Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Mini-prijsvraag 76.0 was extreem populair, en dat is niet verbazingwekkend als je leest hoe deze prijsvraag tot stand is gekomen. Dus deze fan-favorite verdient zeker een rerun!
Tribal decks zijn en blijven enorm populair in Casual Magic; het is dan ook niet verwonderlijk dat maar liefst 3 verschillende mensen een prijsvraagsuggestie hebben gedaan die draait om tribal!
Imahilus stelde dit voor: Design een tribal sorcery, instant, enchantment of artifact die je graag 4x maindeck wil spelen met je tribal deckje. Niet overpowered of unglued, rarity naar keuze.
Johannes schreef: Ik wil graag een Allies deck willen maken in Commander, maar mis een darbij passende generaal. Mijn idee: Design een vijfkleurige Legendary Ally, zoals de Slivers al hebben in Sliver Queen, Sliver Overlord en Sliver Legion.
En daarvoor suggereerde iemand (wiens naam ik helaas niet meer weet omdat ik het bericht niet terug kan vinden): Design een tribal Lord voor een tribe naar keuze.
Tja, dat zijn te veel verzoeken om zomaar naast me neer te leggen Het enige vervelende is dat Wizards heeft aangekondigd geen kaarten met het Tribal type meer te maken... maar Lords zullen er zeker blijven komen!
Design een tribal Lord!
*Hoeft niet in een bepaalde set te passen; niet overpowered of Unhinged
*Rare of Mythic naar keuze
*Creature, geen Tribal, Legendary naar keuze
*Is een echte Lord: geeft een bonus aan andere creatures van zijn eigen soort, heeft maar één creature type
*EDIT: een class Lord mag ook; bijvoorbeeld een Human Archer die alle Archers een bonus geeft, maar dan weer niets met Humans doet; of een Goblin Shaman die Shamans boost, maar de Gobbo's met rust laat.
*Mag een P/T bonus zijn, maar andere abilities zijn ook van harte welkom; wees creatief!
*Kies geen tribe die al zat Lords heeft, zoals Elf, Merfolk, Goblin of Sliver
*Maak mij enthousiast om een deck rondom jouw kaart/creature type te bouwen!
*Vermeld naam, rarity, mana cost, creature type, rules text, P/T, eventueel flavor text
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten.
*Geef een toelichting in maximaal 200 woorden.
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Ik heb zelf een casual Angel tribal deck wat voor geen meter werkt omdat Angels zoveel mana kosten. Ik wil het graag mono-wit houden, dus mijn ontworpen Lord moet me daarmee helpen.
---
Archangel of war
Legendary creature - Angel - Mythic
Flying.
Angel spells you play with converted manacost or more cost less to play. Angels you control have lifelink. Once per turn, you may pay five life to return target angel from your graveyard to your hand.
3/3
---
Flavour tekst zal hier niet meer op passen. Deze kaart maakt angels zeer speelbaar en bovendien mag je ze terug halen vanuit je graveyard. Daartegenover staat wel dat deze kaart legendary is (anders zouden angels wel érg goedkoop worden). De restrictie van zijn - manacost ability is om te zorgen dat angels zoals Seraph of the Sword en Serra Angel niet te makkelijk in het spel komen.
Je zou nog kunnen zeggen dat Herald of War al een Angel Lord is, maar het is in mono-wit vrij lastig om hem sterk genoeg te krijgen dat je angels ook echt goedkoper kunt spelen voordat je al genoeg mana hebt liggen om ze te hardcasten. In die zin is de Herald niet goed genoeg om Lord of the Angels te zijn.
Elder Sister
Creature - Siren (uncommon)
Flying
Whenever a siren blocks or is blocked by a creature, that creature gets -1/-1 untill end of turn.
Untap 3 tapped sirens you control: all creatures target player controls must attack you this turn if able.
"My heart is pierced by cupid, I disdain all glittering gold. There's nothing can console me, but my jolly sailor bold"
1/2
De sirens waren zussen, die gezamelijk met hun zang boten op de klippen lieten varen. Net als de mermaids lokten ze dus vele mensen een zeemansgraf in. De oudere zussen namen uiteraard de leiding.
(toegegeven, de flavour text is gejat van een mermaid liedje.. maar er zit zowiezo enigzins overlap tussen mermaids en sirens qua mythologie.. en vind het gewoon passen =P)
De sirens zijn gebasseerd op tap mechanics evenals het forceren van aanvallers. Met hun zang lokken ze de vijand de klippen in waar ze makkelijke prooi zijn. De +1/+1 ability van een lord heb ik dus invers uitgewerkt wat hun tactiek beter weergeeft. Bovendien maakt het ze minder aggresief wat ik ook weer beter bij ze vind passen; meer passive aggressive dan in your face aggressive.
Expres een niet heel hoge cost op haar secondary ability.. die vaak genoeg niet heel relevant is. Bovendien is de siren tribal relatief zwak. Er zijn maar weinig sirens die je overweegt om te spelen.. (zelfs in keukentafel casual) mischien dat ze nu enigzins speelbaar worden
Last but not least; waarom untappen? ze komen terug bij je tegenstander vandaan.. en lokken de vijand mee met hun zang
Vermin Plaguelord
Creature- Insect (rare)
Whenever a nontoken Insect creature you control dies, put two 1/1 black and green Insect creature tokens into play.
