeld de enchantment cycle uit Judgment waarmee je op een of andere manier in je upkeep kunt winnen (Battle of Wits, Test of Endurance, Mortal Combat, Chance Encounter, Epic Struggle), The Cheese Stands Alone a.k.a. Barren Glory en natuurlijk Coalition Victory.

Voor deze prijsvraag ben ik op zoek naar een leuke, originele, creatieve alternative win condition! Deze opdracht is behoorlijk ruim; je mag een nieuwe State Based Action verzinnen, een nieuwe spelregel toevoegen, een kaart of mechanisme designen die je laten winnen, maak er iets moois van! De eis is zoals gebruikelijk wel dat het redelijk moet zijn, dus geen overpowered kaarten, printbaar in een set in de nabije toekomst, of als het een regel is: praktisch uitvoerbaar en het spel niet verpestend.

Vanzelfsprekend gelden voor deze prijsvraag ook alle standaard regels die tegenwoordig onderaan nagenoeg elke mini-prijsvraag vermeld staan.

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met zaterdag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 1-25 (54)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]
15-5-2014 14:27:00

ven uit de losse pols

Extra time Enchantment

Extra time Enters the battefied with 5 clock counters on it.
During your upkeep remove a clock counter from Extra time.
When the last cock counter is removed, the player with the highest life total wins the game. If two or more players are tied for highest life total, put a clock counter on Extra time instead.

15-5-2014 14:28:00

Naam: stairway of spells
type: instant
cmc:
oracle text:

stairway of spells can only be cast as a response too another spell.

When stairway of spells is put on the stack and is not responded too, count the amount of spells on the stack below stairway of spells, target player exiles the top 4 cards of his library for each spell counted this way
--------------------------------------------------------------------------------

Dit lijkt misschien geen win condition want er staat helemaal geen "you win the game" op maar je moch winconditie heel uitgebreid nemen, Maar uiteraard wint deze kaart je wel de game als er veel kaarten op de stack liggen. Het lijkt misschien eenvoudig je bouwt een stall/ramp deck. Maar wat nou je tegenstander juist wacht todat jij al je spells speelt en dan deze kaart. Zij reageren hierop en daar gaat je plan of deze kaar resolved haalt je opponent deck leeg maar ze winnen alsnog in dezelfde beurt. Immers deze kaart wint je de game pas tijdens hun draw. Deze kaart is dus veel interessanter en eerlijker naarmater je er langer stil bij staat (tot hoeverre alt. win conditions eerlijk zijn)

15-5-2014 14:53:00

Tournament of the Realms
Enchantment
At the beginning of each upkeep, target creature you control fights target creature an opponent controls.
If you control no creatures, and an opponent controls a creature, you lose the game.
If you control a creature, and no opponent controls a creature, you win the game.
If there are no creatures in play, sacrifice Tournament of the Realms.

Mortal Kombat, in een kaart =P
Vecht voor je wereld, of je wereld wordt verzwolgen.
Kom maar op met je groene timmy beestjes, je angels en je demons, je krakens en je witte goat tokens!
Last man standing wins!

15-5-2014 15:22:00



Erg sterk met mill strategieen, maar ter compensatie heb je zelf wel een nadeel ten opzichte van jouw tegenstanders: Jouw graveyard blijft gevuld.

15-5-2014 15:26:00

Ik ga voor een alternatieve win conditie op de Innistrad plane.

Fatefull Hour is een ability die zich prima leent als alternative win conditie door een cycle met kaarten uit te brengen die zeggen: "Fatefull hour - If you have five or less life you win the game."
De cycle moet dan zo ontworpen zijn dat de kaarten nagenoeg alleen winnen is als jij flink achter staat.

Dit zou een VOORBEELDKAART kunnen zijn:

Dissolving Ghouls
Instant

If target opponent controls at least five more creatures than you, return all creatures that player controls to their owner's hand.

Fatefull hour - If you have five or less life you win the game.

