Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Het mooie van een set die draait om 3 kleuren, is dat je het powerlevel van de kaarten flink kunt pushen, en dat je een stuk meer flexibiliteit hebt in wat elk deck kan doen. Je wordt op die manier beloond voor het spelen van meer kleuren, doordat je toegang hebt tot de specifieke abilities die een extra kleur heeft. In Khans hebben ze dat erg strikt genomen: de krachtigste kaarten zijn alleen speelbaar als je alle 3 de kleuren mana kunt ophoesten. In het vorige 3 color blocks, Shards of Alara en Planeshift, zaten kaarten die je niet meteen in een shard/clan duwden, maar je wel beloonden als je dat deed: de battlemages.
In beide blocks kreeg je de optie om een Gray Ogre te spelen voor maar 1 kleur mana, maar in Shards kreeg je er met de juiste kleuren een activated ability bij en in Planeshift met de juiste kleuren (en een sloot extra mana) een ETB bonus effect. Nu zit kicker niet in Khans, maar activated abilities zitten er wel in, dus vandaar:
Design een Battlemage voor Khans or Tarkir!
*[clan name] Battlemage, uncommon, 2/2
*Casting cost (1 mana van de centrale clan kleur)
*Heeft 2 activated abilities, 1 voor elke andere kleur in die clan
*Activated ability kost (kleur), :
*Denk aan de clan mechanics en de colour pie filosofie!
*Mag erg krachtig zijn (de andere battlemages zijn cube staples), maar powerlevel past bij een uncommon
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 100 woorden
Let op: de centrale kleur van Abzan is , van Jeskai is , van Sultai is , van Mardu is en van Temur is !
Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Abzan Battlemage
Creature - Human Warrior
, : target player loses 2 life and you gain 2 life
, : put a +1/+1 counter on target creature
2/2
Abzan draait om uithoudingsvermogen, de long run winnen. Wat extra leven kan je wat extra tijd kopen, de lifeloss kan je de winst opleveren, en de counters gaan erg goed samen met de bonussen van de andere outlast creatures.
De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.
Veel plezier en succes, greetz,
Dustin.
Ah well, volgende keer beter. (krijg je er van als je een kaart even snel voor je gaat slapen bedenkt xD)
Gefeliciteerd Bas!
Hmmm eerste underpowered? Tja smaken verschillen, maar ok ik ben blij met het duidelijke commentaar
Feli Bas
Gefeliciteerd!
Ik ben het juist omgekeerd oneens met Dustin, ik vind de Disentomb overpowered. Vergeleken met Golgari Guildmage, Skeleton Shard, Phyrexian Reclamation vind ik repeatable terughalen zonder extra kosten of restricties wel erg sterk. Had liever een restrictie als Driver of the Dead/Reveillark erbij gezien.
@Danny
Mill 2 voor is niet heel indrukwekkend, Merfolk Mesmerist en Vedalken Entrancer doen het voor , en die worden ook zelden gespeeld.
@Toby
Zo overpowered is dat toch niet als je hem daarmee vergelijkt? Het symbool maakt hem prima gebalanceerd in mijn ogen.
Vs Golgari Guildmage: Summoning sickness, en een 2e kleur nodig zijn redelijke nadelen.
Vs Phyrexian Reclamation: Summoning sickness, 2e kleur nodig, en maar 1x per beurt te activeren.
@Prijsvraag
Jay, weer een vermelding gescoord! En Bas gefeliciteerd natuurlijk.
Tja met die twee voorbeelden is het wel duidelijk waarom underpowered, bedankt voor de toevoeging
@Lord
In een formaat als Commander is het inderdaad gebalanceerd, maar in limited wegen de nadelen van de Battlemage totaal niet op tegen de nadelen van die kaarten. (voor de reclamation: de lifeloss maakt repeatable activeren tricky, en vergeet niet dat het geen 2/2 is en geen 2de ability heeft, zijn ability mag beter zijn omdat het het enige is dat de kaart doet).
Gooi die battlemage voor de grap maar eens in je eerstvolgende Sultai draft deck, je zult zien hoe OP het is.
Thanks!
Natuurlijk is het een hele sterke kaart, maar hij mocht dan ook aan de sterke kant zijn.
Dat het een creature is maakt deze kaart nadeliger. Het geeft summoning-sickness en maakt hem kwetsbaar voor removal. Voor 5 mana en een beurt wachten heb je pas het effect dat een Disentomb voor 1 mana meteen doet. Daarna wekt de kaart langzaam voordeel: hoe langer hij ligt, des te gevaarlijker, maar ook des te groter de kans op removal.
Ook is de eerste ability 2x zo duur als Grixis Battlemage, dus dat mocht lichtelijk gecompenseerd worden.
En Necropolis Fiend is geen limited bom want hij heeft summoning sickness en het kost 11 mana en 2 kaarten om het effect van Disfigure te krijgen...
Repeatable effects zijn gewoon moeilijk te vergelijken met one-shot effects. Disperse boeit totaal niet maar Capsize zal je nooit meer zien in een normale set.
Oh even voor de duidelijkheid, mijn kritiek was vooral bedoeld voor Dustin's commentaar om Danny's kaart met dezelfde zwarte ability waarbij de kritiek lag op het underpowered zijn van de andere ability wat ik een beetje omgekeerde wereld vond =p
Ah, ik dacht dat het vooral op mijn kaart gericht was.
Mill 2 is een klok, Stel, kaart ligt in beurt 3 = 15 beurten nodig om je tegenstander te verslaan. Elke extra draw is één beurt minder.
Zeker gevaarlijk, maar of het beter is dan een Archers’ Parapet ?
Bas, gefeliciteerd!
Een 15 beurten klok doet niet zoveel als het geen interactie heeft met de bordsituatie. De game is binnen 15 beurten (meestal) toch wel over.