Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mini-prijsvraag 179.0

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
4-12-2014 14:34:00

Het mooie van een set die draait om 3 kleuren, is dat je het powerlevel van de kaarten flink kunt pushen, en dat je een stuk meer flexibiliteit hebt in wat elk deck kan doen. Je wordt op die manier beloond voor het spelen van meer kleuren, doordat je toegang hebt tot de specifieke abilities die een extra kleur heeft. In Khans hebben ze dat erg strikt genomen: de krachtigste kaarten zijn alleen speelbaar als je alle 3 de kleuren mana kunt ophoesten. In het vorige 3 color blocks, Shards of Alara en Planeshift, zaten kaarten die je niet meteen in een shard/clan duwden, maar je wel beloonden als je dat deed: de battlemages.



In beide blocks kreeg je de optie om een Gray Ogre te spelen voor maar 1 kleur mana, maar in Shards kreeg je er met de juiste kleuren een activated ability bij en in Planeshift met de juiste kleuren (en een sloot extra mana) een ETB bonus effect. Nu zit kicker niet in Khans, maar activated abilities zitten er wel in, dus vandaar:

Design een Battlemage voor Khans or Tarkir!
*[clan name] Battlemage, uncommon, 2/2
*Casting cost (1 mana van de centrale clan kleur)
*Heeft 2 activated abilities, 1 voor elke andere kleur in die clan
*Activated ability kost (kleur), :
*Denk aan de clan mechanics en de colour pie filosofie!
*Mag erg krachtig zijn (de andere battlemages zijn cube staples), maar powerlevel past bij een uncommon
*Zorg dat het op een kaart kan passen
*Plaatjes zijn welkom, maar geven geen bonuspunten
*Toelichting in maximaal 100 woorden

Let op: de centrale kleur van Abzan is , van Jeskai is , van Sultai is , van Mardu is en van Temur is !

Ter inspiratie hierbij mijn eigen inzending:
Abzan Battlemage
Creature - Human Warrior
, : target player loses 2 life and you gain 2 life
, : put a +1/+1 counter on target creature
2/2

Abzan draait om uithoudingsvermogen, de long run winnen. Wat extra leven kan je wat extra tijd kopen, de lifeloss kan je de winst opleveren, en de counters gaan erg goed samen met de bonussen van de andere outlast creatures.



De winnaar krijgt 6 euro NederMagic tegoed, de prijsvraag loopt tot en met maandag 23.59 uur, alle overige info staat in de FAQ.

Veel plezier en succes, greetz,

Dustin.

 Reactie plaatsen

Reacties 26-43 (43)

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2
9-12-2014 23:58:00

Dablit! Oh well, ik deed mijn best.

10-12-2014 00:11:00

Ah well, volgende keer beter. (krijg je er van als je een kaart even snel voor je gaat slapen bedenkt xD)
Gefeliciteerd Bas!

10-12-2014 00:53:00

Awesome! Thanks!

10-12-2014 06:53:00

gefeliciteerd bas

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2014 10:38:00

Hmmm eerste underpowered? Tja smaken verschillen, maar ok ik ben blij met het duidelijke commentaar

Feli Bas

10-12-2014 10:52:00

Gefeliciteerd!

Ik ben het juist omgekeerd oneens met Dustin, ik vind de Disentomb overpowered. Vergeleken met Golgari Guildmage, Skeleton Shard, Phyrexian Reclamation vind ik repeatable terughalen zonder extra kosten of restricties wel erg sterk. Had liever een restrictie als Driver of the Dead/Reveillark erbij gezien.

10-12-2014 17:37:00

@Danny
Mill 2 voor is niet heel indrukwekkend, Merfolk Mesmerist en Vedalken Entrancer doen het voor , en die worden ook zelden gespeeld.

@Toby
Zo overpowered is dat toch niet als je hem daarmee vergelijkt? Het symbool maakt hem prima gebalanceerd in mijn ogen.