"Innistrad residents often experience fear of a ghost army"

15-5-2014 15:56:00

Final fruition
sorcery-mythic

Add ten mana in any combination of colors to your mana pool.
Mana doesn't empty from your mana pool as steps and phases end for the rest of the game.
After final fruition has resolved, you can't add mana to your mana pool for the rest of the game.
Whenever your mana pool is empty, you lose the game.

Een groene Final Fortune dat de tegenstander laat winnen door middel van een Mana Short, danwel door gewoon te winnen omdat je 1 mana in je pool hebt. Hoewel verliezen geen win-optie is, betekent het voor de tegenstander vaak het tegenovergestelde zoals bij Door to Nothingness. Mogelijk leuk om te spelen on kobold-clamp achtige deckjes

15-5-2014 16:06:00

@Linda: die kaart kun je nu altijd spelen... als je een Wall of Blood hebt win je direct :/

Ik denk dat je bedoelt dat je de kaart alleen mag spelen als de tegenstander 5 creatures meer heeft? Dan krijg je ongeveer:

As long as your opponent does not have at least five creatures more than you, ~ has no effect. (rest van de kaart)

15-5-2014 16:56:00

Reverse Psychology 5U
Rare - Sorcery

You can play Reversed Psychology only on your turn.
Until end of turn, if you lose the game, you win the game instead.
You can't pay life this turn.

'-winning is losing and losing is winning'

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2014 17:04:00

Now or never

Sorcery

Target opponent gains an extra turn after his or her next turn.
After target opponents extra turn gained by Now or Never , he or she loses the game.

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2014 17:07:00

Geniaal deze prijsvraag!

Ik heb best wel een hekel gekregen aan alternatieve wincondities. Ooit zelf gespeeld met Test of Endurance. Liep behoorlijk goed, maar voelde me altijd zo naar als ik op deze manier een potje wist te winnen.

Maar ik speelde een tijdje geleden met een fundeckje. Daarin zit Unexpected Results en nadat ik het 10 landje had gereveald werd ik de kaart behoorlijk zat! Maar mijn tegenstanders niet. Die hadden echt de grootste lol! Ik had al zo een 15 land liggen inmiddels.
Mijn beurt kwam er weer aan en ik had zoals het hele potje al mijn Unexpected Results keurig op mn hand. Toen ik in mijn drawface nóg een Unexpected Results trok werd ik het wel een beetje zat. Ik liet hem daarom ook zien aan de mannen die daarop keihard begonnen te lachen. Ingmar (jullie wel bekend hier) riep voor de grap: "speel m! wedden om een krat bier dat het weer een landkaartje is!" Pieter ging de uitdaging aan. Ik riep nog: "speel om een boosterdoor dan, gek!" Maar de mannen ging zo op in hun lol dat ze mij niet meer hoorde. Ik speelde braaf de kaart, schudde mijn deck en revealde: City of Brass!

Ingmar werd gek! Wij trouwens ook hoor, maar hij ging echt compleet nuts! Daarom draag ik deze prijsvraag dan ook op aan hem:

Expect the Unexpectable
Artifact - Rare

, Sacrifice Expect the Unexpectable: Name a card from your library other than basic land. Shuffle your library, then reveal the top card. If it is the named card, you win the game. Otherwise put is in your hand or at the bottom of your library.

"Wow! I did not see that comming!" - PH van S.



ps: ik won het potje overigens wel!

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2014 17:19:00

All for four and four for all
Enchantments
Whenever you cast four spells with the same name in one turn, you win the game

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2014 17:45:00

Enchantments moet enchantment zijn natuurlijk

15-5-2014 19:04:00



Ik zat te denken waar nou nog geen win mee is verzonnen, of wat nou niet vaak wordt gebruikt. In Innistrad spelen Skaabs en zelfs een Misthollow Griffin met Exile. En vandaar, samen met het 13-thema, removing brains!

Edit: ik lees nu dat het in nabije toekomst moest zijn... Ik vote voor Return to Innistrad!!

Jaap (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-5-2014 20:42:00

Divine Clock

Enchantment

At the end of each opponent's turn, you may have that player have an additional turn after this one. If you do, put a clock counter on Divine Clock.

