Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Morningtide (MOR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Morningtide | 12,95 | 39,95 |
Prijs:
€ 12,95
FOIL
€ 39,95
Ah, dat verklaart een hoop. Thanks!
Viel mij ook op. Is wel een heel uniek beestje natuurlijk, maar ik mis ook nog even waarom deze nu explosief stijgt. Is er een nieuwe kaart aangekondigd waarmee hij combo't?
Edit: Opposition Agent is aangekondigd, waarmee je je opponent's search van die library "afpakt" en de gevonden kaart zelf uit exile mag casten.
Wordt er inmiddels op deze kaart gespeculeerd of zo? Deze is op 1 dag 5x zo duur geworden (op CM)..
Ik speelde hem met Stranglehold. Het deck was wel situationeel maar als ze beide blijven liggen heb je wel een flauwe lock.
Eerst casten en een removal pakken.
Bij mogelijke exile, saccen in reactie op.
Ik zat daarna te denken aan Corpse Dance met Buyback net voor mijn drawstep, daarna saccen voordat hij een Path krijgt.
Een 3 leven en 5 mana tutor, zonder dat de tegenstanders er iets aan hebben.
Omslachtig, ja dat wel een beetje.
Mijn punt, goede kaart, als je ermee rommelen kan.
Ps. Wel een beetje oude discussie waar ik op reageer, nietwaar?
Het probleem van Maralen is dat ze goed is... mist ze lang genoeg blijft leven om er zelf voordeel van te hebben. Als ze meteen gekilled wordt, doet ze in het beste geval niets, in het slechtste geval geeft ze je tegenstander een "gratis" tutor. Het klassieke tegenvoorbeeld zijn bijvoorbeeld de Titans, die hebben hun value hopelijk al opgebracht, zelfs als ze meteen een Doom Blade vangen.
Anders vertaald doet deze kaart wanneer je tegenstander removal speelt dus waarschijnlijk het volgende:
1BB, an opponent discards a card (hij moet de removalkaart immers spelen) and loses 3 life.
Is niet echt spannend.
Mocht je er nu een Lightning Greaves bij hebben om d'r te beschermen, wordt het al een stuk interessanter. Vooral als je er Aven Mindcensors naast speelt
Dit is echt de omgekeerde wereld, natuurlijk is deze wel goed. Als iets gelijk removal vangt betekent het dat het een goede kaart is.
Of speel jij alleen kaarten die zo 'goed' zijn dat niemand het ook maar iets boeit dat ze op tafel liggen?
"Maar goed, dit werkt waarschijnlijk maar 1x per opponent."
Dat is nou precies wat ik bedoel met 'ze is slecht.'
@Leroy
Ze is niet echt slecht in EDH hoor. Met dingen zoals Ad Nauseam en Sickening Dreams wordt ze een solide win tegen iedereen die geen idee heeft wat je deck doet. Glacial Chasm om de damage naar jouw te preventen. Maar goed, dit werkt waarschijnlijk maar 1x per opponent.
Een kaart die iedereen dood wil hebben is goed, als je kans hebt om te kunnen gebruiken. Als je met 4 spelers FFA doet zul ja vrijwel zeker nooit zelf kunnen genieten van de tutor.
Maar... als iedereen de kaart dood wil hebben... dan is het juist een goede kaart. Of mis ik iets?
Deze is best slecht in EDH. Elk weldenkend mens zal gewoon een Swords to Plowshares zoeken en m gelijk mollen.
ik zeg Stranglehold
Zelf ga ik haar proberen op instant speed in te brengen en zo wat draw spells te verijdelen, of zelf als eerste te mogen tutoren. Enkele kaarten die kaarten uit andere decks verwijdert om de win cons te verwijderen. Daarnaast wat discard spells om de handjes wat leger te maken. Ik ga dus voor control als ik dit zo lees.
Legendary Creature - Elf Wizard 2 / 3
Players can't draw cards.
At the beginning of each player's draw step, that player loses 3 life, searches their library for a card, puts it into their hand, then shuffles their library.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/1/2008
Maralen prevents players from drawing cards for any reason, including as a cost, as an effect, and as a result of the “draw a card” turn-based action during the draw step.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, no player can lose the game due to being instructed to draw a card with an empty library.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, replacement effects that instruct a player to do something instead of drawing a card won’t work.
4/1/2008
While Maralen is on the battlefield, a player can’t choose to draw cards (or choose to have another player draw cards) as a spell or ability resolves. For example, if you cast the Development side of Research // Development (“Put a 3/1 red Elemental creature token onto the battlefield unless any opponent lets you draw a card. Repeat this process two more times.”), you’ll put three Elemental tokens onto the battlefield because your opponents can’t “let you draw a card.”
4/1/2008
The effect of the triggered ability is mandatory. The life loss isn’t a payment; you’ll lose 3 life even if you have 3 or less life left. Unless your library is empty, you must put a card from your library into your hand.
4/1/2008
In a Two-Headed Giant game, Maralen’s triggered ability will trigger twice per draw step (once for each player on the active team). Maralen’s controller chooses the order to put the abilities on the stack.
Decktips