Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 153.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
5-6-2014 00:17:00

Een van mijn favoriete kaarten is Tromp the Domains; ik ben begonnen met draft tijdens Time Spiral block en heb een aantal potjes gewonnen op deze kaart. Toen hij gereprint werd in Modern Masters was ik erg blij, en ik heb een MMA draft gewonnen met een Tromp deck dat 13 Forests en 1 land van elke andere kleur speelde (en verder alleen groene kaarten). Geweldig! Hier wordt de Timmy in mij erg blij van

Elke set heeft wel een Overrun-variant, meestal in combinatie met een mechanic of flavor van het block. In Theros block is dat Hunter’s Prowess; een prima kaart, kan je enorm veel kaartvoordeel geven, maar is vooral goed in Big Green, meestal zelfs met blauw gecombineerd. De klassieke Overrun doet het vooral erg goed in GW of GR, waar je veel weenies hebt die van de bonus profiteren. Met alle heldhaftigheid in de Griekse wereld, is er zeker wel iets te bedenken wat de flavor van Overrun tot zijn recht laat komen.

Design een Overrun-variant voor het Theros block!
*Geeft (al jouw) beesten een bonus die aanvallen erg aantrekkelijk maakt
*Waarschijnlijk een P/T-bonus en trample
*Sorcery
*Naar keuze rare of uncommon
*Vermeld naam, mana cost, rarity, oracle text en eventueel flavor text
*Zorg dat het op een kaart kan passen.
*Beoordeling op flavor en getrouwheid aan de color pie
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden

De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greets,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-39 (39)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
Premium lid Q5 (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2014 19:41:00

Everlasting Bloodlust
Sorcery (uncommon)
Creatures you control gain first strike and get +2/+0 until end of turn.
If your devotion to red is five or more, return Everlasting Bloodlust to its owner's hand.

9-6-2014 11:41:00



Downsides vergeleken met Overrun dat je geen extra power krijgt (je creatures moeten zelf al groter zijn dan 1 power anders doet de trample niks) en dat je geen extra toughness krijgt (jouw creatures gaan nog steeds makkelijk dood).
Upsides dat het instant is (dus ook als trick kan dienen), de toughness van je opponent's creatures niet relevant is.
Situationeel beter of slechter dus. Ik denk zelf dat dit een kaart is die heel goed leest (je bedenkt allemaal 'best case' scenarios waarbij deze insane is) maar dat dit in de praktijk wel meevalt (en dat je in een heroic deck liever Dauntless Onslaught hebt, behalve misschien als je meerdere groene heroics hebt zoals Staunch-Hearted Warriors). Vooral goed in GR en GU lijkt me waar je een aantal dikzakken hebt.
Rare omdat Wizards trample + deathtouch liever niet op lagere rarities ziet, en de flavor past perfect bij Theros =D

Official Rules Advisor Jan (125) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2014 12:00:00

@Toby: haha, soms lukt het jou ook wel eens om ergens over heen te lezen. Het moet namelijk sorcery zijn...

9-6-2014 12:09:00

Aww snap, ik had hem eerst als Sorcery, heb dat later aangepast XD

Oke mag ik er een Sorcery met casting cost van maken?

Het effect is dan slechter dan Order // Chaos en dat is een uncommon met nog een andere helft, dus 2 mana minder lijkt me dan wel op z'n plaats.
Situationeel beter/slechter dan Overrun blijft behouden. Alleen geen trick meer. En de flavor text klopt niet meer =(

9-6-2014 19:53:00

...

zie net pas dat in mijn inzending "untill end of turn" er niet bij staat; wat wel de bedoeling was (hopelijk konden jullie dit ook er uit opmaken / raden).
Ik hoop dat dit gerectificeerd mag worden, Dustin? Sure, dat vermoedde ik namelijk al!

9-6-2014 23:19:00

Naam:
Divine intervention

Manakosten:


Kaarttype:
Sorcery

Zeldzaamheid:
rare

Oracle text:
Divine intervention can't be countered nor be discarded nor be removed from your deck.
All creatures you control gain +X/+X until end of turn, where X is the number of enchantments you control and all creatures you control gain lifelink, vigilance and flying until end of turn and are indestructible until end of turn if you have 20 or less life.
At end of turn exile this card.
You can't play a card named Divine intervention more than once each game.



Toelichting:
De enchantments zijn een belangrijk deel van het theros-block en de goden ook. De wil van de goden kun je niet voorkomen, daarom kan deze kaart niet gecounterd worden of gediscard worden. Om te voorkomen dat hij niet te sterk wordt, mag je de kaart slechts een keer per game spelen; de goden helpen je immers maar één keer. Dit is een typisch wit spell, met zijn enchantments-, levens- en lifelinkrelevantie. Vandaar de manacost waarvoor je minimaal vier witte mana nodig hebt. De kaart kan in sommig (witte) decks erg sterk, maar dan ook echt héél sterk zijn. Vandaar dat hij rare is en niet uncommon.