At the beginning of your upkeep, if Divine Clock has 5 or more clock counters on it, you win the game.

15-5-2014 21:50:00

judgement of the emptyhanded

enchantment

"At any time, when you have no cards in your library, you win the game."

dat klinkt best playable toch?

15-5-2014 22:28:00

Acquisition of Knowledge
Enchantment Mythic
Whenever you would draw a card, name a instant or sorcery card, then reveal the top card of your library. If it is the named card, put a knowledge counter on Acquisition of Knowledge, otherwise remove a knowledge counter from Acquisition of Knowledge. Then draw a card.
At the beginning of your upkeep if you have 3 or more knowledge counters on Acquisition of Knowledge, you win the game.

Ik hoop dat ik het goed verwoord heb. De bedoeling is om te raden wat bovenop je deck ligt en als je het vaak genoeg goed hebt, dan win je. Echter om te raden wat bovenop je deck ligt, moet je onderzoek doen middels scry e.d. Deze kaart werkt dus goed samen met kaarten als Thassa.

Ik twijfelde tussen een trigger op upkeep of bij het trekken van een kaart. Het eerste is simpeler, het tweede maakt wat meer combo e.d. mogelijk en is mogelijk interessanter, maar geen idee of ik het dus nu goed verwoord heb.

15-5-2014 23:01:00

Biased Duel

Legendary Enchantment (Mythic)

If the game would be a draw, you win the game instead.
"I have no equal"

Een simpel design met een uitdagende win-conditie. Dit is een kaart die voor mijn gevoel al lang had moeten bestaan. Je zou hem in iedere set kunnen stoppen.
Ik heb hem in zwart gedaan als tegenhanger van wit. Wit streeft naar gelijkheid. Zwart gaat voor het individu. Bovendien zitten in zwart ook kaarten waarmee beide spelers leven verliezen (en je dus gelijk zou kunnen spelen).
Hij is mythic omdat de regels wat betreft gelijkspelen in magic ingewikkeld kunnen zijn. Beginnende spelers snappen wellicht niet hoe ze dit moeten bereiken. Bovendien voelt dit als een behoorlijk uniek effect.

15-5-2014 23:15:00

Pfoe lastige prijsvraag, vooral na alle bovenstaande goede inzendingen, leek even of er geen optie meer open was om nog iets mee te doen... Voor mijn inspiratie kon ik gelukkig putten uit mijn eigen 'struggle' om een deck te bouwen dat ik graag zou willen spelen. Het blijkt dat ik een 'vine' fetish heb, als het op magic art aan komt. Helaas bleek dat enkele andere kaarten die mij aanspreken gebasseerd zijn op +1/+1 counters, terwijl de wijze waarop ik zou willen spelen juist 'instant growth' achtige kaarten zijn, zoiets Howl from Beyond. Om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet helemaal uit, ga ik voor mijn black/green dark 'vine' forest plan met +1/+1 growth, of voor een black/green/red instant growth forest, met kaarten als howl en Rubblehulk Ivy Elemental Fungal Behemoth ... zucht... advies is welkom ;D

Iig, dit bracht mij wel op de volgende kaart, eentje die ik zelf zo in mijn black/green dark vine forest deck zou willen stoppen...

---------------------------------------
Roots of Victory

(Druid achtig figuur staande op de oever van een moeras, een voet op land een in het water, wortels schieten van beide langs zijn/haar benen omhoog. beetje zoals Axebane Guardian )

Enchantment - Mythic

Enchanted creature can't attack
or block. When a land comes under
your control, or if one of your
creatures is put into your graveyard,
put a +1/+1 token on enchanted
creature.