Exile two creature cards from your graveyard: Draw a card.
3/1
-------
Volgens mij hadden insecten nog geen lord, dus bij dezen. Naar mijn idee zitten insecten ook vooral in de Golgari-kleuren. Meteen een card drawing ability erbij om hem ook enigszins goed te maken.
Sighing willow
land
Sighing willow enters the battlefield tapped.
: Add to your mana pool.
Sighing willow is a 0/1 green dryad creature with "Other land creatures you control get +1/+1 and have hexproof" for as long as it is tapped. It is still a land.
________________
Deze kaart lijkt mij zo interessant om mee te spelen. Het is high risk/ high reward. Je kan hem spelen met manlands, zendikons, en kaarten die al je landjes voor een beurt in creatures veranderen. Het maakt deze strategieën een stuk meer speelbaar en spannend.
Hij lijkt me niet te goed, aangezien je hem net zo makkelijk kwijtraakt als iedere andere creature. En dan ben je dus ook een land kwijt.
Naam: Meyas unbound.
type: Legendary creature - Beast
cmc:
p/t: 7/7
oracle text:
Trample, Bloodthirst
other beast creatures you control gain trample and enter the battlefield with Bloodthirst .
Whenever a beast creature you control deals damage too a player you may look at the top 5 cards of your library, reveal all forest cards and put them into play. Put the rest on the bottom of your library
-------------------------------------------------------------------------------
Mega groot, Mega duur, Mega destructie. Niet speelbaar buiten commander denk ik maar daar doelde ik voor wat is er nou beter dan winnen met mega grote creatures. Pas wel op voor removal.
Darksteel Arcbinder
Artifact Creature - Artificer Construct (mythic)
Modular 2 (This enters the battlefield with two +1/+1 counters on it. When it dies, you may put its +1/+1 counters on target artifact creature.)
Darksteel Arcbinder is indestructible.
3, T: Target artifact construct spell gains modular X, where X is its converted mana cost.
0/0
------
De troefkaart van de Mirrans die uiteindelijk Pyhrexia de nek om gaat draaien bij de volgende revist van Mirrordin. Alleen weet Wizards dat nog niet.
Een combinatie van twee keywords die in het eerste Mirrordin block het ligt zagen. Ik ben een groot fan van modular, maar helaas zijn er te weinig kaarten die dat hebben. Met deze kaart is dat probleem direct opgelost. Constructs boosten leek mij flavourwise het best passen: die dingen hebben een meer mechanische feel dan andere artifact subtypes, en het lijkt beter passend dat een artifactlord zelf niet al te ingewikkelde dingen kan fixen.
Paeonea, mother of the riggers.
Legendary human rigger. Mythic Rare
Each other Rigger you control gains +1/+2.
Your mana doesn't empty from your mana pool as steps and phases end.
When a rigger you control dies, you may exile it instead. Then add to your mana pool.
1/2
---------------------------------------------------------------------------------
Dit is de moeder van alle riggers. Het is een echte harde werkster geweest waar het vuil nog in het eelt van haar handen zit. Al haar kinderen hoe vreemd ze ook zijn, zijn met de harde werkende hand opgegroeid. Nu op hoge leeftijd zorg ze ervoor dat haar kinderen nog alles kunnen bouwen en slopen dankzij moeders pensioen.
Cutthroat Wurm
Legendary creature - Wurm
Other nontoken wurm creatures you control have "When this creature dies put 2 X/X wurm creature tokens onto the battlefield, where X is half the creatures power rounded down.".
5/5
Oeps, vergeten te vermelden dat het een legendary creature is, wat natuurlijk wel zo is.
Calder, Heir of Kessig.
Legendary Creature - Human Wherewolf
First Strike
: Transform all humans.
At the beginning of each upkeep, if no spells were cast last turn, transform Calder, Heir of Kessig.
2/3
---
En hier zijn wherewolf kant:
Calder, The Bloody Paw.
Double Strike.
All wherewolf's have +2/+0
: Target wherewolf gains haste untill the end of turn.
: Regenrate target wherewolf.
4/5
At the beginning of each upkeep, if a player cast two or more spells last turn, transform Calder, The Bloody Paw.
-------------------------------------------------------------------
Helaas is er in innistrat geen legendary wherewolf uitgekomen! Erg jammer voor mijn wherewolf commander deck. Vandaar dat ik gekozen heb voor deze baas. Een human kant die transformeren makkelijker maakt, hun grootste weakness, en een wherewolf kant die gewoon lekker boost en iets leuks doet met de kleuren en .
Ragnar, Pack leader
Legendary creature - Wolf
Whenever Ragnar, Pack leader attacks, put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield tapped and attacking.
