Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Misschien wel de meest iconische figuren voor Magic zijn Draken, en veel spelers (vooral Timmy's) zijn er dol op. Een van de eerste dingen die ik bij een nieuwe set doe, is bekijken welke Draken er in zitten, en of het eindelijk weer viable is om een draken-ramp-deck te bouwen!
In Kamigawa zat een prachtige cycle van Draken, waarbij elke draak iets deed wat typisch was voor zijn kleur. Ik verwacht natuurlijk ook iets dergelijks voor een wereld die helemaal om Draken draait
Design een Draak voor Khans of Tarkir!
*Legendary creature, Mythic
*Dragon, dus heeft flying
*3 kleuren volgens een wedge
*Doet iets bijzonders wat bij die 3 kleuren past
*Mag erg sterk zijn, je wilt deze meteen in je Commander deck stoppen
*Vermeld naam, mana cost, oracle text, P/T, et cetera
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 150 woorden
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Mardu Dragon
Legendary Creature – Dragon
Flying
When Mardu Dragon enters the battlefield or dies, it deals 3 damage to target creature, each opponent loses 3 life, and you gain life equal to the life lost this way.
6/6
Deze Draak voldoet prima aan alle gestelde eisen, maar gaat de prijsvraag niet winnen: daar is iets meer originaliteit en creativiteit voor vereist
De winnaar krijgt 5 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
De draak ingezonden door Umit is pas goede vriendjes van Kaalia of the Vast.
@Johannes Zet er een Galepowder Mage er bij naast en het in GG
Niels: wow, wat een beauty! Erg complex, doet iets wat precies bij de clan past. Hij gaat niet zomaar in een Commander deck met de juiste kleuren, je moet wel echt eromheen bouwen, en dat maakt hem des te specialer.
Ferdi: mooi mechanic, maar ik denk dat je draak te goedkoop is voor wat hij allemaal doet. Ik vind de synergie tussen de abilities mooi, en 2 damage is zeker voldoende. Welke creatures kan je tegenstander nog spelen voor 3 damage per creature?
Jan: moeilijke kaart om te balanceren. 4 mana 4/4 haste is al erg sterk, en dan ook nog al die abilities erbij... 3 leven gainen is bijna nooit de beste keuze, een kaart pakken is erg sterk, en de keuze tussen Shock en Lightning Bolt is lastig. Ik ben bang dat er flink aan je nummers gesleuteld moet worden om deze printbaar te maken, maar het basis concept spreekt me ontzettend aan!
Patrick: tja, beetje onduidelijk wat ik hier nu van moet vinden. Deze kaart heeft hulp van je tegenstander nodig, en heeft eigenlijk "can't be chump blocked". Combo met Pyrohemia is belachelijk sterk... en swipers zoals Pyroclasm worden ook opeens erg goed. Ik mis vooral waarom deze kaart niet mono rood is, wat is de functie van blauw en wit?
Imahilus: gaaf idee, maar niet helemaal lekker uitgewerkt. Als de slapende draak wakker wordt, doet hij een helehoop en valt aan het eind van de beurt alweer in slaap. Dat is raar... De tekst komt ook onoverzichtelijk over, en de flavor van na het slapen sterker wakker worden is niet erg natuurlijk.
Tim: wat heeft flying nog voor nut als hij toch al unblockable is?
Johannes: interessante kaart, maar voelt niet als een Draak. Goede vriendjes met Zedruu, maar verder behoorlijk obscuur.
Patrick Saadhoff: 5 mana lijkt me erg weinig voor een draak die een permanent exilet en bijna het hele board wipet. De zwarte component mist een beetje: is 1 kaart uit een library exilen ooit een valide keuze?
Joep: dit kan zeker onderdeel van een cycle zijn! Het typisch rode van Final Fortune, het tappen van wit, en dan een beetje random de Sign in Blood van zwart erbij. Sterker dan Cruel Ultimatum, maar zeker erg gaaf! Dit is een coole en unieke kaart, die goed laat zien hoe machtig de draken van Tarkir ooit waren.
Bartel: zoals al gezegd, infect zit niet in KTK. Maar het is duidelijk dat je een slapende draak niet wakker wilt maken...
Nick: ik snap de flavor niet... waarom doet jouw draak iets als een tegenstander iets unmorpht? Voelt meer als een random haatkaart (die tegen 40% van de morphs niets doet) dan een build around.
Nygel: kaarten zonder cost zijn extreem zeldzaam. Ik snap je flavor, maar het is ene te grote investering voor wat je ervoor terugkrijgt (sprekend als designer die de design space in de gaten moet houden).
Kjell: boem! Erg vette kaart, en niet dusdanig overpowered dat je hem gedachteloos kunt spelen. 8 mana klinkt als te veel, ik denk dat je hem wel goedkoper had kunnen maken.
Bruxonn: yes, dit is een Commander kaart! Erg vet, erg mana intensief, en erg dominerend, maar wel beantwoordbaar en racebaar. Maar waar is de witte component, waarom is dit niet een Izzet draak?
Bas: voelt als een Planar Chaos draak, maar is wel erg specifiek voor dit block. Hij mist een beetje de wow-factor van een Mythic, maar zou zeker een goede rare zijn.
Bjorn: zijn laatste ability pusht hem over de top en maakt hem een 1 card kill.