If enchanted creature has 25 or
more +1/+1 tokens on it you win
the game.
-----------------------------------------

Enige wat ik me wel afvraag is of met 'doubling season' achtige kaarten het aantal counters niet hoger zou moeten zijn. Maar aan de andere kant, moet je daar maar iets aan doen... nog beter, het zou prettig zijn als Magic wat meer zou doen met verwijdering van +1/+1 counters op creatures van tegenstanders. of andere wijze van +1/+1 manipulatie. Leuk 'side thema' voor het komende deck, waar deze win conditie kaart natuurlijk niet kan ontbreken

16-5-2014 00:23:00

Sommige reacties hierboven zijn erg makkelijk te halen naar mijn mening. Ik heb geprobeerd het moeilijker te maken

Agreement of cleopatra 0

Artifact

If agreement of cleopatra goes to your hand and you didn't drew it from your libary shuffle it into your libary instead of putting it in your hand.

When you have 3 or more agreements of cleopatra in your hand you win the game

Ik geloof dat er in de nabije toekomt ook een egyptisch block komt dus vandaar mijn keuze. Het effect is ongeveer gebaseerd op een kaart uit een ander kaartspel. Met wat restricties om het moeilijker te maken.

16-5-2014 08:36:00

Volgens mij moet de correcte omschrijving van mijn inzending iets anders zijn. Namelijk als volgt:
Acquisition of Knowledge
Enchantment Mythic
If you would draw a card, name a instant or sorcery card instead. Then reveal the top card of your library. If it is the named card, put a knowledge counter on Acquisition of Knowledge, otherwise remove a knowledge counter from Acquisition of Knowledge. Then draw a card.
At the beginning of your upkeep if you have five or more knowledge counters on Acquisition of Knowledge, you win the game.

Tevens het aantal counters iets verhoogd, omdat het anders te makkelijk zou zijn.

16-5-2014 10:07:00

Quest for Future Sights

Whenever a card is played from your library, you may put a quest counter on Quest for Ancient Secrets.
Remove seven quest counters from Quest for Future Sights and sacrifice it: Draw cards equal to the number of cards in your library. Until end of turn you may play cards from your hand without paying their mana cost.


Misschien te sterk, misschien te situationeel. Het zorgt er in ieder geval wel voor dat er iemand het spel wint

16-5-2014 10:10:00

Ruler of all the lands

Enchantment.

Whenever you control 10 more lands than any opponent, you win the game. Once during his or her turn, an opponent may sacrifice a land he or she controls. If he or she does, you must sacrifice two lands.

They say soldiers win wars, but soldiers have to eat. - Quartermaster


Een alternatieve win conditie die nog best lastig kan zijn om te halen, ondanks dat je hem in groen kunt spelen. In EDH zal dit zeker een uitdaging worden omdat je meerdere tegenstanders hebt die hun landjes kunnen saccen, dus je mana-ramp zal enorm moeten zijn. Limited Resources kan je helpen om het iets te rekken.

Bewust heb ik niet voor rood gekozen in de kleur voor deze kaart omdat rood veel landdestruction heeft (we moeten het niet te makkelijk maken) maar juist voor wit/groen gekozen omdat de soldaten over het algemeen op plains wonen/werken/eten produceren en forests nodig hebben om hun wapens te maken (speren, schilden, katapult) en eventueel nog fruit te vinden.

16-5-2014 10:26:00

Pilfered Prosperity
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you control eight or more non-token permanents you do not own, you win the game.

Een win-con waarvan je zou verwachten dat deze al bestond. De trigger is specifiek in de upkeep om abuse met kaarten als Insurrection te voorkomen. Threshold op 8 omdat Herald of Leshrac, Blatant Thievery en verscheidene generals in commander anders snel op zijn.

16-5-2014 11:05:00

Invasion of the bodysnatchers
enchantment
At the beginning of your upkeep, each opponent sacrifices a non-plant creature he or she controls, then puts a token into the battlefield that's a copy of that creature, except it's indestructible and it's a plant in addition to its other types.

If a player controls at least 5 creatures, and all of them are plant creatures, that player loses the game.
____________________

Geinspireerd op de horrorfilm met dezelfde naam waarin de lokale bevolking geleidelijk overgenomen wordt door uit planten gegroeide kopieen.

16-5-2014 11:37:00

Crap ik had iets soortgelijks als Erwin, dan maar na de deadline posten en back to the drawing board >.>

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  1 2 3  [volgende] [laatste]