3/3
Northern Longfin
Creature - Squid (Rare)
Squids you control have islandwalk
Tap an untapped squid you control: Choose one; Tap target land; or target land becomes an island until end of turn. 1/3
Ok, dit is voor mij een moeilijke prijsvraag, er zijn redelijk wat 'types' waarvoor ik graag een kaart zou willen maken... helaas is er geen 'vine' of 'root' type, en alhoewel 'Wall' mij aanspreekt en ik hier een aantal 'leuke' ideeen voor heb, is het niet echt een 'tribe' ;( ... wat er dan over blijft is te kiezen voor een 'tribe' die ik graag zou willen spelen, en dat zijn 'unmistakenly' dark elves. Omdat Elves waarschijnlijk de meest 'uitgemolken' tribe is, brengt dit tav. de prijsvraag wel een risico met zich mee. De 'Elf' is zelfs uitgeroepen tot een 'no-go' ... toch ga ik een Elf maken, en wel een Dark Elf Lord, waarom?
Ik heb gezocht op en elves, en daar zijn er maar erg weinig van, en als je al een 'dark elves' deck wil bouwen, dan zit je al snel op 'Golgari' Elves :/ of Glissa ... F.-them ... Als ik een dark elves deck wil bouwen dan wil ik gewoon een enigszins generieke 'Elf-lord' die niet al een guild/tribe-naam heeft, met daar aan verbonden een speelwijze, ik bepaal zelf wel hoe mijn dark elves werken! Gelukkig zijn er wel voldoende Elves die wel een beetje een 'Dark elves' uitstraling hebben, dus het 'volk' is nog wel te doen. Maar omdat het een 'Dark Elves'/'Dark Forest' deck 'moet' zijn, moet dit wel overduidelijk in de Lord doorklinken. Overigens, ik zag 1 elf 'lord' die enigszins generiek leek Maralen of the Mornsong zij heeft echter een Faerie in de Art, grmbl! ... Overigens kwam ik wel diverse 'full black' Elf Tribals tegen, maar geen voor mij acceptabele Elf lord.
Aldus, een meer generieke 'Dark Elf' , een tribe waar maar erg weinig 'lords' voor zijn die niet gelijk een hele speelwijze (golgari) of deck aanvulling (fearie) impliceren. Met een ability die het lastig maakt om deze elf als een normale 'Elf lord' te gebruiken! (hopelijk accepteerd Dustin deze elf door deze specifieke toevoeging, omdat het hiermee geen directe algemene Elf lord is!). Ik had er graag een 'Elf Witch' van gemaakt, maar helaas is de voorwaarde dat een tribal lord maar 1 type heeft, en als ik er een elf witch van maakt is de voorwaarde dat de tribe 'witches' zou moeten worden, dat is niet de bedoeling... omdat ik al 1 voorwaarde lichtelijk overtreedt houdt ik het daar maar bij
Idril of Darkwood
Creature - Elf
Aslong as your devotion to
black is 7 or more, and you
control a forest: Elves you
control have hexproof.
Until the end of turn,
sorceries cost less to cast.
2/3
@Arghore: oke je moet me toch eens uitleggen hoe jij 'aanhalingstekens' gebruikt =)
Licid King
Legendary Licid - 5/5
Hexproof
Licid spells you play cost less to play.
You may pay instead of paying it's normal activation cost to have a licid you control become an aura, you may pay to end this effect.
Licids zijn creatures met een leuke ability die nooit echt uit de verf kwam door te hoge casting cost en de summoning sickness. Hoe komen we daaronder uit? Simpel: Een Licid king met een ability die summoning sickness volledig omzeilt en tevens ervoor zorgt dat je geen mana meer open hoeft te houden om je Licid Aura te redden.
Wat zijn Licids? hier
En de casting cost moet wel zijn, aangezien Licids alle kleuren kunnen hebben.
Te laat voor de edit, maar ik wilde bij de uitleg ook nog zetten dat de ability nu dus ook op instant speed gespeeld kan worden. Kan een Mod dit nog editten toevallig?
lol @ Toby, als ik het exact zou weten zou ik het je precies kunnen uitleggen. Ik zal het proberen... Ik type vanuit de spreektaal ipv schrijftaal, ofwel ik type direct wat ik denk. Omdat je in de spreektaal accenten kunt leggen op bepaalde belangrijke woorden in de zin, ben ik denk ik de '...' in mijn schrijftaal gaan gebruiken om dat ook in mijn schrijven te kunnen. Het gebruik van mijn '...' is dus niet aan regels oid. gebonden, maar treedt 'automatisch' op wanneer mijn brein iets wil benadrukken binnen een zin.
Kleon the Iron-Booted
Legendary Creature Minotaur
vigilance, shroud
Other Minotaur creatures you control have vigilance and shroud.
"There to strong to rest and don't response to anything"
--Sunny-Bull, Bull-father
--------------------------------------------------------------------------
Kleon komt al voor op Minotaur kaarten, ik denk dat het een prima commander is voor een tribal Minotaur deck.
(Sunny, het is een eerbied aan de stier Sunny-Boy, een van de stiereen met de meeste kinderen)
Ophiuchus Rare
Legendary Creature - Snake
Deathtouch
Other Snakes you control hase Infect
Whenever a Snake you control deals damage to a player, you may draw a card, then discard a card.
3/4