Vs Golgari Guildmage: Summoning sickness, en een 2e kleur nodig zijn redelijke nadelen.
Vs Phyrexian Reclamation: Summoning sickness, 2e kleur nodig, en maar 1x per beurt te activeren.

@Prijsvraag
Jay, weer een vermelding gescoord! En Bas gefeliciteerd natuurlijk.

Danny (38) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-12-2014 18:02:00

Tja met die twee voorbeelden is het wel duidelijk waarom underpowered, bedankt voor de toevoeging

10-12-2014 18:25:00



Eerste ability vanwege prowess. Je kunt al je creatures dus prowess geven voor een beurt.
Verder heb je de tweede ability om meer creatures te krijgen
Dit is ook leuk met de eerste ability van prowess

misschien wat laat, maar k moest m ff delen

11-12-2014 09:08:00

ohhh so close....
Proficiat Bas!

11-12-2014 11:52:00

@Lord
In een formaat als Commander is het inderdaad gebalanceerd, maar in limited wegen de nadelen van de Battlemage totaal niet op tegen de nadelen van die kaarten. (voor de reclamation: de lifeloss maakt repeatable activeren tricky, en vergeet niet dat het geen 2/2 is en geen 2de ability heeft, zijn ability mag beter zijn omdat het het enige is dat de kaart doet).
Gooi die battlemage voor de grap maar eens in je eerstvolgende Sultai draft deck, je zult zien hoe OP het is.

11-12-2014 12:00:00

Gefeliciteerd Bas!

11-12-2014 15:53:00

Thanks!

Natuurlijk is het een hele sterke kaart, maar hij mocht dan ook aan de sterke kant zijn.

Dat het een creature is maakt deze kaart nadeliger. Het geeft summoning-sickness en maakt hem kwetsbaar voor removal. Voor 5 mana en een beurt wachten heb je pas het effect dat een Disentomb voor 1 mana meteen doet. Daarna wekt de kaart langzaam voordeel: hoe langer hij ligt, des te gevaarlijker, maar ook des te groter de kans op removal.

Ook is de eerste ability 2x zo duur als Grixis Battlemage, dus dat mocht lichtelijk gecompenseerd worden.

11-12-2014 18:10:00

En Necropolis Fiend is geen limited bom want hij heeft summoning sickness en het kost 11 mana en 2 kaarten om het effect van Disfigure te krijgen...
Repeatable effects zijn gewoon moeilijk te vergelijken met one-shot effects. Disperse boeit totaal niet maar Capsize zal je nooit meer zien in een normale set.

11-12-2014 18:51:00

Oh even voor de duidelijkheid, mijn kritiek was vooral bedoeld voor Dustin's commentaar om Danny's kaart met dezelfde zwarte ability waarbij de kritiek lag op het underpowered zijn van de andere ability wat ik een beetje omgekeerde wereld vond =p

11-12-2014 19:28:00

Ah, ik dacht dat het vooral op mijn kaart gericht was.

Mill 2 is een klok, Stel, kaart ligt in beurt 3 = 15 beurten nodig om je tegenstander te verslaan. Elke extra draw is één beurt minder.
Zeker gevaarlijk, maar of het beter is dan een Archers’ Parapet ?

11-12-2014 20:06:00

Bas, gefeliciteerd!

Een 15 beurten klok doet niet zoveel als het geen interactie heeft met de bordsituatie. De game is binnen 15 beurten (meestal) toch wel over.

15-12-2014 01:25:00

@Dustin, 'oeps' goed gezien, die overduidelijk vergeten... hmm, er zijn voldoende counters tegen delve, dus als het iemand lukt om met 15 kaarten die game-ender te droppen dan verdient hij/zij het volgens mij gewoon ?

@Bas Gefeliciteerd! En natuurlijk ook aan de mentions

Scroll: [boven|reacties|beneden]
Pagina:  [eerste] [vorige1 2