9-6-2014 23:44:00

Nog net op tijd

Hordes of the wilds
Sorcery

Strive – Hordes of the wilds costs more to cast for each target beyond the first.
Any number of target creatures each gets +X/+X and trample until end of turn, where X is your devotion to green.



Overun zat in mijn eerste magic deck, ik heb daarna er veel groene decks mee gemaakt. Het leuke vind ik er van dat het je het idee geeft dat alle beesten uit het bos op je afstormen. Het is natuurlijk ook te gebruiken op bvb soldiers, maar daar zijn weer andere kaarten voor, want dit is echt groen. Theros is onlangs de duogoden monocolered, dus integenstelling tot Tromp the Domains , wat wel multicolered is gericht. Het lijkt mij een sterke rare net zoals Overwhelming Stampede. Hordes of the wilds kan ook nog steeds heel sterk zijn in draft, maar je moet wel groen spelen.

10-6-2014 16:22:00

Thijsknaap: prima effect, een Overrun die specifiek op Theros werkt (protection from enchantments slaat in een ander block helemaal nergens op) en goed gebalanceerde bonus. Wel is de wording awkward: minus 2 leest niet fijn op een kaart die een plus geeft.

Arghore: ik zie wat je probeert, en ik vind het een win wat betreft flavor: een gespiegelde Overrun die je tegenstander's board wreckt. Ik had hem wel een mana duurder verwacht, en nog belangrijker: trample doet niet zo veel op de meestal kleine beestjes die kenmerkend zijn voor rood en zwart. Je maakt deze kaart niet beter door je eigen deck er op aan te passen, maar door te hopen dat je tegenstander vooral beesten met weinig toughness speelt, en dat maakt hem een stuk minder aantrekkelijk dan het origineel.

Forever24: gaaf! Heroic enabler, finisher, verstopte gold card, en flavor allemaal tegelijk. Maar compleet overcosted, dit effect mag echt wel voor een basis cost van ipv .

Tim, THDC: mooie combinatie, vigilance en unblockable gaan goed samen en voorkomen moeilijke keuzes. Dit is hoe ik een Overrun in non-green voor me zie, nice job!

Jop: veel te sterk, de bonus is kwadratisch en dat loopt hard uit de hand.

Joep: moeilijk te evalueren kaart, en daardoor een prima keuze voor uncommon. Ik zie nou niet voor me of dit een enorme bonus is of dat het meestal tegenvalt, en dat maakt hem spannend. Past helemaal in het thema dat in Journey gepushed is.

Michiel: ik snap hem niet... een sterke leider geeft iedereen een enorme power boost? Zeker met monstrosity in de set is dit veel te sterk, zelfs nu je hem 1 mana duurder hebt gemaakt dan Overrun.

Patrick: het lijkt een double edged sword, maar dat is het niet echt. Dump een paar weenies, maak de tegenstander af, en klaar. Dit loopt erg snel uit de hand...

Lennert: een cost van 0 is lelijk, al snap ik wel wat je ermee wilt bereiken. Veel te sterk ten opzichte van andere strive kaarten.

Benaarts: toughness bonus van iemand die woedend is? Nee, rood geeft geen deuk om verdediging, het draait puur om aanval!

Imahilus: wat is het nut van je creatures untappen? Meestal liggen ze toch al untapped, en gebruikt je tegenstander tap-effecten aan het begin van de combat step, dus te laat om je sorcery te kunnen spelen. Hoeveel nut heeft haste geven als je zojuist 5 mana hebt gespendeerd aan het casten van een spell? Lijkt me sterk dat je voldoende mana hebt voor een dik beest én Overrun daarna.

Niels: je bent te voorzichtig geweest in je design. 7 mana voor een conditionele +4/+4 is er duur, zeker als je hem wilt spelen in een weeny deck. Als je deze in je openinsghand hebt, is het feitelijk een mulligan, hij is alleen goed als je aggro deck faalt, je floodt uit, en je topdeckt deze. Maar dan had een andere strive kaart het waarschijnlijk ook wel gedaan...

Kjell: jij schiet weer door naar de andere kant: dit zijn wel erg veel bonussen die erg goed samenwerken. Double strike plus two-headedness is waarschijnlijk wel een kill, en daarvoor is 5 makkelijke mana echt te weinig.

Nygel: Theros heeft geen sterk tribal thema, er zitten juist ontzettend veel verschillende creature types in de set; deze kaart zal dus vooral frustrerend werken...

Jan Peke: ja! Dit is mooi, een Overrun die dedication vraagt, je beloont voor wat je wilt doen in deze set en het thema subtiel uitspeelt. Wel vind ik je bonus wat slap, ik had best +4/+4 voor 5 mana willen zien.