Jop: deze kaart is zwart, misschien een beetje wit, maar zeker niet groen.
Lennart: complex kaartje, doet een hoop maar leidt daardoor juist de aandacht af van wat hij eigenlijk wil doen: Scion of the Ur-Dragon zijn. Hij heeft ook hulp nodig om iets te doen, en het Shaman effect wil je op goedkopere kaarten.
Umit: mooie synergie, het heeft weinig nut om een extra combat phase te krijgen als deze geen haste heeft. Het raid-gedeelte past bij de kleuren, maar het effect van raid is eigenlijk puur rood. Past wel als mythic in de set, maar het effect is net niet bijzonder genoeg om aan deze prijsvraag te voldoen.
Q5: er zit geen convoke in KTK.
Jos: spectaculair, je hebt delve in een nieuwe richting geduwd. Het probleem is dat jouw kaart voor de volle prijs eigenlijk onspeelbaar is; delven is geen cost reduction maar een bittere noodzaak. Als ik door delve voor 3 mana een 6/6 flyer kan spelen ben ik sowieso wel blij, dan zijn die bonussen alleen maar extra gravy.
Kees: typische teamplayer, deze draak helpt je hele team vooruit... mits je over de juiste spreken beschikt. Dubbel prowess ziet er awkward uit, maar ik snap wat je ermee bedoelt.
Peanut: leuke kaart om mee te durdlen, maar is een 4/4 voor 5 mana met wat mana-intensieve trucjes echt een mythic?
Luc: goede draak voor zijn clan, maar in de ability zelf herken ik zijn kleuren niet voldoende.
Dark Jjay: erg gaaf kaartje, maar door de haste net iets te sterk en gevaarlijk voor zijn cost. Je valt met waarschijnlijk minstens 10 power haste aan, en je houdt er nog cardadvantage aan over ook. Goede kleuren, goede abilities, interessante play, maar veel te goedkoop, minstens 1 maar misschien zelfs wel 2 mana meer was beter geweest.
Bartel 2: nou vooruit, ik reken dit als een aanpassing aan je eerste design, ik ben in een goede bui Een Commander met defender is een beetje awkward, en de commander-ability (beter als je meer betaalt) voelt erg onnatuurlijk in een gewone set. Wel een prima kandidaat voor Commander 2016!
Toby: lekkere synergie met het graveyard/mill thema van de clan, maar ik herken de kleuren niet aan de kaart zelf.
Wackywong: wow, 3 creatures voor 7 mana is wel extreem sterk... maak er 2 van (de Draak en het beest dat je terughaalt) en je hebt nog steeds een erg sterke kaart.
Arghore: delve doet niet veel op een kaart met slechts in de casting cost. Die +1/+1 counters gaan wel erg hard als het om een willekeurige graveyard vanuit een willekeurige plek gaat, ik zou hier iets meer beperkingen aan stellen. En een 1/6 draak ziet er wat zielig uit, zelfs als je hem kunt pompen.
Sverre: niets mis mee, maar een 4/5 double strike voor 10 mana is volgens de huidige standaard niet extreem indrukwekkend meer...
Thomas: het zwart/rode effect van Terminate gecombineerd met de lifegain van wit maakt dit monster een echte bom. Als het dan ook nog eens een haste beest is, wordt het allemaal net te sterk voor slechts 6 mana, zelfs als je de P/T slechts 4/4 maakt. De flavor is erg sterk, mooi dat je alleen de andere legends aanpakt.
CryptoRedentor: je kaart voelt vreemd aan, ik verwacht dit ofwel op een kleine maar dure Shaman zoals Gigantomancer, ofwel op een uberdikke draak van het kaliber Nicol Bolas. De fix is simpel: maak er geen activated ability van, maar een triggered ability zoals op de Planar Chaos draken.
De eervolle vermeldingen gaan naar Kees en Thomas, maar de winst is voor Joep, gefeliciteerd!
Donderdag weer een design vraag in de sfeer van Khans of Tarkir, de week daarna natuurlijk de klassieke prerelease-prijsvraag in aanloop naar de prerelease van 20 en 21 september; tot dan!
Greetz, Dustin.
Zat nog steeds in m'n hoofd met prijsvragen waar M15 de opdracht was blijkbaar waar wel convoke inzat. Gefeliciteerd Joep
Thanks iedereen! Dat zag ik niet aankomen, ik heb zo veel leuke draken gezien deze prijsvraag!
Ja, de kwaliteit van de inzendingen was erg hoog; erg veel erg goede inzendingen, maar 3 die er wat mij betreft boven uit staken. Laat het kleine aantal eervolle vermeldingen niet de verkeerde indruk wekken!
Gefeliciteerd Joep!
En bedankt voor de duidelijke feedback! Jammer dat ik dat zelf niet zie als ik de kaart hier neerzet. Met jouw feedback zou mijn kaart zoiets worden als:
Ladon, Eater of Death
Legendary Creature – Dragon
Flying
Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
Ladon, Eater of Death enters the battlefield with X +1/+1 counters on it. When X is 3 or more, draw a card and each opponent discards a card. When X is 6 or more, draw an additional card and each opponent discards an additional card.
3/3
Veel beter! Dan had ik misschien wel gewonnen