Ravnica: 5 color decks zijn erg zeldzaam, en deze doet het eigenlijk alleen als je er een Chromanticore mee target. In alle andere gevallen is de bonus de moeite bij lange na niet waard.

Pauls: dit is win-more, als je een god hebt die aan staat, ben je waarschijnlijk toch wel aan het winnen. Combo van trample en deathtouch is wel erg gemeen.

Joeri: dit wordt chaos, en niet in de goede zin des woords. Als jij met 5 beesten aanvalt, je tegenstander blockt er met 5, en de volgende beurt valt hij jou aan en block jij, dan worden er even 20 random kaarten geflipped die de uitkomst van de game gaan bepalen... Ik weet dta scry in het block zit, maar nooit voldoende om dit te compenseren.

Johannes: prima flavor, en past in de cycle met Interpret the Signs en Riddle of Lightning. Wel een slap effect: alleen een P/T bonus en geen trample of vigilance, en die andere effecten in de cycle vallen ook al zo ontzettend tegen...

Anko: tja, als je nog 0 token decks hebt gezien in deze set, dan gaat jouw kaart waarschijnlijk dus niets uithalen in deze set, en dat is zonde.

Willem: kijk, dat noem ik nog eens goddelijke flavor! Ik vind het schaalbare van je effect ook gaaf, hoe langer je wacht hoe sterker hij wordt, en 7 mana voor een betere Overrun klinkt prima in deze kleuren. Met Omnath of Kruphix zelf erbij gaat hij helemaal los, maar ook zonder dat is het een mooie Overrun met een belangrijke extra.

Patrick Saadhoff: dit is geen Overrun, maar een Relentless Assault. Ook zie ik de bonus van het als instant mogen spelen niet, dit is een sorcery die je prima in je second main phase kunt casten.

Q5: moeilijke kaart, ik denk dat het herhaaldelijk kunnen returnen een te groot probleem is qua powerlevel, zeker als uncommon.

Toby: de combinatie van deathtouch en trample is erg gemeen en effectief, maar als sorcery inderdaad minder vernietigend. Maar of dat een cost van slechts rechtvaardigt?

Thomas: dit is wel iets heel bijzonders, een eenmalige zegening van de goden, of eigenlijk: van Heliod. Je maakt van al je beesten mini-Akroma's met lifelink en vigilance en flying, en dat is net iets te veel van het goede. Iets minder bonussen, en je had een top kaart gehad!

Carl: prima, schaalbare Overrun met heroic-enabler. Hoe meer devotion je hebt, des te meer je waarschijnlijk beschikbaar hebt voor strive. Kan wel heel erg uit de hand lopen, maar voor een rare mag dat best.

De eervolle vermeldingen gaan naar Thijs, Tim, Joep, Jan Peke en Carl, maar de winst is deze week voor Willem, gefeliciteerd!

Tot donderdag, greetz,

Dustin.

10-6-2014 20:01:00

Van harte, Willem.

@dustin, juist omdat ik er nog geen gezien heb, decks die op verschillende tokens draaien, is deze kaart als uirdaging bedoeld.

10-6-2014 21:31:00

Gefeliciteerd Willem, intrigerende kaart ... ook alle vermeldingen gefeliciteerd

10-6-2014 21:37:00

Dank, Dustin!

Het Nedermagic-tegoed zal zeker goed van pas komen.

10-6-2014 21:37:00

@Anko: ja, maar zo'n uitdaging moet wel enigszins haalbaar zijn. Er zijn gewoon niet genoeg token makers in deze set, dus jouw kaart is geen uitdaging, maar een pure onmogelijkheid. Cranial Plating is ook geen echte uitdaging in Theros block, er zijn te weinig artifacts om hier echt iets mee te kunnen.

11-6-2014 01:14:00

@Willem, gefeliciteerd!
Dustin leest de kaart kennelijk anders dan dat ik hem lees; ik dacht dat de power/toughness weer verdwijnt als je mana pool leeg raakt, zoals bij Omnath, Locus of Mana. Maar kennelijk wordt de bonus gesetteld voor de beurt op het moment dat de spell resolvet.

@Dustin, vind je Riddle of Lightning en Interpret the Signs tegenvallen? Ik heb ergens gelezen dat vier keer scryen (of een scry 4) ongeveer even goed is als een extra kaart mogen pakken, en dat deze scry 3 kaarten dus bijna een cantrip zijn. En dan vind ik ze niet zo slecht.

@Pauls, was het eigenlijk de bedoeling dat je de zwarte Deathtouch bonus krijgt als je een witte God aan hebt staan, of moest dat een zwarte God zijn?

@Nygel, ik vind jouw kaart wel een manier om Centaurs nog meer te pushen.

11-6-2014 17:13:00

Gefeliciteerd Willem, mooie kaart
Die zou ik ook best in mijn Animar, Soul of Elements EDH deck willen doen trouwens

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2